ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Dün gece Maltepe köprüsünün 70 m doğusunda Kadıköy istikametinde çökme meydana geldi, trafik sadece en sol şeritten sağlanıyor, diğer iki şerit dev çukur sebebiyle kapalı ama iş makinaları aralıksız çalışıyor, yarın büyük ihtimalle yol tekrar açılacak. Tabi durum trafiği kilitlemiş durumda Kaynarca'ya kadar uzayan yoğun trafik hayatı yağmurun da desteği ile felç etti...
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabi bir de çökmenin nedeni ne idi acaba, o bölgede toprak yapısından dolayı bir çökme olduğuna pek ihtimal veremedim, yine inşaattan kaynaklanan bir sorunda değil belki de eski bir yer altı su yatağının geçen gün yaşanan aşırı yağışlar ile su alarak çökmesi gibi bir sorun meydana gelmiş olabilir, aslında bu tip durumların inşaat aşamasında ortaya çıkmasıda bir yandan iyi tabii ki, şimdi orada eğer böyle bir sorun var ise gerekli önlemler alınarak devam edilecektir.
Gerçi metro tünel yapılarında inşaa edildikten sonra bu tip çökmeler pek yaşanmaz, tünelin geometrik şekli itibari ile dayanımı çok yüksektir, fakat suyun önünde engel durmayacağıda bir gerçek, dediğiniz gibi umarız ne inşa aşaması ne de sonrasında böyle durumlar yaşanmaz.
Gerçi metro tünel yapılarında inşaa edildikten sonra bu tip çökmeler pek yaşanmaz, tünelin geometrik şekli itibari ile dayanımı çok yüksektir, fakat suyun önünde engel durmayacağıda bir gerçek, dediğiniz gibi umarız ne inşa aşaması ne de sonrasında böyle durumlar yaşanmaz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben Alanya plâjında, yağmur suyunu denize doğru akıtan büyük beton bir "tünelde", yan taraflarında bir iki metre derinlikte kum çöküntülerini görmüştüm. Demek istediğim, tünel beton bir boru olarak çökmese de, etrafında suyla toprağın çalkalanıp altından kayması da mümkün olabilir, buna dikkat etmek gerek, yoksa birden yukarıda büyük bir huni deliği açılır.
B. Alabay
B. Alabay
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17804
Perşembe günü TBM Kartal istasyonuna ulaşacak, daha önceki birleşmede Hastane-Soğanlık arası birleşmişdi.
İstasyondan sonraki istikamet doğruca Pendik...
Perşembe günü TBM Kartal istasyonuna ulaşacak, daha önceki birleşmede Hastane-Soğanlık arası birleşmişdi.
İstasyondan sonraki istikamet doğruca Pendik...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17804
5 Kasım' da TBM nin Kartal istasyonu mevkiine varışı için şak şak yapılacakmış, ilgililere duyurulur
yahu her istasyona gelmede şak şak yapılıyor artık ama güzel, sonuçta bu hat önemli göz önünde olması da benim hoşuma gidiyor.
Siemens te aynı şeyi söylüyor mu? Ya da ne bileyim New York metrosu gerçekten mükemmel mi? (Çamur atmıyorum yanlış anlaşılmasın tabii ki duayen) Mümkün olabilecek derken, neden lafı geveleme ve geniş zamanda cek li cak lı yazılıyor ki? Yani yapılabilecek ama işte Allah izin verirse gibi,
5 Kasım' da TBM nin Kartal istasyonu mevkiine varışı için şak şak yapılacakmış, ilgililere duyurulur

Şimdi de hoşuma gitmeyen kısımlara gelelim,İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Kadıköy – Kartal Metrosu’nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Kartal Taş Ocakları mevkiinden Ağustos ayında zemine sürülen TBM’in (köstebek) zemini kırarak Kartal İstasyonu’na varış anına 5 Kasım Perşembe günü Başkan Kadir Topbaş’ın katılımıyla şahit olunacak.
Kadıköy – Kartal Metro Hattı’nın son istasyonu olan Kartal İstasyonu’nun peron katında çalışmalar devam ediyor. Kadıköy – Kartal Metro Hattı’nda toplam 4 TBM var. İki adet TBM, Kozyatağı – Kadıköy arasını açıyor. Şu an ikisi de Acıbadem istasyonu civarında bulunuyor. İki istasyon sonra Kadıköy’e varacaklar. İki adet TBM ise Kartal taş ocakları noktasından Kartal – Pendik’e doğru ilerleyecek. Hattın geri kalan kısımları klasik kazı metoduyla (ekskavatörle zemini kazan ve hasır çelik-püskürtme betonla destekleyen geleneksel yol) kazılıyor. Zemin koşulları ve lojistik imkânlar, kullanılan kazı metodunu belirlemektedir. Tüm bu yöntemlerle açılan tünel kazıları günde 100 ile 150 metre arasında değişiyor.
10 Temmuz 2009’da gerçekleşen tünel birleştirme aşamasında, açılan tünel uzunluğu 26 bin 685 metre (yüzde 52) iken, 31 Ekim tarihine kadar geçen 113 günlük sürede açılan ilave tünel uzunluğu 11 bin 852 metre.
Hat Kaynarca’ya kadar uzayacak
Marmaray projesi kapsamında Pendik’ten ayrılan bir kol Sabiha Gökçen Havalimanı’na uzatılacak. Bu hatla entegre olacak Kadıköy-Kartal Hattı da Kaynarca’ya kadar uzatılacak. Projeyle ilgili gerekli çalışmalar başlatıldı.
Kartal – Kaynarca arası: 4,5 km.
İstasyon sayısı: 3
İstasyonlar: Yakacık, Pendik, Kaynarca
“Akıllı Sinyalizasyon- Akıllı Tren Konsepti”
New York Metrosu’nun sinyalizasyon sistemi Yenikapı – Hacıosman metro hattında uygulanıyor. Böylece sefer aralıklarını daha çok kısaltmak mümkün olabilecek. Kadıköy-Kartal Metro Hattı bir adım daha ileri olacak ve trenler, makinistsiz (sürücüsüz) olarak sadece merkezdeki operatör tarafından bilgisayar ile idare edilebilecek. Parklanma, temizlik, bakım mahalline gitme, sabah ilk sefer için trenin gerekli istasyona intikali gibi birçok tünel içi aktivite onlarca makinisti gece tutmadan yapılabilecek. Trenlerin parklanması makinistten bağımsız hale geldiğinden, treni hattın her hangi bir yerinde imal edilen yedek tünellere park etmek mümkün olacak. Sistem, gündüz makinistli otomatik sistem olarak çalıştırılacak. İleride istendiği takdirde ilave modifikasyonlarla gündüz de makinistsiz sürüş yapılabilecek.
Gerçekten mi?New York Metrosu’nun sinyalizasyon sistemi Yenikapı – Hacıosman metro hattında uygulanıyor. Böylece sefer aralıklarını daha çok kısaltmak mümkün olabilecek.

İlave modifikasyon? Nasıl? NOS mu? amortisör mü? Ne? Yani istersek yine dünyanın parasını o zamanın parası ile verip yapabiliriz, valla konsept şu anda işliyor, yani 20 yıl sonra yapmanın bir esprisi yok, dünya şu anda sürücüsüz sistemlere geçiyor, biz ileride düşünücez, paramız olunca, kısmet olursa, iki yakamız bir araya gelirse mi? Ne ne ne? Yahu ben bu adamları kötü metin yazıyorlar diye eleştiriyordum Maşallah cin olup çıktılar, çevir kazı yanmasın bültenlerine geçiş yaptılar.Sistem, gündüz makinistli otomatik sistem olarak çalıştırılacak. İleride istendiği takdirde ilave modifikasyonlarla gündüz de makinistsiz sürüş yapılabilecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20091105/Ka ... orundu.phpTopbaş, bu hattın 22 kilometre çift yönlü hattan oluştuğunu, böylece hattın 44 kilometreye çıktığını belirterek, şaftlar ve istasyonlar da toplandığında, toplamda 52 kilometrelik bir uzunluğa ulaştığını bildirdi.
Akla zarar açıklama, herhalde bundan sonra İstanbul' da metronun toplam km si böyle hesaplanacak çift yönde döşenen ray, teknik olarak kullanılan ve bilinmesi gerekli olan bu bilgiyi halkın gözüne bu şekilde sokarak mevcut km arttırılacaksa bravo, daha önce Marmaray ve banliyö hatları revizyonu projelerini iki sefer sayarak 600 km toparlanıyordu bu hesapla 1000 km ye çıkarız inşallah, yani yapılan işin büyüklüğü, güzelliği, tüm artılarının yanında gazetecilere bu şekilde bir beyanat vermeyi talihsiz buluyorum ama hamdolsun ki gazeteciler işin jargonuna hakim değil, onlarda aldıkları basın bültenini copy-past yapıyorlar olup bitiyor

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
5 günde 500 metremi yani? 3 Kasımdaki haberde 38500 gibi bir rakam var o yüzden diyorum, 5 günde 500 metre iyi rakam zaten hattın ilk zamanlardaki ortalaması da günde 100-150 metre arasında idi sanırım.
Resimler www.ekotrent.com dan alıntıdır.



Resimler www.ekotrent.com dan alıntıdır.



En son Esat tarafından 05 Kas Prş, 2009 19:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38