10. sayfa (Toplam 15 sayfa)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Ara Prş, 2019 15:30
gönderen Engin Y
Engin Y yazdı:
26 Ara Prş, 2019 15:08
“2019’da bitmesi gerekiyordu. Ancak, yaklaşık 2-2,5 yıldır sorun yaşıyor bu proje. İlk başta bir finans imkanı sağlanmış, ama sonrasında bu imkan sağlanamayınca, Ekim 2018’den itibaren neredeyse tümüyle durmuş durumda.”
Yukarıdaki ifadelerden anladığım kadarıyla, bu metronun da tıpkı M7’nin Kabataş uzatması gibi, 2021’in son çeyreği ile 2022’nin ilk çeyreği civarında açılmasını beklemeliyiz..

SAĞLAM ÖDENEK

Gönderilme zamanı: 27 Oca Pzt, 2020 10:22
gönderen Hector Troas
2020 bütçesinde sağlam ödenek ayrıldığı görünüyor. Ama öz kaynak mı yoksa kredi bulma ihtimali mi tam bilmiyorum. Bitiş tarihi de 2022 denmiş. İnşaatın bütçe bitişi sanırım. Açılış için bir hedef olabilir. 2023?

Bostancı-Dudullu: 439.349.000 TL

Kaynak: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/1 ... ogrami.pdf

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Şub Pzt, 2020 12:16
gönderen Engin Y
Dünkü M7 töreninde M8 için de konuşmuş Ekrem Başkan..
Yatırım planına alınmış anladığım kadarıyla ve yakında finansman bulma konusunda da umutlu sanırım..
İnşallah bu hat da bir an önce hızlanır ve 2022 yılında Kabataş-Mecidiyeköy ile birlikte açıldığını görebiliriz..
Bostancı-Dudullu hattı, benim çok sıkıldığım, üzüldüğüm bir hat. Zira, sadece E-5 üzerinde 1000 araçlık otoparkı olan, çok önemli aktarma merkezi konumunda olan birtakım çalışmaları içinde barındıran, aynı zamanda deniz hattıyla buluşturan bir bölümüydü. Şimdi yatırım planına alınması, finansman kaynağının bulunması noktasında önümüzü açan bir olay. İBB olarak, bunu da çok hızlı devreye alma konusunda çok özel üzerinde durduğum bir çalışma. Orada insanları hem iş alanlarıyla buluşturan, yanı sıra durakları E-5 üstünde çakışan, Bostancı’ya, sahile kadar inen, minibüs hattının oradan geçen çok değerli bir hattımız. Bizim için önemliydi oranın yatırım planına alınması.
Kaynak: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36473

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Şub Pzt, 2020 13:43
gönderen Hector Troas
Hızlı tren garlarına ulaşacak ilk metro M8 olacak. Gebze'den il sınırlarına giren hızlı trenin Halkalı'ya kadar durduğu hiç bir istasyonda, herhangi bir metro hattına aktarma yok.

-Pendik
-Bostancı
-Söğütlüçeşme
-Bakırköy
-Halkalı

M8'den sonra uzun bir süre daha olmayacak. M3 Bakırköy'e inerse olabilir. Herşeyi Yenikapı'ya göre planladılar. orada hızlı tren duramıyor !

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Mar Cum, 2020 12:43
gönderen decimus
Güzel haberler gelmeye başladı.Bu proje için gerekli olan paranın bulunması için Ekrem başkana yetki verilmiş.Bir an önce bulunu ve işler kaldığı yerden devam eder umarım.
2016 yılında maliyeti 558 milyon 800 bin Euro olarak hesaplanan ve inşaatı 2,5 yıldır duran Dudullu-Bostancı Metrosu’nun kredisine de onay çıktı.
Link https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/is ... i-5677847/

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Mar Cum, 2020 13:01
gönderen Engin Y
Hayırlısı olsun..
Kararın oy birliği ile alınması da sevindirici..

Bu hat tamamlanınca, aşağıda Avrupa Yakası için yazdığıma benzer şekilde, Asya yakasında da sadece raylı sistemler kullanılarak ve hat değiştirirken hiçbir yola bulaşmadan, üç ayrı çember yolculuk yapılabilecek..

i) Üsküdar Marmaray - Bostancı M8 - Dudullu M5 - Üsküdar
ii) Üsküdar Marmaray - Ayrılık Çeşmesi M4 - Kozyatağı M8 - Dudullu M5 - Üsküdar
iii) Ayrılık Çeşmesi Marmaray - Bostancı M8 - Kozyatağı M4 - Ayrılık Çeşmesi
Engin Y yazdı:
13 Mar Cum, 2020 12:45
Diyelim ki Taksim Meydanı'ndasınız..
M2 durağına indiniz, Yenikapı'ya gittiniz..
M1'e geçtiniz, Zeytinburnu'na gittiniz..
T1'e geçtiniz, Kabataş'a gittiniz..
F1'e geçtiniz, Taksim'e çıktınız..

Böylece, sadece raylı ve makaralı sistemleri kullanarak ve hat değiştirirken hiçbir yola bulaşmadan, başladığınız noktaya geri döndünüz..

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Mar Cum, 2020 15:25
gönderen Hector Troas
188 Milyon € yetki verilmiş. TL karşılığı 1.3 Milyar TL'ye denk geliyor. T5 için de yaklaşık 100 Milyon € yetki verilmiş. O da 700 Milyon TL yapıyor. İkisi toplam 2 Milyar ediyor. 150 Mil € da başka yatırıma var. Totalde 2,8-3 civarında yetki var. İBB'nın 2020 bütçesinde toplam borçlanma 4.3 Milyar TL idi. Sırada 1.3-1.5 Milyar TL daha kredilendirme olacak. 250 Milyon € gibi.
Projenin yolculu işletmeye açılabilmesi için 165 milyon 424 bin 392 Euro, projenin hizmete alınması sonrasında ise Kozyatağı ve Bostancı otoparklarının ince işleri ile genel hizmetlerin tamamlanabilmesi için de 22 milyon 901 bin 13 Euro olmak üzere toplam 188 milyon 325 bin 406 Euro tutarında dış finansman için İmamoğlu yetkilendirildi. Bu hattın 2021 yılının sonunda bitirilmesi hedefleniyor.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Mar Cmt, 2020 11:29
gönderen Esat
hayırlı olsun, dünyanın ekonomik kriz eşiğinde ve küçülme kapanmada olduğu bir dönemde zor, bakalım kim para verecek

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Mar Cmt, 2020 11:34
gönderen Hector Troas
Kamu bankalarının destek olması lazım. İBB muhalefete geçti diye kasayı kapatmak yanlış. O kasalarda herkesin verdiği vergiler var.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Mar Cmt, 2020 14:48
gönderen decimus
Hector Troas yazdı:
14 Mar Cmt, 2020 11:34
Kamu bankalarının destek olması lazım. İBB muhalefete geçti diye kasayı kapatmak yanlış. O kasalarda herkesin verdiği vergiler var.
Kesinlikle haklısınız.Daha önce bir çok projeye kredi veren kamu bankaları şimdi İstanbul metroları içinde elini taşının altına koymalı.Daha önce Ziraat Bankasının medya grubu için 1 mşlyar dolar yakın parayı verdiğini biliyoruz.Kaldı kı medya işi ne Ziraat bankasının ne de herhangi bir kamu kurumunu ilgilendiriyor.Eğer o işe para bulabiliyorsan İstanbul metrolarına da en az 1 Milyar Dolar kaynak sağlaman gerekir.Devlet bankaları işte bu yğzden var.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Mar Cmt, 2020 22:58
gönderen Edil Arda
kimse vermeyecek, gene yabancıdan almak zorunda kalacaklar.
ileri demokrasi böyle bir şey.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2020 10:33
gönderen Özgür Türkler
Çılgın projelere para bulmak zordu, artık imkansız olacak. Allah yüzümüze güldü yani...