ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 23:15

Hafriyatın sorun olacağını düşünmüyorum M3 hattının hafriyatı hep Esenler den çıkartıldı? Yani bu onların büyük sorun değil heleki çamurlu TBM ise hiç değil borular ile basıyorlar dışarı, havuza aktarıyorlar orda suyunu alıp kamyonlara dolduruyorlar, suyuda geri TBM ye veriyorlar, M5 kazısı bu şekilde, burada da aynı sistem varsa kaç km olduğu problem değil.

İSTOÇ un üstünün kapatılmış olması durumu açıklıyor, bence bu sebeple Mahmutbey, parça parça sökerler tabii ama en azından delici kafa yekpare, sonuçta onu çıkartabilmek için bina içinde koca bir vinç varmı? tırlar girebilecekmi? eğer böyle bir giriş imkanı yoksa bu da İSTOÇ un alternatif dışı kalmasına bir sebeptir, zaten problemi oluşturan kafa öyle olmasa TBM geri geri gelerek girdiği yerden çıkar hiçbir problem yaşanmazdı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Kas Pzt, 2008 00:02

Harfiyat bir şekilde çıakrılır da işleri geciktirir diye söyledim. Tek ihale ile yapılıyor burası. Tünel açarken Allah bilir açılan yerlerde ray döşüyorlardı. O yüzden Sanayi-İSTOÇ arası harfiyat çıkarmak için bir müddet daha kullanılacaksa oradaki işleri geciktirir.

TBM rayından geri geri giderek çıkarılır sanırım. İSTOÇ'ta vinç yok. Sanayiye geri gider oradan çıkarırlar.

Neyse canım yapanlar yapar......

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 00:11

:) Rayından geri gidemez, maalesef geri gidemiyor işte, kafayı söküp orada bırakmaları lazım, sorduğum soru bununla ilgili idi zaten, TBM nin geri gitmesi için kafadan ayrılması lazım, o zamanda eğer arkasına ray döşenmişse yine geri gidemez, bu yüzden zaten ray döşeme işi tüm tünel kazıları bittikten sonra yapılır, tabii İBB ve İETT seçime kadar açıcaz diyerek döşeyin arkasından rayı dediler müteahhit firmada kayıtsız şartsız biat etmiş olduğu için okey der, sonra bir bakılır aaa TBM leri çıkarcak yer yok ne yapcez? Mahmutbey in üstünü kapamayın orda sökeriz derler. Anlattığım bir laz fıkrasıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Kas Pzt, 2008 00:21

:D :D :D

ne diym...

Kuzeyden gelen TBM'lerin 5 aylık, güneyden gelenlerin 3 aylık işi var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

After Metro

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Kas Pzt, 2008 22:10

Esat eski bir Başakşehir'li olarak sence bu metro Başakşehir'in ulaşım sorununu çözer mi?

Mesela 146 B iptal edilir mi? E6 Yanyol ve Eminönü'ne gitmeyecek metro.

Ör-2 98 nolu Bakırköy otobüsü Halkalı ve Sefaköy'ü dolanıyor. Metro ilk etapta Bakırköy'e gitmeyecek. Gitse bile İETT iptal edilir mi?

Ör-3 146 M hattı iptal olur mu? Mecidiyeköy'e de gitmiyor metro.

Ör-3 89 C ne olur? Taksim'e de metro gitmeyecek ilk etapta. Gitse de Halkalı TOKİ, Mahmutbey,E6,Çapa falan dolanıyor bu hat. Ne olur?

Diğer hatları da düşündüğümüzde hiç bir İETT hattının yerine gelmeyecek metro. Sanki İETT'ye ek bir hat eklenmiş gibi olacak.

Ne dersin?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 23:18

Ben araya bir sıkışayım.
Diyeyim ki ... tüm bunların BİR çatının altında toplanmasından evvel hiç bir şey doğru dürüst yürümez. Politikadan, başkanlardan ve bunun gibi şeylerden arınacak, doğru dürüst bir şehir işletmeceliği plânlama bürosuna devredilecek, İstanbul Metropol İşletmeleri (müdürü ben? :-) ) İMİ kurulacak, sonra bunları çözecek. Şu anki belediye başkanı bu işten anlıyor, evet. Ya ondan sonraki anlamazsa? Nasıl oluyor da, yirmi, yirmibeş sene evvel düşünülmüş metro projeleri bugüne dek yapılmamış, yapılan da plânlara aykırı? Yani "revize"?!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 23:50

Evet, Mehmet mesajını okuduktan sonra bir süre hem gözlerimi hem kafamı dinlendirmek için uzandım ve uzanmışken sorun üzerinde düşündüm şimdi geriye kalanları aktarayım;

Öncelikle Başakşehir i bir tanıyalım, 1,2,4 ve 5. etaplarda 5 ve villa evler hariç 12.500 konut var, 5 ve villalar ile birlikte biz bunu 15.000 konut olarak ortalayalım, tabii ki aynı bölgede bulunan Deprem Konutları, Metrokent, Masko Evleri ya da Onur Kent gibi özel firmalara ait toplu konut alanlarının rakamları bunun dışında kaç konut vardır bu şekilde isterseniz bir 2000 de öyle ekleyelim eder 17.000 hane. Bölgenin demografik yapısına hiç girmiyorum ama burada ortalama hane nüfusu 2,5kişi/hane den az değildir ki ben 3 olduğunu düşünüyorum. (Bu bir gözlemdir belki daha fazla ya da az olabilir) Başakşehir ismi üzerinden konuşursak örnek diğer toplu konut alanlarında olduğu üzere orta ve üst seviye yöneticiler ile işyeri sahipleri, firma sahipleri gibi kişilerin dışında çok büyük yoğunlukta çalışan kişiler burada oturmaktadır, Başakşehir bu yönü ile diğer emsal toplu konut alanlarından ayrılır. (isim vermiyorum)

Aslında biraz sonra vereceğim rakamları keşke İMP den elde edebilsek. İMP nin İBB isteği ile Master Plana hazırlık için yaptırdığı bir anket var, bu anketin sonucunda devasa bir matris hazırlanmış ve kentin ulaşım talebi ortaya çıkarılmıştı, buradan Başakşehir bölgesini süzebilsek zaten hiç kafa yormaya gerek kalmazdı, tabi onlar süzerek mi bu inşaata başladılar bilemem en azından verilerin derlenmesinde İMP deki bazı arkadaşların bu konuda çok iyi çalıştıklarını biliyoruz. 17.000 konutun yaklaşık 700 adedi villa, biz buna bir o kadar da lüks konut sahibi ve arabasından vazgeçmeyecek patron hanelerini katalım eder 1400 yuvarlak hesap 1500 haneyi düşelim, olası boş ev sirkülasyonu ve garsoniyerleride katarsak herhalde bir 3000 haneyi eksi olarak yazmak gerekir, bize kalır 14.000 hane.

Her evin bir çalışanı olduğundan ve bu kişininde aile reisi sıfatı ile Başakşehir dışında çalıştığını düşünürsek ve bundan %20 Başakşehir de küçük işyeri olan esnafı ve çalışanları çıkarırsak 11.200 pik saat yolcusu eder. Hesap ne kadar doğru? Bakalım.

Başakşehir de 5 yıl kadar önce oturdum 2003 te 6 ay kadar, o zamanki gözlemlerime dayanarak Başakşehir' in ağırlıklı yolculuğu Topkapı-Aksaray-Beyazıt-Eminönü istikametine idi, ama özellikle Aksaray ve Eminönü üzerinden dağılım nedir bunu bilmiyoruz bir aktarma durumu olmadığını varsayalım. Taksim yolcusunu ise bilmiyorum ama Şişli yönü yolcusu kısıtlı idi o kadar ki, o İstanbul' un nevi şahsına münhasır OHÖ ları yolcu olmadığında seferden bile dönerlerdi, biz bunları yaşadık adam 4. etaptan geri dönüyordu, sorunca araba bozuldu, senin yerine kim gelcek? Ben ne bileyim.. eeeee s.....r git lan!!! Aynen böyle. Akşam 9:00 Eminönüne otobüs beklemeyin gelmez durumu vardı :) o günden bu güne ne değişti bilemem ama o otobüslerin güzergahları tam bir felaketti.

Otobüsler metro gelince kalkar mı? Bence kalkmaz, çünkü cevapları zaten sen vermişsin, bir kere metro Topkap-Aksaray-Beyazıt-Eminönü bölgesine direkt erişim sağlamıyor, kimse aman metro ile gideyim diye o yolu aktarma ile gitmez çünkü daha çabuk gitmez, dolayısı ile ben Eminönü, sanırım Beyazıt var ve Taksim in iptal olacağını düşünmüyorum, Bakırköy' ün ise güzergahı değişerek devam edeceğini düşünüyorum, yani minibüslerin yerine dolmuş vazifesi için.

Peki o zaman bu metro neden buradan yapılıyor, sanırım en büyük etken en kısa yoldan bir metro hattına bağlanmak bu da M3, ikincisi ise Bakırköy gibi bir merkeze ve Marmaray a en kısa yoldan bağlanmak, üçüncüsü Başakşehirin ağzına bal çalmak. Ben mevcut güzergahta bir sorun olduğuna da inanmıyorum ama hatırlarsan kendi aramızda konuşmuştuk, aslında Başakşehirden geçen bir Bahçeşehir-Taksim ya da Şişli hattı olmalı diye, evet olmalı bu başka bir konu öncelikleri tartışılır, daha uzun ve bitene kadar bir yere aktarması doğru düzgün olmayacağı için ve bitmeden de her üç noktanında bir işine yaramayacağı için potansiyel müşteriyi kafalama ve oyları sayma anlamında fizibil değil :) ama bu güzergah iyi yani :)

Yapılan bu hat yani bizim kodumuz ile M7 Başakşehir-Bakırköy hattı tabii ki önemli bir görevi üstlenecek, önce M3 ile bağlanacak, sonra E5 ve metrobüse erişecek, oradan sanırım M1 ile kesişerek M5 Marmaray ve İDO ya varacak, dolayısı ile bu hattın faydasından şüphe edilemez ama pek çoğu çalışan olan ve belli bir saatte işbaşı yapmak durumundaki potansiyel müşterileriniz bu güzergaha doksan derece dik ve bayağı uzak bir yerde ise onları birden fazla aktarmaya mahkum etmek doğrumudur bence değildir, metronun amacı her yere uğrasın kimse yolda kalmasında değildir, uzak noktalara arasında ekpres ulaşım aracı olarak değerlendirilmeli ve Başakşehirin uzak erişimide Eminönü olarak düşünülmeli idi, yani aşağı yukarı 146B nin güzergahına denk bir metro güzergahı olmalı idi.

Çözüm önerim ise şudur, malum ki Surlardan içeri ray girmeye emri vardır :) ne yer altı ne yer üstü, o zaman hazır gaza gelmiş bir İETT, arkasında İBB onun arkasında da hükümet varken yapın bir metrobüs bütün dertler çözülsün derim, evet karşıyım hibritte olsa kibritte olsa bu sisteme çok taraftar değilim ama faydaları da ortada, o zaman şu Aksaray-İkitelli metrobüs projesi revize edilsin, Aksaray Metro baş durak, Vatan ve Çevre yolu üzerinden İSTOÇ u altından askeri bölge ile Başakşehir arasına yapılacak bir metrobüs yolu bu sorunu çözer, metrobüs buradan Başakşehiri çepeçevre dolaşarak Maskodan geri çıkar ve gişelerin ilerisinden yeniden yoluna girer gider, hızlı mı hızlı, konforlumu konforlu, ucuzmu ucuz, o zaman Başakşehir bir önce söylediğim gibi bir metro ihtiyacıda kalmaz, gün boyu çatır çatır yolcu taşıyan bir metrobüs hattı, otobüsler iptal olacağı için rahatlamış bir yan yol (ya yan yol nedir, Allahınızı severseniz tahliye içindir, deplase içindir ama bizde adım adım gider öğrenin artık bu işleri) hız dolayısı ile zamandan tasarruf ettiği için Aksaray yapacağı tramvay ya da otobüs aktarmasını önemsemeyen mutlu vatandaşlar, vaybe hesabın sağlamasına bak + verdi :) ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Sal, 2008 00:48

Başakşehir için pik saatlerde 12.500 yolcu dedik. Bu insanlar İETT ile gidiyor ağırlıklı olarak. Zaten öğle saatlerinde ve akşam belli bir saatten sonra yolcu talebi azalıyor. Mesela; akşam Başakşehir'den şehiriçine giden hemen hemen yok gibi. Sabahta tam tersi.

Şu an ulaşımda 2003'ten bu yana değişen şeyler;

a-Beyazıt otobüsü Zeytinburnu Metroya kısaltıldı. hafta sonları yok gibi. İETT hiç yok. Başakşehir'den başka her yere hizmet veriyor.

b-Başakşehir-Sefaköy Metrobüs arasında minibüsler kondu.

c-Topkapı minibüsleri Şirinevler'e çekidi. Yani Cevizlibağ'dan Başakşehir'e direk gelemezsiniz.

d-E6'tan Otogar'a giden minibüsler kondu.

e-Taksim otobüsü Başakşehir'den 22.30'a kadar falan var. Taksim'den de 23.30.

f-Sabahları 7 ie 8 arasında hep ekspres otobüsler var. Bakırköy'e 3, Mecidiyeköy'e 1 Aksaray'a çok, Eminönü'ne 1-2, Taksim'e 1-2 falan.

Sonuç olarak Başakşehir bu haliyle metroyu hak etmiyor. Ama 6.7.8.9.10. etaplar yapılırsa metro şart.

Peki Organize Sanayi için değerlendirmeler nelerdir. OSB daha fazla kalabalık. Ve ağırlıklı olarak E6 ve Bağcılar civarından insanlar geliyor. Özellikle, Tabya, Bağcılar, Güneşli, Mahmutbey, Göztepe Mh. Ateştuğla, Esenler, 100.Yıl gibi yrler OSB'ye çokca giden gelen yerler. Metro bunların bir çoğuna yarayacak. (MAHMUTBEY, Kirazlı, Bağcılar,Esenler metrodan yararlanacak) Ama E6 ve çevresi meburen otobüse devam.

Birde İETT metrobüs paneli yapmıştı. Orada BAHÇEŞEHİR-TEM-E6-TOPKAPI Metrobüsü düşünüyoruz demişler. Birde BAHÇEŞEHİR-TEM-KOZYATAĞI düşünüyoruz demişler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Sal, 2008 01:25

Eh otobüsler ile bu yükün kaldırıldığını düşünüyorsun çünkü bölge yolcusu sabah ve akşamcı bu açıdan doğrusun, peki dediğim gibi Bahçeşehir son duraklı ve Başakşehirden geçen bir doğu-batı hattı sence nasıl olur, bunu çok dallandırmayalım sadece genel bir görüş bildir zaten metro hatları nasıl olmalı başlığında bunları konuşuyoruz.

OSB ile ilgili yarın bir değerlendirme yapayım bence orası oldukça önemli zaten oradaki yolculuk talebinin hangi yönde olduğunuda sen belirtmişsin bende biraz düşünüp neler ekleyebilirim bakalım, Başakşehirden şimdilik bu kadar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Sal, 2008 07:09

Bahçeşehir son duraklı Başakşehir'den geçen hat üzerine;

Şimdi yapılan metro kuzeyden Olimpiyatköy'e ve Altınşehir üzerinden Bahçeşehir'e gidecek ileride. 7.8 etaplar yapılınca. Senin dediğin nasıl bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Cmt, 2008 21:36

Benim dediğim biraz daha yatay bir hat, doğu-batı ekseninde, Bahçeşehir-Başakşehir-G.O.P.-Taksim gibi bir şey olsa idi daha verimli olmazmıydı diyorum, sonuçta Başahşehir için bile şimdilik fazla denilen metro Bahçeşehir e haydi haydi fazladır bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzr, 2008 10:16

İSTOÇ'tan Sanayi'ye giderken dere yolu var. İETT'lerin döndüğü kavşak. Orada fore kazık çakan jet grouting makinesi çalışıyor bir kaç güdür. Sanırım zemini güçlendiriyorlar. Derenin alını kazarken göçme olmasın diye.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön