izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Şub Pzt, 2022 18:19

Buca Metrosu'nun temeli bugün atıldı ve 4 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ba ... /46248/156

Hayırlı uğurlu olsun ve tek bir işçi kardeşimizin burnu bile kanamadan güzelce tamamlansın inşallah..
Resim

“Buca Metrosu her gün İzmir nüfusunun onda birini taşıyacak”
Buca Metrosu her gün İzmir nüfusunun onda birini taşıyacak. Günde on İzmirliden biri, yani 400 bin İzmirli bu hattı kullanacak. Buca’nın en uzak mahallesi Çamlıkule ile İzmir Körfezi arasındaki ulaşım süresi 15 dakikaya inecek. Metro, ulaşımın en yoğun olduğu saatlerde 90 saniyede bir hareket edecek. Hat üzerinde her biri altı vagondan oluşan tam 20 tren seti çalışacak.

Bu devasa yatırımı merkezi hükümetten tek kuruş destek almadan, tümüyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin imkânlarıyla yapıyoruz. Üstelik az önce tasvir ettiğim ekonomik kriz koşulları altında… Bu başarının hikayesini size adım adım anlatmak istiyorum. Doğru ve şeffaf finansal yönetimi nedeniyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası kredi notu 3A. Yani en yüksek düzeyde. Bu güçlü finansal yapı ve yüksek kredi notu sayesinde Buca Metrosu için 490 Milyon Euro'luk uluslararası yatırım kredisi temin ettik. Bu krediyi dört sene anapara geri ödemesiz olmak üzere 12 yılda ödeyeceğiz.

“Buca Metrosu dünyanın fizibilitesi en yüksek metro yatırımlarından biri”
Trenleriyle beraber 765 Milyon Euro’ya mâl olacak Buca Metrosundan elde edilmesi beklenen yıllık işletme geliri ise yaklaşık 45 milyon Euro. Buca Metrosu dünyanın fizibilitesi en yüksek metro yatırımlarından biri. Dünya genelinde bir metronun kendi finansmanını karşılama süresi 30 yılken biz bunu yarı süresinde gerçekleştireceğiz. Ayrıca Buca Metrosu’nun taşıyacağı 400 bin yolcuyu şu anda otobüs ve minibüslerle taşıyoruz. Her bir yolcu için Belediye bütçesinden günde yaklaşık 5 lira ilave yapıyoruz. Raylı sistemdeki kişi başı ulaşım maliyeti çok daha düşük olduğu için bu desteğe Buca Metrosu’nda sonra artık ihtiyaç kalmayacak. Buca Metrosu ile bölgedeki otobüslerimiz 13.075 kilometre daha az yol ve 902 daha az sefer yapacak. Günlük en az sekiz bin litre yakıt tasarrufu sağlayacağız. Tüm bunların sonucunda Belediyemiz yılda 48 milyon Euro tasarruf edecek. Dahası soluduğumuz hava temizlenecek.

“İzmir ekonomisine can suyu olacak”
Buca Metrosu İzmir için sadece bir ulaşım projesi değildir. Aynı zamanda bir istihdam kaynağıdır. Projede 300’ü mühendis, 2 bin 500 personel çalışacak. Çiğli Tramvayı’nda olduğu gibi, Buca Metrosu yapımında da genç mühendis istihdamını zorunlu kılıyoruz. Buca Metrosu’ndan ekmeğini kazanacak olan sadece proje çalışanları değil. Bölgedeki esnaf, imalat ve hizmet sektörlerinin tamamı bu yatırımdan faydalanacak. Metro yatırımı bu zor dönemde İzmir ekonomisine can suyu olacak. Türkiye’deki ilk sürücüsüz raylı sistemlerden biri olan Buca Metrosu 13.5 kilometre uzunluğu ve 11 istasyonu ile tüm İzmir trafiğine büyük bir nefes aldıracak. Trafikte yüzde 70 rahatlama yaratacak. Buca Metrosu’nun özelliği, İzmir sahilini iç kesimlere bağlayan ilk kesintisiz toplu ulaşım koridoru olması. Bu nedenle sadece büyüklüğü açısından değil, İzmir’in kentsel gelişimi açısından da tarihi bir proje.

Buca Metrosu ile üç raylı hattımızı birbirine bağlıyoruz, yani İzmir’i demir ağlarla örüyoruz. Buca Metrosu, Narlıdere – Bornova metro hattı ile Üçyol’da, İZBAN ile Şirinyer’de ve önümüzdeki dönemde yapacağımız Karabağlar – Gaziemir metrosu ile General Asım Gündüz İstasyonu’nda kesişecek.

“Buca Metrosu’nu İzmir’e dört yılda kazandıracağız”
Bugün temelini attığımız Buca Metrosu’nu İzmir’e dört yılda kazandıracağız. Çünkü finansmanı sağlandı ve inşaat devam ettikçe ödemesi de tıkır tıkır yapılacak. İzmir’de Cumhuriyet’in ikinci yüzyılını demokrasiyle taçlandıracak, Buca Metrosuyla ileriye taşıyacağız. İzmir her daim olduğu gibi memleketin aydınlık geleceğinin lokomotifi olmaya devam edecek. Bu yolculukta birlikte yürüdüğümüz ve alın teri döken tüm çalışma arkadaşlarıma emekleri ve yürekleri nedeniyle sonsuz teşekkür ediyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Pzt, 2022 14:59

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden Buca Metrosu’nun yapım ihalesinin iptal kararına ilişkin açıklama: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/iz ... /46374/156
15 Mart 2022

Nurol İnş. ve Tic. A.Ş ve Yapı Merkezi İnş. ve Sanayi A.Ş’nin, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından "İzmir Hafif Raylı Sistemi 5. Aşama Üçyol-Buca Arası (Hattı) Yapım İşi (İzmir Metro Projesi III)" ihalesi ile “İhale Değerlendirme Sonucunun Bildirimine” ilişkin 06.12.2021 tarihli belediyemiz işleminin iptali için açılan davada İzmir 4. İdare Mahkemesi’nin 202/4 E.- 2022/621 K. Sayılı kararı ile hukuka aykırı bir şekilde dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.

Öncelikle bilinmesi gerekir ki davaya konu işin ihale süreci mahkemenin dayanak gösterdiği yasal mevzuat çerçevesinin dışında kalmaktadır. (İhaleye teklif veren tüm isteklilerin tekliflerinin incelenmesine, verilmiş olan tekliflerin ciddi ölçüde ‘Dengesiz Teklif’ veya ‘Önden Yüklenmiş Teklif’ ya da ‘Anormal Ölçüde (Aşırı) Düşük Teklif’ olup olmadıklarına yönelik değerlendirmelerin yapılarak ihalenin karara bağlanmasına kadarki ihale sürecine yönelik tüm iş ve işlemler, Türkiye’de yürürlükte bulunan 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ikincil mevzuatlarından olan Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği hükümleri ile Kamu İhale Genel Tebliği açıklamalarına ve Yüksek Mahkeme Danıştay da dahil olmak üzere bu konuda verilmiş bulunan İdare ve Bölge İdare Mahkemeleri kararlarına dayalı olarak yürütülmemiştir).

Davaya konu işin finansmanının Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB), Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ve Karadeniz Ticaret Kalkınma Bankası (BSTDB) ile imzalanan kredi anlaşmaları ile karşılanmış olunması nedeniyle, iki aşamalı ihale süreci Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) kurallarına göre ve EBRD’nin elektronik ihale portalı ECEPP üzerinden gerçekleştirilmiştir.

Bu sebeple ihale ve ihaleye teklif veren tüm isteklilerin tekliflerinin incelenmesine, verilmiş olan tekliflerin ciddi ölçüde ‘Dengesiz Teklif’ veya ‘Önden Yüklenmiş Teklif’ ya da ‘Anormal Ölçüde/Derecede (Aşırı) Düşük Teklif’ olup olmadıklarına yönelik belirlemeler ve değerlendirmelerin yapılarak ihalenin karara bağlanmasına kadarki ihale sürecine yönelik tüm iş ve işlemler;
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ‘Satın Alma Politikaları ve Kuralları’na,
EBRD’nin Standart Satın Alma Belgeleri (SPDPW)’den olan ve ihale dokümanları arasında yer alan veya atıfta bulunulan;
Birinci ve İkinci Aşama tekliflerin hazırlanmasına, sunulmasına, değerlendirilmesine ve ihalenin karara bağlanmasına yönelik usul, esas ve kuralların yer aldığı ‘Bölüm I: İsteklilere Talimatlar (ITP)’a,
Birinci ve İkinci Aşama Tekliflerin Değerlendirilmesine ilişkin usul, esas ve kuralların belirlendiği ‘Bölüm III: Değerlendirme Yöntemi’ne,
Anormal Derecede Düşük Tekliflerin belirlenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin usul, esas ve kuralların yer aldığı 01 Ağustos 2019 tarihli ‘İş Sözleşmeleri İçin Anormal Düşük Tekliflerin Değerlendirilmesi Kılavuzu (Rehberi)’ ve ekindeki Analiz Formatına (Ek:1- Birim Fiyatların Detaylı Analizi için Örnek Form.),
İdare tarafından hazırlanıp ihale dokümanları arasında ihaleye telif verecek tüm isteklilere verilen ve ihale konusu İş’in yapımını oluşturan İş Kalemleri ile miktarlarına yer verilen Fiyat Çizelgelerine ve bunlarla sınırlı olmamak üzere tüm ihale dokümanlarına ve EBRD mevzuatına göre yürütülmüş ve ihale sonuçlandırılmıştır.
İzmir Büyükşehir Belediyesi hukuka, yargı kararlarına sonuna kadar bağlı olmakla birlikte, mahkemece eksik ve yetersiz inceleme neticesinde verilmiş olan söz konusu karar belediyemiz tarafından, 15 gün içerisinde yürütmenin durdurulması ve duruşma talepli olarak Danıştay nezdinde temyiz edilecektir.

İzmir Büyükşehir Belediyesi bilimsel gerçeklerin ışığında ve yasal çerçevede en doğru kararı vermiştir. Hukuki sürecin en kısa zamanda tamamlanıp, tüm İzmir’in beklediği bu çok önemli hizmetin daha fazla zaman kaybı yaşanmadan hayata geçmesi için azim ve kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz.

Kamuoyuna önemle duyurulur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Pzt, 2022 15:00

EBRD, Buca Metrosu’nun ihale kararına yönelik itirazı reddetti: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/eb ... /46417/156
24 Mart 2022

- İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca Metrosu’nun yapım ihalesine ilişkin Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) nezdinde yapılan itiraz sürecinin sonuçlandığını ve itirazın reddine karar verildiğini açıkladı. EBRD Şikayet Komitesi Üst Kurulu dikkatle incelediği şikayetin kabul edilemeyeceği sonucuna vardığını bildirdi. EBRD bu kararıyla komisyonun Buca Metrosu kararını onaylamış oldu.

- İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan konuya ilişkin açıklamada haklılıklarının bir kez daha teyit edildiği belirtilerek, İzmir 4. İdare Mahkemesi’nin verdiği karara Danıştay nezdinde itiraz edileceği ifade edildi.
Kararda EBRD'nin nihai kararının kesin olduğu ve temyize tabi olmadığı da vurgulandı.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Şikayet Komitesi, Buca Metrosu’nun yapım ihalesinde Nurol İnş. ve Tic. A.Ş ve Yapı Merkezi İnş. ve Sanayi A.Ş İş Ortaklığı’nın, ihalenin kararına dair şikayetini reddederek, ihale komisyonunun verdiği kararı onayladı. EBRD, dikkatle incelenen şikayetin kabul edilebilir olmadığı sonucuna vardı. Kararda EBRD'nin nihai kararının kesin olduğu ve temyize tabi olmadığı belirtildi.

İhale ve ihaleye sunulan tüm tekliflerin incelenmesine, verilmiş tekliflerin ciddi ölçüde ‘Dengesiz Teklif’ veya ‘Önden Yüklenmiş Teklif’ ya da ‘Anormal Ölçüde/Derecede (Aşırı) Düşük Teklif’ olup olmadıklarına yönelik değerlendirmelerin yapılarak ihalenin karara bağlanmasına kadarki ihale sürecine, Nurol İnş. ve Tic. A.Ş ile Yapı Merkezi İnş. ve Sanayi A.Ş İş Ortaklığı tarafından yapılan itiraz, EBRD Şikayet Komitesi Üst Kurulu tarafından reddedildi.
Karar metninde projenin finansmanının EBRD, Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB), Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ve Karadeniz Ticaret Kalkınma Bankası (BSTDB) ile imzalanan kredi anlaşmaları kapsamında karşılanmış olması nedeniyle, iki aşamalı ihale sürecinin EBRD kurallarına göre ve EBRD’nin elektronik ihale portalı ECEPP üzerinden yapıldığı hatırlatıldı.

Nurol İnş. ve Tic. A.Ş ve Yapı Merkezi İnş. ve Sanayi A.Ş’nin açtığı davada İzmir 4. İdare Mahkemesi Buca Metrosu’na yapımına ilişkin ihale kararının iptaline karar vermişti.

Danıştay’a taşınacak
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan konuyla ilgili açıklamada “İzmir Büyükşehir Belediyesi hukuka, yargı kararlarına sonuna kadar bağlı olmakla birlikte, mahkemece eksik ve yetersiz inceleme neticesinde verilmiş olan söz konusu karar belediyemiz tarafından, 15 gün içerisinde yürütmenin durdurulması ve duruşma talepli olarak Danıştay nezdinde temyiz edilecektir. İzmir Büyükşehir Belediyesi bilimsel gerçeklerin ışığında ve yasal çerçevede en doğru kararı vermiştir. Hukuki sürecin de en kısa zamanda tamamlanıp, tüm İzmir’in beklediği bu çok önemli hizmetin daha fazla zaman kaybı yaşanmadan hayata geçmesi için azim ve kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” denildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 5. Aşaması’nı oluşturan Üçyol-Buca hattının yapım ihalesi, finansmanının Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından karşılanacak olması nedeniyle yapılan sözleşme gereği iki aşamalı ihale usulüyle EBRD kurallarına göre ve EBRD’nin elektronik ihale portalı ECEPP üzerinden gerçekleştirilmiştir.
Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş. ile Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. tarafından, İhale Değerlendirme Sonucunun Bildirimine ilişkin 6 Aralık 2021 tarihinde işlemin iptali ile yürütmenin durdurulması talebiyle dava açılmıştır.
Davaya konu İş’in ihalesi ve ihaleye teklif veren tüm isteklilerin tekliflerinin incelenmesi ve değerlendirmelerin yapılarak ihalenin karara bağlanmasına kadarki ihale sürecine yönelik tüm iş ve işlemler;
• Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ‘Satın Alma Politikaları ve Kuralları’na
• EBRD’nin Standart Satın Alma Belgeleri’ne (SPDPW)
• İdaremiz tarafından hazırlanıp ihale dokümanları arasında ihaleye telif verecek tüm isteklilere verilen ve ihale konusu işin yapımını oluşturan iş kalemleri ile miktarlarına yer verilen fiyat çizelgelerine ve bunlarla sınırlı olmamak üzere tüm ihale dokümanlarına ve EBRD mevzuatına göre yürütülmüş ve ihale sonuçlandırılmıştır.
Tedarik Şikayetlerinin Gözden Geçirilmesi Direktifi kuralları gereği, davacı Yapı Merkezi - Nurol Ortak Girişimi tarafından, söz konusu işin kendilerine ihale edilmeme nedenlerinin detaylı olarak taraflarına bildirilmesi talebiyle Belediyemize başvurulmuş, Belediyemiz tarafından başvurusuna verilen 13.12.2021 tarihli cevabi yazımız doğrultusunda Yapı Merkezi-Nurol Ortak Girişimi, konuyu, EBRD Tedarik Şikayetleri Komitesi’ne taşımıştır. Davacı tarafından, şikayeti halen değerlendirme aşamasında olduğu ve süreç bu anlamda henüz kesinleşmediği halde, İdare Mahkemesi’nde işlemin iptali davası da açılmıştır.
Bu süreçte davacının ihale kararına ilişkin itirazı, EBRD'de bağımsız olarak değerlendirilmiş ve davacının itirazının 23.03.2022 tarihi itibariyle reddine karar verilmiştir. Tedarik Şikayetlerinin Gözden Geçirilmesi Direktifi’nde, EBRD'nin nihai kararının kesin olduğu ve temyize tabi olmadığı belirtilmektedir.
İzmir Büyükşehir Belediyesi hukuka, yargı kararlarına sonuna kadar bağlı olmakla birlikte, mahkemece eksik ve yetersiz inceleme neticesinde verilmiş olan söz konusu karar belediyemiz tarafından, 15 gün içerisinde yürütmenin durdurulması ve duruşma talepli olarak Danıştay nezdinde temyiz edilecektir. İzmir Büyükşehir Belediyesi bilimsel gerçeklerin ışığında ve yasal çerçevede en doğru kararı vermiştir. Hukuki sürecin de en kısa zamanda tamamlanıp, tüm İzmir’in beklediği bu çok önemli hizmetin daha fazla zaman kaybı yaşanmadan hayata geçmesi için azim ve kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz.”

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Pzr, 2022 09:26

Narlıdere Metrosu’nda ray döşeme işlerinin %68'i, tüm işlerin %88'i tamamlanmış: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/na ... /46711/156
Çalışmaların yüzde 88 seviyesine geldiği Narlıdere Metrosu’nun inşaatında İzmir Büyükşehir Belediyesi meclis üyeleri için bilgilendirme gezisi düzenlendi. Meclis üyelerine İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Özuslu eşlik etti. Özuslu, “Narlıdere Metrosu’nda 600 emekçi kardeşimiz harıl harıl çalışıyor. İşler tıkır tıkır yürüyor” diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin üyeleri, yapımı süren 7,2 km uzunluğundaki Fahrettin Altay-Narlıdere metro hattındaki son durumu yerinde görmek ve inşaat hakkında bilgi almak için şantiyeye indi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Özuslu ve Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda’nın da katıldığı inceleme turunda Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon, metro inşaatında yapılan çalışmalar ve son durum hakkında bilgi verdi.

İlk olarak Çağdaş İstasyonu’nda incelemelerde bulunan heyet, tünel içinden yürüyerek Balçova İstasyonu’na gitti. Başkan Vekili Mustafa Özuslu, “Meclisimizin geçen ay yapılan oturumunda AK Parti Grup Başkanvekili Özgür Hızal tarafından ‘Narlıdere Metrosu'nda imalat durdu' diye bir söylemde bulunulmuştu. Başkanımız Tunç Soyer anında burada gece vardiyasında çalışan arkadaşlarımızla canlı bağlantı kurarak öyle olmadığını, 600 kişiyle imalatların gece gündüz devam ettiğini ispatladı. Talep üzerine Başkanımız bu geziyi tertip etti. Narlıdere Metrosu’nda 600 emekçi kardeşimiz harıl harıl çalışıyor. İşler tıkır tıkır yürüyor” dedi.

Ergenekon: “Yüzde 88 seviyesindeyiz”
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon ise çalışmalar hakkında bilgi verdi. Çağdaş İstasyonu’nda kaba işlerin bittiğini ve ince işlere başladıklarını belirten Ergenekon, diğer 6 istasyonda da çalışmaların sürdüğünü ve yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini söyledi. Ergenekon, “Ray imalatlarında yüzde 68'deyiz. Yaz sonuna kadar ray imalatlarını tamamlayacağız. Tünel zaten bitmişti. Tüm imalatlar anlamında yüzde 88'deyiz. Hedefimiz önümüzdeki yılın ilk 3 ayında deneme seferlerine başlamak. 2023 yılı ortalarında metroyu işletmeye alıp vatandaşımıza sunmak istiyoruz. Balçova ve Narlıdere Kaymakamlık istasyonlarında otopark imalatlarımız da başlayacak” dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Kas Çrş, 2022 10:16

Buca Metrosu’nun inşaat alanına giderek ilk kazık çakıldı ve inşaatın başladı: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ba ... /47588/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Buca Metrosu’nun inşaat alanına giderek ilk kazığın çakıldığını ve inşaatın başladığını duyurdu. Başkan Soyer, İzmir için tarihi bir gün olduğunu söyleyerek “Türkiye’nin belki de içinden geçtiği en zor koşullarda İzmir tarihinin en büyük yatırımını başlatmanın gururu ve heyecanı içindeyiz. En başından beri ‘O metro Buca’ya gelecek’ demiştik” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, kent tarihinin en büyük yatırımı Buca Metrosu’nun şantiye alanına giderek ilk kazığın çakıldığını ve inşaatın başladığını duyurdu. Başkan Tunç Soyer, “Bugün itibariyle 1 milyar Euro’nun üzerinde maliyeti olan, 13 buçuk kilometre ve 11 istasyonu olan bir metro çalışması başlıyor. Ekonomik krizin derinleştiği bir ortamda 490 milyon Euro’luk konsorsiyum oluşturarak bir sendikasyon kredisiyle başladığımız bir yatırım bu. Yüzde 3 faizle, 12 yıl vadeli, 4 yıl ödemesiz ve 8 yıl geri ödemeli bir finansman modeli yarattık. Metronun tamamı İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi imkanlarıyla yapılıyor. Tamamı İzmir Büyükşehir Belediyesi finansmanıyla geri ödenecek. Dolayısıyla belki de tarihin en verimli yatırımlarından birini yapıyoruz. Çünkü 4 yıl ödemesiz süre, inşaat süresine denk geliyor. İnşaat tamamlandığında, metro açıldığında geri ödeme başlayacak. Dolayısıyla hiç kimsenin cebinden para çıkmadan işletme kendi kendini finanse ederek yola devam edecek” dedi.

“4 yıl sürecek bir çalışmanın ilk günü”
Çok heyecanlı olduklarını vurgulayan Başkan Soyer, “Her biri 36 metre uzunluğunda 340 kolon teker teker yerine monte edilecek. Bugün 36 metrelik kolonu monte etmeye başlıyoruz. Arkadaşlarımızın patentini aldıkları bir uygulamayla çok hızlı bir biçimde 36 metrelik kolonların hazırlanması mümkün hale geliyor. Buradan da hızlı bir biçimde yerine taşınarak montajı başlatılıyor. Muhtemelen Mart ayı başında tünel açma makinesini ilk istasyondan indireceğiz. Üç tünel açma makinesi çalışmaya başlayacak” ifadelerini kullandı.
4 yıl sürecek büyük bir çalışmanın ilk gününde olduklarını vurgulayan Başkan Soyer, sözlerini şöyle sürdürdü: “14 Şubat’ta temel atmıştık. Üzerinden 8 ay geçti. Maalesef bir takım hukuki pürüzler çıkmıştı karşımıza. Çok şükür hukuk sistemiz tarafları dinledi. Kaldığımız yerden devam ediyoruz. Türkiye’nin belki de içinden geçtiği en zor koşullarda İzmir tarihinin en büyük yatırımını başlatmanın gururu ve heyecanı içindeyiz. En başından ‘O metro Buca’ya gelecek’ demiştik.”

“Kentin çeperlerinden içeriye uzanan bir güzergah”
Günde 400 bin yolcu taşımayı hedeflediklerini belirten Başkan Soyer, “Bu, senede 45 milyonluk Euro’luk bir ciro, hasılat demek. Bu, finansman modelinin de ne kadar sağlıklı ve tutarlı olduğunu gösteriyor. Sadece işletmenin geliriyle geri ödeme imkanı doğmuş olacak. 400 bin yolcuyu bu hatta taşıdığınız zaman bütün otobüsleri geri çekiyorsunuz. Toplu taşımayı yerin altına alıyorsunuz. Aynı zamanda yukarıdaki kent dokusuyla ilgili de kalite ve rahatlama imkanı ortaya çıkıyor. Metro sadece bir ulaşım aracı değil, yaşam kalitesini yükselten bir enstrümana dönüşüyor. Burası Narlıdere Metro hattına da bağlanacak. İzmir’i demir ağlarla örüyoruz dediğimiz noktaya doğru hızla ilerliyoruz. İzmir’deki metro hatlarımız kıyıya paraleldi. Bu ise ilk defa içeriye dik olarak uzanıyor. Dolayısıyla tam anlamıyla bir ağdan söz etmek mümkün. Kentin çeperlerinden içeriye ve Körfez’in içine uzanan bir güzergah ortaya çıkacak” dedi.

“İzmir’in geleceğinde önemli izler bırakacak”
Başkan Soyer, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin büyük bir raylı sistem atağı içinde olduğunu vurgulayarak “Çiğli Tramvayı’nın bu ay içinde deneme seferini başlatacağız. O da dev bir yatırım. 2023 yılı içinde, muhtemelen Mart-Nisan gibi Narlıdere Metrosu’nun deneme seferlerini başlatacağız. Üç ay sonra burada tünel açma makinesini yer altına indiriyor olacağız. Kısacası hepsi birbiriyle paralel yürümeye devam edecek. İzmir’in geleceğinde önemli izler bırakacak dev yatırımlar bunlar” ifadelerini kullandı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Cum, 2023 14:49

Narlıdere Metrosu'nda ilk deneme seferi Nisan'da yapılacak: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/il ... /48071/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, yapımında sona gelinen Narlıdere Metrosu’nda incelemelerde bulundu. Şehitlik İstasyonu’ndan peronlara inen Başkan Tunç Soyer, “Hiçbir şey bizi yolumuzdan alıkoyamadı ve bitireceğiz. Nisan’da ilk deneme seferini yapacağız. Cumhuriyet’in 100. yılında İzmir’e Narlıdere Metrosu’nu hediye edeceğiz” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem çalışmaları kesintisiz sürüyor. Başkan Tunç Soyer yapımında son aşamaya gelinen Narlıdere Metrosu’nda incelemelerde bulundu. İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon’un da eşlik ettiği inceleme turu kapsamına Şehitlik İstasyonu’ndan peronlara inen Başkan Soyer, projede çalışan işçilerle sohbet etti.

Soyer: “En yakın hedef 1 ay içinde deneme seferleri”
Narlıdere Metrosu’nda çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini söyleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Ne depremler ne pandemi hiçbir şey durduramadı, yolumuzdan alıkoyamadı bizi. 1,5 milyar liraya yakın bir bütçeyle bu projeyi tamamlamış olacağız. Çok hızlı yürüyoruz. Deneme seferleri için hedef tarihimiz 15 Nisan. Vadettiğimiz gibi bu yıl içinde, Cumhuriyetin 100. yılında metro hattını tamamlayarak vatandaşlarımıza hediye edeceğiz. Şu anda yürüyen merdivenlerin montajı yapılıyor. İstasyonlarda son rötuşlar için arkadaşlarımız çalışıyor. Çok hummalı bir çalışma var. 700’ün üzerinde çalışan bu tarihe yetişmeye gayret ediyor. Bütün arkadaşlarıma minnettarım” dedi.

7,2 kilometrelik hatta yoğun tempo
İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 4. aşamasını oluşturan Narlıdere Metrosu, Fahrettin Altay İstasyonu ile Narlıdere Kaymakamlık İstasyonu arasında hizmet verecek. 7,2 kilometre olacak hat 7 istasyondan oluşacak. Evka-3'ten başlayıp Fahrettin Altay'da sona eren mevcut hattın devamı olacak hat üzerinde sırasıyla; Balçova, Çağdaş, DEÜ Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık istasyonları yer alacak. Hattaki tünel çalışmaları ile 14 bin 183 metrelik ray döşeme işlerinin 12 bin 782 metresi tamamlandı. Elektromekanik işler hat içinde ve istasyonlarda sürüyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Kas Cum, 2023 13:16

Tunç Soyer'in geçen hafta sonu paylaştığı videoya göre açılış tarihi 7 Şubat 2024 olarak belirlenmiş: https://twitter.com/solcugazete/status/ ... 2513360179

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön