ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Pzt, 2008 15:29

Cumartesi Unkapanı tarafından geçtim. Tünelin giriş ağzı net olarak görülyor artık. Önündeki binalar (nargileci vs.) yıkılmış. Meydan açığa çıkmış. Köprü yapmaya başlayacak gibi havaları göremedim. Sanırım buradan ŞEHZADEBEAŞI'na doğru tünel kazısı var. Ana hat tüneli ile birleştirecekler. Bu tarafta toplam 5 noktada şaft ve çalışma var.

Şehzadebaşı,Süleymaniye ve Koska Caddesi şaftlarında çalışmalar nasıl acaba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Pzt, 2008 16:58

Sadece bana mı öyle geliyor, yoksa Yenikapı'daki binalar da mı çok ... çirkin? Bu ne antiestetik? Hayret ...
Anıtlar Kuruluuuu!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Sal, 2008 09:26

O bölgede 10 dakka gezsen dehşete düşersin. Kaşıntı tutar tüm bedenini. Bunalır ve kaçarsın. Pisliğinden, kokusundan, dükkanların sokağa taşan çöplerinden iç geçirrisin.

Şöyle Yenikapı banliyö istasyonuna bir binsemde nostalji yapsam desen istasyonu şöyle bir arşınlayayım desen afedersin "çiş" kokusundan duramazsın peronda. Anıtlar Kurulu metroyu engelleme misyonundan bu konulara gelemedi daha. Embesiller.

Binalar hakgetire...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Sal, 2008 09:48

aaa bir dakika Mehmet! çiş ayrı konu. O bir gelişmişlik göstergesi Evropa' nın tüm gelişmiş sistemlerinde metro ve banliyö istasyonlarının en belirgin özelliği bira destekli çiş kokusudur, bu kokuyu aldığın anda etrafta bir metro istasyonu olduğunu anlayabilirsin, sen şimdi kalkmış bizim tek Avrupalı sistemimize laf söylüyorsun :D

Diğer taraftan e be Başar e be Başar, yahu İstanbul' un yüzde 70 i bu durumda sen kalkmış ne diyorsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Sal, 2008 10:12

Sirkeci İstasyonu da pis. Paslı bir ortam. Birde ululararası gar diye yutturuyorlar. TCDD bunlara hayran. Ne nostalji aşkı ama. Modernize etmeye karşı geliyorlar. Pas kokusu bağımlılık yapıyor galiba. İçe çekmeden olmaz. İki duble pardon vagon pas kokusu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Sal, 2008 13:12

Pas kokusu problem değil.

Çiş kokusu da bir evvelki aşama, son aşama artık buralarda her yerde tuvaletlerde bulunan tuvalet-kokulandırma-sistemlerin merdivenliklerde ve istasyonlarda da olması. Yani kenefi beceremediler, bari gayrikenefi becerecekler ...

Esatosss, ben İstanbul'un ... ne %70'i, %85'in böyle olduğunu bildiğimden parmağima diken takarak bir yere soktum. Kıvıriiim mi? Çok kafam bozuluyor bunlara. Hani patrikhane, bizans, rum, cart ve curt diye gevezelik ediliyor ya ... sen şimdi git de o zamanın eski hâlinde kalmış binalarına bir bak, bir de yıkılmış imparatorluğumuzdan sonra oluşan sigara kutularıyla kıyasla. Roma'da bu böyle değil, çöp problemi var, ama BU yok! Atina'da belki biraz var, hani oraya lâf atan birileri çıkmaya çalışmıştı da ... ben de ürktüm, eyvah, bu değnek değil, bumerang diye ... :evil:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Çrş, 2008 13:44

Ahahahahaha Başar ı kızdırdım en sonunda :) : ) :) bende nerede bunun damarı diyordum :P :) eheheheh yeoww bana deseler İstanbul' u neden sevmiyorsun bu lanet olasıca mimarisi yüzünden derim (Eskiyi kast etmiyorum) ben bu tezi ortaya atalı yıllar oldu, nerden esinlendim bilmiyorum ama bence İstanbulluların psikolojik problemlerinin temelinde bu var, sen diyorsun arm aber sexy peki wieso? çünkü binalar düzgün, sokaklar düzgün bir sınır çizgisi ve estetik var insan beyni karmaşa içerisinde yorulmuyor dolayısı ile insanlar bilinçaltında algı karmaşaları yaşamıyor işte bu sebepten ama bizde tam tersi evden işe giderken beynin bir günde alması gereken obje sayısını 30 dakikalık yolda alıyorsun sonra iş sonra ev ve bitmiş bir insan olarak yaşıyorsun, off be ne sosyoloji :P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Tem Prş, 2008 10:38

Ben İstanbul'a niye aşığım? Çünkü çarpık yerlerini İstanbul saymıyorumda ondan :)

Bağcılar'ı İstanbul'dan saymıyorum mesela.

Benim için İstanbul SURİÇİ, BEYOĞLU ve bunlara yakın Anadolu tarafıdır
En son Mehmet Kasım tarafından 11 Tem Cum, 2008 09:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Prş, 2008 12:07

Esat, SEN beni kızdırmadım, ama damarım İstanbul'da meselâ, evet. O şehrin hâli beni çocukluğumdan beri hasta eder. Aşkımın toplam akne olması gibi bir durum. Ve be realist bir şekilde herşeyi ve her yeri sayıyorum. Esenler'i ilk gezdiğimde dehşetler yaşadım, tanıdığım en korkunç Plovdiv (Bulgaristan) bile ciciydi mukaisede!
İnsan hayatı konu olmasa, gel depremim gel çekesi gelecek, ama olmuyor işte. Almanya'da harpten sonra yapılan beton ve tuğla binalar sinir ediyor beni, ama onlar bile İstanbul'da süs boncuğu olurdu be. Ki Alman şehirlerin harp öncesi durumları inanılmaz güzeldi. Kültür mü kültür ... Beyoğlu aracaddelerinde Berlin, Roma, Paris şehirlerinde duran binalardan kaç tane var? Yeterince (ama kim yaptııı?) Şimdi bunların bakım durumu NEH?

B. Alabay

PS: o sansürleri burada kaldırabiliriz herhalde, arm ama ne ve wieso'yu kimse anlamadı, ben hariç :-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Tem Sal, 2008 09:14

Bir soru; HALİÇ METRO GEÇİŞİ İÇİN 2001 yıllarında Anıtlar Kurulu ile anlaşmazlık yaşanmıştı. Güzergah mevcut köprüden geçsin diordu kurul. Gürtuna olmaz diyordu.

ACABA PARASI YOKTU DA BAHANE Mİ ARADI Kurulda kendine bahane üretmiş oldu.

Yoksa 200 m'lik tünel atıl kalacakmış. Bunun derdine düşer mi insan. Bu kadar büyük bir projede.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Sal, 2008 14:31

O tünel bağlanıp park alanı olarak da kullanılabilir, veya herhangi başka bir şey için. Yani olmaz olmaz.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Tem Sal, 2008 16:25

Bir ara düşündüler metro park sahası olsun diye.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön