Elektrikli lokomotif ile kast edilen acaba lokomotif mi yoksa EMU dediğimiz, elektrikli çekiciye sahip daha önce alınan Raybus lar benzeri bir araçmı onu merak ettim açıkçası, bir de teknoloji transferini de kapsıyormuş ihale, dökümanı bir araştırmak lazım teknoloji transferi neleri içeriyor, çünkü bu sadece simülatör dahi olabilir.TCDD'nin 80 elektrikli lokomotif ile 1 simülatör alımı ihalesinde, en düşük teklifi 243 milyon 135 bin 950 dolar ile Çin firması CNR Dalyan firması verdi.
TCDD Genel Müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleştirilen "Lisans ve Teknoloji Transferi Kapsamında Yüzde 5 Yedekleriyle Birlikte 80 Adet Elektrikli Lokomotif ile 1 Adet Simülatör Temini" ihalesine, 8 firma katıldı.
İhaleye katılan firmalardan Alman Siemens ile Fransız Alstom firmaları teşekkür mektubu verirken, en düşük teklifi 243 milyon 135 bin 950 dolar ile Çin firması CNR Dalyan verdi.
İhaleye katılan diğer firmalar ile teklifleri şöyle:
"-Capital Longsi-CNR Datong İş Ortaklığı/Çin: 324 milyon 626 bin 394 dolar,
-Ansalda/İtalya: 501 milyon 300 bin dolar,
-CSR Zhuzhou/Çin: 321 milyon 797 bin 700 dolar,
-Hyundai Rotem/Güney Kore: 246 milyon 58 bin 400 euro,
-Bombardier/Kanada: 370 milyon 321 bin 350 dolar. "
tr-D.19 » 80 Elekt. Loko ve 1 Simulatör İhalesi Yapıldı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
tr-D.19 » 80 Elekt. Loko ve 1 Simulatör İhalesi Ya
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51
Ihale nihayet sonuçlandı:
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=1053
haberin devamıİhaleye 8 firma iştirak etmiştir. Tekliflerin değerlendirilmesi neticesinde uygun bulunan en avantajlı teklif sahibi HYUNDAI-ROTEM firması (312.789.438,08 USD), ikinci en avantajlı teklif sahibi ise BOMBARDIER firması
( 370.321.350,00 USD) tespit edilmiştir. İhale sonucunda, en avantajlı teklif sahibi olan HYUNDAI-ROTEM firmasına 312.789.438,08 USD bedelle ihale edilmiş ve 20.12.2010 tarihi itibariyle sözleşme imza aşamasına gelinmiştir. Söz konusu projede yer alan 8 adet elektrikli lokomotif imalatçı firma fabrikasında üretilerek TCDD’ye teslim edilecektir. Bakiye 72 adet elektrikli lokomotif TÜLOMSAŞ Genel Müdürlüğü fabrikalarında üretilerek teslim edilecektir. Projenin teslim programına göre işe başlama tarihinden itibaren ilk parti lokomotifler 26. ayın sonunda, son parti lokomotifler ise 48. ayın sonunda teslim edilecektir.”
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=1053
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Lokomotif eksikliğinden ötürü bazı trenler dizel lokoyla gönderiliyordu, bu da işletme için baştan zarar demek, bazı trenlerse iptal edildi, tabi yolcuya iptal sebebi olarak "ikinci bir emre" kadar ibaresi gösterildi ama altında yatan neden lokomotif eksikliği, bunca zaman nasıl idare edildi derseniz, Bosna Hersek'ten kiralık 52500'lük lokomotifler vardı ve bölgesel trenlerde yoğun şekilde kullanılıyordu, onlar iade edildiler ve devasa bir açık ortaya çıktı, bu yeni alınan lokomotiflerden ilki bu ay geliyor olmalı, tabi gerisi ne sıklıkla gelir bilmiyorum ancak 80 loko, TCDD'nin anlık ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak gibi görünüyor, zira TCDD günümüze kadar toplamda 85 elektrikli lokomotif aldı tarihi boyunca, bunlardan 18 tanesi en az on yıldır çalışmıyorlar, 22 tanesi de geçtiğimiz günlerde geri gönderildi, yani mevcut 45 lokomotifle idare etmeye çalışıyor TCDD üstelik bunların içinde faal olmayan lokolar da mevcut, 80 lokomotif gelmesi demek artık yük trenlerinin de elektrikli lokolar tarafından çekilmesi anlamına geliyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
Şimdi bu e1000 isimli lokomotif rotemle ortak üretilen 5000kw'lık lokomotiften farklı mı?
http://www.milliyet.com.tr/milli-tren-k ... efault.htm
http://www.milliyet.com.tr/milli-tren-k ... efault.htm