İstanbul'daki metro projelerini takip ederken, Boğaz üzerinde simetriyi düşünerek kafamda yerlerini oturtuyorum..
Bunun istisnaları, M2 ve M6..
Diğer hatlara bakarken de şöyle çift çift simetrik olduklarını düşünüyorum..
1. M1 ve M4: İkisi de Boğaz'ın biraz dışından başlayıp genel olarak Boğaz'a dik doğrultuda giden hatlar.. M1, Otogar'dan sonra çatallanıyor, M4 de Kaynarca'da çatallanacak galiba.. (Sabiha Gökçen ve Tuzla kolları)
2. M5 ve M7: İkisi de Boğaz'dan başlayıp, Boğaz'a dik doğrultuda uzanan hatlar..
3. M3 ve M8 Bostancı-Dudullu: İkisi de Marmara kıyısından başlayan, kuzeye çıkan ve diğer metro hatları ve Marmaray arasında çok önemli bir bağ kuracak olan hatlar..
4. M9 İkitelli-Ataköy ve M? Göztepe-Ümraniye: İkisi de Marmaray'dan başlayarak kuzeye çıkan ve raylı sistemleri birbirine bağlayan önemli hatlar..
Avrupa Yakası'nın nüfusu, Asya Yakası'nın yaklaşık iki katı.. Bu farktan ötürü de Avrupa Yakası'nda fazladan M2, M6, T1 ve T4 (bir de Metrobüs musibeti) var.. Yeni tramvay hatları da yine bu kıta için düşünülmüş, ama Asya tarafında henüz pek yok..
Simetrik hatlara ekleme yapıyorum..
Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz..
Topbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz metrolarının proje ihalelerine de 1 ay içinde çıkılacağını açıkladı.
Kaynak:
Sabah Gazetesi