ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Misal akşam 5 ile 9 arasında Kartal-Kadıköy seferleri 6 dakika aralığa düşürülürken, Kadıköy-Kartal seferleri daha sık yapılabilir.
Neticede ben öngörülerimle konuşuyorum ama onların elinde hangi istasyona hangi saatte kaç yolcu geldiği bilgisi olacak. Oturup hesaplamak herhangi bir mühendis için zor olmasa gerek.
Ancak ortalama 4 dk sıklık bence yeterli olacaktır. Bu sabahları Kadıköy akşamları da Kartal yönü lehine sıklaştırılarak eldeki vagon sayısı optimum verimlilikle çalıştırılır...
Neticede ben öngörülerimle konuşuyorum ama onların elinde hangi istasyona hangi saatte kaç yolcu geldiği bilgisi olacak. Oturup hesaplamak herhangi bir mühendis için zor olmasa gerek.
Ancak ortalama 4 dk sıklık bence yeterli olacaktır. Bu sabahları Kadıköy akşamları da Kartal yönü lehine sıklaştırılarak eldeki vagon sayısı optimum verimlilikle çalıştırılır...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kadıköy'de araç gecelemesi için kuyruk hattı olacak mı acaba? Eğer böyle bir uzantı var ise orada 4 adet 4 lü set bekletilebilir dediğin gibi bir operasyon için, diğer türlü hattın arasında şu Soğanlık taki ortayolda falan bekletmeleri gerekir ama oraya 4 lü 2 setten fazla sığarmı?
Ya da hiç böyle atraksiyonlara girmeden depodan araç çıkartacak yapabilirler ama o zamanda yine çift yönlü oluyor sefer sıklığı tek yönlü olmuyor.
Ya da hiç böyle atraksiyonlara girmeden depodan araç çıkartacak yapabilirler ama o zamanda yine çift yönlü oluyor sefer sıklığı tek yönlü olmuyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Ücretsiz aktarma olursa yolcu sayısı hayli yükselir ama öteki türlü minibüse veya tek biletli alternatif yoldan giden otobüse binilir. Ayrıca Ayrılıkçeşme İstasyonu açılamayacak ve büyük ihtimalle Kadıköy-Kartal metro hattıyla bir kez bile olsun kesişen tüm otobüsleri tamamen kaldıramayacaklar. Zaten ben de tamamının güzergahının değişmesini anlamsız buluyorum. Tıpkı Hacıosman-Taksim metrosunda olduğu gibi çoğu otobüs metro hattının tam üstünden işlemeye devam edecek. Üsküdar/Harem kalkışlı ve metro hattının tam üstünde devam eden hatları da kaldıramayacaklar. Belki sefer aralığını otobüsler aleyhine uzatırlar. Belki de Ziverbey yönünden geçen otobüslerin sefer sayısı çoğalır. Dahası Pendik-Haydarpaşa banliyö hattı açık kalacak, kapanana değin de yolcusunu toplayacak.
Her halükarda metroya ücretsiz aktarma/verme imkanı kazandırılmadıkça, metro istasyonlarına yakın otobüs kalkış noktaları ve de otomobil park alanları yapılmadıkça ve de insanlar özendirilmedikçe bu metronun çok yüksek yolcu talebi yakalaması zor olur.
Her halükarda metroya ücretsiz aktarma/verme imkanı kazandırılmadıkça, metro istasyonlarına yakın otobüs kalkış noktaları ve de otomobil park alanları yapılmadıkça ve de insanlar özendirilmedikçe bu metronun çok yüksek yolcu talebi yakalaması zor olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ücretsiz aktarmayı yakın vadede İstanbul için çok zor görüyorum. Yani bahsettiğimiz şey zaman kısıtı olmadan aktarma ise, diğer türlü zaman kısıtlı aktarma vardı diye hatırlıyorum? Gerçi bir sürü şeyi değiştirdiler internette bu aktarmaların işlemediği falan filan yazıp duruyor ama yakinen bilmediğim için yorumlayamam. İstanbul büyüklüğünde bir kent için yolcu lehine olabilecek en makul 2 saatlik aktarma periyotları olabilir ama bu durumda da eminim İETT metrobüs hattını hariç tutturacaktır, gerekçe zaten hızlı ulaştırıyorum ve para üstü iadesi yapıyorum olacaktır.
Metro ile otobüs arası aktarmalarda 2 saat gibi uzun bir aktarma süresi koymak mantıklımıdır bu da tartışılır. Çünkü İETT kendi lehine yani keseri elinde tutup kendine yontar iken diğer şirket ya da kişilerin aleyhine uygulamaları doğru bulmuyorum, ahlâki ve etikde bulmuyorum, tipik bir "kolluk bende kıllık bende" tavrı.
Sonuç; böyle bir aktarma olmayacağı için dediğiniz gibi bir otobüs düzenlemesi de olmazsa haklısınız M4 e yolcu toplamak zaman alabilir
Metro ile otobüs arası aktarmalarda 2 saat gibi uzun bir aktarma süresi koymak mantıklımıdır bu da tartışılır. Çünkü İETT kendi lehine yani keseri elinde tutup kendine yontar iken diğer şirket ya da kişilerin aleyhine uygulamaları doğru bulmuyorum, ahlâki ve etikde bulmuyorum, tipik bir "kolluk bende kıllık bende" tavrı.
Sonuç; böyle bir aktarma olmayacağı için dediğiniz gibi bir otobüs düzenlemesi de olmazsa haklısınız M4 e yolcu toplamak zaman alabilir

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son gelen haberlere göre hat işletmeye hazır, istasyon çevre düzeninde eksikler olabilir belki bilmiyorum ama hat içerisinde her şeyin çalışır durumda olduğu, trenlerin sorunsuz yürüdüğü ve sinyalizasyonda sıkıntı olmadığını biliyoruz, kumanda merkezi bina olarak biteli çok oluyor, zaten işletme hali hazırda bu merkezden yapılıyor, bir takım küçük eksikler inşaat olarak varsa da bunlar yolcuya yansımayacak olan atölye sahası ofisleri ya da atölye sahasındaki bazı şeyler, bunlarında işletmeye bir etkisi yok. Daha önce belirtmiştim bayrama kadar bir açılış planlanıyor ama genel merkezin programında planlama yapıldığı için biraz daha bekleyecek gibiyiz, ben inşallah 18 Ağustos Cumartesi günü diyorum
bir kerede ben tarih verip tahmin yapayım bakalım ne olacak.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dun gece deneme seferlerinde bir kaza meydana gelmis, yarali haberi yok ama arac hasar gormus, haberlerdeki olus sekli garip ama mumkun, gecmis olsun diyorum, en kotu ihtimal 8 li bir set devre disi kalmis oldu. Sebebi ogrenmek lazim, sinyalizasyon hatasimi operator hatasimi.
Meydana gelen kaza ile ilgili olarak İBB den yapılan açıklama
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=6238
Not olarak ülkemizdeki ilk Tam Otomatik Sürücüsüz sistem Üsküdar-Ümraniye metrosunda inşa edilecektir.
Meydana gelen kaza ile ilgili olarak İBB den yapılan açıklama
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=6238
Bir de şunu eklemek istiyorum Sn. Topbaş özellikle her beyanatında bu hat için makinistsiz diyor ama gerçek böyle değil, bu hat bir Tam Otomatik Sürücüsüz sistem değil, yani beyanatlarda dünyada sadece 3-4 kentte bulunan sistem demek çok acıdır ki kolay oy avcılığıdır, aslında bunla oyda avlanmaz çünkü binen adamı zerre kadar ilgilendirmez, yolcuyu ilgilendiren "jeton kaç para?" "bir kere kart basınca kaç aktarma yapabiliyorum?" bu konularda yolcu ve halk lehine bir şeyler yapılırsa bunun için kenti boydan boya afiş kaplasanız haklısınız ve bizde ellerimiz kopana kadar alkışlarız ama tam otomatik olmayan bir sistemi tam otomatik sistemler ile kıyaslayarak yayın yapmayın. Biliyorum bizi kaale alan yok, işkembeden atanlar daha çok seviliyor ama bilin ki birileri bunun böyle olmadığını biliyor.Kadıköy-Kartal Metrosu için çalışma takvimi çerçevesinde getirilen ve henüz deneme seferlerine dahil edilmeyen iki tren park alanında çarpıştı. İki tren arsındaki sürtünme deneme sürüşü yapılan sinyalsiz bölgede meydana geldi.
Olayın deneme çalışmaları ve yolcu güvenliği ile ilgili herhangi bir sorun bulunmamaktadır.
Deneme işletmesi ve yolculu işletme sinyalli olarak yapıldığından benzeri olayların Metro işletmeye açıldıktan sonra meydana gelme ihtimali bulunmuyor. Deneme seferleri sinyalli olarak çalışan trenlerle başarılı ve güvenli olarak sürdürülmektedir.
Not olarak ülkemizdeki ilk Tam Otomatik Sürücüsüz sistem Üsküdar-Ümraniye metrosunda inşa edilecektir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
kadıköy-kartal hattında büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum ellerinde yeterince metro vagon seti var olması gerek. zaten haberde anlaşılmaz bir halde muhtemelen ufak bir şeydir. o da her zaman olabilir. ama makinistsiz metro lafından ben hiç hazzetmiyorum, yani makinistlerin maaşı mı vergi yükü mü ağır geldi anlamadım, sorun nedir, geceleri parklama için makinistsiz olsun ama normal işletme zamanlarında makinist de olsun insan kanımca makineden daha güvenlidir, makinelerin ayarlarına o kadar da güvenemiyorum. ve aynen bilet ücreti aktarma sorunu boy boy afişlerden ve ilanlardan çok daha anlamlı bir konu. buyursunlar onu çözsünler eski sisteme bir anlamda dönsünler, en azından iett-şehir hatları-ulaşım aş kendi arasında ücretsiz çift bilet, köprü geçişli, ekspres, indirimli hat saçmalıklarını bırakıp aktarma versin ve alsın gerçi yakında iett'de kalmayacak hepsi ist. otobüs a.ş. olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bende anlamıyorum bu sevda nereden geliyor, yani böyle beyanatlar sadece bakın dünyada 3-4 yerde var aha birde bizde var demekten öteye gidemez, TOS sisteminin tek faydası 90 sn. altından güvenli sürüş, kaldı ki dediğim gibi bu konularda bilgili bir abimiz zamanında Paris'te yapılan testlerde bu sürede makinistli sürüş yapılamadığını, makinist reaksiyonlarının buna yetmediğini dolayısı ile güvenli olmadığını söylemişti, metrolarda makinist ile sürüş yapıyorsanız aralık 1,5 dk. yı geçmeli gibi bir eğilim var, tabii ki bunu yapılan testler sonucu söylüyorlar, insan reaksiyonu yetmiyor diyorlar. TOS bunu sağlıyor çünkü herşey bilgisayarlar tarafından işletiliyor ve kumanda merkezi tarafından da kontrol altında tutuluyor, güvenli ya da değil bu algı kişiye göre değişir, ben güvenli bulmuyorum.
Bu sadece bir reklam aracı, diğer taraftan bunu işletmelere tabii ki personel maliyetinden tasarruf adı altında pazarlıyorlar. Düşünün ki bu hatta 4 lü traksiyon ile çalışılacak (yolcu yoğun değil diyelim) bu durumda pik saatte 32 set görevde diye düşünelim, vardiya sistemi itibari ile 96 makiniste ihtiyacınız var. Rakamı ortalama veriyorum (3 aşağı 5 yukarı
geçmişte aralarında bariz düşük alanlarda vardı ama genel konuşuyorum) hadi diyelim ki yeni alınanların hepsi düşük maaş ile alındı ama yine de ikramiye dahil maaşları 2000 üzeridir. (eski hesap üzerinden gidersem 3000 tl yi bulur) 2000 tl alan bir elemanın maliyeti sosyal hakları ile birlikte 4000 i bulur, (4000*96)*12=4.608.000 tl yıllık makinist personel maliyeti, iyi para,
kaç vagon eder, bu sinyalizasyon sisteminin ne kadarını karşılar bilemem ama size basit bir hesap işte, bu hesabı işletme ömrü hesabına vurursak ohooo yapar 
Bu sadece bir reklam aracı, diğer taraftan bunu işletmelere tabii ki personel maliyetinden tasarruf adı altında pazarlıyorlar. Düşünün ki bu hatta 4 lü traksiyon ile çalışılacak (yolcu yoğun değil diyelim) bu durumda pik saatte 32 set görevde diye düşünelim, vardiya sistemi itibari ile 96 makiniste ihtiyacınız var. Rakamı ortalama veriyorum (3 aşağı 5 yukarı



- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37