
ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, sen 33 sene yaşadın, ama bende kendime ilâve (ki o kadar orada yaşamadım tabiîki) babamın ve dedemin beyin mirası kalmıştır. İkisi de mimardı, birisi İstanbul kentleşmesinde 3050 arası büyük rol oynadı, ötekisi de onunl fikirlerini biliyordu ve bana ona göre bir çok şey anlattı, çizdi, vs. Bunları toplarsan, bayağı onlarca senelik bir birkim var, demiryolu, tramvay, karayolu ve köprü yapımlarıyla ilgili. Yani, benim için o İstanbul yumurtasının içindeymişim gibi bir his veriyor. İlk boğaz köprüsü 1973'te açıldı. Sence karayol plânları ne zaman yapıldı? Sence onları kim yaptı?
Sen 33 senede İstanbul'un eski arondisman/semt sistemini gördün mü, duydun mu, biliyor musun? Sna bir kere anlatmıştım galiba. Battı gitti.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili bugün verilen bir bilgide hat ile ilgili fizibilite raporlarının Kalkınma Bakanlığı onayına sunulduğu yazıyor, eh şimdi bu nedir bilmediğim için bir şey anlamadım
Bu hattın yapımı UBAK a devredilecekti ya da YİD denilmişti, haberde sistemin YİD modeli ile inşaası için ihaleye çıkılacağı ısrarla yazıyor. Bakalım kim bu babayiğit, yani İBB ihaleye girip almasın
:D
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecek olan, “Beşiktaş – Kabataş – Tekstilkent – Mahmutbey Raylı Sistem Hattı Projesi” ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; Yap-İşlet- Devret Modelli (YİD) gerçekleştirilecek ihalenin revize fizibilite raporu Kalkınma Bakanlığı onayına sunuldu.



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecek olan, “Beşiktaş – Kabataş – Tekstilkent – Mahmutbey Raylı Sistem Hattı Projesi” ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; Yap-İşlet- Devret Modelli (YİD) gerçekleştirilecek ihalenin revize fizibilite raporu Kalkınma Bakanlığı onayına sunuldu.

- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
"Beşiktaş-Gayrettepe-Kağıthane-Alib
"Beşiktaş - Alibeyköy - G.O.P. - Mahmutbey" Metro Projesi, %100 gelişmelerini takip edip biran önce gerçekleşmesini istediğim hat.
Çok önemli bir işlevi olacağı kesin. Rahmetli Anneannemin memleketi Alibeyköy'den geçecek.
Çok önemli bir işlevi olacağı kesin. Rahmetli Anneannemin memleketi Alibeyköy'den geçecek.

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Etüdleri fizibilitesi bitse de başlasalar ben bu hattın metro istasyonlarının konumlarını İBB'nin imar planlarından bulup çıkarmıştım. Bulursam buraya da eklerim.
Not: Konu başlığında Beşiktaş'ın önüne Kabataş'ı eklesek iyi olur.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kabataş'tan Mahmutbey'e kesintisiz metro ulaşımı
Kabataş- Mahmutbey metro hattının fizibilite çalışması tamamlandı. Proje için önümüzdeki aylarda ihaleye çıkalacak İki yıl içinde tamamlanması beklenen 24.5 km'lik yeni hatta 18 istasyon olacak. Proje, 2.4 milyar TL'ye mal olacak
Trafığın yoğun olarak hissedildiği Kabataş- Beşiktaş- Mecidiyeköy hattında işleyecek metronun uygulama projesi hazırlandı. Raylı sistemler Müdürlüğü tarafından projelendirilen çalışma kapsamında 2.4 milyar TL kaynak kullanılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin dış kredi desteğiyle yürüttüğü diğer metro çalışmalarının dışında ihalesi yapılacak yeni hat, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek. İhale çalışmalarına başlanan yeni hattın yılın ilk yarısında ihalesinin gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/01/2 ... ro_ulasimi
-------------------------------------------------------------------------------------
Not: Konu başlığında Beşiktaş'ın önüne Kabataş'ı eklesek iyi olur.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kabataş'tan Mahmutbey'e kesintisiz metro ulaşımı
Kabataş- Mahmutbey metro hattının fizibilite çalışması tamamlandı. Proje için önümüzdeki aylarda ihaleye çıkalacak İki yıl içinde tamamlanması beklenen 24.5 km'lik yeni hatta 18 istasyon olacak. Proje, 2.4 milyar TL'ye mal olacak
Trafığın yoğun olarak hissedildiği Kabataş- Beşiktaş- Mecidiyeköy hattında işleyecek metronun uygulama projesi hazırlandı. Raylı sistemler Müdürlüğü tarafından projelendirilen çalışma kapsamında 2.4 milyar TL kaynak kullanılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin dış kredi desteğiyle yürüttüğü diğer metro çalışmalarının dışında ihalesi yapılacak yeni hat, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek. İhale çalışmalarına başlanan yeni hattın yılın ilk yarısında ihalesinin gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/01/2 ... ro_ulasimi
-------------------------------------------------------------------------------------
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
ibb.gov.tr 'den girip sağda imar bilgilerini tıklayıp veya doğrudan
http://application2.ibb.gov.tr/IBBWC/ImarPlanlari.aspx
adresini tıklayıp ilçesi için "Diğer" ilana çıkış tarihi içinse 1 Ocak 2009'u seçerseniz, en üstteki ilanda " 07.11.2010 tasdik tarihli 1/5000 ve 1/1000 ölçekli Kabataş, Beşiktaş, Şişli, Tekstilkent, Mahmutbey Metrosu güzergahına ilişkin planı tadilatı." ilanını görürsünüz. Bu dosyada bütün metro istasyonları açık ve net haritaya işlenmiş biçimde ayrıntılı şekilde görünüyor.
http://application2.ibb.gov.tr/IBBWC/ImarPlanlari.aspx
adresini tıklayıp ilçesi için "Diğer" ilana çıkış tarihi içinse 1 Ocak 2009'u seçerseniz, en üstteki ilanda " 07.11.2010 tasdik tarihli 1/5000 ve 1/1000 ölçekli Kabataş, Beşiktaş, Şişli, Tekstilkent, Mahmutbey Metrosu güzergahına ilişkin planı tadilatı." ilanını görürsünüz. Bu dosyada bütün metro istasyonları açık ve net haritaya işlenmiş biçimde ayrıntılı şekilde görünüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bendeki yüksek çözünürlüklü raylı sistemler proje haritasında da istasyon yerlerini gösteriyordu ama her hattın yoktu fakat çok detay görünmüyor tabii ki, bakayım verdiğin linke.
Bir de şunu söyleyeyim bu hat için ikide bir de Yap-İşlet-Devret modelinden bahsediliyor, yani pek inandırıcı gelmiyor bana, zaten 2,4 milyar tl kaynak kullanılacak deyip arkasından da yap-işlet-devret olacak demek tezat değil mi? Kim bu kadar parayı bağlayıpta metro hattı yapıp parasını geri almayı bekler? Yani ne sanıyorlar 2,4 milyara hattı inşa ettim sonra sıfır maliyet ile işletirim baba, gelsin paralar varmı len böyle bir şey? Behzat tabiri ile varmı la? Yok, daha geçen makinist maliyetini kabaca çıkartmıştım, güvenliği var, jeton işi var, personel işi var, ne sanıyorlar bilmiyorum ki. Ha deseniz 10 tren alıcam İstanbul-Ankara çalışıcam mantıklı, ama koca metro filosunu işletmek ya ben hesap bilmiyorum ya da birileri çok iyi biliyor. Ama körler sağırlar birbirini ağırlar olursa bilemem tabii
Hadi iyi bir hat olsun açılışta 300.000 yolcu/gün taşısın * 365 = 109.500.000 yılda. 110 milyon a yuvarlayalım * 3 tl = 330 milyon tl yolcu geliri yılda. Her yıl yolcusu %10 artsa 7 yılda yolcu gelirinden kurulum maliyetini çıkartıyor, tabii o 2,4 e kesin araçlar dahil değildir, biz dahil sayalım. Reklam gelirleri ve alan kira gelirleri personel, araç bakım, elektrik maliyetlerini karşılayacak mı? Araçlar bu rakama dahil değilse bu işi alacak adam 10 sene nerede ise kar etmeden bu işi yapacak demektir, yolcu garantisi mi verecekler? Bilmiyorum dedim ya benim sayısalım rezalettir kafam basmıyor.
Bir de şunu söyleyeyim bu hat için ikide bir de Yap-İşlet-Devret modelinden bahsediliyor, yani pek inandırıcı gelmiyor bana, zaten 2,4 milyar tl kaynak kullanılacak deyip arkasından da yap-işlet-devret olacak demek tezat değil mi? Kim bu kadar parayı bağlayıpta metro hattı yapıp parasını geri almayı bekler? Yani ne sanıyorlar 2,4 milyara hattı inşa ettim sonra sıfır maliyet ile işletirim baba, gelsin paralar varmı len böyle bir şey? Behzat tabiri ile varmı la? Yok, daha geçen makinist maliyetini kabaca çıkartmıştım, güvenliği var, jeton işi var, personel işi var, ne sanıyorlar bilmiyorum ki. Ha deseniz 10 tren alıcam İstanbul-Ankara çalışıcam mantıklı, ama koca metro filosunu işletmek ya ben hesap bilmiyorum ya da birileri çok iyi biliyor. Ama körler sağırlar birbirini ağırlar olursa bilemem tabii

Hadi iyi bir hat olsun açılışta 300.000 yolcu/gün taşısın * 365 = 109.500.000 yılda. 110 milyon a yuvarlayalım * 3 tl = 330 milyon tl yolcu geliri yılda. Her yıl yolcusu %10 artsa 7 yılda yolcu gelirinden kurulum maliyetini çıkartıyor, tabii o 2,4 e kesin araçlar dahil değildir, biz dahil sayalım. Reklam gelirleri ve alan kira gelirleri personel, araç bakım, elektrik maliyetlerini karşılayacak mı? Araçlar bu rakama dahil değilse bu işi alacak adam 10 sene nerede ise kar etmeden bu işi yapacak demektir, yolcu garantisi mi verecekler? Bilmiyorum dedim ya benim sayısalım rezalettir kafam basmıyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Uygun görürsen imar bilgilerindeki fotoları bu başlıkta da paylaşırsan sevinirim. Benim şu an kullandığım bilgisayar fotoları açarken epey zorlanıyor sanırım teknik bir sorun.Bendeki yüksek çözünürlüklü raylı sistemler proje haritasında da istasyon yerlerini gösteriyordu ama her hattın yoktu fakat çok detay görünmüyor tabii ki, bakayım verdiğin linke.
Valla senin dediğin gibi 10 senede maliyetini geri karşılayacak bir proje ise o zaman klasik yöntemleri kullanmaktan başka çözüm yok gibi.
Şöyle bir mahsuru da var. Varsayalım ki bu metroyu özel bir konsorsiyum aldı, yaptı, işletiyor. Yolcu garantisi isteyecektir. Başka hiç bir toplu taşıma yönteminin kendisine rakip olmasını istemeyecektir.
UKOME'nin belirlediği yolcu tarifesine bağlı kalmak istemeyecektir.
Hatta vagonları business class, ekonomi sınıfı bir de sadece ayakta yolcu taşıdıkları III. sınıf vagon diye bile ayırırlar

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başka türlü kurtarmaz ki, kesinlikle yolcu garantisi, altında kaldığı zaman devletten tazmin edilmesi, elektrikte sübvanse edilme ve belkide ücret politikasında serbestlik, ben olsam aşşağı kurtarmazkenanmar yazdı:Varsayalım ki bu metroyu özel bir konsorsiyum aldı, yaptı, işletiyor. Yolcu garantisi isteyecektir. Başka hiç bir toplu taşıma yönteminin kendisine rakip olmasını istemeyecektir.
UKOME'nin belirlediği yolcu tarifesine bağlı kalmak istemeyecektir.
Hatta vagonları business class, ekonomi sınıfı bir de sadece ayakta yolcu taşıdıkları III. sınıf vagon diye bile ayırırlar


Not: şimdi biraz inceledim tiff olarak verilenler sanırım aynı hatla ilgili başka tadilatlar çünkü az, jpeg olanlar çok yüksek çözünürlüklü değil ama hattın nerede ise tamamını gösteriyor gibi, fakat o hali ile küçük yüklediğimizde anlaşılmayacak gibi, büyük halinide direkt biz vermiş olmayalım kamulaştırma sınırlarını falan da gösteriyor, o kadar merak eden gitsin linkten alsın

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kenan verdiğin gaz ancak bu kadar gitti
o resimlerde tüm istasyonlar yok galiba, daha doğrusu şöyle diyeyim her istasyonun tam konumu yok, kenarından köşesinden göründüğü yerler var bu da normal çünkü bunlar düzeltme çalışmaları imiş ama bayağı bir kısmını çıkarttım, tam kaç adet saymadım belki de hepsi var. Neyse ben şimdilik çıkartabildiklerimi uydu haritaları üzerine yerleştirdim, aşağı yukarı istasyon konumları bunlar, sağa sola biraz oynayabilir, istasyon boyları da bu kadardır demiyorum çünkü o çizimlerde istasyon konturlarını seçmek zor ama çoğunda giriş çıkışlar net şekilde gösterilmiş oralardan kerteriz alıp çizdim, yani biraz alelade bir şey ama bize en azından kaba haları ile istasyonları gösterecektir.
Darphane

Mecidiyeköy

Çağlayan

Kağıthane

Alibeyköy

Yeşilpınar

Karadeniz

Tekstil Kent

Bunların dışında Akşemsettin, Göztepe Mah., Kazım Karabekir, Mahmutbey, Veysel Karani, Yeni Mahalle ve 100. Yıl istasyonlarını çıkarabiliyorum, ikinci klasörde de Beşiktaş ı görmüştüm sanırım. Toplam 16 istasyon yapıyor.

Darphane

Mecidiyeköy

Çağlayan

Kağıthane

Alibeyköy

Yeşilpınar

Karadeniz

Tekstil Kent

Bunların dışında Akşemsettin, Göztepe Mah., Kazım Karabekir, Mahmutbey, Veysel Karani, Yeni Mahalle ve 100. Yıl istasyonlarını çıkarabiliyorum, ikinci klasörde de Beşiktaş ı görmüştüm sanırım. Toplam 16 istasyon yapıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Muhakkak önemli, güzergahı aslında komik görünüyor, iguana kuyruğu gibi dolanıyor en başta, bir de Kabataş uzatması gerçekten gerekli mi, bence bu tartışmalı. Güzergah zaten M2 hattı ile Mecidiyeköy'de kesişiyor ve istasyon yerleşimine yanı çıkışlara bakar isek zaten M2 nin Mecidiyeköy çıkışı ile aynı yere çıkış veriyor, yani ortada büyük bir aktarma sorunu olmayacak bence.alabay yazdı:İşte bu önemli bir hatta benziyor!
Bu hali ile kentin mevcut kuzey yerleşim alanlarını doğu-batı aksında taşıyacak gibi ve bence en önemli katkısı Kağıthane - Alibeyköy - Yeşilpınar eksenindeki yerleşim alanlarının Mecidiyeköy ve Taksim e erişimini hızlandırması olacak, aynı şekilde bu alanlarda oturup batıya doğru uzamış olan iş alanlarına erişimde de faydası olabilir ama ortaya hep aynı sorun çıkıyor, aktarma ve ücretlendirme yani Kağıthanedeki bir adam bir ekstra ödeyip aman metro ile Taksim'e ya da Beşiktaş'a gideyim demek yerine belki de tek otobüsle erişebiliyordur, yani yatırımın doğruluğu ancak doğru planlama ile ortaya çıkacak.
Bir diğer konuda Kağıthane, Alibeyköy, Yeşilpınar ve buradan Karadeniz Mah. istasyonuna kadar olan istasyonlar doğu tarafında da Nurtepe gibi istasyonlarda otobüsler ile besleme hatları kurulmaz ise ne kadar verimli olacak diye düşünüyorum, bana çok yoğun bölgeler gibi görünmüyor harita üzerinde, belki de yanılıyorum.