Şu anda İstanbul'un en acil ihtiyacı, ikinci köprü civarından geçecek ve Levent-Ataşehir arasındaki yolculuk talebi doğrultusunda oluşturulacak bir ana omurgaya sahip olacak ve diğer metro hatları arasında hızlı aktarma sağlayabilmesi için Otogar, Kâğıthane, Ümraniye Çarşı ve Kozyatağı'na da ulaşması gereken metro hattı..
Beylikdüzü için orta vadede M2 daha iyi olur, çünkü o bölgenin ağırlıklı yolculuk talebi Bakırköy'e doğru diye düşünüyorum, ama HızRay hattının orta kesiminin hiç vakit kaybetmeden ihale edilmesi gerekli.. Hep dediğimiz gibi, Marmaray çok güneyden geçiyor ve iki yakadaki iki metro hattı arasında Marmaray ile bağlantı kurmak çok verimsiz oluyor ve hatta demiryoluyla ulaşım süresi, günün çok büyük kısmında karayoluyla ulaşım süresinden daha uzun oluyor..
ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
Hızray projesinin iki uç nokta arasındaki bir yolculuk için faydası olacağına inanıyorum ama yolcusunun kaçta kaçı bu yolculuğu talep ediyor olacak? Kaldı ki bu ekonomik ortamda bu işin tünel geçişinin imalatı ayrı bir konu, 3 katlı tünel projesi ile çakışıyor olması ayrı bir konu. Ekonomik kaynakların verimli kullanımı adına Beylikdüzü bölgesinden bir metronun mia ya erişimini sağlamak daha fizibil görünüyor ama şahsen ben bunun da M2 nin devamı olmaması görüşündeyim, tabi ŞAHSİ FİKRİM
M2 İncirli'de sonlanmalı.
Dolayısı ile bu fikrimle birlikte Hızray güzergahının da revize edilmesi gerektiği düşüncesindeyim. Daha E5/Metrobüs alternatifi odaklı olmalı

Dolayısı ile bu fikrimle birlikte Hızray güzergahının da revize edilmesi gerektiği düşüncesindeyim. Daha E5/Metrobüs alternatifi odaklı olmalı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
Yazdıklarının çoğuna katılıyorum abi, M2 konusunda da düşüncem şu: Küçükçekmece Gölü'nün batısına bir raylı sistem geçirsinler de ister M2'yi uzatsınlar, ister başka bir hat yapsınlar; ama artık Metrobüs de yetmiyor, ortada koskoca göl olduğu için yeni yol da yapılamıyor, raylı sistem şart..
E5/Metrobüs odaklı Boğaz geçişi için sanki İncirli-Söğütlüçeşme hattını ve Havalimanı-Gayrettepe metrosunun devamını karşı yakaya geçirecek bir tünel projesi yok muydu? Hatta Gayrettepe'de dört ayrı yol yok mu, ikisi Havalimanı hattına ve ikisi Söğutlüçeşme-İncirli hattına ait? O tüneli de Hızray'dan ayrı olarak yapmalılar..
E5/Metrobüs odaklı Boğaz geçişi için sanki İncirli-Söğütlüçeşme hattını ve Havalimanı-Gayrettepe metrosunun devamını karşı yakaya geçirecek bir tünel projesi yok muydu? Hatta Gayrettepe'de dört ayrı yol yok mu, ikisi Havalimanı hattına ve ikisi Söğutlüçeşme-İncirli hattına ait? O tüneli de Hızray'dan ayrı olarak yapmalılar..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
söğütlüçeşme-incirli diye bir proje yok artık, bu olmadığı gibi sabiha gökçen-altunizade mi yoksa sabiha gökçen-söğütlüçeşme mi olacağına yıllarca karar verilemeyen hatta yok, yani gayrettepe civarından bir hattın istanbul havalimanı hattına bağlanma durumu da yokEngin Y yazdı: ↑22 May Prş, 2025 07:18E5/Metrobüs odaklı Boğaz geçişi için sanki İncirli-Söğütlüçeşme hattını ve Havalimanı-Gayrettepe metrosunun devamını karşı yakaya geçirecek bir tünel projesi yok muydu? Hatta Gayrettepe'de dört ayrı yol yok mu, ikisi Havalimanı hattına ve ikisi Söğutlüçeşme-İncirli hattına ait? O tüneli de Hızray'dan ayrı olarak yapmalılar..

- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
3 katlı tünelin karayolu çıkışı Avrupa yakasında Vadi İstanbul ile TEM arasında planlıydı diye hatırlıyorum, demiryolu çıkışıda burada olacaktır doğal olarak.