ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 15:53

Aman şimdi tabela falan deme Başar efendi başlar yine :) o konuda zayıfız işin aslına bakarsan ama çaktırma o da düzelecek. ASFINAG Türkiye' ye el attı ;) Dediğin gibi yarım işlerin tamamlanması ile birlikte ben 2011 de değil belki ama 2012 gibi tekrar bir sıçrama bekliyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Sal, 2011 22:47

Akşam HT Bloomberg TV'de başkanı izledim, bu hattı Y-İ-D modeliyle yapmayı planladıklarını söyledi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 10:49

Ben YİD olarak kimsenin bir metro projesine gireceğine inanmıyorum, işletmecilerin hiçbir sübvansiyon alamadığı bir ülkede kim gelip metro yapıp çalıştırıp para kazanmayı hayal edecek, devletin kurumları elektrik paralarını gününde ödüyor mu? :) Ancak UBAK a yaptırırlar başka da kimse girmez o işe.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 12:19

çin gibi bir deli çıkabilir. geçen yapalım diyorlardı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ÖNÜMÜZDEKİ AYLARDA GİBİ MUĞLAK

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 12:06

http://gundem.milliyet.com.tr/istanbul- ... efault.htm


Yapılacak ve yapılmakta olan metro hatları

- Toplamda 53 kilometrelik Şişhane-Yenikapı metrosu, Aksaray-Yenikapı metrosu, Kadıköy-Kartal-Kaynarca metrosu, Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü metrosu inşaatları devam etmekte ve 2013’e kadar tamamlanmaları hedeflenmekte.
- 20 kilometrelik Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu metrosu ise ihale edilmiş olup sözleşmesi imzalanarak 36 ay içerisinde tamamlanması hedeflenmekte.
- 25 kilometrelik Bakırköy-Şirinevler-Sefaköy-Avcılar-Beylikdüzü metrosu ve 9 kilometrelik Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Bağcılar (Kirazlı) metrosu ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılmak üzere protokol çalışmaları devam etmekte.
- 24.5 kilometrelik Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Giyimkent-Bağcılar metrosu yapım ihalesine çıkma sürecinde olup önümüzdeki aylarda ilana çıkması beklenmekte. 7 kilometrelik Yenikapı-Bakırköy (İncirli) metro hattının ise proje çalışmaları tamamlanmış olup önümüzdeki yıl yapım ihalesine çıkılması planlanmakta.
- Yapım İhalesine çıkmak üzere uygulama projeleri devam eden toplam 24 kilometre raylı sistem hattı bulunmakta. Marmaray inşaatının da tamamlanması ile 2018 yılına kadar ilk etapta 295 kilometrelik temel network’ün oluşması hedeflenmekte. 2023 yılına kadar ise 345 kilometrelik etüt edilen hatların inşaatının eklenmesi ile 641 kilometrelik hattın tamamlanması hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 16:17

Kabataş kesimi nasıl olacak çok merak ediyorum açıkçası.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 18:46

Esat yazdı:Kabataş kesimi nasıl olacak çok merak ediyorum açıkçası.
yeraltından gidecek. sanırım fünikülerinde altına denk gelecek metro hattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 19:58

Yer altından gideceği kesin canım :D bununla ilgili bir endişem yok. Endişem derinlikte değil aslında, gerçi Funiküler istasyonunun yanına inşa edilir ise çok derinde olmaz ama işte o zaman sorun olabilir. Daha önce İnönü stadının yeniden inşasında gündeme gelen Dolmabahçe sarayının temeli ile ilgili sorunları hatırlarsın, orada pek çok havalandırma ile ilgili yer altı yapısı olduğu bunların zarar görmesi durumunda sarayın zarar göreceğini bangır bangır dile getirdiler. Tabii ki ben bu inşaatta buna zarar verilir demiyorum, fakat bu etken nedeni ile hem metronun derinlik kazanması gerekebilir bir de dolmabahçenin devamında da pek çok eski bina var sanırım onlarda sarayın binaları falan. Bu sebepten dolayı derinlik ve güzergahın dolaşımını merak ettim sonuçta bir şekilde Beşiktaş meydana' da yakın geçecek.

Yanlız, şunu belirtmekte fayda var adı Beşiktaş istasyonu diye, girişleri Beşiktaş meydanda diye istasyonda meydanın tam ortasında olmak durumunda değil :) biraz uzun yürüyüş yolları ile çarşının altında bir noktalara da denk gelebilir, belki bu şekilde şu yine yıllardır geyiği yapılan bulvarı metro nasıl tırmanacak sorunu için üretilen kavisli çıkış projeside böylece gerçekleştirilmiş olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Sal, 2011 20:50

Gelecek senelerde deniz seviyesi iyice yükselecek, bu artık apaçık ortada. İnşaallah bunlar da hesaba katılıyordur. Zaten metroyu su seviyesi altında yapacaklarsa, o zaman tam dibe indirsinler (ama suya karşı iyice izole olması gerekir), ki saraya da etkisi olmasın. Öte yandan dipten gideceğine, yüksekten gitmesi de tartışılabilirdi, yani yüksekten derken, orada yükselen toprakların içinden. Ama o olmayacak herhâlde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 21:10

Orada yükselen toprakların içinden gitmesi söz konusu olamaz Başar, bu teknik olarak sana mümkün görünsede pratikte imkansız ve son derecede gereksiz, şehrimizde yeterince yer üstü görüntü kirliliği var. İkincil olarak sular yükselecek o zaman biz zaten öleceğiz bu konuyu kafana takme, üçüncüsü merak etme birileri bir şekilde düşünüyordur :)

Tabii ki su sızdırma ile ilgili olabildiğince önlem alınacaktır, yani ne zannediyorsun bilmiyorum ki. Ha tsunami olmuş yok deniz yükselmiş, bunlar cidden boş iş, o zaman zaten metroda yıkılmış olacak dolayısı ile bunu hesap ederek iş yapmaya gerek yok be abicim. :D O bölgede su seviyesi altı diye bir şey yok, orada zaten su üzerinde olan tek yer karayolu ve iskele, sonrasında birden bire yükselen bir coğrafya var, yukarıda dediğim gibi o binaların altından gitmesi imkansız çünkü öyle bir güzergah olamaz, artı istimlak sorunları, artı stadyum, artı swissotel, artı falan ve filan, tek seçenek yer altı. Ve bu bölgede deniz seviyesi altı diye bir şeyde dip nedir? Zaten boğazın kenarındasın, metro 60 metre dibe mi yapılsın? Ben dip kotunun 30-40 m. arasında olacağını düşünüyorum ki bu da en fazlası, ve bu seviyede Beşiktaş' a kadar gidecektir. Bundan sonrasında ise herhalde S şeklinde bir eğim ile Barbaros bulvarından yukarı çıkacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Sal, 2011 23:54

Sen şimdi beni bu konularda tamamen boş saniyorsun, biliyorum, ama deniz seviyeleri löp diye yükselecek, ve ölmemize daha çok zaman kalacak. O zamana kadar binr çok şey yeniden plânlanmak zorunda kalacak. Bakarsın, saray deniz adası olur. Olmaz mı, olur. Ama metroyu şimdiden ona göre plânlasalar … yok, T4 istasyon araç sürtüşmesi gibi oyunlara gelmese, daha iyi olur. Ve o üstteki coğrafyadan da şeker gibi gider, hem de istimlâksız, yeter ki, biri plânlasın ve istesin. İstemez tabiî, o başka. Ama sence Hong Kong veya Tokio gibi şehirlerde yapmazlar mı? Yaparlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Çrş, 2011 16:54

Son cümlen tam bir geyik :) hee isteseler yaparlar sen merak etme, gerçekten bir fikrin varmı İstanbul hakkında, ne kadar rahat konuşuyorsun ya :) çok afedersin 33 sene yaşadım İstanbul'da, 6 yaşımdan beri de tek başıma sürterim her yere. Ama yapılır canım üstün alaman teknolojisi yetmedi üstün capon teknolojisi yapar.

Su seviyeleri bir den yükselebilir, eğer böyle bir şey olurda Kabataş ve Beşiktaş istasyonlarını su basarsa kolayı var, kapatırız oraya işletmeyi elektriği de keseriz olur biter, sonra istasyon girişlerini yükseltiriz, içerideki suyu boşaltır sistemi deniz suyu etkisinden temizler gerekirse yeniden yapar işletiriz, diyorum ya sana çok takılma bu işlere.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön