ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Cmt, 2009 14:17

yani %10 yedekle çalışılırsa yeterli görünüyor, bence 3 dk. aralık gayet iyi. Ama kapasite çok yüksek olurda 8 li çalıştırılması planlanır ise 5dk. ya çıkar ki bu kötü. Çünkü güzergah bence çok fazla yolcu talebine maruz kalacak, dolayısı ile kapasitenin hızlı bir şekilde yükseleceğine inanıyorum, dolayısı ile keşke ilk etapta daha fazla araç alınsa idi, çünkü sonradan bu aralar diğer başka yerlerde tartıştığımız neden her sisteme ayrı araç, neden bir sisteme bir den farklı araç sorunu ile karşı karşıya kalıyoruz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ağu Cmt, 2009 17:47

Esat yazdı:Maalesef Belediye' den bu konularda cevap almak pek mümkün olmuyor dediğiniz gibi standart metinler standart cevaplar, açıkçası pek bir fikrim yok Mehmet daha iyi takip ediyor bu ihale süreçlerini belki onun bir tahmini vardır.
bende fazla bilmiyorum.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx

temmuz başında oluşturulan bilgiler var.

1- Kadıköy-Kartal Metro Hattı 120 Adet Araç Alımı

Kadıköy – Kartal Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma işinin ihalesi 14.07.2009 tarihinde ihalesi yapılarak teklifler alınmış ve teknik komisyon tarafından değerlendirme çalışmaları devam etmektedir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Cmt, 2009 19:09

Tam olarak kıyas kabul edilmeyebilir ama, Kirazlı-Başakşehir hattının araç alım sürecinin kısa bir kronolojisini çıkardım. Derlediğim bilgilerde 1-2 günlük hatalar olabilir.

22 Haziran 2007 İhale Yapıldı
18 Temmuz 2007 Gazetelerde katılımcılar ve teklifler haber oldu
29 Ağustos 2007 sözleşme imzalandı
29 Ekim 2008 ilk vagon teslim alındı

Bunu uyarlarsak, bugünlerde teklif veren firmaların açıklanması gerekiyor, ve ramazan bayramından önce de sözleşme imzalanmalı. 2010 yılının son ayında da ilk araçlar teslim alınır.

Yani ortaya şu sonuç çıkıyor; İBB hattın inşaatının tamamlanmasını planladığı ayda da ilk vagonları alacağını düşünüyor, böylelikle kafa kafaya denk gelecek ve testlere başlayacaklar, eğer tahminimiz çıkar sa Rotem daha hızlı üretim yapacağı için, 2011 yılının 2.çeyreğinde hat tam kapasite çalışmaya başlar...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Ağu Prş, 2009 17:51

http://www.detayhaber.com.tr/index.php? ... &Itemid=28

Detayhaber sitesi son gelişmeler kısmında, ihalenin sonuçlandırıldığı haberini geçiyor ancak ayrıntıyı okuak için sitenin abonesi olmak gerekiyor. Ancak haber artık yayınlanmaya başladığına göre yakında öğreniriz...

Ya da varsa başka kaynak?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Prş, 2009 08:02

Bazı şantiyelere konulan dijital tabelalar var. Tünel kazısı kaç m'ye ulaşmış görülebiliyor. Dün o bölgeden geçtim. Küsüratları yuvarlarsak toplam 52.000 m olan tünelin 33.000 m'si kazılmış durumda. Günde 150 m'ye kadar çıkabiliyorlar. Çünkü bir kaç farklı noktada TBM ve NATM çalışması oduğu için kazı hızı çok iyi. Hafta da 1 km'lik bir performans var. 19.000 m kaldığına göre kaba hesapla 19 hafta var diyebiliriz. 5 aydan 1 hafta eksik.

Eylül sonunda; 37.000 m

Ekim sonunda; 41.000 m

Kasım sonunda; 45.000 m

Aralık sonunda; 49.000 m

OCAK'ta bu iş biter kabaca. İBB'nin de hedefi bu zaten.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Ağu Cum, 2009 14:27

Dün akşam itibariyle, 32.098 m kazı tamamlandı, artık elektronik tabelalar neredeyse her şantiyede var ve 1-2 si dışında hepsi aynı sayıları gösteriyor, Miraç arkadaşımın söyledği gibi kazılar, yıl sonuna kadar bu hızla rahat bitirilebilir...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Cum, 2009 14:54

Elektronik tabelaların bir kaçının farklı rakamı göstermesinin sebebi acaba Kadıköy-Kozyatağı olarak ayrı tünel km'si yazdığından mı? Ötedeki tabelalar projenin toplamını alırken, bu taraftaki tabelalar sadece Kozyatağı'na kadar olan kısmı baz alıyor olabilir.

Dün Acıbadem'de toplam kazılacak tünel boyu 12 km falan yazıyordu. bu Kadıköy'den Kozyatağı'na veya Bostancıya falan denk geliyor. 1. etap yani.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Ağu Cum, 2009 15:09

İlk önceleri bende öyle düşündüm ama elektronik tabelaların tümü avrasya grubuna ait, halbuki Kadıköy-Kozyatağı arası tünelleri anadoluray kazıyor, bir de mesela Ünalan'daki tabela da da 32098 yazıyor, Kadıköy'de ki tabela da da 32098 yazıyor, bence ilk başlarda bu tabelaların entegrasyonu ile ilgili problemler vardı, sonradan çoğu çözüldü, 1-2 tanesinde yine karışıklık var ama bence onlarıda düzeltirler.

Bir bilgiyide paylaşmak istiyorum, iş arkadaşımın biri Altayçeşme konutların da oturuyor, kapetin arkasında yani. Söyledğine göre bazen dinamit seslerinden irkliyorlarmış, avizeler falan sallanıyormuş, yani diyorum ki, Maltepe-Küçükyalı arasında çalışmalar devam ediyor hem de kayalık zeminde...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Pzr, 2009 22:32

Kartal-Kaynarca arasında kazıların başlayacağına dair bilgiler geliyor farklı kaynaklardan kulağıma. Öyle görünüyor ki, 2012'de hattın tümünü işler vaziyette göreceğiz...

Bu arada araç ihalesiyle ilgili olarak yalnızca Alstom ve CAF teklif vermiş galiba, ne dersiniz, Rotem kesin kazanır derken süpriz çıkmasın...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Eyl Sal, 2009 22:29

Haydarpaşa-Gebze hattı kadar kötü olacağını sanmıyorum, öyleki ayaklarınızın yerden kesileceği kadar zıplayabiliyorsunuz bazen, eleştrimek için söylemiyorum neticede çok eski bunlar ve aynı zamanda şehirlerarasına da hizmet ediyor.

Demek istediğim İstanbul'luya zıplamak sarsılmak pek dokunmaz, 35 dk'da Kaynarca'dan Kadıköy'e gideyim yeter.

Geçen akşam dalgınlığıma geldi 18 sularında Kaynarca'dan Kadıköy'e gitmeye kalktım, iftarın yaklaşmakta olduğunu unutmuştum, sadece Kartal'a ulaşmam 20 dk sürdü, mesafe 4,5 km. Sonrasında E-5'in henüz genişletilmiş olması sebebiyle hızla Kasacılar'a kadar geldim(Maltepe-Küçükyalı arası), Kasacılardan-Göztepe'ye varmam da en az 40 dk sürdü ki mesafe 7 km. Bu trafik yazın okulların tatilde, insanların memleketinde, akşamında 8'de olduğu bir gün. Kış olsa bu süreler 2 katına kadar çıkabilirdi, yani biraz sallansak'da başımız dönmez, yeterki erişebilelim...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 09:28

Toplam kazılan tünel uzunluğu dün 32. 464 m idi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Çrş, 2009 09:35

1 ya da 2 Eylül'de 33000 barajı aşılır tahminim şaşmış oldu, bugün itibariyel değil de ancak yarın itibariyle geçebilirler.

Benim asıl beklentim 5 Eylül, 5 Ağustos günü 28.823 m kazılmıştı, bakalım son 1 aylık performans ne çıkacak. Öyle görünüyor ki aylık 4 km'den bile fazla kazı yapılıyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön