ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 17:11

"Benim bildiğim metro katenersiz, alttan elektrik rayıyla çalışır" demiştim, genelde katenerli çalışmaz demedim. Ama hakiki, ağır metro için katener sistemi biraz garip, bakımı daha zor, yıpranır, falan ...

Söylediğimi biliyorum ;-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 17:13

Dergideki resimler inşaatın 3 km'lik kısmından çekilmiş idi. Havaalanı'ndan gelecek olan metronun kısmı. Tünel içine girmemişler.

Burası yani.
Resim

Buda Başakşehir Metrosu ile ilişkisi. Bir tartışma konusu daha: Sanayi-1 ile Sanayi-2 İstasyonları arası mesafe 400 m civarında. Sanayi-2 daha az yoğun olur kanaatindeyim. Bazen metronun bu iki istasyondan daha az yoğun olanından pas geçebileceğini düşünüyorum.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:14

alabay yazdı:"Benim bildiğim metro katenersiz, alttan elektrik rayıyla çalışır" demiştim, genelde katenerli çalışmaz demedim. Ama hakiki, ağır metro için katener sistemi biraz garip, bakımı daha zor, yıpranır, falan ...

Söylediğimi biliyorum ;-)

B. Alabay
O zaman daha açık ve doğru söyle, sadece 3 kişi yazıyor olsa da çok kişi okuyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 17:25

Google Earth'tteki görüntülerden bakılınca Staddan sonrası için bir şeyler düşünülmüş görülüyor. BAHÇEŞEHİR'E UZATMA ADINA.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Haz Pzt, 2009 11:28

İkitelli Güney Sanayi İstasyonunu gördüm. Geçen 6 ay ile kıyaslandığında çalışmalar bayağı ilerlemiş. En son TBM'lerin günyüzüne çıktığı Eylül-Ekim aylarında görmüştüm. O zaman hala harfiyat alma işleri vardı. Alanın yarısının harfiyatı ancak alınmıştı.

Dün gördüğümde harfiyat toprağının tamamen çıkarıldığını ve istasyon aktlarının inşaa edilmeye başlandığını gördüm. Kuzey tarafta 2-3 kat çıkıyorlardı. Peron bölgesinin henüz üstü kapatılmamıştı. Sene sonuna kadar katlar biter sanırım.Ama bu projenin rayları nerede hiç görmedim. Esenlerde ray döşeme var gibi geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzt, 2009 11:51

Bu projenin Esenler ile bir alakası yok ki Mehmet, orası M3 hattı Otogar-Kirazlı. Belki üstü kapanacak yerler tamamen bitmeden ray döşemeye başlamayacaklardır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Haz Pzt, 2009 12:07

Esat yazdı:Bu projenin Esenler ile bir alakası yok ki Mehmet, orası M3 hattı Otogar-Kirazlı. Belki üstü kapanacak yerler tamamen bitmeden ray döşemeye başlamayacaklardır.
Esenleri örnek diye yazdım. Hiç bir yerde ray yok. Nerede acaba? Sen benim M3'ü bildiğimi bilmezmiş gibi yazmışsın :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzt, 2009 12:14

Ya ne bileyim bende şaşırdım ondan yazdım :D :D :D döşenir döşenir merak etme :)

Ama ben iki hattın birlikte açılacağına ihtimal vermiyorum, ya da şöyle bir ihtimal olabilir, iki hattı birlikte açabilmek için ray işini sallıyorlardır. Çünkü biliyorsun şu yeni açtığın başlığa tam yakışacak bir konu bu, tek hat gibi sürekli söz ediyorlar halbuki fiziken tamamen ayrı iki hat :) ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Haz Pzt, 2009 12:41

İki hattın birlikte söylenmesinin nedeni tek ihaleyle bütün işlerin aynı konsorsiyuma verilmesi. Ama 2 işin hatta 3 işinde aynı anda açılacağını sanmıyorum. İmkansız. Son bilgiler ışığında tahminlerimi biraz daha karamsarlaştırdım.

Otogar-Üçyüzlü: Ekim 2009

Üçyüzlü-Kirazlı: Mart 2010

Olimpiyatköy-G.Sanayi: Haziran 2010

Başakşehir-Kirazlı: Ekim 2010 (Belki bu kısmı bile iki partide açarlar. Yani Başak-Sanayi ve Sanayi-Kirazlı şeklinde, hatta başlangıçta kopuk bir metro bile olabilir. İki başı hizmette ortadaki hat (Kirazlı-İSTOÇ) çalışmıyor daha :)))))

2011'DE TEMİZ DİYELİM.

Kadir Amca paradan dert yanıyor. İETT arazisi de olmadı.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 12 Haz Cum, 2009 17:37

Hatların açılması veya temel atma törenleri genellikle 30 Ocak'ta oluyor.Örnek verecek olursak:

Eminönü-Kabataş:30 Ocak 2005
4.Levent-Atatürk Oto Sanayi ve Taksim-Şişhane:30 Ocak 2009

Büyük ihtimalle Otogar-Kirazlı 2009'da Başakşehir-Kirazlı ise 30 Ocak 2010'da açılır :D :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 11:56

15 Şubat 2010 tarihinde olimpiyat stadını incelemeye geelcekler. Bu 2016'da UEFA'yamı FIFA'yamı adaymışız. Onun ön incelemeleri için geleceklermiş. Heyet ulaşımı da soracağından metronun o zamana kadar hizmete açılması gerekir diye düşünüyorum.

29 Ekim'de açılış tarihi için başlayacağımız papatya falına 15 Şubat'ta farklı bir versiyonla devam edebiliriz.

Açılış için son tarih 15 Şubat 2010 diyorum. Demek istiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 12:03

:) Ben kahve falı baktım 3 vakte kadar diyor :D Eh tabi o işleri sıkıştırmak için bir gerekçe olabilir, ama işte işleri sıkıştırmak? Yarım yamalak yapmak ile bazen eş değer olabiliyor ben buna çok üzülüyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön