ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Eyl Cum, 2022 10:16

Ekrem Başkan'dan Bakan Nebati'ye Kredi Çağrısı: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40478/im ... sehir-cagr
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, devletin finans kurumlarını bünyesinde barındıracak Finans Şehir’in ulaşım sorununu büyük oranda çözecek Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının Göztepe İstasyonu’nda “Finans Şehir” konulu toplantı yaptı. Toplantı sonunda Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi ve İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ile kameraların karşısına geçen İmamoğlu, açıklama yaptığı istasyonun Finans Şehir’e şantiye olduğunu belirtti. Finans Şehir’de 100 binin üzerinde çalışanının olacağının öngörüldüğünü belirten İmamoğlu, bölgenin günlük trafiğinin çok yoğun olmasının beklendiğini kaydetti. Bu kapsamda metronun, böylesi bir merkezin en sağlıklı ulaşım aracı olacağına vurgu yapan İmamoğlu, açıklamasında Finans Şehir’in yaklaşık 10 yıla erişen kuruluş ve inşaat sürecine dair kısa bir özet yaptı.

Gerekli planlamalar yapılmadan inşa edilmeye başlanan Finans Şehir bünyesinde Merkez Bankası, BDDK, SPK, Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank gibi kamu kurumlarının olacağı bilgisini paylaşan İmamoğlu, “Bir ara uzun bir süre durduğunu hatırlıyorum. Bu yaz sonu, eylül, ekim gibi de taşınma sürecinden bahsedildi. Tabii burada birkaç konu var. Nedir birkaç konu? Bir tanesi ulaşım. En önemlisi. Yani karayolu ulaşımı ve metro ulaşımı. Ama en büyük yükü alacak olan da metro ulaşımı. Karayolu ulaşımıyla ilgili de hem Büyükşehir Belediyemizle hem ilçe belediyelerle sürecin çok iyi ve uyumlu bir şekilde yönetilmesi gerekiyordu. Bu kapsamda ben, Genel Sekreterimize talimat verdim ve 4 belediye başkanımızla; Ataşehir, Kadıköy, Ümraniye ve Üsküdar Belediye Başkanlarımızla görüşmelerini arzu ettim. Belediye başkanı arkadaşlarımız da bakanlıkla bu konuda görüşmeler sürdüreceklerini bizlere beyan ettiler” ifadelerini kullandı.

Finans Şehir’in bitiş sürecinin belirsiz olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, bölge için hayati önemdeki Ataşehir-Ümraniye- Göztepe metro hattının yapım süreciyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “Hat, 2017 yılında başladı. Bir çalışma yapıldı. Ama firma, süreci durdurdu. Çünkü bir ödenek yok, bir kredisi yok. Herhangi bir çalışma yoktu. Ardından uzun bir süre burası çalışmadı. 2017’de başladığı gibi durdu aslında. Ardından 2018 yılında malum, bir imzayla buranın tamamı iptal edildi. Ardından bu iptal geri çekildi ve yine tekrar başlatılmasına karar verildi. Fakat bir ödeneği olmadığı için de yüklenici firmalar burada yürümedi. Burası bir konsorsiyum. Biz göreve geldiğimizde, ilk ilgilendiğimiz hatlardan birisi burası oldu. Sebebi de Finans Şehir. ‘Oraya bir hızlıca bir destek sunmalıyız’ dedik ve hızlıca buranın oranın hızına yetişmesi gerektiğini öngördük. İlk finans görüşmelerimizi yaptığımız hatların birincisi de burası oldu ve 175 milyon Euro’luk bir finansman elde ettik. Bu 175 milyon Euro’luk finansmanla beraber müteahhitlerimizi başlattık. Nasıl başlattık? Yine 2019’un ekimi gibi başlattığımız bu süreçte, devraldığımız işin bitirilme oranı yaklaşık yüzde 4’tü. Yani yüzde 4’le almak demek, aslında neredeyse sıfırdan başlamak demek. Şu anda yüzde 55’lerin üzerine çıkmış durumdayız. Bu süreçte bu çalışmamızı sürdürürken, buranın araç problemini de çözdük. Şu anda araç problemiyle ilgili de imalatları başlamış durumda. 40 araç alımı yaptık buraya.”

Söz konusu hattın yeni finansmanlara ihtiyacı olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “Bu finansman ihtiyacından ötürü, yine daha önce buraya kredi aldığımız kurum olan IBRD ile tekrar bir görüşme yaptık. 75 milyon Euro’luk ek bir kredi alımıyla ilgili bir ön uzlaşma sağladık. Bu uzlaşmaya dönük, bizim buraya kredi bulma konusunda izin almamız gerekiyordu. İBB Meclisi’nden oy birliğiyle bunu çıkarttık ve Maliye Bakanlığı’na başvuru yaptık. Ne kadar önce? Tam 11 ay önce. Ve Ocak ayında Maliye Bakanı’nın önüne bu imza dosyası geldi. Yani Sayın Nebati’nin önünde 9 aydır bu onayımız imza bekliyor. Bu onay ne biliyor musunuz? Hazine garantisi olmayan, sadece bir onay. Yani kendisinden, kalemi mürekkebe batırıp imza atmasını bekliyoruz tam 9 aydır. 9 aydır o kredi gelmemesine rağmen, biz burada öz kaynaktan, büyük bir mücadeleyle işimize devam ediyoruz. Ama bunun imzalanmamasının bir sebebi, bir gerekçesi, bir aklı olamaz. Yani bu memleketin kurumlarına biz metro yapıyoruz. Bu memleketin kurumu, metro üretiyor. İBB’nin bugün Ekrem İmamoğlu başında. Yarın bir başkası başında. Dün bir başkasıydı. Yani yapılan her hizmet, İstanbul için yapılıyor. Bir bakan bundan niçin imtina eder? Sayın Nebahat, bundan niçin imtina ediyorsunuz? İstanbul'da, Ulaştırma Bakanlığı metro hatları yapıyor. Allah razı olsun; yapacak tabii. İBB, metro hatları yapıyor. Tabii ki yapacağız. Hep birlikte yapacağız. Bütün imkanlarınıza rağmen metro yaparken, bir yandan bizi çiviliyorsunuz, ‘Aman iş yapmayın’ diye” şeklinde konuştu.

Bazı bakanların İBB’nin elindeki metro çalışmalarının yürümediğini iddia ettiğini hatırlatan İmamoğlu, “Bizim 10 metro hattımızın 10’u da gümbür gümbür çalışıyor. Bu sene içinde 3 metro hattımızda açılışlar yapacağız. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattımız da yürüyor ama aldığımız kredinin bu ülkeye para girişini engelliyorsunuz. Yani 75 milyon Euro Avrupa Kalkınma Bankası'ndan para gelecek; bunu engelliyorsunuz. Akıl alır gibi değil. Bizim derdimiz ne? Bu şehrin bir an önce raylı sistemlere en üst seviyede kavuşması. Bakın bir örnek vermek istiyorum. Bu da kulaklarına gitsin istiyorum. Mesela önceki Ulaştırma Bakanı Sayın Turhan ulaşımla ilgili bir açıklamada bulunmuştu: ‘İstanbul Havalimanı metrosu, 2020 yılının başında bitecek.’ ‘Mayıs 2021’de bitecek’ diye de yeni bakan da açıklama yapıyor. Bugün 2022’nin sonuna doğru geliyoruz ve şimdi de ‘2023’ün başında açılacak’ diyorlar. Bakın, her geciken iş bize zarar. Her geciken süreç, bize zarar. Biz, bir an önce İstanbul Havalimanı metrosunun şehre bağlanmasını istiyoruz. Aynı şekilde Finans Şehir’in ihtiyacını karşılama konusunda da sorumluluğumuzu yerine getirmek için, bu finansmana ihtiyaç var. Buradaki her gecikme, buranın işlememesi anlamına gelir. Kim işlemeyecek? Merkez Bankası'nın işleri burada yürümeyecek. BDDK'nın işleri burada yürümeyecek. SPK'nın işleri yürümeyecek. Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü’nün işleri yürümeyecek. Halk Bankası, Vakıfbank'ın genel müdürlüğünün işleri burada yürümeyecek” dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eki Cum, 2022 13:09

İBB ve EBRD arasında 75 milyon euro tutarında ek kredi sözleşmesi imzalandı: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40581/ib ... luk-ek-kre
İBB ve EBRD arasında, Ümraniye – Ataşehir - Göztepe metro hattı projesinde kullanılmak üzere, toplam 75 milyon Euro’luk ek kredi anlaşması imzalandı. İmza töreninde konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Daha önce de bu hat için yine EBRD, Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası Societe General’ın dahil olduğu 175 milyon Euro’luk bir kredi daha almıştık. 27 Ağustos 2019’da sağlanan finans desteğiyle 10 Ekim 2019’da, bu hatta çalışmaları en hızlı bir biçimde başlatmıştık. Şu an hattımızda ilerleme yüzde 55 seviyesinde. Şimdi tek seferde aldığımız 75 milyon krediyle birlikte, bu hattı en kısa sürede halkımızın hizmetine almak için yoğun bir çalışmanın içerisine gireceğiz. Ümraniye – Ataşehir - Göztepe metro hattını 2024 yılında açmayı planlıyoruz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (European Bank for Reconstruction and Development- EBRD) arasında, Ümraniye – Ataşehir - Göztepe metro hattı projesinde kullanılmak üzere, toplam 75 milyon Euro’luk ek kredi anlaşması imzalandı. Kredi ödemesi için hazırlanan sözleşme protokolüne, İBB adına Başkan Ekrem İmamoğlu ve EBRD için ise kurumun Sürdürülebilir Altyapı Grubu Genel Müdürü Nandita Parshad imza attı. İmza töreni öncesinde İmamoğlu ve Parshad birer konuşma yaptı.

“HEDEFLERİMİZ ARASINDA YEŞİL BİR KENT OLMAK ÖNEMLİ YER TUTUYOR”

Göreve başladıkları günden itibaren İstanbul için “yeşil, adil ve yaratıcı bir kent” hedeflerini ortaya koyduklarını hatırlatan İmamoğlu, “Özellikle İstanbul için koyduğumuz hedefler arasında, üç ana eksenin içerisinde, yeşil bir kent olmak önemli bir yer tutuyordu. Bu hedefe ulaşmak için, çevre dostu, sürdürülebilir altyapıdan yenilenebilir enerji kaynaklarına, atık yönetiminden ulaşıma, birçok alanda İstanbul'a değer katacak adımlar atıyoruz. Gelecek nesillere nefes alan, doğaya saygılı, mutlu insanların yaşadığı bir kent bırakmak için çok çalışıyoruz. İstanbul'un geleceği için oluşturduğumuz vizyonda, raylı sistemlerin de rolü çok büyük” dedi.

“DÜNYADA AYNI ANDA EN ÇOK METROYA İNŞA EDEN ŞEHİR DURUMUNDAYIZ”

“Doğa dostu, konforlu ve hızlı bir toplu ulaşım yöntemi olan metrolara, ciddi bir yatırım süreci içerisindeyiz” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bu sayede İstanbul, bugün dünyada aynı anda en çok metroya inşa eden şehir durumunda. Daha önce yine EBRD bir anlaşma imzalayarak, ‘Yeşil Şehirler Kentsel Sürdürülebilirlik Programı’na katılmıştık. Bu kapsamda, sürdürülebilir bir kent için yapılacak yatırımlarda attığımız adımlarda, iş birliği içerisinde olacağımızı sizlere beyan etmiştik. Bugün de Ümraniye – Ataşehir - Göztepe metro projesi kapsamında, 75 milyon Euro kredi sözleşmesi imzalamak için bir aradayız. Daha önce de bu hat için yine EBRD, Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası Societe General’ın dahil olduğu 175 milyon Euro’luk bir kredi daha almıştık. 27 Ağustos 2019’da sağlanan finans desteğiyle 10 Ekim 2019’da, bu hatta çalışmaları en hızlı bir biçimde başlatmıştık. Şu an hattımızda ilerleme çok değerli bir seviyeye ulaştı, yüzde 55 seviyesinde. Şimdi tek seferde aldığımız 75 milyon krediyle birlikte, bu hattı en kısa sürede halkımızın hizmetine almak için yoğun bir çalışmanın içerisine gireceğiz.”

“HATTI 2024’TE AÇIYORUZ”

Ümraniye – Ataşehir - Göztepe metro hattını 2024 yılında açmayı planladıkları bilgisini paylaşan İmamoğlu, “Çünkü, özellikle bu hat içerisinde bulunan ve yaklaşık 80 bin kişinin aynı anda çalışacağı planlanan Finans Şehir projesinin de en önemli ulaşım aksının bu metro hattı olması, bu hedefimizi en yoğun bir biçimde tetikleyen bir durum. Ben, EBRD’ye ve kıymetli yetkililerine İstanbul'un geleceğine, sürdürülebilir ve yeşil bir kent hedefine yönelik yatırımlara verdikleri destekler için, İstanbul şehri adına, 16 milyon İstanbullu adına yürekten teşekkür ediyorum. Değerli çalışma arkadaşlarıma, bütün emeklerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum. Aramızda bu iş birliğinin artarak devam etmesi, Avrupa'nın en büyük şehri, dünyanın en önemli metropollerinden İstanbul için, dünyamız için çok faydalı nice projelere birlikte imza atarak hayata geçmesini diliyorum. Bunu da sağlamak konusunda hep birlikte en doğru adımlarla yol almayı elbette umut ediyorum. Kentimiz için hayırlı uğurlu olsun” şeklinde konuştu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Pzr, 2023 16:52

Bu hatla ilgili aldığım taze bilgi: Evet, tünel kazıları bitti, ancak ödemeler bir süredir çok aksıyor, şimdi belediye deprem bölgesine de harcama yapacağı için muhtemelen daha da kötüye gider, bu gidişle 2024'ün sonuna yetişmesi bile çok zor :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Pzr, 2023 18:49

evet muhtemelen projeler etkilenecek

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Haz Sal, 2023 08:28

İlk ray kaynatma töreni yapıldı: https://www.ibb.istanbul/arsiv/41019/um ... ttinin-ray
16 Haziran 2023

Yapımı, eski yönetim tarafından 2017’de durdurulan, yeniden inşası 20 Eylül 2019'da İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından başlatılan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda yeni bir aşamaya gelindi. Hatta, ray döşeme çalışmaları başladı. Hattın Site Mahallesi’nde, yerin 50 metre altındaki istasyon şantiyesine 250 basamaklı merdivenle inen İmamoğlu’na, Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı da eşlik etti. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar’dan hattaki son durumla ilgili bilgi aldı. İmamoğlu, hatla ilgili şu bilgileri de kamuoyu ile paylaştı:

“BİZ, BU HATTI SIFIRDAN ELE ALDIK”

“Buranın ihalesi, 2017 başında yapılmıştı. Biz aldığımızda, yüzde 3 ya da 4 seviyesindeydi. Bunu hatırlatalım: Aslında 2 yıl, burada hiçbir şey yapılmadı. Biz, Finans Şehir’de bir istasyon gezisi gezmiştik. Onun dışında, sadece şaftları olan, birkaç yerde bir çalışmaydı. Aslında 2,5 senesi boş geçmiş bir yerdi. Biz, gelir gelmez bir ilk finans kaynağını bulduk. Ekim 2019’da buraya start verdik. Yani. Aslında ‘Sıfırdan başladık’ diyebileceğimiz bir hat burası. Bir de tabii şu taraf var: Bu, Finans Merkezi için aslında düşünülmüş önemli bir hat. Dolayısıyla, yani ‘Finans Merkezi’yle ilgili nasıl yapalım’ çabası böyle gümbür gümbür giderken, ne yazık ki bu metro hattı da 2,5 seneyi aşkın süre ihmal edilmiş. Hiçbir şey yapılmamış. Tabii yüklenici firmalar, kaynak olmadığı için yol alamamış ya da idare bir yol gösterememiş. Zaten bir süreçte buranın ihalesi iptal edildi. Tekrar durduruldu. Biz, bu hattı sıfırdan ele aldık. Ve sıfırdan, 3,5 senedir gümbür gümbür çalışıyoruz. Böyle anlatırsak, milletin hafızasına daha iyi kazınır. Araçlar sürecini de biz başlattık. Hazine onayıyla ilgili süreci takip ediyoruz. Uzun zamandır Hazine onayı da bekliyor.”

“BUGÜN DE KAYNAK YAPIYORUZ”

İmamoğlu’nun bu sözleri üzerine araya giren Alpkökin ise, “Biz, öz kaynaklı işi devam ettiriyoruz. Buranın ikinci paketi de hatırlarsanız 75 milyon Euro kredisi de yaklaşık bir yılda onaylandı. O süreç içerisinde de belediyemiz öz kaynaklarıyla işin durmaması için bu işi de yürüttü” katkısını sundu. Yeniden sözü alan İmamoğlu da açıklamasını, “Yürüttük ve 75 milyon Euro’yu da bir önceki Hazine Bakanı, ‘lütfen’ imzaladı yani. Evet, bunları söyleyelim ki, millet, nasıl iş yürüttüğümüzü bir daha hatırlasın. Sıfırdan başlamış bir hat. Bugün de kaynak yapıyoruz. Hadi bakalım” sözleriyle tamamladı. Hattaki ilk raylar, İmamoğlu tarafından kaynatıldı.

EK KREDİ ONAYI İBB MECLİSİ’Nİ BEKLİYOR

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattı, Anadolu yakasının doğu-batı yönündeki toplu taşıma koridorlarını, kuzey ve güneye bağlayan hızlı toplu taşıma koridorlarından birisi olarak hizmet verecek. 2017 yılında ihale edilen projedeki çalışmalar, 2018 sonunda durduruldu. İmamoğlu başkanlığındaki yeni İBB yönetimi, EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası) ile yapmış olduğu finansman temini hususundaki görüşmeleri olumlu sonuçlandırdı. Böylece projedeki çalışmalar, 20 Ekim 2019 tarihi itibariyle yeniden başlatıldı. Hattın fiziki ilerlemesi yüzde 61 seviyesindeyken, 2025 yılının ortasında hattın tamamının yolculu işletmeye alınması hedefleniyor. Projeye bugüne kadar toplam 400 milyon € kredi temin edildi. Projenin geri kalan finansı için, birim maliyetlerdeki artışlardan dolayı, gerekli ek kredinin sağlanması için 2023 Şubat ayında IBB Meclisi’ne başvuruldu. Şimdi, Meclis’ten onay çıkması bekleniyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Mar Cmt, 2024 16:25

Bu hatta ilk tren testinin yapıldığına dair iki Linkedin paylaşımına denk geldim: https://www.linkedin.com/posts/ahmet-bu ... 62720-0FHH ve https://www.linkedin.com/posts/k-cumhur ... 67552-p_4a

Hadi hayırlısı, inşallah 2025'in ilk çeyreğinde açılış görürüz :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Mar Prş, 2024 13:36

Ekrem Başkan, Ataşehir - Finans Merkezi durakları arasında deneme sürüşü yapmış: https://www.ibb.istanbul/gundem/haberle ... est-surusu
Ataşehir’den Finans Kent İstasyonu’na başarıyla ulaşan tren, yolcularını aynı hat üzerinden yeniden Ataşehir’e taşıdı.
Resim

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön