

Şehir nüfusunun çoğunluğu Doğu-Batı aksında yaşamaktadır. Kuzey kısmında bir tek Demirtaş bölgesinde ağırlıklı bir nüfus yapısı vardır ve oranında yanılmıyorsam nüfusu 10bin civarında. Ama şöyle bir durum var Demirtaş bölgesine lüks konutlar (Gökdelen) yapılmaktadır. Sizinde mesajınızda belirtildiği gibi şehrin bir çok yerinde tramvay projeleri yapılmakta ve bunların Bursaray ile entegre edilmesi planlamaktadır. Örneğin Nilüfer bölgesinde 2 ayrı tramvar projesi gündemde. ilk İzmir yolunun güney kısmını kapsayan Beşevler-Dikkaldırım, diğeri ise İzmir Yolunun kuzey kısmında yer alan Nilüfer-FSM-Ataevler.Diğer taraftan yine yüklediğiniz güzergah çizimlerine göre, benim bir yolcu vatandaş olarak düşüncem sanki 2 ihtiyaç ortaya çıkıyor, bunlardan birisi bu yatay omurga hattın dikey olarak dağıtılması, bu tramvay hatları ile sağlanabilecek mi? İkincisi de kırmızı çizginin kuzeyinde ve güneyinde birer tane yine doğu-batı akslı sistem hiç düşünüldü mü? Belki kuzeyde kısmen yer üstü mümkün olabilir ama güneyde kesinlikle bir yer altı sistemi olması gerekir diye düşünüyorum. Tabii ki Bursa her ne kadar Büyükşehir olsa da bu işlerin maliyetlerini biliyoruz, sadece merak ettiğim Bursa' nın bir Ulaşım Master Planı çalışması varmı, dur yarın Belediye ye bir bilgi edinme mesajı atayım
Şimdi ukalalık olarak görülmezse ben bir şey yazacağım, bunu geçen günde tartışmıştık. 2 milyon nüfus büyük nüfus, emsal kentlerde en yakınımız olan ve zaman zaman referans ettiğimiz Avrupa kentlerinde bu ölçekte kentlerde hiç yoksa 1-2 metro hattı var, ama bunun yanında sistemi destekleyen banliyö, tramvay ve iyi dizayn edilmiş otobüs şebekeleri de var. Bu açıdan baktığımızda biz gerçekten geriden geliyoruz, merak ettim bakacağım şu kardeş şehir Darmstadt' ın nüfusu kaç, toplu taşıması ne durumda.mustafaguler yazdı:Sözde şehir ulaşım master planı var ama 1980 yıllarına ait. Yani bu ulaşım master planı varmış yokmuş hiçbir ifade etmiyor. Bursa 1989 yılından beri inanılmaz bir göç almış ve bu master planı uygulanamaz hale gelmiştir. Yeni master planı hakkında meclis toplantıları yapılıyor ama hala sonuç alınmış değil. Şuan şehir içi nüfusu 1 milyon 900 bin ama ne yazık ki bu kadar büyük bir şehirin ulaşım master planı YOK.
Yeniden master planı yapılmak isteniyor ama belediye ile şehir plancıları odası ve buna benzer diğer sivil toplum örgütleriyle uyuşmadıkları planlar veya öneriler oluyor. Bazen bu konuları yerel televizyon kanalların da tartışıyorlar ve gerçekten çok gülünç şeyler çıkıyor ortaya. Bazen belediyenin çok akılcı bir planına sivil toplum örgütleri siddetle karşı çıkıyorlar. Yıllardır bu sivil toplum örgütlerinin başkanları ve yöneticileri hep aynı kişiler olduğu için belediye yapısında başka kişilerde olsa bir türlü planlar geçmiyor. Bursa'da bazı şeylerin kökten değişmesi lazım. Ama bu yavaş yavaş gerçekleşiyor. Çünkü halk artık neyin ne olduğunu anlmaya başladı.belediye meclisinde tartışılan şey, yeni bir Master Plan çalışması yapılması için karar alınması mı, yoksa eski Master Plan ı bürokratların orada aman o tramvay şurdan gitsin, metro buraya uzasın diye karara bağladıkları bir metin mi? Tamam abarttım ve küçümsedim, ama biraz bu kafa var bizde, ben yönetiyorsam benim dediğim olur, hep yazarım "Devletlü buyurdu, bu tepeden şu tepeye metro gide!!!" o makamlarda oturanlar benden çok daha iyi bu işin bir ilmi olduğunu, gerçek anlamda o planı hazırlamak için çok çeşitli bilimsel alanlardan uzmanların bir araya gelerek bir takım etütler sonrasında planları ortaya koymaları gerektiğini biliyorlardır. Yoksa diğer bakış açısı ile sırf bizim siteden bile ne Master Planlar çıkar.