ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

AZITTILAR, 2011 SESLERİ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Oca Pzr, 2010 16:32

http://mkaslan.blogcu.com/basaksehir-me ... ti/6812365
İETT'nin yapımına başladığı ve 2008 sonunda açılacağı belirtilen Otogar-Başakşehir metrosunun tamamlanması 2 yıl gecikiyor



21,6 kilometre uzunluğunda iki ayrı hat olarak yapımı süren Otogar-Başakşehir raylı sisteminde 4,5 yılda yapılan çalışmaların yüzde 80'i tamamlanabildi. Saatte 105 bin yolcu taşınması planlanan ve toplam 16 istasyondan oluşan raylı sistem hattının 2011 yılı başında hizmete alınması düşünülüyor. İETT Genel Müdürlüğü'nün 2005 yılında ihalesini yaparak maliyetini 950 milyon dolar olarak açıkladığı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat köyü-Başak Konutları raylı sistem hattında yürütülen çalışmalar devam ediyor. Yapımını İETT'nin üstlendiği hat geçtiğimiz günlerde Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Gecikme nedeniyle maliyetinde yaklaşık 187 milyon dolar artış öngörülen hat 1 milyar 137 milyon dolara tamamlanacak. Projenin yüzde 80'i tamamlandı ve yüklenici firmaya bugüne kadar alacağı paranın yüzde 60'ı ödendi.

Türkiye'nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları hattında çalışmalar devam ediyor. 2008 yılı sonunda test sürüşlerine başlanacağı belirtilen hattaki çalışmalar bir türlü bitirilemedi. Hattın açılışı 2 yıl gecikmeli olarak yapılacak. Hattı ilk etabı 5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro olarak inşa edildi ve Esenler-Menderes Mahallesi-Çinçin-Bağcılar-Kirazlı1 olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Kirazlı-1 İstasyonu'ndan başlayan 15,8 kilometrelik ikici etap ise metro sistemi olarak yapılıyor ve Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli, İMES Sanayi Sitesi'ne ulaşıyor. Buradan itibaren 2 ayrı yol izleyecek olan metro hattının birincisi Başakşehir Konutları'na, diğeri de Olimpiyat Stadı'na uzanacak. Çift tüp olarak inşa edilen metro ve hafif metro hattında toplam 16 istasyon bulunacak. Esenler'de Aksaray-Havalimanı Hafif Metrosu ile entegre olacak Otogar-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir Olimpiyat Stadı Metrosu, İkitelli'ye kadar Esenler, Menderes, Çinçin, Bağcılar, Kirazlı1, Kirazlı, Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli Güney Sanayi istasyonlarından oluşuyor. Burada ikiye ayrılan metro hattının Olimpiyat Stadı bölümü Halkalı Yolu, Viyadük, Olimpiyat Parkı ve Araç Deposu duraklarından oluşuyor. Başakşehir Hattı'nda ise İkitelli Sanayi2, İkitelli Sanayi, Başak Konutları1 ve Başak Konutları-4 istasyonları yer alacak.


Yasin Kılıç/Zaman

http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... 6CC4B1C3A7

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Pzr, 2010 16:55

Efem, hattın şööle bi ilk parçasını pırt diye yaptıh. Songra, biraz de metro yapam dedik de, metro gibi yaptıh. Üçüncü viraj, pardon, kurptan songra da, çoh modern de, ondan, metropüss diye devam ettirmiştiydikmiş idik, sooonra devamını de banliyö yaptık. Son etabını da tramvay olarak plânlıyoruz. Bahalım, Allah nasip ederse de bi tıroleebüs de yapak, bu çoh mültükültürel bi hat olak. Çoh uzun bi hat. Edirne-Van kentiçi üstünmega hızlı metrotrenraybüs şeyi ... e ... işte yani.

:evil:

Be ne yahu? BU NE? Hay Mevlânâ, ne demiştin, ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol. Olmadı bu. Görünmedi de. Acaba metro diye mi görünemedi, hani tünel, yeraltı falan?

Aman, ağzımda köpükler falan beliriyoo ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Pzr, 2010 17:24

Hakkaten ya sen şu üstündeki elbiseyi çıkart, yaramamış sana emir komuta zinciri :) bağlı kalmışsın hala :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Oca Pzr, 2010 18:18

alabay yazdı:Efem, hattın şööle bi ilk parçasını pırt diye yaptıh. Songra, biraz de metro yapam dedik de, metro gibi yaptıh. Üçüncü viraj, pardon, kurptan songra da, çoh modern de, ondan, metropüss diye devam ettirmiştiydikmiş idik, sooonra devamını de banliyö yaptık. Son etabını da tramvay olarak plânlıyoruz. Bahalım, Allah nasip ederse de bi tıroleebüs de yapak, bu çoh mültükültürel bi hat olak. Çoh uzun bi hat. Edirne-Van kentiçi üstünmega hızlı metrotrenraybüs şeyi ... e ... işte yani.

