ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 13:31

http://www.arkitera.com/h29838-tarihi-y ... -emri.html

Buna itiraz ettik. Haliç’in köprülü geçişi planı vardı. Unkapanı Köprüsü’nün 13 metre üzerinden köprü geçirilecekti. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, köprü üzerine 13 metre yüksekliğinde boynuz yapılacağını, ‘Boynuzlu Geçit’ ismini alacağını duyurmuştu. Tarihi yarımadanın kendisi simgedir, yeni bir simgeye ihtiyacı yoktur diyerek buna da itiraz ettik. Danıştay bu itirazlarımıza ilişkin karar verdi.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 13:38

JImmm hazır bu kadar itiraz edilmişken Tarihi Yarımadaya komple itiraz etsek üstünü 10 metre beton 10 metre toprak ile kaplasak sonra yeniden yaparız böylece ne tarih ne eser ne de tsunami korkusu kalmaz nası fikir?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 13:42

Karar temyizden dönmez ise, yada linkteki haberdeki yorumda bir yanlış yok ise, ŞİŞHANE-YENİKAPI için zor günler demektir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 Haz Cum, 2008 16:00

Bu habere çok sinirlendim ;
Vatandaş hergün egzos dumanı yutup saatlerce yollarda telef olacak, her taraf kanserojen dolacak, leş gibi yerler tarihi yarımadada tüm endamı ile durmaya devam edecek ,metro haliçi geçemeyecek öylemi,neden?
Yeter yahu yeter artık vatandaşı hasta ettiniz, zaten hormonlu gıdalar,kanserojen ambalajlar, sabunlar yetiyor şu amerikan petrol şirketlerini zengin etme aracı olan otobüslerden, minibüslerden,arabalardan bir an önce kurtulalım derdindeyiz alın tarihi 3 - 5 taşınızı başınıza çalın ölüyoruz yahu...
O yenikapı metro hayali hayallerimizi süslesin, bunu yaptırmayanların da kabusu olsun ne diyelim...
Bunlar da Tünel ile metronun en yakın bağlantılarına ait fotolar;
Resim
Resim
üstte:metro T.Z.Tunaya girişi
altta:hemen tünel yanındaki asansör çıkışı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 22:55

Bu resimleri ne zaman çektin Kemal Abi, senin gideceğini söylediğin günün ertesinde bende oraya gittim, Tarık Zafer Tunaya nın oradaki bana pek giriş gibi görünmedi, gerçi yakınından bakmadım ama benim bildiğim kadarı ile burası şafttı, hem giriş olsa çoktan yürüyen merdiven işlemi yapılmış bitmiş olması lazım diye düşünüyorum, asansör ise ben gördüğümde etrafında bu tahta perdeler yoktu, metal konstruksiyon açıkta idi, bakmaya çalıştım ama karanlıktan bir şey göremedim fakat aşağıda belediye önünde ki merdivenlerde hummalı bir çalışma vardı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 Haz Cum, 2008 23:13

bunları bugün çektim vede o ilk resimdeki; metro girişi, herşey hazır yürüyen merdivenler takılacak o kadar.şYani şaft değil orası. öteki resimdeki tahtaperde yeni son baktığımda yoktu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 23:41

Anladım, o zaman asansör belkide güvenlik nedeni ile kapatıldı çünkü çok rahatlıkla içeri bakılabiliyordu, diğer taraftan yukarıdaki çıkışa dediğim gibi uzaktan baktım, sadece daha önceden o şekilde bildiğim için öyle bir çıkarımda bulunmuştum bu bölgeye kadar bir giriş uzatmaları çok iyi olmuş ya, ah bir de içeriyi görebilsek :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Haz Cmt, 2008 14:17

Neresi orası öyle? O yokuştan aşağı Alman Lisesi'ne mi gider? O zaman tünel hakikaten fazla uzak değil, halbuki daha yakın ve direk bağlanabilirdi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzr, 2008 12:54

Alman Lisesine giden sokak değil sanırım, o daha aşağıda kalıyor herhalde ve ben bir türlü Tünele direkt bağlantı yapılabileceğini düşünmüyorum, o binanın neresinden kazmayı düşünüyorsun? bir yanındaki sokak İETT girişi olan yer 4 metre, diğer yani aktif trafik var, önü tramvay arkası 2 metre, tünel istasyonun içinde ise sadece girişte sağda geniş bir bölüm var belki asansör buraya direkt çıkarılabilirdi ama orada da tünelin ya da binanın temeline zarar verecek bir şeyler olabilir diye düşünüyorum bu direkt bağlantı fikri pek sağlıklı gelmiyor bana ama şu olabilirmiydi acaba daha aşağı bu Kafe Hause' un önündeki boşluğa bir merdiven yapılamazmıydı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Pzt, 2008 12:18

Danıştayın verdiği son durdurma kararı köprünün şekli ile ilgili olarak daha önce açılmış bir dava. İBB köprüyü revize etti zaten. Linkte 13 m yükseklik olmaz falan diyordu. Bu yükseklik değiştirildi zaten.

Davadan korkacak bir şey yok. Geç kalınmış sadece.

Malüm hukuk.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Haz Sal, 2008 10:45

Haftasonu Unkapanı Köprüsü, Azapkapı'dan geçtim. Köprünün geçeceği yerdeki eski binalardan biri yıkılmış. Deniz tarafında yani. Yolun Karaköy'e giderken sağında. Hep yukarıdaki alanda yıkım olurdu. İlk defa deniz tarafında yıkım olmuş. Yanlış görmüş olamam di mi?

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 11:56

http://www.arkitera.com/h30844-yenikapi ... aydik.html

Yenikapı çalışmalarında kuzeydoğu tarafından resimler. Tam Metronun tünel giriş ağzına denk gelen yer.

Resim

Resimler M2 hattının geçeceği yerle ilgili.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

M2 ve M5 Genel Görünüm:

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön