ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
3
20%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
73%
 
Toplam oy: 15

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Haz Sal, 2022 21:10

Esat yazdı:
14 Haz Sal, 2022 11:04
alabay yazdı:
14 Haz Sal, 2022 07:11
Uzaklardan takip edenler için biraz zor … konu ne?
cevap: ekonomik dar boğaz nedeni ile ilerlemesi durmuş ya da belli bir oranın altında kalan projelerin akıbeti
Hiçbir proje vaktinde tamamlanamadığı gibi gecikme süreleri de iyice uzuyor ve üzüyor :(

UAB'nin yürüttüğü projelerden M4 Sabiha'ya varamadı, M3 Bakırköy'e varamadı, M11 ise henüz hiç açılamadı..

İBB'nin yürüttüğü projelerden 2021'de açılacağı söylenen F4 2022 ortasına kadar açılamadı, M7 Kabataş'ı bırak Yıldız'a bile varamadı, M8'de daha çok iş olduğu için yıl sonuna dek açılabileceğinden emin değilim, T5 Eminönü'ne varamadı, M12 açılamadı, M4 Kaynarca'ya varamadı, M10 açılamadı, M9 Ataköy'e varamadı, M1B uzayamadı, M1A'nın Yenibosna durağı bile açılamadığı gibi durakları uzatarak kapasite artırım projesi de yapılamadı..

Krediler de alınmıştı pek çok proje için, ama bir şekilde hepsi istenenden yavaş gidiyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Sal, 2022 21:20

M4-M10 SGH haziran beklentisi 30 ağustosa kalmış gibi
M3 bakırköy sakıza döndü, hastane için kuzey önce açılacak gibi
M11 yine bir haziran beklentisi ama sanmıyorum
F4 mayısı hayal etmiştim ama sanırım en iyi ihtimal ağustos olur
M7, M8, M1a sene sonuna uzar gibi
M9, M10 pendik ve M4 Kaynarca, T5, M12 seneye kalır
M1b sigara emojisi, aslında bu M4 kaynarca içinde böyle

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Sal, 2022 22:09

Dünyanın bu hâlinde başka ne beklensin ki?!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Haz Cmt, 2022 13:03

Aşama aşama gidilse, belki hayatı kısa sürede kolaylaştırıcı sonuçlar da alınabilir..

Örneğin; M7'yi bir durak batıya ve M9'u bir durak güneye uzatsalar, Atatürk Mahallesi'nde iki hat birbirine entegre olacak..

Böylece, şu anda in cin top oynayan M9, hareketlenecek; M7'ye de daha çok müşteri çıkacak..

Veya M8 ve M12'nin M4-M5 arasında kalan kesimlerine yoğunlaşıp, orada bir dikdörtgen oluşturmak, M4 ve M5'in de daha yoğun kullanılmasını sağlayacak..

M4, M5 ve M7'yi daha yoğun kullandıklarında, İBB'nin geliri de artmış olacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2022 14:20

birer durak uzatmanın test maliyetleri? makas bölgesi yoksa dönüşler nereden olacak? :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Haz Pzr, 2022 13:25

M1B Kirazlı-Halkalı, M4B Tavşantepe-Kaynarca-Tuzla ve M10 Pendik-Kaynarca etapları için yeniden ihaleye çıkılacak: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40337/2- ... ihaleye-ci
Belirlenen bitiş takviminin gerisinde kalan, fiziki ilerlemeleri yüzde 15’i geçemeyen 2 metro hattı inşaatı için ihale yenilenecek. Kaynarca - Pendik – Tuzla ve Kirazlı -Halkalı Metro inşaatlarını gerçekleştiren mevcut yüklenici firmaların değiştirilecek. 2 metro hattı için yeniden ihale yapılacak. Yetersiz kalan mevcut firmalar yerine işi daha hızlı yapacak yüklenici firmalar belirlenip, sahaya davet edilecek.

İBB GEREKENİ YAPACAK

Her iki metro hattının inşasını yüklenen firmalar, üzerlerine düşen sorumlulukları zamanında yerine getirmedi. İBB, işlerin yarım kalmaması, kamu zararının ortaya çıkmaması, en önemlisi 16 milyon İstanbullunun hakkının gasp edilmemesi adına üzerine düşeni yapacak. En kısa zamanda ihaleler yenilenecek.

ZAMAN KAYBI MUTLAKA ÖNLENECEK

İki Metro Projesinin devam etmesi, zaman kaybının yaşanmaması için hızlıca yeniden ihale süreci başlatılacak. İhale sonucuna göre yeni yüklenici firmalar ile inşaatın kaldığı yerden hızlıca başlaması için gerekli şartlar sağlanacak. Ortaya çıkacak zaman kaybının önlenmesi için yeni yapım çalışmalarının hızlandırılması için gerekli şartlar mutlaka oluşturulacak.

KAYNARCA – PENDİK – TUZLA METRO HATTI HAKKINDA

2018 Ocak ayında fiziksel saha ilerlemesi sadece %0,2’ydi. Ödenek yetersizliği ve kredi temin edilememesinden dolayı yapım işleri tamamen durdu. 2020 Şubat ayında Fransız Kalkınma Bankasından temin edilen 86 Milyon € kredi ile hattın yapım işleri yeniden başladı. Bu bütçe ile, 4,9 km uzunluğunda ve 2 istasyondan oluşan 1. ETAP “Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak ve Tavşantepe İstasyonu-Kaynarca Merkez İstasyonu Kesimi”nin inşaasına hızla devam edildi. 2020 Aralık ayında Eurobond ihracı ile projeye 34 Milyon € daha finans sağlanarak 1. ETAP için gerekli tüm finans ihtiyacı tamamlandı. Fiziki ilerlemesi yüzde 30’lara çıkarılan hat inşaatının 2023 sonunda bitirilmesi planlanıyordu. 2017 yılında ihale ve yer teslimi sürecinden itibaren yaklaşık 3 yıl geciken metro yapım işinin, gereken bütçesi temin edilmiş olan 1. Etap’ının, hiçbir kesintiye ve duraklamaya uğramadan, daha fazla gecikmeye mahal vermeden, yapım işlerine hızla devam etmesinin ve 2023 açılış hedefi doğrultusunda tamamlanarak, işletmeye alınmasının önemi, önceliği ve yaratacağı kamu yararı yazılı olarak iletildi.

KİRAZLI HALKALI METRO HATTI HAKKINDA

Her ne kadar 2017 yılında yer teslimi yapılmış olsa da 2018 Ocak ayında fiziksel saha ilerlemesi % 2,5 iken, diğer bir ifadeyle sahada önemli ölçüde imalat yapılmadan, ödenek yetersizliği ve kredi temin edilememesinden dolayı yapım işleri tamamen durdu. 2020 Aralık ayında 170 Milyon Euro tutarındaki tahvil ihracı ile hattın yapım işleri yeniden başlatıldı. Bu bütçe ile, 4,2 km uzunluğunda ve 4 istasyondan oluşan 1. Etap “Kirazlı, Barbaros, Malazgirt, Mimar Sinan ve Fatih İstasyonu Kesimi”nin yapım işleri 2021 Şubat ayında yeniden başlandı. 9 İstasyondan oluşan 10 km uzunluğundaki hattın fiziki saha ilerlemesi yaklaşık %8’lere çıkarıldı. Ancak yüklenici firma son dönemde sahada işleri yavaşlattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2022 19:55

içimden bir ses hızlı bir 4 aya giriyoruz diyor

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ağu Sal, 2022 13:42

Esat yazdı:
22 Ağu Pzt, 2022 19:55
içimden bir ses hızlı bir 4 aya giriyoruz diyor
Eylül-Aralık döneminde açılması beklenen altı hat var abicim, hem de nasıl hızlı :)

(Hattın kısaltmasına göre alfabetik olarak yazıyorum, açılış sırasını kestiremeden..)
F4 Aşiyan-Rumelihisarüstü
M3 Başakşehir-Şehir Hastanesi
M4 Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı
M7 Mecidiyeköy-Yıldız
M8 Bostancı-Parseller
M11 Kâğıthane-İstanbul Havalimanı

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 24 Ağu Çrş, 2022 17:25

Bostancı hattı dışında hiç test haberi duymuyoruz, ben mi kaçırıyorum?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Çrş, 2022 18:30

F4 testleri yapılıyor
M3 sinyalli testler yapılıyor
M4 test aşamaları geçildi bile denilebilir
M11 testler yapılıyor bilgisini uzun zaman önce okumuştuk ama sinyalli testlere ne zaman geçildi bilmiyorum

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 24 Ağu Çrş, 2022 19:12

teşekkürler bilgi için.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Eki Sal, 2022 14:05

Sizce, 2025 sonunda (3 yıl 3 ay sonra) aşağıdaki haritada renklendirdiğim hatların veya durakların tamamı faaliyete geçmiş olur mu?

9a26c785-10ac-4a8c-b4fb-880700266d6c.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön