ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Cmt, 2009 18:42

Bir dakika, belki yanlış anladın, atları hemen uçuruma yönlendirme! Problem kurul değil, onlar çok şükür "çağdaş, modern, aydın, elitist, laik, Atatürkçü, aydınlamacılar" – ben de öyleyimdir herhâlde – problem oranın o HÂLİ! Buna kurul gerekiyor ille de, demek. Halk nerede? Bah ora hemem ... gilüse bile deül. İşte dünya Bizans'ı kollar, biz kendi hamamızı tuvalete çeviririz. Kızdığım bu. Anla artık. Estetik algısı yok, hakiki köklü bir tarih algısı yok (Osmanlıca okuyabilen de pek yok ...), dışarı baka baka, Viyana diye taka taka, içe gereken şahs-eleştirsel bakış (ve görüş mafiş, çiş). Havlayan köpek ısırmaz diye bir tabir var Almanca'da ... havlamayı bırakıp, doğru dürüst bir benlik kazanıp, özgüvene kavuşmak daha ileriye götürür, inan bana. Çünkü o zaman – gerekirse – ısırılabilir de. Ama ısırmaya dayanıklı diş sahibi olmak için ilk önce bir diş fırçalama medeniyetine kavuşmak gerek.

Evet, bu kadar felsefeden sonra bir de şu var: O hamam orada, gördüğüm kadarıyla aslında pek yolda değil, problem de değil. Ya Berlin'deki çelik tarzı bir viyadük (a) geçer yanından, ya da masif, tarihe yakışır bir köprü (b), ikincisi ama herhâlde Haliç "trafiği" yüzünden zor veya imkânsız.

(a) Eski resimler: http://www.heimatsammlung.de/topo_unter ... trasse.htm
http://www.flickr.com/photos/die5pezfabrik/2260726973/
(b) http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... edited.jpg
http://www.karl-gotsch.de/Monatsbruecken/2005Feb.htm
Misal sadece ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Haz Cmt, 2009 21:07

O linklerdeki resimlere baktım. O köprüler haliç'te yapılması düşünülen köprülerle aynı olamaz. Haliç'in zemini farklı. Kara tarafı da farklı. O yüzden onlara benzer yapılamaz sanırım. Modern zamanlarda taarlanmış köprüler midir onlar?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Cmt, 2009 22:50

Hayır, onlar yüz sene evvel bu şekilde tasarlandı (!). Ama büyük köprü 40 sene kapalıydı (Doğu/Batı-Berlin), öteki şehiriçi viyadükler tamir edildiği zaman da aynı şekilde yeniden yapılıyorlar. Önemli olan, konstrüksyonun hafif olması.

Haliç'e gelince ... en mantıklısı, metro ile cadde köprüsünü yeniden tasarlamak olurdu. İlk baştan. Tayland'da Saphan Taksin köprüsü diye bir köprü var, onu tek demiryollu yapmışlar, iyi olmayıp, sıkışacağı şimdiden belli, deniyor (metro geçişi).

http://www.thailandtip.de/tip-zeitung/n ... t//back/2/

Tarihî doku derken, eski Osmanlı köprü plânlarına göre bir tasarı yapmak da ilginç olurdu, ama tabiîki ortada istasyonla değil, onları sağa ve sola yapmak gerek. Yani ya zarif ve/ya Sultanahmet/Ayasofya tarzı.

Belki hakikaten baştan Haliç'i daha iyi plânlamak gerekirdi. Yani, plânlar tasdiklenmeden metroyu kazmışlar, şimdi durum zor. İçinden çıkmak cidden zor ... bakalım ne olacak. Olmazsa, "ekşi elmaya ısıracağız", ister istemez. Bunu iyi bir 3D-animasyonu ile ölçmek de gerekirdi, hakikaten herhangi bir şey kapanıyor mu, rahatsız edici bir şey var mı ... yoksa ram tersine, güzelleşme var mı.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Haz Cmt, 2009 23:38

Osmanlı tarzında özellikle Mimar Sinan'ın göz göz köprüsü gibi güzel bir tasarım olabilir. Meriç Köprüsü gibi nasıl olur? Ama o zaman eskiye dönüş diyebilirler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Prş, 2009 08:22

Şehzadebaşı İstasyonu'da sergilenecek opus sectile mozaiği: (kurul sakince kaldırın, istasyonda sergileyin demiş)

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 30 Tem Prş, 2009 15:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Tem Prş, 2009 12:21

Şehzadebaşı istasyonu nerede olacak? Biraz ferahladım, ben Unkapanı'ndan ta Yenikapı'ya kadar artık direk gidecek diye bir şeyler duymuştum, şok olmuştum. Tek bir istasyon bile arada (bence) yetmiyor, ama artık o tarz büyük-adımlar metrosunu önleyemeyeceğiz. halbuki en tatlısı New York usûlü olurdu, çokrayhatlı çok istasyonlu hatlar, arada da ekspres seferler. İstanbul'a yakışır ve gerekirdi, ama biz daha minibüs ve pırt aşamasındayız :(

B. Alabay

Ek: O galiba Opus Dei değil, Opus Sectile :-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Prş, 2009 15:47

alabay yazdı:Şehzadebaşı istasyonu nerede olacak?
Vezneciler Öğrenci Yurdunun orada. Yani Laleli Fen Edebiyat Fakültesinim sırtında. Kapıdan 100 m var mesafe. Beyazıta bakıyor bir tarafı da.

alabay yazdı: Biraz ferahladım, ben Unkapanı'ndan ta Yenikapı'ya kadar artık direk gidecek diye bir şeyler duymuştum, şok olmuştum.
abi elinin altında klavye var. çok zor değil. ibb gov tere diyosun orada istasyonlar var.

alabay yazdı: Ek: O galiba Opus Dei değil, Opus Sectile :-)
haribden yaa. illuminati kitabının etkisinde kalmışım. opus dei diye masonik bir örgüt vardı :) oradan aklımda kalmış. opus sectile olacak tabi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Tem Cum, 2009 15:54

alabay yazdı:Şehzadebaşı istasyonu nerede olacak?
TRAMVAY METRO İLİŞKİSİ. ARADAKİ MESAFE 100 M YA VAR YA YOK. FENA DEĞİL. aktarmaya imkan veriyor.

Resim

yakın plan çizim:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cum, 2009 18:19

O direkt gidecek mevzusu şeyden çıkmış olabilir, Vezneciler istasyonunun kazı yerinde de bir takım tarihi buluntular çıktı, zaten uzun yıllardır kazma vurulmadan bekleniyordu, en son Mehmet' in çizdiği kesimde yolu kazarak bir şaft açmaya çalıştılar ama orada da bir takım kalıntılar çıkmış işte, o yazıyı Kent ve Demiryolu nda okumuştum malum bir kaynaktan biraz beslenmiş bir yazıydı, kaynak bulanık olunca haberin sonuna doğru derenin yatağıda şaşıyor :)

ühh ne benzetme be :) Ama doğruluk payı da var tabii ki, fakat iptal gibi bir şey olacağını sanmıyorum, benimki de bana ait bir tahmin sadece.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ağu Cmt, 2009 22:53

Şu köprünü çelik direklerinin imalaında son durum ne acaba? Hangi fabrikada yapılıyor tahmini olan var mı? Astaldi İtalya'da mı yaptırıyor?

Ekim'de deniz dibine montaj yapmaya başlayacaklardı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 08:25

2 Eylül 2009

Bugün önemli bir sözleşmenin bitimine tam bir sene kaldığı gün.

2 Eylül 2010

Haliç Metro Köprüsü inşaatının sözleşmesinin bitiş tarihi. Ortada bir çaışma var hissi uyanmıyor ama çelik direklerin montajına 1-2 ay içinde başlanacak diye bir hedef var.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Çrş, 2009 08:29

Arka fonda yürütülen çalışma, bu köprü işinde en önemli aşama, sonuçta hazır olan parçaları birşeltirecekler, bence eğer çeliklerin üretiminde sıkıntı yoksa, sıkıntı olmaz...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön