ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 11:11

Ayda 4 km'yi geçmeli işin ne kadar hızlı olduğunu gösteriyor. Tam tahmin ettiğim gibi. Başakeşhir tünel akzıları hızlı iken bu hattın ki yavaş idi. Başakeşhir'in tünel kazı işi bitince bu hat jet hızı ile kazılmaya başlandı. Buda bize bütçeyi gösteriyor. İBB'nin belli bir bütçesi var. Birim zamanda toplam yaptırabileceği tünel kazısı var. Hakedişler açısından.

Dolayısıyla bu hattın kazısı bu sene sonunda bitince bir başka hattın tünel kazısı başlar veya hızlanır. Hızlanacak kazı ykalmayacak zaten mevcut inşaatlarda tüneller aşaması bitmiş olacak. Akla hemen Ümraniye tünel kazıları geliyor. Ümraniye için umutlar artıyor. Şöyle bir takvim belirlemek doğru olabilirmi?


*Kartal tünelleri bitince Ümraniye tünellerine başlarlar.

*Hacıosman hattı açılınca bir hatta daha başlayabilirler.

*Ümraniye tünelleri bitince bir metroya daha başlayabilirler.

*Başakşehir hattı açılınca bir hatta daha başlayabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Çrş, 2009 11:18

Ümraniye'nin ihalesi yapıldı mı ki? İhalesi yapılacak, beğenilmeyecek iptal edilecek bir daha yapılacak, sonra verilecek öbürü itiraz edecek, nefret ediyorum be gelecek zamanda konuşma ekinden :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Çrş, 2009 12:02

Ve garanti Homo Ümraniyensis'e ait mağara çıkacak son an! Onu da unutmamalı.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 12:56

Çok karamsar bir haldesiniz yahu. Biriniz ihale sürecinden biriniz de tarihi kalıntılardan dem vurmuşsunuz. Haksızda sayılmaszsınız. İhale şeffaf olursa ve açık bir nokta olmazsa, kontraya düşülebilecek bir konu olmazsa işler kısa zamanda sonuçlanabilir. Planlamadaki toplantıda bundan sonraki projeler daha sorunsuz ilerleyecek demişlerdi. Hatalardan ders alarak.

Tarihi kalıntı çıkar mı? Muhtemel yerlere bir göz atalım:

*Tabi ki Üsküdar Meydan'da yapılacak istasyonda kalıntı çıkması kuvvetle muhtemel.

*Fıstıkağacına çıkarkenki yerler hep eski yerleşim yerleri, çıkabilir.

*Bağlarbaşına kadar bir şeyler çıkabilir. Sonrası için çok zor hatta imkansız diyebilirim. Ümraniye'den falan çıkarsa şaşırırım ama belli de olmaz.

*Dudullu'da bizans hamamı çıkarmış :)


Sonuç olarak 2010'da ihale yapılsa;

2011'de temel atılsa

2014'te kaba inşaat bitse,

2015'te test olsa

2016'da açılabilir. Torunlara selam.
En son Mehmet Kasım tarafından 02 Eyl Çrş, 2009 14:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Çrş, 2009 14:10

İstanbul'da nereden ne çıkacağı belli olmaz, hiç bir yer diğerinden daha az değerli değil, kimin aklına Samandıra'da saray olacağı gelir ama var, ya da kim Pendik tersanesinin adasında kilise olacağını tahmin edebilir, ama vardı, ya da Pendik SSK Hastanesinin bir anda 1.Derece Sit alanında kalacağını kim tahmin edebilirdi...

Bu hattın kazıları bitince değil de, inşa halindekilerden biri tamamen açılınca Üsküdar-Ümraniye ihalesi yapılır. Bu sebeple, akıllara ilk önce Başakşehir Metrosu geliyor, hizmete girer girmez, temel atılabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Kronometroproject

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 14:40

Bana da öyle geliyor. Başakşehir hattı açıldığı zaman Ümraniye'ye başlayacaklar sanırım. Başakşehir hattı da Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir şeklinde 2 parti halinde açılış olursa kronoloji şaşabilir. Ama bu 6 ay içinde mutlaka başlanır diye düşünüyorum. En geç 1 sene.

2. sırada olduğunu tahmin ettiğim Kirazlı-Bakırköy uzantısına ise Kadıköy-Kartal'ın açılışı ile birlikte başlanabilir. Veya Hacıosman açılışından sonra. Hacıosman'dan sonra Kartal'dan önce :) 1 ila 2 sene. (2010 sonu-2011 içi)

3. sıradaki Beşiktaş-Alibeyköy hattına ise Şişhane-Yenikapı hattı açıldıktan sonra başlanabileceğini düşünüyorum. Hatta aklıma Şişhane'de köprü ile tünel ağzında çalışmaların olmamasının buraya Beşiktaş-Kabataş-Şişhane bğlantısı yapılacağından revize proje hazırlanmaktamıdır diye gelmiyor değil? 2 veya 3 sene (2011 içi-2012)

4. sıradaki Beylikdüzü hattı ise Marmaray açılınca olur sanırım. Gerçi marmarayı İBB yapmıyor ama onun sorumluluğunda olan işler olduğundan o da bir maliyet. İşletmeyi İBB yapacak. Birde ulusal bazda yatırım dengesini düşünürsek olabilir. Beylikdüzü 2013 içinde başlanabilir.

5. sıradaki Havaalanı-Olimpiyatköy ise araya bir yere sıkıştırılabilir. Bu hattın kuzey kanadı inşaa halinde zaten. Güneyi yapılacak sadece. Aynı şekilde Kirazlı-Halkalı bağlantısı da bu sıralama gözetilmeden araya sıkışabilir. Bakırköy-Kirazlı ile senkronize olabilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Eyl Prş, 2009 15:42

10.sayfada yaklaşık giriş çıkış yerlerini gösterdiğim Ayrılıkçeşme istasyonunda 4 nolu girişin yeri yaklaşık 8-10 m batı yönde kaydırılarak yolun ortasında oluşturulacak geniş alana çıkarılmış, temsili çizimin revize halini de yakında eklerim...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 08:12

Göztepe köprüsünün yanındaki şaftın olduğu alanda, yüzlerce metal gördüm. Tahminen uzunlukları 5 m civarında idi, çok yakında değildim, uzaktan seçemedim ama aklıma bunların ray olması ihtimali geldi ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cum, 2009 10:45

Standart uzunlukları bilmiyorum ama aklımda bir yerden 7m. kalmış, ray olabilir belki de bir yandan tünel içi işler bitti ise ray döşemeye başlayacaklardır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 15:20

Bostancı kavşağında özellikle güney batı dönüşündeki alanda kazılar çok hızlanmış, E-5 seviyesine inmişler.

Huzurevi istasyonunda da Huzurevinin alt tarafında kalan alanda da çalışmalar başlamış.

İstasyon çalışması başlamayan Ayrılıkçeşme ve Acıbadem kaldı, Hastane istasyonunda ise haber yok...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 15:31

Galiba Kartal-Kaynarca arasında kazıları yapacak TBM ler ile ilgili bir haber.
Projede kullanılacak iki adet tünel kazma makinası, demonte bir şekilde taşındı. En ağır parçanın tonajı 110 ton olup, 6,5 m çapa sahip. Her bir sevkiyatta toplam 16 parça 480 ton gabari dışı ve tonajlı malzeme ve aksesuarlarının içerisine yüklendiği 9 adet konteyner taşındı.

Belçika’nın Antwerp Limanı’ndan hareketle Haydarpaşa Limanı’na ulaşan iki adet tünel kazma makinası daha sonra 500 tonluk mobil vinç ile doğrudan araçlar üzerine tahliye edildi. Her bir sevkiyat için 5 özel hidrolik, 2 low-bed ve 13 sal kasa TIR kullanıldı. Tahliyenin ardından yüklerin taşmalı ve tonajlı olmasından dolayı sabahın erken saatlerinde Kartal’daki şantiyeye malzemeler teslim edildi.
http://www.emlakkulisi.com/21995_kadiko ... ita_tasidi_

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Pzr, 2009 17:21

Hat güzergahındaki çalışma alanlarında elektrnik göstergeler var, benim bu gününe kadar ki yürüttüğüm mantığa göre bu göstergeler akşamları güncelleniyor, ama her zaman değil bazen unutuyorlar ya da bilerek güncellemiyorlar.

5 Eylül itibariyle;

Resim

kazılmış miktar.

Tam bir ay öncesinde yine benim çektiğim fotoğrafa göre;

Resim

4295 m kazı son bir ayda yapıldı.

Kartal'da istasyon çalışmaları bilet holleri boyunca, yani uzunca mesafede yapılan kazıyla yürütülemiyor çünkü köprülü kavşağın tam altında, Kartal kavşağının kuzey batısında kalan alanda;

Resim

Resim

Resim

çalışmalar bu düzeyde, aynı şekilde kuzey doğu kısımda da çalışmalar sürüyor;

Resim

Resim

Kartal'da çalışmalar böyle....

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön