ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mezarlıktan Capitol e doğru idi diye hatırlıyorum istasyonun pozisyonunu, şaft falan açacaklardır belki, işlerin bir şekilde yürüyor olduğunu görmek güzel amafearenes yazdı:altunizade bölgesinde capitol onune dogru trafik tek yone donmus metro calısmasından sebep..baglarbası duragı o tarafa yapılıyor..

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın Üsküdar istasyonu ile ilgili daha önce biraz yazışmıştık, benim elimdeki eski dökümanlara göre istasyon deniz tarafında hatta denizin içinde gibi diye belirtmiş ve çizmiştim fakat şimdi devam eden bazı projeleri gösteren bir çizimde dikkatimi çekti, Üsküdar metro istasyonu Marmaray istasyonunun yanında güney tarafında yani kara tarafında resmedilmiş, daha önceden bazı projelerden varyasyonlarında tartışıldığını biliyorum, yani bir metro projesi yapılırken illa bir noktaya çakılıp kalınmaz (yurtdışı gördüğüm projeler) bizde normal proje detayına bile ulaşamadığımız için
varyasyonlara ulaşma iyice zor, dolayısı ile acaba bir olasılık mı yoksa revizyonmu var bilemedim, bu hat ile ilgili proje bazında bilgide alamadım, ama araştırmak lazım.



-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Üsküdar meydanını toplamaya başlamışlar artık, etrafta inşaata dair malzemeler kaldırılıyordu. Zemini falan kabadan düzlemişler arabalar falan parketmiş. Eğer metro istasyonu deniz tarafına yapılmazsa diğer taraf bina dolu, nasıl yaparlar ederler bilmiyorum. Ayrıca kesin olarak hiç bir yöne ilerleme ihtimali olmadığı da kesinleşmiş olur.
Neyse Üsküdar meydanı uzun bir süre daha meydan olamayacak anlaşılan...
Neyse Üsküdar meydanı uzun bir süre daha meydan olamayacak anlaşılan...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi benim verdiğim her iki datada projeyi yapan firmaya ait, yani ilk deniz içinde gösteren proje çizimleri de bu genel çizimde aynı elden çıkma ama daha önce söylediğim gibi bu projede bayağı değişiklikler oldu, güzergahı etkileyen şeyler değil de daha çok istasyon projelerini etkileyen şeyler, bu açıdan belki de değişmiş olabilir diye düşünüyorum.
Ve evet Hakan dediğin gibi diğer taraf bina dolu, hatta orada bir eski bina var ama şimdi emin olamadım cami miydi kilise miydi? Hatta geziden resimler koymuştum duvarlarına lazerli sensörler koymuşlardı bir kayma olursa hemen müdahale etmek için, artı hemen ön tarafında Mihrimah Sultan Camii idi dimi ismi o camiye doğru yol altında tarihi mezarlar ve bir şapel kalıntısı bulunmuştu, yani orada biraz sorunlu bir geçmişi olan toprak parçası da var, bilmiyorum bakalım Üsküdar istasyon inşaatı başlayınca göreceğiz herhalde ama ben Marmaray istasyonunun üstünde olacağını düşünmüyorum, bu konuda sanırım görüşler var ve vardı, ona göre bir inşaat yapılmadı diye biliyorum.
Ve evet Hakan dediğin gibi diğer taraf bina dolu, hatta orada bir eski bina var ama şimdi emin olamadım cami miydi kilise miydi? Hatta geziden resimler koymuştum duvarlarına lazerli sensörler koymuşlardı bir kayma olursa hemen müdahale etmek için, artı hemen ön tarafında Mihrimah Sultan Camii idi dimi ismi o camiye doğru yol altında tarihi mezarlar ve bir şapel kalıntısı bulunmuştu, yani orada biraz sorunlu bir geçmişi olan toprak parçası da var, bilmiyorum bakalım Üsküdar istasyon inşaatı başlayınca göreceğiz herhalde ama ben Marmaray istasyonunun üstünde olacağını düşünmüyorum, bu konuda sanırım görüşler var ve vardı, ona göre bir inşaat yapılmadı diye biliyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yerin üstünde cami, altında kilise
Ama neden yeraltı istasyon olsa, ilerlemi olamaz? Onu tam anlamadım. Yani, bence zaten bu istasyon çok fazla başka bir yere yapılmayacak, ama farzedelim ki, Beykoz istikametine de bir gün metro plânlarlar, o zaman yeraltında kule şeklinde kesişen bir istasyon da düşünebilirler. Her neyse, çok kafa yoruyoruz, boşa aslında, eninde sonunda bir şey olacak. Teleferik olmasın da 


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Beykoz istikametine metro laf üzerinde var, birileri proje yapıyormudur bilmiyorum ama varsa da o daha çok güzergahı çiziktirelim abi tarzı bir projedir şu anda
değil yakın orta vadede bile olacağına inanmadığım işlerden birisi, görüyoruz çünkü son 1 yıl içinde kentin raylı sistem planı nasıl birden bire alt üst oldu, öncelik sıraları ya da hiç hesapta olmayan hatlar birden bire yapılacak edilecek oldu, dolayısı ile dediğin gibi çok kafa yormak sadece fikir jimnastiği oluyor, sonra birileri gidip bunları ciddi projeler diye yazıp çiziyor 
Üsküdar'daki durumu aslında çizip anlatmam lazım belki anlaman için, şimdi tarif ederek beceremem çünkü, ama aslında ne azından Beykoz a metro yapılacaksa şimdiden dediğin gibi o zaman iki istasyonu üst üste, ya da tek istasyon olacaksa da çıkışında ikinci bir tünel çıkışlarını şimdiden yapıp bırakmaları gerekir, de biz de pek böyle bir yaklaşık yok. Dün sana gönderdiğim linkte kesişen bir sürü istasyon var ama şu anda ileriyi düşünerek yapılmış tek istasyon Mahmutbey mesela, o da hani gözümle görmedim öyle olduğunu, sadece öyle olduğunu düşünüyorum


Üsküdar'daki durumu aslında çizip anlatmam lazım belki anlaman için, şimdi tarif ederek beceremem çünkü, ama aslında ne azından Beykoz a metro yapılacaksa şimdiden dediğin gibi o zaman iki istasyonu üst üste, ya da tek istasyon olacaksa da çıkışında ikinci bir tünel çıkışlarını şimdiden yapıp bırakmaları gerekir, de biz de pek böyle bir yaklaşık yok. Dün sana gönderdiğim linkte kesişen bir sürü istasyon var ama şu anda ileriyi düşünerek yapılmış tek istasyon Mahmutbey mesela, o da hani gözümle görmedim öyle olduğunu, sadece öyle olduğunu düşünüyorum

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında şu Beykoz istikameti öyle önemsiz değil. Değil de, aşağıdan, Kuzguncuk üzerinden oraya varmak belki biraz garip olur. Bence daha çok kuzeye bakarsak, orada doğudan bir hat gelip, kuzeye devam edebilir, nitekim Beykozun güneyinde, daha doğrusu güneydoğusunda bayağı bir kentleşme sozkonusu oldu. Eskiden oraları öyle bol nüfuslu değildi. Arada bir Tekke Mevkiî otobüsü ek işlerdi falan
Ama kim bilir Rüzgârlıbahçe ve isimlerini unuttuğum o tepeler bugün ne hâllerdedirler.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Beykoz-Üsküdar arası akşamları, hele hafta sonları ulaşılamaz iki yer. Trafik çok yoğun ama tabi yol 1+1 olduğundan. Yine de 20-30 yılı planlamak gerektiğinden o aksa da raylı sistem şart, ama kesinlikle Beykoz-Üsküdar oalrak kalmamalı, mutlaka Kadıköy'e ulaşmalı. Anadolu yakasında her kapı Kadıköy'e çıkar, merkez orasıdır. Yoksa Beykoz'dan bin, Üsküdar, oradan bin Ayrılıkçeşme, oradan bin Kadıköy 3 vasıta olmaz.
Meydanda Yeni Valide Camii ile Mihrimah Sultan Camii karşı karşıya, biri istasyon alanı olma ihtimali olan yerde diğeri de hat güzergahında. Hattın ağırlıklı çalışmaları Ümraniye bölgesinde herhalde şu an, Üsküdar tarafında pek bir şey yok...
Meydanda Yeni Valide Camii ile Mihrimah Sultan Camii karşı karşıya, biri istasyon alanı olma ihtimali olan yerde diğeri de hat güzergahında. Hattın ağırlıklı çalışmaları Ümraniye bölgesinde herhalde şu an, Üsküdar tarafında pek bir şey yok...