ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İETT'lerin perşembe pazarını dolaşmaları Eminönü merkeze ulaşabilmeleri için. Oradan deniz iskelelerine ulaşarak karşıya geçme imkanları olsun diye. Marmaray açılsa da sanırım bazı iskeller yine aktif olacak. O yüzden Eminönü'ne kadar gitmeleri gerekir. Ama Haliç Tramvayı yapılınca tümden kaldırmak da düşünülebiir. Ama bence Eminönü araçları Yenikapı'ya yönlendirilmeli. Oradan aktarma ile marmaraya ve taksim hattına. Unkapanı'na da tramvay olmalı tabi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapı seçeneğini (daha önce tartışmıştık) bende dile getirecektim ama bu konu çok dağılsın istemedim, ileriye dönük olarak aslında makul olan odur bencede, bir şekilde Sur içinden geçen otobüs sirkülasyonunun minimize edilmesi gerekiyor, bunun için uygun noktalarda Topkapı-Ulubatlı civarındaki duraklar (buradaki İETT garajı otobüslerin bekleme, manevra sahası gibi kullanılabilir) ya da Yenikapı, başka bir alternatif yok sur içi ve yakınında, ya da Topkapı' dan minibüsler tamamen kalkınca, minibüsler için yapılmış olan o kapalı park alanları otobüsler için değerlendirilebilir, fakat bunun içinde şu Topkapı' dan en az 1 metronun geçmesi lazım. Dağıtmayalım diyorum bende bir dağıtıyorum darmadağın oluyor 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
suriçinde otobüsler olabilecek minimum sayıda olmalı. bunun için suriçindeki ana caddelere tramvay sistemi kurulmalı. unkapanı bulvardan perşembe pazarı e karaköy tramvay bağlantısı bunların en önemlisi. aksaray'a bağlanacak. Hatta Vatan Caddesinin ortasından bile giden tramvay olabilir. e6'da gidebildiği yere kadar.
Bulvardan Yenikapı ve Yedikule'ye doğru da bir tramvay sistemi şart. Banliyö kapanınca tramvay istasyonalrı bölgeyi taşır. Metronun gelmesi uzun zaman alacak. İstasyon sayısı da sadece K.MPaşa'da. Tramvay daha sık durur.
Bulvardan Yenikapı ve Yedikule'ye doğru da bir tramvay sistemi şart. Banliyö kapanınca tramvay istasyonalrı bölgeyi taşır. Metronun gelmesi uzun zaman alacak. İstasyon sayısı da sadece K.MPaşa'da. Tramvay daha sık durur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
25 m için kimse yalan söylemez kardeşEsat yazdı:Kaldı kalmasına, yapılıyor yapılmasına da, göz görmeyince olmuyor işteMiraç yazdı:Tünellerde KOSKA CADDESİ İLE YENİKAPI arasında 25 m kalmış. Çok hassas bir kazı tekniği uygulanıyormuş. zemin şartları ve tünellerin yüzeye yakınlığından dolayı.

bilgi sağlamdır. ulaşımdan birinden. oda şantiyeden almış.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17930
İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergâhlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü için bir adım daha atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin köprü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz’de imal ettirilen platform ve çelik boru kazıklar, Normed isimli gemiyle Haliç’e getirilmişti.
İlk gemideki 13 parça çelik kazığın suya indirilme işlemi devam ediyor. Dün itibariyle 5 parça indirildi. Köprünün su içinde ayaklarını oluşturulacak çelik kazıklar Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülüp muhafazaya alındı. Çalışmaların bugün akşama kadar tamamlanması planlanıyor.
Köprü ayaklarının temel elemanlarını oluşturulacak kazıklar 4’lü, 5’li ve 9’lu gruplar halinde çakılacak. Köprü ayakları bu çelik borular üzerine inşa edilecek.
Teknik hazırlıklar tamamlandıktan sonra önümüzdeki hafta kazık çakma işlemleri başlayacak. Şubat ayında tamamlanacak sevkiyattan sonra köprü inşaatı kademeli olarak başlayacak.
Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy Hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak.
TEKNİK BİLGİ:
* Toplam 50 parça
* Ortalama 80-100 metre arası zunlukta.
* 2.5 metre çaplı
* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilecek özel çekiç ile çakılacak.
* İki ayrı vinç ile tanışılacak ve hareketleri sabitlenecek
* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kurulacak.
* Güvenlik teknesi
* Çeşitli güçlerde römorklar görev yapacak.











İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergâhlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü için bir adım daha atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin köprü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz’de imal ettirilen platform ve çelik boru kazıklar, Normed isimli gemiyle Haliç’e getirilmişti.
İlk gemideki 13 parça çelik kazığın suya indirilme işlemi devam ediyor. Dün itibariyle 5 parça indirildi. Köprünün su içinde ayaklarını oluşturulacak çelik kazıklar Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülüp muhafazaya alındı. Çalışmaların bugün akşama kadar tamamlanması planlanıyor.
Köprü ayaklarının temel elemanlarını oluşturulacak kazıklar 4’lü, 5’li ve 9’lu gruplar halinde çakılacak. Köprü ayakları bu çelik borular üzerine inşa edilecek.
Teknik hazırlıklar tamamlandıktan sonra önümüzdeki hafta kazık çakma işlemleri başlayacak. Şubat ayında tamamlanacak sevkiyattan sonra köprü inşaatı kademeli olarak başlayacak.
Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy Hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak.
TEKNİK BİLGİ:
* Toplam 50 parça
* Ortalama 80-100 metre arası zunlukta.
* 2.5 metre çaplı
* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilecek özel çekiç ile çakılacak.
* İki ayrı vinç ile tanışılacak ve hareketleri sabitlenecek
* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kurulacak.
* Güvenlik teknesi
* Çeşitli güçlerde römorklar görev yapacak.











- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu nedir yahu? Bu nedir nasıl bir anlatımdır, Kadıköy'e nasıl bağladınız ya, oha diyorum sadece.Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy Hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Durun ben metro köprüsünün kritik önemini anlatmak için İBB'den daha güzel bir anlatım gerçekleştireyim.
Bu köprü tamamlandıktan sonra Taksim'den yola çıkan yolcu Yenikapı'da Yenikapı-Otogar hattı vasıtasıyla İstanbul-Hakkari otobüsüne aktarma yapacak ve böylece Haliç'de inşa edilen metro köprüsünün 81 vilayeti birbirine bağladığı gerçeği ortaya çıkacak.
Bu köprü sadece İstanbul ve Türkiye'ye değil, bütün dünyaya hizmet edecek. Mesela sembolik sefer düzenleyen Orient Ekspres ile Paris'den gelen yolcular, sırasıyla Sirkeci'den tramvaya, Kabataş'dan finükülere, Taksim'den metroya binecekler ve metro köprüsünden geçecekler, daha sonrası ise Yenikapı'dan bindikleri Yanikapı-Havalimanı hattı ile istedikleri uçağa aktarma yapıp mesela Paris-Sidney'ı bağlamış olacaklar.
Daha fazla saçmalama ile daha az saçmalama arasında 7 fark var mıdır peki?
Bu köprü tamamlandıktan sonra Taksim'den yola çıkan yolcu Yenikapı'da Yenikapı-Otogar hattı vasıtasıyla İstanbul-Hakkari otobüsüne aktarma yapacak ve böylece Haliç'de inşa edilen metro köprüsünün 81 vilayeti birbirine bağladığı gerçeği ortaya çıkacak.
Bu köprü sadece İstanbul ve Türkiye'ye değil, bütün dünyaya hizmet edecek. Mesela sembolik sefer düzenleyen Orient Ekspres ile Paris'den gelen yolcular, sırasıyla Sirkeci'den tramvaya, Kabataş'dan finükülere, Taksim'den metroya binecekler ve metro köprüsünden geçecekler, daha sonrası ise Yenikapı'dan bindikleri Yanikapı-Havalimanı hattı ile istedikleri uçağa aktarma yapıp mesela Paris-Sidney'ı bağlamış olacaklar.
Daha fazla saçmalama ile daha az saçmalama arasında 7 fark var mıdır peki?