:evil:

Be ne yahu? BU NE? Hay Mevlânâ, ne demiştin, ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol. Olmadı bu. Görünmedi de. Acaba metro diye mi görünemedi, hani tünel, yeraltı falan?

Aman, ağzımda köpükler falan beliriyoo ...
eleştirilerin "bugün" e baktığımızda haklı gibi görünebilir ama biraz daha "yarın" ı düşünerek baktığında hiçte öyle kopuk kopuk karmaşık hatlar yok.

1-Otogar-Kirazlı LRT Hattı Halkalı Gar'a uzatılacak. bu bir hat. ve doğru bir hat. halkalı-aksaray işletmesi. yenikapı'da tüp aktarması

2-Kopuk dediğin Kirazlı-Başakeşhir Hattı; Bakırköy'e uzatılacak ve 20 km'lik ana metro hattı oluşacak. bu da apayrı bir hat. birbirini kirazlı'da kesen 2 hat olacak.

yarına bak.

yarından sonraya da.

o zaman yapılanların doğru olduğunu göreceksin. birde paraya bak, yükleniciye % 60 para ödemişler adam işin % 80'inin bitirmiş. % 20 ödenek üstü iş. helal olsun doğuş ve gülermak'a. iyi iş çıkarmışlar. 200 milyon dolarlık şeyi finans gücü olmayan kaldıramaz. ama tavuğu esirgemiyorlar da olabilir. acaba Bakırköy-Kirazlı için bunların kulağına kar suyu mu kaçırdılar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Pzr, 2010 18:28

Haklısın Mehmet, yani işin şu aşamasında evet ortada saçma sapan bir durum var gibi görünüyor. Ama sadece görünüyor çünkü bu tamamen iş bilmezlik ile yapılan aptalca açıklamalardan kaynaklanıyor. Orada yarısı kızartmalık hafif yarısı böreklik ağır tarafından metro yok, orada 2, üstüne basıyorum İKİ, metro hattı var, ama İETT işin teknik tarafındaki acziyetini kapatmak adına sanki bir tek iş yapıyormuş aman da aman kocamannnnnn bir iş yapıyormuş gibi olmak adına sürekli bu beyanları yapıyor, İBB de bu beyanlar üzerinden beyan yapıyor kimse bunu açıklamak gereğine girmiyor, niyeeee? 2 si bir arada kocaammannnnnn metro hattı gibi görünüyor :P :) Takılma bunlara, evet yanlış ama yanlış olan oradaki hatlar değil, yanlış olan açıklamalar ve bir zamanlar Adile Naşit' in yaptığı gibi "Hadi kuzucuklarım şimdi size masal okuyacağım".

Yani Mehmet zaten güzel açıklamış olayı. İkinci paragrafa gelince işte ben o işlere kızıyorum ama ne yapalım, bizde işler böyle yürüyor. Kaz, tavuk, yumurta menfaat.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Oca Pzr, 2010 18:39

haberde alınan bir kararla işin İETT'den İBB'ye devredildiği de yazıyor. umarız bundan sonrası açıklamalar daha doğru yapılır ama seçimleri düşünerek bak şu akdar hat çektim demek istiyorlar. tek dert bu. günün sonunda vatandaşa şu denir: göreve geldiğimde raylı sistem 70 km idi şimdi 110 km. bak ben % 40 arttırdım. amaç budur.

2 hat dedin ya aslında 3 hat var orada. OLİMPİYATKÖY bağlantısı; aslında Havaalanı-İkitelli hattının kuzey etabı. Yani 15 km'lik hattın 5 km'sini yapmış oluyorlar.

Bu 3 hattın mantığını daha öncede yazmıştım aslında harita da koymuştum ama unutuldu sanırım. ama başar abide haklı şu an görünen köy yalancı köy. ama yarın doğru köy olacak.

birde şunu tartışalım;

Hat gerçekten tek hat olsa idi; yani kirazlı'da aktarma falan olmadan, kompleks falan olmadan direk Otogar-İkitelli LRT hattı olsaydı? ne derdiniz? yav buraya lrt mi olur? METRO OLMALI YARINI DÜŞÜN DİYE. dimi? evet. ama otogardaki sistem lrt. e ne olacak? adam zamanında orayı 4'lü diziye göre yapmış. sende ona uydurmak zorundasın. böyle uyduruluyor işte. otogar-halkalı diye pırt, bakırköy-başakşehir diye metro. bence yanlış bir şey yok.

aklıma gelmişken İncirli-Beylikdüzü metrosu M1'in devamı olacakmış. otogar-beylikdüzü işletmesi olabilir. yada aksaray-beylikdüzü. incirli-havaalanı da git gel hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Pzr, 2010 18:45

Ben orada İKİ hattın birleştiğini gayet iyi biliyorum. Ama meselâ yazarlar da mı biliyor? Ne o öyle uzun hatmışmış böyle? Öyle bir hat yok ortada! Problem oradan kaynaklanıyor. Biri doğubatı, biri kuzeygüney aksı olan iki hattın doğu kısmı ile kuzey kısmı bir hat gibi gösteriliyor.

Problem bende değil, problem düşüncesizlikte!

İyiki üstümdeki var!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Pzr, 2010 18:48

Bence Otogar konusu o kadar doğru değil. İstenilse idi Otogar' a kadar 8 dizilik kapasite ile gelinebilirdi, Otogar dahil olmak üzere. Hat istenirse burada sonlandırılır ve Yenikapı için aktarma yapılırdı, istenirse de başka bir yöne doğru uzatılabilirdi. Tamam senin verdiğin örnek doğru ve güzel, amaç Yenikapı' ya ulaşmak olduğu için çözüm bu, yapacak bir şey yok. Ayrıca Otogar' a kadar 8 dizilik kapasite ile gelmek çözüm olmayacaktı, olmayacağı gibi Taksim gibi bir güzergahta bile şu an için 8 dizi erken denilirken bence burada çok uzun yıllar kapasite zaten düşük kalacaktır, ha ileriye yatırım olarak yapılabilirdi ama o zamanda Otogar dan Aksaray' a doğru peron uzunluğunu arttıramadığın bir hat nedeni ile aktarma yaptırmak durumunda kalacaktın ve o da sorun olacaktı. Şu an için görünen en doğru çözüm budur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Pzr, 2010 18:54

Yav pırt mı olur diye sorulmuş da ... yav pırt İstanbul'un NERESİNDE olur be? Hiç olmaz, olmamalı, o bambaşka bir şey.

Problem ne? Bizde daha doğru dürüst haritacılık yok!

<http://www.bvg.de/index.php/de/binaries ... /file/1-1> adresindeki Berlin metro ve banliyö trenleri haritasında ne o öyle ... Brandenburger Tor'dan Alexanderplatz'a çizikli, açık renkli bir hat çizmişler? Aaa, bu U55 ile U5'i birleştiren "gelecek U5" olmasın? Bakalım kaç senede olacak, bitecek, U55 bile 12 sene mi ne sürdü (oraları hep su altı ...). Ama? Am ÇİZMİŞLER, netleştirilmiş, BÖYLE olacak, ya yut ya terket diyorlar işte! :evil: Biz ne yapardık? U5'i S7 ile en uzunk bilmemnenk diye satmaya kalkardık, len patates pazarı mı bu be? Avrupa bilmemne başkenti olacakmışız, TÜH! Fena kızdım, valla FENA kızdım şimdi, dua etsinler elimde komuta verecek durum yok ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Pzr, 2010 18:58

O Berlin'de öyle olabilir ama dünyanın her yerinde öyle değil. O şekilde bir standart koyamazsın, her ülkenin siyasi ve ekonomik konjüktürleri farklıdır. Bizde ben hattı evimin önünden geçiririm yarın sen başkan olunca kendi evinin önüne çekersin, o zaman da alırsın o yaptığın haritaları tuvalette kağıt olarak kullanırsın, ki tavsiye etmem malzemesi uygun değil. Dolayısı ile bu kıyası doğru bulmuyorum. Evet en azından inşa halindeki kesin hatların gösterildiği çalışmalar yapılabilir ama planlanan güzergahlar diye bir şey ülkemizde halka açık olarak yayınlanamaz, pek çok eksi yanı var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Oca Pzr, 2010 19:39

alabay yazdı:Ben orada İKİ hattın birleştiğini gayet iyi biliyorum. Ama meselâ yazarlar da mı biliyor? Ne o öyle uzun hatmışmış böyle? Öyle bir hat yok ortada! Problem oradan kaynaklanıyor. Biri doğubatı, biri kuzeygüney aksı olan iki hattın doğu kısmı ile kuzey kısmı bir hat gibi gösteriliyor.

Problem bende değil, problem düşüncesizlikte!

İyiki üstümdeki var!
o yazar anlamaz abi. ona derler ki oğlum bak türkiyede bir defasında en uzun şeyi yapıyoruz. reklamımız olsun. halk böyle bilsin. seçime dönük hareketlerdir bunlar. hep övünecek bir şeyler arar siyasi irade. büyük düşün felsefesine göre. örnekelri de vardır;

marmaraya asrın projesi der

hızlı trene yüksek ibaresi ekler

tekirdağ'a demiryolu yapar bu normal bir şeydir ama bir şekilde övünülecek mesele yapmak gerekir o yüzden derler ki" 50 yıldır ilk defa bir şehre demiryolu" yapıldı. Bunlar Türkiye gerçeğidir abi, sen Almanyadan bunları pek anlayamazsın. o yüzden bu felsefeyi ben anlıyorum. bu zamana kadar kimse iş yapmamış bunlar yapıyor, övünmekte hakkımız diye düşünüyorlar. onlarda değil bu zamana kadar yapmayanlardadır kabahat. söyleyen değil söyletendedir yani.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Sal, 2010 15:08

Resim
Resim
Resim
Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön