ist-M.01:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metro Projesi

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Nis Cum, 2010 00:49

İstasyonun olacağı yer Ümraniye belediyesinin falan olduğu yer, yani Ümraniye'nin tam çıkışı, ya da ters mantıkla tam girişi. Bu Alemdağ caddesinin bittiği yer, Namık Kemal Mahallesi'ni halk kullanmıyor, halk oraya Çarşı diyor. Eğer öyle istiyorlarsa adı Çarşı kalsın, ama ileride bu hat dendiği gibi Sarıgazi,Samandıra-Sultanbeyli'den falan da geçerse aynı metro hattında 4 tane Çarşı istasyonuda olabilir, Çarşı-1, Çarşı-2 vs..

Bu isim verme işleri yıllarca konuşsan, konuşulur. Ümraniye'nin tam göbeğinde son durak diye durak var, ama sadece adı son durak, geçen yüzyılda bir zamanlar orası son durakmış. Hatırlayan varmıdır onuda bilmiyorum, ya da mesela Pendik-Kurtköy arasında herkesin Aytemiz dediği bir durak var, orada Aytemiz varmış eskiden, benzinlik yani. Adı yapışmış kalmış. Millete burada İstanbul'un en ünlüsü Hacı Bekir var, onu kullanın desen kimse kullanmaz. Bırakalım Ümraniye'liler Çarşı, Kurtköy'lüler Aytemiz desin.

Ama Esenkent halkıda buradan br alkışı daha hakediyor, adamlar mahallelerine sahip çıktılar helal olsun...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Nis Cum, 2010 01:29

İstanbul' da hedeflenen metro kmsine baktğımızda o Çarşı10 bile olur :) ya da Sondurak5 falan. :) Ben agu gugu derken Esenler' de Sondurak vardı, o zamanlar orası tarlaydı sonra büyüdü serpildi bugünkü halini aldı ama hala orası Sondurak, hatta metro durağına da başta Sondurak adını vermişlerdi de ne olduysa Menderes Mah. denildi.

Dediğin gibi yıllarca konuşsan gider, bende o Esenkent olayını çok takdir ettim, gayet güzel bir şekilde dertlerini anlatıp haklarını almışlar. Ümraniye' de bahsettiğin yeri biliyorum, tamam orası semtin ya da hadi İlçenin çarşısı konumunda ama o isim yanlış işte, bakalım belki bir düzenleme olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Nis Cum, 2010 10:21

O zaman Ümraniye Çarşı(sı) desinler yahu :shock:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Pzr, 2010 02:54

haritalarını koyduğun istasyonları google mapste işaretleyebilirmisin? altunizade e5'in ortasında yer alıyor bence yanlış ama metrobüs ile aktarmayı düşünmüş olmalılar. capitolün orda bağlarbaşı durağı varsa güzel

Esat yazdı:10. istasyon Çakmak,
Resim

11. istasyon Ihlamur Kuyu,
Resim

bendekiler bu kadar :) gerisi için biraz araştırırız belki bir yerlerden çıkar, sizin elinize geçerse tabi sizlerden de bekleriz. Dediğim gibi bunlar üzerinde son hali yazılı çizimler, çok büyük değişikliklere uğradığını sanmıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Pzr, 2010 03:04

7. istasyon denen yer aslında SANTRAL istasyonudur. 30 yıldır o bölgeye ÜMRANİYE SANTRAL denmektedir. belediyenin olduğu yerdir ve asla ÇARŞI durağı değildir.ÇARŞI denen durak buradan iett hesabı ile 3 durak sonrasıdır. metro da buraya çarşı denmesi çok karmaşaya sebep olacaktır. bir sonraki istasyona ÜMRANİYE demişler ama oraya çarşı buna santral demeleri lazımdı. inkılap dedikleri yere ÜMRANİYE diyebilirlerdi.

not: 5 sene ümraniyede ikamet eden biri olaak söylüyorum bunları

Esat yazdı:Teşekkürler, bunlar sizin Kadıköy evrakları ile aynı ayarda, ben kırpıp yükledim buraya, yan kısımda projeyi yapanların onaylayanların isimleri vardı :) bir de tiff yaparken arka plana beyazı atarken dikkat etmedim biraz silik çıktı ama orjinalleri daha iyi tabii ki :)

6. istasyon Libadiye,
Resim

7. istasyon Çarşı,
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzr, 2010 23:42

Harita üzerinden bir şeyler yapmaya çalıştım, sanırım bir istasyonda giriş/çıkışlar gösterilmemişti bir de Üsküdar bayağı bir karışık çünkü çizimde Marmaray ve oradaki yer altı çarşı kompleksi ile birlikte gösterilmiş, dolayısı ile giriş çıkışlar biraz havada oldu orada, noktalar doğru ama ne nedir, biraz daha düşünmek gerekebilir. Mümkün olduğunda doğrudur, fakat daha öncede belirttiğim gibi bu planlar nerede ise 3 yılllık, 3 yıl içerisinde bu iş halen yapılmadı revizyona uğramış olabilir, bu revizyona istasyon isimleride dahil, yani son durumu yansıttığını iddia etmiyorum. Ayrıca Hakan' ın da daha önce belirttiği gibi 2. etap istasyonları ile ilgili bende bilgi yok.

Üsküdar, sarılar bu hattın istasyonuna ait, maviler Marmaray' a ve yeraltı çarşısına geçişler, kırmızılar ise Marmaraya ait girişler, gerçi sağ taraftaki de yeraltı çarşısına iniyor önce
Resim

Fıstıkağacı
Resim

Bağlarbaşı
Resim

Altunizade
Resim

Kısıklı
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzr, 2010 23:44

kalan istasyonları da bu mesajda gösterelim.

Libadiye
Resim

Çarşı
Resim

Ümraniye
Resim

İnkılap Mah.
Resim

Çakmak
Resim

Ihlamurkuyu
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Pzt, 2010 10:40

Offf ... şu Üsküdar konumu bayağı karnımı ağırtıyor yahu. Çok hassas bir yerde. Orada bir vapur çarpsa, batsa, bilmem ne olsa ... hepsi istasyona vuracak. Cidden sualtı mı o? Biraz içeri almakta fayda olurdu, ama olmuş artık. Bir de o yeraltı çarşısı ile Horhor'daki çarşı mı kalkacak? Kalksa (bence) çok yazık olur.
En son alabay tarafından 13 Eyl Pzt, 2010 10:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 10:45

Valla bende doğru düzgün dün inceledim o kesimi, gerçekten su altında. Orada eski sahil bandı ve yeni sahil bandı diye yapılacak uygulamada gösterilmiş, bana da garip geldi ama öyle, neden yolun altında planlanmamış bilmiyorum, belkide orada ki Mihrimah Sultan Camii nin etkileneceği düşünüldü ya da tarihi ıvır zıvır çıkmasından kaçınmak için olabilir. Ben senin kadar endişelenmiyorum açıkçası, tamam neden olmasın dediğin gibi bir risk? Fakat gerekli tedbirlerin her şekilde alınacağını düşünüyorum, onu oraya planlayan gerisini de düşünür, zaten merak etme illa ki böyle bir durum olursa sesini yükseltenler çıkacaktır.

Horhor daki çarşı nedir bilmiyorum, ama oradaki alanın tamamına bir yeraltı çarşısı planlanmış, fakat orada çok fazla buluntu çıkmıştı, yani Mihrimah Sultan ile karşısındaki kilise arasında şu an hatırlamıyorum tarihini ama çok ama çok eski bir şapel ve yeraltı mezar odaları bulunmuştu, onların orada sergilenecek şekilde düzenlenmesi çok iyi olur, fakat bu oradan başka şeylerinde çıkacağının kanıtıdır, dolayısı ile son durumu bilmek lazım. Ama İBB bu çarşılar ve meydanlar konusunda ısrarcı gibi, bende olmasına taraftarım fakat burada nasıl olacak, işi ne derece etkileyecek çok merak ediyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Çrş, 2010 11:43

üsküdar istasyonunun su altında olduğunu sanmıyorum. biraz içerde kaldığını görmüştüm bir haritada.

birde istasyon derinliklerini çok merak ediyorum. üskdüar'da -20 m'lerden başlayacak sanırım. ör. bağlarbaşı kaç m? kısıklı tepe bir yer malüm, acaba kaç m derinlikte?

yokuşu görüp metro olmaz diyenlere çok iyi cevap veriyor bu hat. bi sağdan bi solda kıvrıla kıvrıla gidiyor mübarek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Çrş, 2010 14:29

Mehmet Kasım yazdı:üsküdar istasyonunun su altında olduğunu sanmıyorum. biraz içerde kaldığını görmüştüm bir haritada.
Resim

Kanıtı burada, ayrıca suyun altında ifadesi yanlış ve yanıltıcı olmuş olabilir, şöyle düzeltirsem belki daha anlamlıdır, istasyonun konumu şu anda su olan yer, ama istasyon çok derin değil dolayısı ile yeni bir sahil şeridi inşa edilecek ki proje çizimide bunu gösteriyor, bu şerit ile Marmaray istasyonu ve Mihrimah Sultan Camii önündeki cadde arasında kalan alana Üsküdar istasyonu inşa edilecek. Yani yapıldığı zaman su altında olmayacak. Hep söylediğimi yine söylüyorum elinde daha yeni dökümanı olan varsa yayınlasın bizde eksiğimiz yanlışımız varsa düzeltiriz, mesajlarımızı edit edip ya da silip kendimizi aklamayız ne söylediysek o.

İstasyon derinliklerine bakacağım gösteriyor ise yazarım hepsini tek tek, bir de hattın yan kesitini görmüş oluruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Çrş, 2010 18:36

Dünyada çok dik yerlerden bile metro geçer, hiç olmazsa bir daire çizer, gider. Esat, sana garip bir harita göstermiştim, ya, neresiydi orası?

Yine de, sahil olsa da, oraya bir tanker gemisi çarpsa? Yani bana biraz garip geliyor o nokta, sanki tehlikeli gibi. Sahil çekseler bile, yine de dolgu falan olur, yani ne kadar sağlam. Kuzgunçuk'un meselâ sağlam taş olduğunu bir düşünürsek ... Üsküdar'ı bilmiyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön