tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2021 07:53

Peki nedir o durum? Yani, problem ne? 2009 oniki yıl evveldi. Ve 2009’da da bir süredir tren işlemiyordu. İnsan onbeş yirmi sene işletmemezlik yapamaz ki?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2021 08:12

alabay yazdı:
23 Mar Sal, 2021 07:53
Peki nedir o durum? Yani, problem ne? 2009 oniki yıl evveldi. Ve 2009’da da bir süredir tren işlemiyordu. İnsan onbeş yirmi sene işletmemezlik yapamaz ki?!
Biz, Keyfimiz ve Kahyası :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Mar Sal, 2021 17:10

alabay yazdı:
23 Mar Sal, 2021 07:53
Peki nedir o durum? Yani, problem ne? 2009 oniki yıl evveldi. Ve 2009’da da bir süredir tren işlemiyordu. İnsan onbeş yirmi sene işletmemezlik yapamaz ki?!
Uzun bir aradan sonra, 25 Ekim 2019’da Göller Ekspresi seferlerine yeniden başlamıştı: https://www.ntv.com.tr/galeri/seyahat/i ... dyR9nm9oNw

Covid nedeniyle 27 Mart 2020’de tüm tren seferleri durdurulunca, o da durduruldu..
Galiba Haziran’dı, YHT’ler sefere başladılar..
Dünden itibaren de bölgesel trenler sefere başladılar..
Henüz ana hat trenleri sefere başlamadığı için Göller Ekspresi de sefer yapmıyor..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2021 17:57

Vay şuna bak! İşte bu çok ilginç ve harika. Gözümden kaçmış. Ne güzel. Ama Burder hâlâ atıl kalmış, hm. Oraya, eksprese bağlı küçük bir bölgesel tren işleyebilirdi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Tem Sal, 2021 10:14

28 Mart 2020'den beri sefer yapmayan ana hat trenleri 12 Temmuz 2021'den itibaren seferlerine başlayacakmış: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tren ... -trenleri/
KORONAVİRÜS SALGINIYLA MÜCADELE ETME KAPSAMINDA 28 MART 2020 TARİHİNDEN İTİBAREN SEFERLERİNE ARA VERİLEN ANAHAT TRENLERİ KADEMELİ NORMALLEŞME SÜRECİNE GEÇİLME KARARI ÇERÇEVESİNDE 12 TEMMUZ’DAN SONRA İLK ETAPTA 12 HAT'TA OLMAK ÜZERE İŞLETİLMEYE BAŞLANACAK.
Sayfadan görebildiğim kadarıyla, işletmeye açılan hatlar: İzmir Mavi, Konya Mavi, Ege Ekspresi, 4 Eylül Mavi, Pamukkale Ekspresi, Doğu Ekspresi, Van Gölü Ekspresi, Güney Kurtalan Ekspresi, Fırat Ekspresi, Erciyes Ekspresi, Ankara Ekspresi, Göller Ekspresi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Ara Cmt, 2021 15:40

Turistik Doğu Ekspresi, 15 Aralık’ta seferlerine yeniden başlayacak: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/duyuru/153/
Ankara-Kars hattında sefer yapan ve büyük ilgi gören ancak pandemi tedbirleri nedeniyle 28 Mart 2020 tarihinden itibaren seferlerine geçici olarak ara verilen “Turistik Doğu Ekspresi” Ankara’dan 15 Aralık 2021, Kars’tan 17 Aralık 2021 tarihinde seferlerine başlayacaktır.

Turistik Doğu, Ankara’dan Çarşamba ve Cuma; Kars’tan ise Cuma ve Pazar günleri hareket edecektir.

Gidiş dönüş seyahati alan acente ve yolcularımıza dönüş bilet ücreti üzerinden ayrıca %25 indirim yapılacaktır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Oca Sal, 2022 10:47

Engin Y yazdı:
06 Tem Sal, 2021 10:14
28 Mart 2020'den beri sefer yapmayan ana hat trenleri 12 Temmuz 2021'den itibaren seferlerine başlayacakmış: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tren ... -trenleri/
KORONAVİRÜS SALGINIYLA MÜCADELE ETME KAPSAMINDA 28 MART 2020 TARİHİNDEN İTİBAREN SEFERLERİNE ARA VERİLEN ANAHAT TRENLERİ KADEMELİ NORMALLEŞME SÜRECİNE GEÇİLME KARARI ÇERÇEVESİNDE 12 TEMMUZ’DAN SONRA İLK ETAPTA 12 HAT'TA OLMAK ÜZERE İŞLETİLMEYE BAŞLANACAK.
Sayfadan görebildiğim kadarıyla, işletmeye açılan hatlar: İzmir Mavi, Konya Mavi, Ege Ekspresi, 4 Eylül Mavi, Pamukkale Ekspresi, Doğu Ekspresi, Van Gölü Ekspresi, Güney Kurtalan Ekspresi, Fırat Ekspresi, Erciyes Ekspresi, Ankara Ekspresi, Göller Ekspresi.
Sayfaya baktığımda, yukarıdaki trenlere ek olarak 6 Eylül Ekspresi ile 17 Eylül Ekspresi'nin de seferlerine yeniden başladığını görüyorum: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tren ... -trenleri/

Covid öncesinde sefer yapan ana hat trenlerinden sanırım Toros Ekspresi hariç tamamı yeniden devreye alınmış durumda, orada da Karaman-Ereğli-Ulukışla arasında demiryolu yenileme çalışmaları olduğu için sefer yapılmıyor galiba..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Oca Pzr, 2022 15:33

TCDD sayfasındaki tarife tablolarında hâlâ herhangi bir değişiklik yok, ama belli bir duraktan geçen tüm trenleri gösteren https://ebilet.tcddtasimacilik.gov.tr/v ... ontent.jsf adresinde "İstasyon-Tren Bilgileri" kısmı ve "Karaman" seçildiğinde, Konya kalkışlı ve varışlı üçer YHT'nin (ikisi Ankara, birisi İstanbul) Karaman kalkışlı ve varışlı olarak düzenlendiğini, Toros Ekspresi'nin yeniden Adana-Konya arasında sefere başladığını ve Konya-Karaman bölgesel trenlerinin günde dört sefer olacak şekilde yeniden sefere konulduğu görülüyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2022 08:00

Yani YHT ile birlikte diğer trenler de yeniden işletmeye başladı olarak anlıyoruz doğru mu? Bu güzel bir şey aslında ama şunu merak ettim tabi, yolu ortak mı kullanıorlar, bu trenlerin kullandığı eski hat kesimlerinde de bir revizyon söz konusu oldu mu?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Oca Pzt, 2022 08:20

Esat yazdı:
10 Oca Pzt, 2022 08:00
Yani YHT ile birlikte diğer trenler de yeniden işletmeye başladı olarak anlıyoruz doğru mu? Bu güzel bir şey aslında ama şunu merak ettim tabi, yolu ortak mı kullanıorlar, bu trenlerin kullandığı eski hat kesimlerinde de bir revizyon söz konusu oldu mu?
Kesinlikle doğru abi; hem Konya-Karaman bölgesel treni, hem Toros Ekspresi, hem de YHT seferleri başladı..

Bu demiryolu eskiden bazı istisnai kesimler haricinde tek hatmış, o hattın yanına ikinci bir hat döşeyip eski hattı da baştan aşağıya yenilemişler ve çift hatlı, sinyalizasyonlu, modern bir demiryolu elde etmişler.. Tüm trenler aynı demiryolunu kullanıyor..

Yük trenleri de yolcu trenleriyle birlikte aynı hattı kullanabilecek abi: https://www.uab.gov.tr/haberler/konya-k ... yle-acildi
Konya-Karaman Hızlı tren Hattının da prestijli projeler arasında yer aldığını ifade eden Karaismailoğlu, “Hattımızda, altyapı ve üstyapı iyileştirmesi yaparak hız ve kapasite artışı sağladık. Hattımızda hem yük hem yolcu taşımacılığını birlikte yapacağız. 102 kilometre uzunluğundaki hattımız kapsamında 74 adet köprü ve menfez, 39 adet alt-üst geçit ve 17 adet de yaya alt ve üstgeçidi inşa ettik. Mevcutta 26 çift tren olan hat kapasitesini, proje sonrasında 60 çift tren kapasitesine çıkardık. Konya-Karaman arasındaki seyahat süresi 1 saat 20 dakikadan 40 dakikaya düştü. Ankara-Konya-Karaman arasındaki seyahat süresi de 3 saat 10 dakikadan 2 saat 40 dakikaya indi” değerlendirmesinde bulundu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2022 14:36

bölgenin durumunu bilmiyorum ama keşke bir yerine 2 hatta 3 yeni hat ekleselerdi, böylece hem YHT lerin seferleri artsa bile ekspres geçişler yapabilirler, hem de yük trafiği gece gündüz durmayacak şekilde kurgulanabilirdi, tabi böyle bir gerek var mı bilymiroum ama ne bileyim bir iler görüşlülük olarka keşke diye geçirdim içimden

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Oca Çrş, 2022 12:26

Esat yazdı:
10 Oca Pzt, 2022 14:36
bölgenin durumunu bilmiyorum ama keşke bir yerine 2 hatta 3 yeni hat ekleselerdi, böylece hem YHT lerin seferleri artsa bile ekspres geçişler yapabilirler, hem de yük trafiği gece gündüz durmayacak şekilde kurgulanabilirdi, tabi böyle bir gerek var mı bilymiroum ama ne bileyim bir iler görüşlülük olarka keşke diye geçirdim içimden
Kesinlikle haklısın abi..

Burası, ülkenin batısıyla güneyini birleştiren ana aks..
Yap şurada dört hatlı demiryolunu, ikisinden yük trenleri, ikisinden de yolcu trenleri işlesin vızır vızır..

Mersin Limanı'nı Konya'ya, Eskişehir'e, Ankara'ya, Kütahya'ya, Balıkesir'e, Bilecik'e, Sakarya'ya, Kocaeli'ne ve hatta ileride Bursa'ya hızlı yük seferleriyle bağlamış olursun..

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön