ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
2009 yılını 43800 metre civarında kazılmış tünelle kapatacağız gibi görünüyor, işin sonuna doğru kazı hızı düşer mi bilemiyorum ama kalacak olan 12400 metre 5 ayda tamamlanması için 82, 4 ayda tamamlanması için ise 103 metre günlük kazı yapılması gerekiyor. 5 ay daha ihtiyatlı bir sayı bence. Bence artık kazı hızından daha önemlisi istasyon işleri ve elektrifikasyon. Bugüne kadar dışarıdan takip daha kolaydı ama artık verdiklerinden fazla bilgi sahibi olmak daha zor olacak...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bir Türkiye rekoru: 30 km tünel kazılmasıHakan yazdı:Bugün kazılan metreyi göremedim ama dün 43787 metre idi. Geçen yıl başına ise 13564 metre ile girmiştik. 2009 yılı bu metro hattı için altın değerinde oldu, 30 kilometrenin üzerinde tünel kazıldı. Umarım 2010'da diğer işler tamamlanır. Herkese iyi seneler...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
56240 metre meselesi çözüldü;
Yani 21,7 metre uzunluğundaki Kadıköy-Kartal hattının 43,4 km mesafesi ana tüneller, kalan 12,84 km tünel ise diğer tünellerden oluşmaktadır. Elektronik göstergelerde Kartal-Kaynarca arasında herhangi bir kısım gösterilmemektedir...Sayın XX XX;
Kadıköy-Kartal metro hattı şantiyelerinde bilgilendirme tabelalarında ki değişiklikler merdiven, havalandırma, asansör, bağlantı ve E-5 yaya geçişi tünellerinin eklenmesiyle oluşmuş olup, Kartal-Kaynarca uzatması ile ilgili herhangi bir eklenti yapılmamıştır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Evet şu aslında tünellere tekabül edecek kadar tünel kazıldı, yani diğer tünellerin kazılması başladı gibi bir şey. Bundan sonra ortalama 100 zor tabi ama yine de 1-2 ay daha yüksek seyretmesi gerekir yoksa işi yetiştiremezler. Daha önce de söylemiştim, artık tünel işleri sona yaklaştığı için istasyon inşaatları önemli hale geldi. Onlarda fena sayılmaz, Yenisahra bitti gibi, Ünalan'da hemen hemen öyle. Göztepe beton işleri bir hayli ilerledi. Küçükyalı ve Gülsuyu'nda da istasyon yapıları artık gözle görülür halde. Soğanlık ve Cevizli'de de temel betonu atılıyor. Maltepe'de sel olayından dolayı çökme olmuştu, işler en az 2 ay sarktı ama yinede sonbahar olmadan orada da kaba işler sona erer. Kazıların devam ettiği istasyonlar Kartal, Hastane, Huzurevi, Bostancı, Kozyatağı ve Kadıköy, buralarda da çok yol alındı, kazılar 1-2 ay içerisinde beton ağırlıklı işlere dönmeye başlayacak. Ayrılıkçeşme ve Acıbadem ise en azından benim için hala muamma. İnşallah onlarda da işler iyi ilerliyordur.