ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Eyl Pzt, 2021 22:07

2023 yılı sonunda sinyal testlerini tamamlayarak hattı yolculu işletmeye almayı hedefliyoruz: https://www.ibb.istanbul/arsiv/38174/im ... tilimlarin
Yapımı, eski yönetim tarafından 2017’de durdurulan, yeniden inşası 20 Eylül 2019'da İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından başlatılan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda yeni bir aşamaya gelindi. Kentin metro inşaat tarihinde bir ilk olarak, 2 TBM (Tunel Boring Machine-Tünel Delme Makinesi) aynı anda görevini tamamladı. Hattın kuzey aksındaki Ümraniye ile güney aksındaki Sahrayıcedit İstasyonlarına ulaşan TBM’lerin geçişi için düzenlenen törende konuşan İmamoğlu, kentin ulaşım sorununu çözmenin, İstanbul'un en güncel, derin ve önemli problemine çözüm bulmak anlamına geldiğini vurguladı.

“DÜNYANIN AYNI ANDA EN ÇOK RAYLI SİSTEM YAPAN KENTİ DURUMUNDAYIZ”

Özellikle bugünün gündemi olan iklim değişikliğiyle mücadelede; çevre dostu, hızlı, konforlu metro inşaatları konusunda İstanbul, dünyanın en önemli metro atılımlarından birini yapmakta” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bu anlamda, dünyanın aynı anda en çok raylı sistem yapan kenti durumundayız. 2020 yılında 18, 2021 yılında 11 kilometre metro hattını İstanbulluların hizmetine açtık. 2022’de 18.2, 2023’te 41.5, 2024’te ise 16.7 kilometre metro hattını İstanbullularla buluşturmayı hedefliyoruz. Böylece; göreve geldiğimiz Haziran 2019’dan 2024 yılının sonuna kadar, her yıl ortalama 21 kilometreyi aşan kilometre oranına kavuşmuş olacağız. Bu, gerçekten asla taviz vermediğimiz, önemsediğimiz, ulaşımda birinci sıra mevzumuz haline gelen bir süreç.”

“YENİDEN BAŞALTTIĞIMIZ İLK PROJE”

Söz konusu hattın, görevi teslim aldıklarında durmuş projelerden birisi olduğunu belirten İmamoğlu, şu bilgileri paylaştı: “Bu proje, göreve başladığımızda yapımı durdurulmuş olarak teslim aldığımız 10 hat içerisinde yeniden başlattığımız ilk proje olmuştu. 14 Nisan 2017 tarihinde sözleşmesi imzalanmış, aynı yılın Aralık ayı sonundaysa İBB tarafından sözleşme fesih kararı alınmıştı. 2018 başından itibaren proje fiilen durmuştu. 27 Ağustos 2019 tarihinde EBRD ve Karadeniz Ticaret Bankası ile yaptığımız anlaşmayla 175 milyon Euro tutarında finansman kredisi sağladık ve bir ay sonra inşaat başlama törenimizi yapmıştık. Temmuz 2019’da ilerleme yüzdesi yüzde 4 olan projede, Eylül 2021 itibariyle yüzde 40’lara yaklaştığımızı müjdeleyebilirim. Çalışan sayımız ise 1.860 kişiye yükseldi. Aldığımızda 100 kişiydi. Tam 15 noktada, aç-kapa ve delme tünel yöntemleriyle istasyon, makas ve geceleme hattında 24 saat çalışmalarımız sürüyor. 2’si kuzeye 2’si güneye doğru toplam dört tünel delme makinemiz ana hat tünellerini kazıyor. 2023 yılı sonunda sinyal testlerini tamamlayarak hattı yolculu işletmeye almayı hedefliyoruz. Tam otomatik, sürücüsüz olarak hizmet verecek hattımızın tek yönde yolculuk süresi, 21 dakika olacak ve 90 saniyeye kadar sefer aralığı ile işletme yapabilecek. Yine tek yönde saatte 44.400 yolcu taşıyabilecek. Hattımızda çalışacak 40 adet aracı temin ettik, şu an Dudullu depomuzdalar. Ayrıca ek olarak 68 adet aracın üretimine de yakında başlanacak.”

MECLİS’E ‘ONAY’ TEŞEKKÜRÜ

Metro gibi büyük çaplı projelerin yapımı ve imalatının, öz kaynaktan ziyade uzun vadeli borçlanmalarla mümkün olduğunu herkesin bildiğinin altını çizen İmamoğlu, “Bu manada, geçtiğimiz hafta yapılan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde Ümraniye-Ataşehir- Göztepe, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ve Mahmutbey-Esenyurt hatları için borçlanmayla ilgili, kaynak temin edebilmeyle ilgili çıkan olumlu kararı, onayı buradan bütün meclis üyelerine, bütün siyasi parti gruplarına teşekkür ederek vatandaşlarımızla paylaşmak isterim. Tabii bunun bir sonraki aşaması, bizim kaynak bulmamız. Bu süreçlerin de yine Ankara'da onayı alınacak olan mekanizmaları var. Aynı titizliğin, aynı süreçlerin orada da işleyerek bir an önce kaynağın, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattı gibi diğer hatlarımıza da ulaşmasını diliyoruz. Bu manada, özellikle finans ekibimiz, arkadaşlarımız yoğun bir çalışma içerisinde olacaklar. Yine bu az önce saydığımız üç hat gibi, borçlanma bekleyen diğer hatlarımızla ilgili de Meclis’te bulunan dosyalarımızın, yine Meclis’teki siyasi parti grupları tarafından aynı anlayışla, ortak kararla Meclis’ten çıkmasını umut ediyor ve takip ediyoruz” dedi.

ALPKÖKİN: “SIFIRDAN BAŞLAMAK DAHA KOLAY”

İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin de konuşmasında hatla ilgili teknik detaylara yer verdi. Göreve geldiklerinde durdurulmuş metro hatlarına işlerlik kazandırmaya çalıştıklarını aktaran Alpkökin, o süreçte yaşadıkları zorlukları, “Eş zamanlı durdurulmuş 7 metro hattından, 3 ay gibi bir sürede kredi temin edilip işe başlanan hattımız bu. Zaman zaman durdurulmuş hatlardaki çalışmalarımızla ilgili bazı eleştiriler geliyor. Ama yaşadığımız bu 2 senelik süreç içerisinde, kendim ve ekibim adına söyleyebilirim ki, sıfırdan bir hattın ihalesini yapmaktan çok daha zor bir koşullarda bu hatları yeniden hayata geçirdik. Gerek teknik olarak, gerek zemin riskleri gerek mevzuat, gerek finansal olarak durmuş hatların ayağa kalkması, ihale ettirmekten çok daha zor ve bu projenin de özelliği, bu zorlukları ilk bu projemizde test etmiş olduk. Hakikaten büyük bir başarıyla bu sorunları teker teker çözdük” sözleriyle dile getirdi. Konuşmalar sırasında, Ümraniye ve Sahrayıcedit İstasyonlarına ulaşan TBM cihazlarının görüntüleri canlı olarak ekrana yansıtıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2021 20:47

eğer ekonomik durumlarda başka şeyler olmazsa 2023 sonuna kadar oldukça hareketli bir raylı sistemler gündemi bizi bekliyor

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Eki Pzt, 2021 08:19

M12'nin sinyalizasyon testlerine 2022 sonunda başlanması hedefleniyor: https://www.sozcu.com.tr/2021/gundem/ib ... i-6697522/
İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, 2019 yılında devraldıkları ve 2023 yılında açılmasını planladıkları Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının geldiği aşamayı anlattı. Alpkökin, projenin önceki yönetim tarafından yüzde 4 oranında yarım bırakıldığını, şu anda ise yüzde 40 oranında ilerletildiğini belirterek, "Eski yönetim tarafından yarım bırakılan projeler, İstanbul'un altına döşenmiş bomba gibi” dedi.

İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, 2023’te açılması planlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının geldiği aşamayı anlattığı basın turu düzenledi. Alpkökin, ‘dev köstebek’ olarak bilinen, Tünel Sondaj Makineleri’nin (TBM), yüzde 70 oranında ilerlediğini ve bu hattın, 2023 yılında açılmasını planladıklarını belirtti.

“DEV KÖSTEBEK GÖRÜNDÜ”

Doç. Dr. Alpkökin’in, bugünkü turu sabah saatlerinde, SBÜ Hastane İstasyonu’ndan başlayarak, Ataşehir istasyonunda son buldu. Dev köstebek ise, yine sabah saatlerinde SBÜ Hastane istasyonunda, ‘istasyon aynası’ denilen çıkıştan çıktı.

“1800 PERSONELLE 24 SAAT ARALIKSIZ ÇALIŞMA”

Uzunluğu 13 km, seyahat süresi 21 dakika ve saatte, tek yönde 44 bin yolcu kapasitesine sahip olacak olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının, yeraltı istasyonu, 31 bin metre kare alana sahip. Alpkökin, aynı anda 33 farklı noktada çalışmaların sürdüğü projede, toplam bin 800 kişinin 24 saat aralıksız çalıştığını belirtti.

“ADETA İSTANBUL’UN ALTINA DÖŞENMİŞ BOMBA”

Doç. Dr. Alpkökin, önceki yönetim tarafından yarım bırakılan metro projelerin, İstanbul için büyük tehlike oluşturduğunu belirterek, şunları söyledi:

* Önceki yönetim tarafından yarım bırakılan projelerde, ömrünü tamamlamış veya betonarmeyle güçlendirilmemiş çok fazla şaft, büyük tehlike oluşturuyordu. Şaft dediğimiz şey, yatay tünel açmak için, aşağı doğru kazılan girişlerdir. Bu şaftların en fazla 2 yıl ömürleri var.

* Şile otoyolunun altında kör tünel bırakılmış, gitmesi gereken yere gitmemiş. Bu tünele giden şaftta kapatılmış. Kredi bulup orayı kapattık. Tespit ettiğimiz 35 noktada acil önlem aldık. Eski yönetim tarafından yarım bırakılan projeler, İstanbul’un altına döşenmiş bomba gibi.

“2 AY İÇİNDE ARAÇ ÜRETİMİNE BAŞLANACAK”

Doç. Dr. Pelin Alpkökin, yerin yaklaşık 30 metre altında yaptığı açıklamada, “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattımızdayız. 13 km’lik bir hat. Anadolu Yakası’ndaki 3 metro hattıyla entegre. 2017'nin Nisan ayında ihalesi yapılmış, yer teslimi yapılmış, aynı yılın sonunda da bir yazıyla durdurulmuş. 10 Ekim 2019’dan itibaren resmi olarak çalışmalara başladık.Bu hattımız için araç üretimine de 2 ay içinde başlayacağız” ifadelerini kullandı.

“200 BİN ÜZERİ YOLCU BEKLİYORUZ”

Alpkökin, metro hattının tamamen otomatik ve sürücüsüz olarak tasarlandığını söyleyerek, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

* Tek amacımız 2023’ün sonuna hattımızı yetiştirmek. Bu hattımız, Doğu-Batı hattındaki Marmaray, M4 ve M5 hatlarımızla entegre olduğu için ve yerleşimin yoğun olduğu bölgelerden geçtiği için açıldığında bir süre içerisinde 200 bin ve üzerinde yolcu bekliyoruz. Ve bunun özellikle Ataşehir bölgesindeki yoğun trafiğe çok büyük katkısı olacağını düşünüyoruz.

“HER TBM İSTASYONA GELDİĞİNDE MUTLU OLUYORUZ”

* İlk olarak, tamamlanan hatlarımızdan biri olması için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Her TBM istasyona geldiğinde mutlu oluyoruz. Çünkü istasyon kazıları ayrı yapılıyor. Ana hat kazılarını yapan TBM’ler de ayrı bir kazı şeklinde geliyor.

* Dolayısıyla TBM’in, hiç durmadan devam edebilmesi için, istasyon kazılarının TBM’le beraber eş zamanlı gitmesi gerekiyor. Şu an için de planlandığı gibi gidiyor. Bu yüzden TBM’lerin ‘istasyon aynası’ dediğimiz çıkıştan çıkması bizi mutlu ediyor.

“2022'NİN SONUNA YETİŞTİRMEK İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPIYORUZ “

* İstasyonlar büyük ölçüde tamamlandı. Bundan sonra artık, yolcularımızı trene aldığımız alanların giriş çıkışlarındaki kazılarımız ve kaplamaları devam edecek. Daha sonra istasyonlardaki hat işlemleri dediğimiz ray betonları, ray döşemeleri başlayacak.

* Ondan sonrada elektromekanikler, havalandırma sistemi, tüm kablo sistemi, sinyal ve haberleşme sistemleri, yürüyen merdivenler, asansörler gibi süreçler başlayacak. Ardından sinyal testleri olacak. 10 ile 12 ay kadar sürüyor. Bu süreç içerisinde, 2022'nin sonunda sinyal testlerimize başlamak için ekibimizle elimizden geleni yapıyoruz.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 19 Oca Çrş, 2022 11:29

Yazmayı unutmuşum TBM Tütüncü Mehmet Efendi istasyonuna çıkış yapmış 3 hafta önce. Hastane - Tütüncü Mehmet Efendi arası tünel bağlantısı sağlandı. Baş istasyonlar kaldı. İyi bir tempo var bu hatta. Allah ve ekonomimiz devamını nasip eder inşallah :D https://www.linkedin.com/posts/mehmet-b ... 2480-b_6H/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Oca Çrş, 2022 12:29

Bu çok güzel haber Uğur, çok teşekkürler, sadece iki duraklık kazı işi kalmış olması çok iyi..

Bu hatta, M8 ile eşanlı olacak şekilde, Çarşı-Yenisahra şeklinde kısmi bir açılış ihtimali var mı sizce?

Daha uçlardaki istasyonlar ortadakilerden daha geriden geliyordur diye tahmin ettiğimden, Çarşı-Yenisahra diyorum..

Bu sayede, M4-M5 bağlantısı da kurulur ve muazzam faydalı bir iş yapılmış olur..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 19 Oca Çrş, 2022 12:58

Bildiğim kadarıyla bu hat da sürücüsüz. Daha ray kaynağı başlamamış olmasından dolayı en az 1.5 senesi var o evreye gelmesinin desek yanlış olmaz herhalde.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 24 Mar Prş, 2022 14:41

Az biraz boşlamaya gelmiyor yine bir gelişme yaşanmış ve S67 isimli TBM son istasyon Kazım Karabekir'den çıkış yapmış.

Resim

https://www.linkedin.com/posts/zeki-den ... esktop_web

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Mar Prş, 2022 15:32

Çok sevindim, hayırlı olsun abi..

Bu durumda, sadece Tütüncü Mehmet Efendi ile 60. Yıl Parkı arası mı kaldı? Gerçi bu bir TBM, Hastane-Kâzım Karabekir arasını paralelde kazan bir TBM daha olmalı, değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Prş, 2022 17:03

hayırlı olsun, proje takvimine uygun gidiyordur inşallah

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 09 Haz Prş, 2022 23:50

Kaynağını şu an hatırlayamadım ama ilk TBM’nin işini bitirdiğini okumuştum bir yerde Allah nazarlardan saklasın😄 iyi ilerleyen bir hat.

https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... sxqWK_9NYA

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Tem Sal, 2022 12:58

YAPIMINA TAM GAZ DEVAM ETTİĞİMİZ HAT İÇİN 6 AYDIR HAZİNE ONAYI BEKLİYORUZ: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40358/im ... igimiz-hat
İmamoğlu, Finanskent’in de üzerinde bulunduğu Göztepe - Ataşehir metro hattında yaşadıkları onay sürecine de konuşmasında yer verdi. “Halihazırda finansmanın bir bölümünü almış olduğumuz bu projemizde, ne yazık ki Hazine onay sürecinde bekleyen, 6 aydır bekleyen bir kredi onayımız var” diyen İmamoğlu,

“Yani tam gaz devam ediyoruz, kesintiye uğratmadık ama 6 ay niye beklesin? Hazırda bir kredimiz var, alacağız. Metrolar, başka türlü bitmez. Göztepe - Ataşehir - Ümraniye metro hattında bunu verip, daha ferahlatıp yola devam edeceğiz. O bakımdan. Meclis’ten oy birliğiyle çıkmış bir karar bu. Bu onay süreçlerinin de bir an önce halledilir olması, bizim bu işlerimizin kesintiye uğramadan, sonuçlanması anlamına geliyor. Ki dediğiniz gibi; hayati bir haktır. Bir çok kurumun Ankara'daki genel merkezlerin Finanskent’e taşınması kararı alındı. Çok önemli. Oranın araçla, servisle taşınması mümkün değil. Bu bağlamda, bu tür olayların da gecikmemesini özenle istirham ediyoruz. Hep beraber çalışırsak, birlikte başarmanın keyfine varırız. Birbirimizin elini ayağa kaldırmak, hepimiz için bir gurur vesilesidir. Bu milletin seçtiği ve yetki verdiği her arkadaşımızın özeni, gayreti değerlidir. Bizim için de onların yeri değerlidir. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Bu bağlamda, bu birlikteliğin ortaya çıkması ve ortak aklın, ortak düşüncenin nasıl bir başarıya kavuştuğunu ve nasıl bir altın dokunuşla insanları mutlu ettiğini ortaya koymak adına mutlaka orada buluşalım demiştim. Gerçekten bahtiyarım. Birkaç milyarlık bir proje açmıyoruz, ama gerçekten bugün ülkemizde çok değerli, alkışlanacak kıymetli bir açılışı yapıyoruz. Bu bakımdan bahtiyarım. Emeği geçen herkese, en başından şu ana kadar herkese yürekten teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Çrş, 2022 08:49

Son TBM de yer yüzüne çıkarılmış..
Ray döşeme ve elektromekanik işleri düşünürsek, testlere başlanması 2023 sonunu ve açılışı da 2024 ortasını (hatta belki sonunu) bulur diye tahmin ediyorum: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40405/im ... niti-mutea
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, tüm tünel kazıları tamamlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattında incelemelerde bulundu. Ray döşeme işlemlerinin başlayacağı hattın Göztepe 60. Yıl Parkı’ndaki şantiyesini, Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı ve Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel ile birlikte ziyaret eden İmamoğlu, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin tarafından projenin geldiği aşamayla ilgili bilgi aldı. Kazı işlemini gerçekleştiren son TBM’in (tünel açma makinesi) çıkarılışını yerinde izledi.

“BİZ ALDIĞIMIZDA BU METRO HATTI NEREDEYSE SIFIR DÜZEYİNDEYDİ”

“Göztepe-Ataşehir ve Ümraniye hattımız da bizim en çok önem verdiğimiz, Anadolu yakasında Dudullu- Bostancı hattı gibi, çok önem verdiğimiz hatlardan bir tanesi. Sebebi nedir? Şundan öncelikli olması: Malum ‘Finanskent’in, daha doğrusu ‘Finans Merkezi’nin devlet tarafından yapılması, birçok bankanın oraya taşınacak olması ve bu metro hattının da onun altından geçiyor olması. Yani biz aldığımızda, bu metro hattı neredeyse sıfır düzeyindeydi. Süreci biz başlattık ve hızlı bir biçimde yürüttük. İşte bugün görüyoruz ki, 2 yıldan biraz fazla bir zamanda TBM kazılarını bitirmiş olduk. Bu anlamda etkili bir biçimde devam ediyor. Vardiyalı sisteme arkadaşlar geçtiler. En yoğun şantiyelerimizden bir tanesi. Öz kaynakla desteklediğimiz bir proje durumunda.”

“8 AYDIR HAZİNE ONAYI BEKLİYORUZ”

“Üzülerek söylüyorum ki; Finans Merkezi’nin altından geçen eylül, ekim ayında 80 bin kişiye yakın insanın orada çalışacağından bahsedilen bir merkezin ihtiyacını karşılayacak olan bu hattın, yaklaşık 8 aydır Hazine onayı için bakanlıkta imzası bekliyor 75 milyon Euro’luk kredimiz için. Tam 8 aydır. Bunu defalarca söyledik. Sağdan soldan ilettik. Kendileriyle yazıştık. Ama hiçbir cevap alamadık. Lütfen onu da imzalarlarsa bir an önce, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye hattımız, en azından hızına daha da hız katacak. Bunu bekliyoruz. Önem verdiğimiz hatlardan birisi. Şu an yüzde 50’nin biraz üzerine çıktık burada iki yılda. 2024’ün ilk aylarında da açmayı planlıyoruz. Böyle bir süreci var. Başarılar dileriz ekiplerimize.”

TBM’LER GÖREVLERİNİ TAMAMLADI, SIRA RAYLARIN DÖŞENMESİNDE

İmamoğlu, 2017'den bu yana durmuş bir proje olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının yapım çalışmalarını, 20 Eylül 2019'da yeniden başlatmıştı. Yüzde 4 ilerlemeyle teslim alınan hattın tünel kazım işlemlerini gerçekleştiren toplam 4 TBM, 12 Mart 2020’de başladıkları görevlerini tamamladı. Ray imalatlarına başlanacak hattaki çalışmalar, bu şekilde yüzde 50 oranında tamamlanmış oldu.

Çalışmalar, toplam 40’dan fazla noktada, “aç-kapa” ve “delme tünel” yöntemleriyle istasyon, makas ve geceleme hattında 24 saat esasına göre devam ediyor. 13 kilometre uzunluğunda, 11 istasyondan oluşan hat, yaklaşık 2 milyon nüfusa sahip Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerinden geçiyor. Hat, Göztepe 60. Yıl Parkı İstasyonu’ndan başlayarak, Kazım Karabekir İstasyonu’nda son buluyor. Metro tamamlandığında, tam otomatik sürücüsüz hizmet verilecek. Saatte tek yönde 44.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak olan M12 hattı; Çarşı istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile, Yeni Sahra istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ile, Göztepe istasyonunda da Marmaray ile entegre olacak. Hatta; 60. Yıl Parkı, Göztepe, Sahrayıcedit, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Site, Atakent, Çarşı, SBÜ Hastanesi ve Kazım Karabekir istasyonları yer alacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön