ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 23:25

Bir zamanlar bu başlıkta şöyle bir takım hesaplar yapmıştım bir incele bakalım Hakan
Bildiğim kadarı ile M1 hattı için 78 araç tahsisli idi, hadi 80 diyelim zaten pik saatte de hatta 76 araç bulunuyor, toplam araç sayısını ben 107 diye biliyorum ama daha önce Ulaşım A.Ş. nin sitesine koyduğumuz dökümanda 105 yazıyor, biz bu rakamı kriter alırsak geriye 25 araç kalır yani 6 set.

Hattın Otogar - Kirazlı çalışacağını düşünelim sizce yetermi?

Bence çalışır ama yetermi bu tartışılır, yaptığım hesaplar tabii ki yaklaşık metrajlara ve olasılıklara dayalıdır.

Hattı gidiş dönüş 11 km olarak hesapladım (İBB de tek yön 5400 m. diyor) saatte ortalama 50km lik hız ile tek yönde yolculuk süresi 13 dk., buna 2 dk. da peronda bekleme süresi ekleyerek 15 dk. tek yön süresi hesapladım.

Bu hesaptan yola çıkarak her iki başta birer araç peronda iken 4 dk. aralıklar ile 6 diziyi hatta yerleştirebiliyoruz, tabi pik saat falan yok yapılabilecek en sık sefer zaten 4 dk.

Şöyle diyelim yada :

Otogar------Esenler------Menderes------Üçyüzlü------Bağcılar------Kirazlı
Araç->----------------->-Araç->--------------->-Araç->---------------------
------------------------<-Araç-<---------------<-Araç-<-------------<-Araç

İşte o aralar aşağı yukarı 4 dk.

Ama planlandığı gibi Aksaray-Havalimanı ve Aksaray-Kirazlı olursa onu oturup yeniden hesaplayıp planlamak lazım.
Esat yazdı:Valla ben hesabın içinden çıkamadım, yani çıktım biraz ama tıkandım, çünkü bu iş böyle tek bir saat içindeki seferler ile hesaplanmaz, zaten bu işi yapan yazılımlar var, orada ortalama hız, istasyon adedi, hattın uzunluğu, araç adedini falan girer pik saat aralığında kaç araç normalde kaç araç çalıştıracaksın belirlersin o yazılım tarifeni oluşturur, bizim süper amatör ötesi oldu :)

şöylekine :

105 araçtan 8 ini yedek ayırdım yani 2 dizi, 1 taneyi de arızaya bıraktım, kaldı 96 araç 24 set, bu setlerden 13 adedini M1 Aksaray-Havalimanı, 10 adedini M3 Aksaray-Kirazlı arasında çalıştırır isek her iki hattında pik işletmesi 4,5 dk. oluyor, aslında iyi değil çünkü zaten ilk seferde Otogar dan sonra Aksaray' a dönüşte trenler üst üste bindi, ben burada M3 araçlarını Otogar ya da Esenlerde bekleterek M1 Aksaray araçlarının yarım dakika arkasına attım, ve seferlerde son duraklarda bekleme yok yani gittiği gibi geri kalkacak araçlar.

Dolayısı ile bu biraz sıkışık bir işletme Aksaray-Otogar arasında 2 - 2,5 dk da bir araç oluyor ama diğer taraflarda 4,5 dk. elde kalan bir seti de Otogar-Kirazlı arasına mekik olarak koydum ki M3 te oluşması muhtemel yoğunluğu biraz kırsın, diğer türlü hesap çok karışıyordu :) kolaycıyım vesselam.

Tabi dediğim gibi, bu kafadan yapılmış hesap, eğer böyle bir işletme olacaksa ki Ulaşım A.Ş. yapmayı planladığını bilgi edinmeye verdiği cevapta belirtmişti, bu tarifeyi yapacak arkadaşların ve dispeçerlerin işi zor :)

Resim

kırmızılar M1 araçları, morlar M3 araçları, pembe olan tek Otogar-Kirazlı ring.

Diğer taraftan başka bir takım handikaplar olabilir, ABB-SGP araçları manuel yani M2 araçları gibi uzaktan kullanıma sahip değiller, bu biraz risk ama hatta ve araçlarda ATC var dolayısı ile bu manuel in riskini azaltıyor, geçtiğimiz günlerde dünyadan verdiğimiz bir iki kaza haberi vardı hatırlarsanız, böyle durumları yaşamayı istemeyiz, aldığımız bilgide hattın bu şekilde işletilebilmesi için operasyon yazılımının değiştirileceğinden de bahsediliyordu ki buna mecburlar, bir diğer hususta hattın balastlı altyapısının artık sona yaklaşıyor olması, yani ya hattın tamamında tüm balastın yenilenmesi ya da betona tespitli hale getirilmesi de gerekiyor ki bu yoğunlukta bir işletme ile uzun ömürlü hale gelsin.
Uzun biraz ama :) çenem düşmüş herhalde o gün :D

Sana gelince Başar, ilk başlardaki mesajlarda belirtmiştik bu hattın 2. etabı Halkalı' ya uzanacak hatta Küçükçekmece Belediyesinin sitesinden bir harita ile Mehmet o etabın güzergahını da az çok çıkartmıştı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Kas Cmt, 2010 23:59

Esat daha önceden üzerinde bayağı düşünüp taşınmışsınız. Bende şöyle bir baktım elde 105 vagon varsa tamam yeterlidir diyorum, ben 108 yeter sayısını yedekli düşünmüştüm zaten. Bunun dışında işletme olarak da hem Kirazlı-Yenikapı hem de Havalimanı-Yenikapı bu kadar vagonla yapılabilir. Gelelim sıkıntılı kısma, eğer M3 Halkalı'ya uzatılırsa işte o zaman vagon sayısı kesinlikle yetmez, eğer ki o uzatma işini yaparlarsa o zaman bizim M3 işletmesi Halkalı-Otogar olarak yaşantısını sürdürür, Yenikapı'ya devam etmez...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Pzr, 2010 00:09

Açıkçası işletme bir kere Yenikapı başlar ise sonradan değiştirilirmi çok şüpheliyim, benim tahminim zaten Halkalı uzamasının hemen başlamayacağı, görünen de o yönde. Dolayısı ile eldeki SGP setleri seninde hesapladığın üzere bu işletmeyi kaldırır ama Kirazlı kesiminden beklenenin üzerinde bir yolcu talebi olursa onu bilemiyorum, fakat Halkalı konusunda haklısın o zaman yeteceğini sanmıyorum. Onun içinde dediğim gibi zaten uzun bir süreç 5 seneden önce herhalde başlanmaz ya da başlansa bile bitmez :) dolayısı ile o zaman bu güzergaha uygun araç alımı yapılır, daha önce değinmiştim bu hatta araç alımında İETT nin gösterdiği başarı ortada Rotem LRV34 hattın gabarisine uymadığı için Edirnekapı' ya transfer edildiler, iş ehline bırakılsa idi şimdi bunları tartışmak gibi bir lüksümüz olmayacaktı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Kas Pzr, 2010 12:10

Evet de, bu ikinci etabı son zamanlarda pek görür duyar olmadım. Fantezi mi, ciddî mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Pzr, 2010 12:28

Hayır canım ciddi, sadece dediğim gibi öncelik sıralamaları konusunda bir istikrar olmadığı için kentimizde sürekli yer değiştiriyor :) Şu an gündemde olan hatları büyük ihtimal ile UBAK (Ulaştırma Bakanlığı) üstleneceği için bir ihtimal İBB tarafında hattın bu kesiminin yapımı öne alınabilir bu bir ihtimal açıkçası UBAK resmi olarak tamam şu hatları ben yapacağım diye açıklamadan İBB nin bu uzatmalar ile ilgili bir şeyler açıklayacağını düşünmüyorum. Fakat böyle bir uzatma var.

ahanda konu ile ilgili mesaj ve resim
Mehmet Kasım yazdı:Uzatmanın 2. etabı GÜNEŞLİ'DEN METRO GROSS MARKET KAVŞAĞINA oradan da Sefaköy içlerine kavis alıyor. Armonipark'tan Halkalı Gar'a iniyor.

Çok güzel :lol:

Resim

Kaynak:Aziz Yeniay Belediyesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Kas Pzr, 2010 12:51

Bu GROSS MARKET şimdi sakın ha Großmarkt'tan esinlenmiş olmasın? :shock: Şuna Büyük Market veya Toptancı Market diyemezler mi?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Pzr, 2010 13:02

Firmayı Türklere satarlarsa derler, şimdi sen METRO firmasını da bilmiyorsundur tabii, nasıl Alamanya da yaşıyorsun bilmiyorum ki, at gözlüklüsün dediğim de haklıymışım ya, hiç etrafına bakmıyorsun galiba :D:D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Kas Pzr, 2010 13:23

Metro Cash & Carry ... :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Kas Pzr, 2010 15:19

METRO'yu tanımaz olur muyum yahu, tanıdığım çalışıyor. Ne işe yaradığını bir türlü anlamadım :) Toptancı moptancı, (burada) kartın olsa bile, bazı şeyler daha pahallı. Ne mantık. Neyse, bize Kaufhof'lar yetiyor, hehe :-) Onlar da "metro".

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 01:45

kirazlıdaki istasyonda tünel için giriş aynası bırakıldı. dolayısıyla böyle bir uzatma yapılacak. ama güzergah üç aşağı beş yukarı değişebilir. yhtnin avrupa yakasındaki garı ıspartakule olsun diye düşünceler varmış. halkalı gar-ıspartakule arası uzatımı da olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 01:48

Zaten İBB de güzergahın bu kısmı hala proje aşamasında görünüyor, yani özellikle de Mehmet' in belirttiği o doğu uçtaki YHT durağı bu projeyi etkiler herhalde, ama büyük revizyonlar ortaya çıkar mı, sanmıyorum. Bir de Mehmet K.Çekmece belediyesi bu projeleri falan sitesinden kaldırmış herhalde :) ne olduysa artık, bir ara sende takip ediyordun raylı sistem projeleri bile yapıyorlardı ama İBB herhalde pişşt falan dedi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 04:25

sefaköy-istoç havaray hattını çevirmişler. havaalanı-isbi-kuyumcukent-sefaköy-havaalanı diye ring hattına çevirmişler. metrobüsten sonra bir revize olmuş. k.çekmece'de artık eskisi gibi hevesli değil sanırım. beşiktaş-mahmutbey hattının mahmutbey-ıspaartakule uzatması da o havarayın bazı istasyonlarına hitap ediyor. mesela halkalı konutlar. yine havaalanı-olimpiyat hattının bazı istasyonları havarayın kapsama alanına hitap ediyor mesela; masko, m.akif mah.

bu kirazlı-halkalı tcdd hattı da kuzey doğru kıvrılıp yapılabilir. son harita da halkalı köyiçinden geçtiği görülüyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön