11. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Gönderilme zamanı: 24 Tem Çrş, 2013 15:03
gönderen alabay
Yahu, da hatlar bile tek teknik değil, ağ yok, Esat benimle dalga geçiyor, sizler de bohasgetçişiii diyorsunuz. Valla, güldüm gittim be! :lol:

Kim nerye geçecek? Hangi masterplâna? Kacyüzbinmilyon farklı hat?! :-) Anadolu’da bütün hatlar çok küs, Üsküdar güneye bakıyor, Kadıköy güneye bakıyor. Geçiş yaparlarsa artık en yeni ve EN böyyüğ Çin teknolojisiyle geçerler.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Çrş, 2013 15:31
gönderen Esat
Niye? Asıl fantazi yapan sensin Başar ama bunu fark etmemek için öyle bir direniyorsun ki.

Master Plan var, ara bul İBB de linkini, işine geliyorsa :) gelmeyen yerlerini de bilimsel olarak İBB ye bildir, benimde beğenmediğim noktaları var ama bir plan da var. İkincisi sanki bana dünya da tek İstanbul böyle geyiği yapma, sana göre ve alamana göre olan doğrular bizim doğrularımız değil, sen bunu anlamadığın sürece ben sana çok böyle ters ters cevaplar yazarım. Hatalı bir yöntem olabilir, çokça da eleştirdik ama bu saatten sonra eleştirmek ise havanda su dövmek ama sen seviyorsun gerçi.

Ayrıca bir boğaz geçişi olsa bile bu tabii ki Kabataş üzerinden olmaz muhtemelen, ben bir ara başlığını bile açmıştım o konunun o hatlardan biri ile birleştirilir --belki-- diyerek öyle yazdım, niye olmasın ki?

Gönderilme zamanı: 24 Tem Çrş, 2013 17:44
gönderen alabay
Açıdan dolayı olmaz, ondan.

Sen ne kadar ters cevap verirsen ver, bu sistem salatası HASTA ve YANLIŞ! Çünkü bunun yedek parça servisi inanılmaz bir olay olacak. Ulan, sen bunu bilmiyon mu, len? Alaman, Ostriç veya Çingçong önemli değil, mantıka yapılmış iş önemli. Sence tasarruf mu önemli, 10 hatta 15 özerk sistem dolaysıyla göze renk israfı mı önemli?

Masterplân bir plân çizmek değil, ahoy efem. Masterplân sistemin 50 ile 100 senede gelişmelere göre plânlanması, mimarî uygunluk olmazsa plân değil, sistem uygulaması olmazsa, plân değil ve hatta oradan buradan zırt pırt başka metro yapcaz proceleri içine girerse hiç plân değil. Masterplânde şöyle 1960’ta hat numarası verirsin, 2030 senesinde de numara aynı olur, hat var olsun, olmasın. Veddeee … masterplân tüm toplu taşımı kapsar. İkimiz de biliyoruz ki, bu YOK.

Buraya göre doğru olan her yere göre doğrudur, metroyu kim icat etti la? :-) O zaman sen git, suyun üstünden veya ortasından giden bir tren icat et, dünyaya anlat. Buyur. Haliç’te denersin, aktarma istasyonu neredeyse hazır 8)

Gönderilme zamanı: 27 Tem Cmt, 2013 09:35
gönderen decimus
Bu başlığın değişmesi gerekir Esat bey.

Mecidiyeköy - Mahmutbey Projesi olarak güncellenmesi gerekir diye düşünüyorum..

Gönderilme zamanı: 27 Tem Cmt, 2013 20:42
gönderen Esat
decimus yazdı:Bu başlığın değişmesi gerekir Esat bey.

Mecidiyeköy - Mahmutbey Projesi olarak güncellenmesi gerekir diye düşünüyorum..
Projenin bütünü üzerinden baktığımız için bu isimle tutuyorum, ihale yapıldığı gün sadece ihale sürecini takip edeceğimiz (Kabataş) Mecidiyeköy-Mahmutbey (Halkalı) I.Etap gibi bir isimle yeni başlık açacağım, hatırlatma için teşekkürler.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Çrş, 2013 12:10
gönderen Esat
İhale tarihine 20 gün kaldı, bakalım neler olcek, nasıl sonuçlanıcak ve ne zaman ilk kazma vurulacak.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=11911

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Çrş, 2013 14:31
gönderen decimus
Bu Projenin hızlı yapımı ve tamamlanması için sadece inşaat değil Elektrik & Mekanik ve Tren Test sürüşlerini de kapsayacak genel bir ihale yapılması gerekir diye düşünüyrum. Ülkemizde aynı işi ne kadar farklı firmalara verdikçe firmalar arasında rekabet ve iş sebebiyle oluşacak sorunları diğer sözleşmedeki firmalar yükleme telaşı yaşanmakta. Bunun önüne geçmek ve farklı ihaleler hazırlığı, düzenlenmesi ve kabulu vs gibi konulardan dolayısyla zamandan büyük tasarruf sağlanmış olur.

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Çrş, 2013 11:44
gönderen decimus

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Çrş, 2013 11:55
gönderen Esat
decimus yazdı:İhale günü 8 Ekim'e alındı.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/IhaleIlanlari.aspx
Erteleme sebebi ne imiş, acaba senin bir önceki mesajda belirttiğin gibi tüm işin (e-mekanik dahil) bir seferde yapılması mı yoksa yine firmaların yerimiz dar oynayamıyoruz itirazımı :) linkte yazıyor mu bakmadım

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Çrş, 2013 13:40
gönderen decimus
Muhtemelen B ) ŞIKKI yerimiz dar oynayamıyoruz demişlerdir firmalar. İhale bülteninde ilgimi çeken işin süresi 1095 gün olarak belirtilmesi. Yani kazı ve inşşat işleri için 3 yıl Elektrik + Mekanik + test sürüşleri 3 yıl Toplamda 6 yıl..2014'de başlasa 2020 'de hat kullanıma açılacaktır. Ama bu İBB nin verdiği planlara uymamaktadır. Hem yeni dünya rekorlarından bahsediyorum hem de bu şekilde ihale ediyoruz. İyice kafam karıştı :)

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Çrş, 2013 13:44
gönderen Esat
6 yıl bence çok normal bir süre, yani bunu daha önce yapılmış işlerden yola çıkarak tabii ki karşılaştırma ile söylüyorum. Bu uzunlukta bir hat için anormal gelmedi :) tabii şöyle bir durum var, e+m ihalesi de ilave edilip tek bir ilave yapılsa idi bu süre düşerdi büyük ihtimal ile, öyle rekora falanda gerek yok 48 ay yani 4 yıllık bir süre gayet makul olabilirdi, tabii ekonomik olarak herşey yolunda giderse gerçekleşebilecek bir durum.

Gönderilme zamanı: 02 Eki Çrş, 2013 15:09
gönderen Esat
Şöyle bir de resmi güzergahı ekleyelim

Resim

Bu haritalar üzerinden bende haritalarımı güncellemem lazım ama bakalım ne zaman, şu interaktif haritaya da göz atmak lazım güzergah, istasyon değişmesi gereken yerler varmı diye.