Peki Gayrettepe nin bu ihtiyacı var, Halkalı'nın yok mu? Olaya yanlış perspektiften baktığınızı düşünüyorum ya da tam olarak sorunu anlayamadım. Bana göre bu hat hiçbir şekilde metro olmalı, Gayrettepe-Halkalı olarak inşa edilmeli ve banliyö sistemine bağlanmalıydı.Özgür Türkler yazdı:Uçakla gelen insanın 3 yada 5 dakikada bir sefer sıklığına ihtiyacı yok, sadece dolmuş gibi her durakta durmadan hızlı bir şekilde şehir merkezine transfer olmaya ihtiyacı var. Londra Heatrow da paran varsa 15 dk da bir gelen ekspres metro ile şehir merkezine hızlıca 20 dk da gidiyorsun, daha az ödeyeyim dersen mevcut metroya binip yaklaşık 40 dakikada merkeze yada ilişkili bir istasyona erişiyorsun (bu ikisinin hatları farklıydı yanlış hatırlamıyorsam). Bu durumda az istasyonlu ekspres banliyö tarzında bir işletme pekala iş görecektir ki Gayrettepe metro dediğimiz şey tamda bu bana göre. Bizdeki banliyö düşmanlığı ayrı tabi, parayı alstom ve siemens e kaptırıp metro yapma aşkından bir bıkmadı iş bilmez yöneticilerimiz. Marmaray a bile banliyö diyemeyip metro diyorlar halbuki bildiğin banliyö işte, öyle lafı kıvırtıp metro standardında banliyö falan deyince ne oluyosa sanki...
Bu hattı metro olarak inşa ediyoruz diyenler hattın işletmesinde neden banliyö mantığı düşünüldüğünü de açıklamalılar, neden ortalama hız bu kadar yüksek, neden sefer sıklığı bu kadar az ve neden boğaz geçişli tünele bağlantılı? ortada teknik anlamda ciddi bir kafa karışıklığı var ve bu karışıklık biz de değil bu işi planlayanlar da


