ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 00:28

chenginer yazdı:Ne yalan söyleyeyim burası İstanbul, hele hat 26,5 km olunca korkuyorum. Bilindiği üzere belkide dünyada ilk kez metro hattının üzerinde sondaj yapıp tüneli delmeyi başaran millet biziz, Allah korusun elektriğin şakası olmaz...
Eh işte şimdi Başar la benim neden iki de bir de burdan örnekler verdiğimizi anlamışsındır, evet Avrupa ya da dünyanın başka yerlerinde de bu tip olaylar oluyor, daha geçen benim raylı sistemler işletmesinde ekol kabul ettiğim Almanların inşaatı çöktü Köln' de biliyorsunuz, yani mühendislik her yerde zor iş ama öğrenilebilen, geliştirilebilen bir iş, buraya kadar yapabiliriz, bizim yapamadığımız iş bütün görmek, koordineli çalışmak ve sorumluluklar.

Metro yapılıyor ama kent planlarında yok, o belediye bu belediyeye küser işini yapmaz, adamın biri gider orda kuyu açar niye çünkü planda yok :) ya da başka şekilde o izni almış, ee şimdi dediğiniz hatta böyle bir şey olursa ne olacak? Allaha dua edelim de Faraday Kafesi etkisi gerçek olsun ya da Tesla yanılmamış olsun :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 11:26

-
Göztepe istasyonu, Ümraniye bölgesinin aktarma merkezi olabilir;

Resim

Yenisahra inşaatı ilk başlayan ve hala en önde giden istasyonumuz;

Resim

Anadolu yakasının en büyük transfer merkezi tabi ki Kozyatağı, burada 100 otobüsün duracağı peronlar planlanıyor;

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 11:38

chenginer yazdı:-
Göztepe istasyonu, Ümraniye bölgesinin aktarma merkezi olabilir;
2. raylı geçişin ve muhtemel bir kuzey-güney aksı metrosunun geçeceği yer GZÖTEPE E5.

chenginer yazdı:Anadolu yakasının en büyük transfer merkezi tabi ki Kozyatağı, burada 100 otobüsün duracağı peronlar planlanıyor;
Kozyatağı metroyatağı diye başlık açmıştık. Oraya bekleriz. Buradan 3 tane hat geçiyor. Bostancı-Dudullu Hattı tahmin edilenin aksine BOSTANCI KÖPRÜSÜNDEN DEĞİL KOZYATAĞI'ndan geçiyor.

Ve Ataşehir Metrosu'da Kozyatağı'ndan geçiyor (Esat bu metro hakkında bir şey demiyorsun, yapılacağına ihtimal vermemek gibi bir düşünce olabilir ama yeni bir anlayış keşfettim. Her ilçeden raylı sistem geçsin diye bir düşünce var.)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Pzt, 2009 11:58

Ben bu rijit katenerleri pek sevmiyorum. Birincisi pantograf gerekiyor, ki pantograf bayağı bir âlet, ikincisi üçüncü ray dediğimiz, yandaki, üstü kaplı (veya yanı kaplı, iki tarzı var) çok daha geniş ve sırf bir fırça ile elektrik oradan alınıyor. Vagonların üstünde ıvır zıvır olmuyor.

Kozyatağı yine hiç bana göre değil, diyorum ya, öyle durak yerleri kötü, anlamıyor kimse.

Yenisahra aslında Sahrayıcedit olmuş ;-)

B. Alabay

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 18:42

Göztepe'nin aktarma merkezi olabileceğini söylerken, uzun vadeli planlardan sonra yapılacak metrolardan bahsedere söylemedim, 2011 ilk çeyreğinde otobüslerin toplandığı istasyonlardan biri olabilir diye.

Aynı şekilde Kozyatağı'da belki, uzun vadede çok çok büyük bir merkez olabilir ama bu hat açıldığında da , bölgedeki pek çok hattın baş noktası veya son noktası olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 20:58

Miraç yazdı:Ve Ataşehir Metrosu'da Kozyatağı'ndan geçiyor (Esat bu metro hakkında bir şey demiyorsun, yapılacağına ihtimal vermemek gibi bir düşünce olabilir ama yeni bir anlayış keşfettim. Her ilçeden raylı sistem geçsin diye bir düşünce var.)
Yapılacağına ihtimal vermemek gibi bir durum olamaz yapılsın tabi de birincisi oraları iyi bilmiyorum, ikincisi o güzergahı İBB tam olarak etüt edip uygulama projesini yaptırmışmı yoksa senin tahminin mi? Bir de her ilçeden raylı sistem derken onu keşfetmeye gerek yoktu yahu :) daha geçen yazdım site bir yerlerde "Metro ilçe merkezlerini birbirine bağlar semtleri değil" diye iyi hatırlıyorum, tabi bu yazılı değişmez bir kanun kural değil ama metro sistemlerini kurmuş şehirlerde genelde böyle olduğunu görüyor ve düşünüyorum, eğer İstanbul da bu işi yönetenler bunu keşfetmişse bravo :) inşallah akabinde semt merkezlerinide tramvaylar ile bu metrolara bağlamayı keşfederler :P

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 22:48

Ataşehir'e metro gidene kadar ohoooo, kurbağalı dereden daha çok sular akar, projeleri görüyoruz mevcut inşa halindekileri tamamen bitirmeleri 2012, 4 tanede ihale aşamasında var, ettimi 2020, daha Ataşehir'e çok var.

Hattın ilk 8 istasyonunda Ünalan dışındakiler Kadıköy ilçesi sınırlarında kalıyor, Ünalan ise Üsküdar'a bağlı, Kadıköy sınırlarındaki son istasyon Bostancı. Bostancı'nın şöyle bir özelliği var, şu an anadolu yakasında deniz ulaşımı açısından en önemli nokta, her ne kadar İBB yükü Pendik'e aktarmak için projeler üretsede hiç bir zaman stratejik önemi azalmayacak bir semt. Sahil biraz uzak ama toplu taşıma olmaksızın bile metro istasyonu ile deniz ulaşımı kısmen entegre olacak.

Resim

Hemen kavşağın kuzey doğusunda Bostancı sanayi sitesi var(oto), burası uzun zaman gitmeyecektir, dönüşümü gerçekleştiğinde ise böyle bir semtte güzel projeler çıkacağını tahmin etmek güç değil, ve metro bağlantısı olan projeler olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Sal, 2009 00:14

Bence de Bostancı' nın önemi azalmayacaktır, zaten İBB in de buradan geçen en az 1 hattı daha planladığını biliyoruz, dolayısı ile o zaman deniz iskelesi de daha işler olacaktır kanaatimce :) yani İBB nin buradan deniz erişimini Pendik e kaydırmasının tek yolu herhalde o iskeleyi kapatmak olacaktır ;)

Diğer taraftan Hakan Bey bir sorum olacak, diğer istasyonlarda kot farkı falan pek ses etmedim ama Bostancı' da çok dikkatimi çekti, arkadaşlar sizce o giriş noktaları doğru mu? Yani Yonca kavşağın iç kısımlarına metro girişleri inşa etmek, bir kere o dönüşler pek bir kördür, yani oraya insanları yine ya üst geçit ile ya da alt geçit ile geçireceksiniz, ben bu durumun ayan beyan ortada olduğunu düşünüyorum, yani hal böyle iken 2 ve 4 numaralı girişler biraz daha sol tarafa yakın yerlerde olamazmıydı? Yani erişimi daha kolay ve sorunsuz.

Benim dikkatimi çeken bu hattın istasyonlarında sanki çevredeki oturum alanlarının erişiminden çok D100 üzerindeki araçlardan gelecek insanların metroya erişimi planlanmış, ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum, evet böyle bir erişim içinde girişler yapılabilir ve yapılmalıdır ama bu resim ve istasyon üzerinden konuşursak bence 2 ve 4 numaraya daha güneyden girilerek bir galeri ile ulaşılabilirdi, Şişhane' deki gibi galeriler ile örnek vermek gerekirse, bunun çok zor ve maliyeti arttırıcı bir etken olduğunuda düşünmüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ağu Sal, 2009 00:24

4 numaralı girişte problem yok, çünkü E-5 seviyesinin altında ve hemen oradaki sokağa çıkıyor, gayet iyi konumlandırılmış, ama diğer giriş çıkışlar aynen dediğiniz gibi ulaşımı zor, gerçi tüm giriş çıkış alanları alt geçitlerle birbirine bağlı ama asıl mesele çıktıktan sonraki ulaşım.

2 ay öncesine kadar neredeyse hergün bir istasyonla ilgili düzeltme, revizyon veya kamulaştırma sınırlarıyla ilgili problemden dolayı değişiklik oluyordu, ama eklediğim çizimler artık değişmeyecek ve bu haliyle inşa ediliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Sal, 2009 00:32

Hımm şimdi tabi daha önce de belirttiğim gibi Anadolu yakası için çok iyi biliyorum diyemem, bu şekilde haritadan bakıncada oradaki kot farklarını anlayamıyorum, 4 numara doğru yan yol girişi gibi bir noktaya bakıyormuş. Son hali bu ise diyecek bir şey yok :) yani zaten bizim buradaki tartışmalarımız ile bir şeylerin değişmesi pratikte zor, sonuçta bizim düşüncelerimiz içinden de 100 tane de 1 tane uygulanabilir çıksa onu da derdini duyurana kadar yapılıp bitiyor :) hehehehe

Yanlız bu istasyon yer bilgileri çok iyi oldu, benim mevcut hatlar ile ilgili google üzerinde böyle bir çalışmaya niyetim vardı hatta bir arada denemiştim ama nedense bir türlü Google Community e kayıt ettiremedim onları, benim ki de bilgi çağı cehaleti yahu. :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ağu Sal, 2009 11:27

-
Bostancı'dan doğuda uzunca bir yol gidilecek, yani Altıntepe civarında falan istasyon yok, hattaki en uzun düzlük bura diyebiliriz, Karayolları'nın önünde Küçükyalı istasyonu var.

Resim

Yine Küçükyalı'dan doğuda uzunca bir istasyonsuz alan var, ta Ki Maltepe köprüsüne kadar, burada Maltepe istasyonu olacak.

Resim

Maltepe'den sonra neredeyse tüm istasyonlar çok kısa mesafelerde ve hemen hepsi çok yolcu kapasiteli olur. 70 Evler yada Zümrütevler köprüsü olaark bilinen noktada Huzurevi istasyonu konumlanıyor, ismini hemen yakınındaki Maltepe Huzurevinden alıyor.

Resim

Huzurevinden sonra yol hafif bir tırmanışa geçer ve Gülsuyun'nda zirveye çıkar, tam bu zirvenin bittiği yerde tekrar inişe geçerken Gülsuyu istasyonu var.

Resim

Gülsuyu'ndan sonra Esenkent'de Cevizli istasyonu inşa halinde, bu istasyon en çok Carrefour'a yarayacak.

Resim

Maltepe ilçesi sınırlarındaki istasyonlar bu kadar, Cevizli istasyonu tam olarak Kartal-Maltepe sınırında.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 04 Ağu Sal, 2009 15:34

Resim

Kadıköy meydanında bulunan otobüs durakları kaldırıldıktan sonra burada dev istasyon kazısı başladı.
Resim bugün çekildi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön