



Demiryolunun açılışı yapılmış, Bakan yük taşımacılığında bu demiryolunun önemini yeterince vurgulamış ayrıca bölgede Tekirdağ Muratlı hattı ile anademiryolu hattına da bağlanıldığını bu sayede İstanbul ve Edirne' ye de demiryolu ile ulaşmanın mümkün olduğunu belirtmiş.Bu demiryolu hattının Tekirdağ'ın 150 yıllık rüyası olduğunu ifade eden Yıldırım, “Tekirdağ, Edirne ve İstanbul demiryoluna sadece 50 kilometre uzaklıkta, ama demiryoluyla bağlantısı olmayan bir ilimizdi. Tekirdağ şimdi demiryoluna kavuştu” dedi.
Tekirdağ limanını da demir yoluna bağladıklarını anlatan Yıldırım, böylece Tekirdağ'da yüklenen yüklerin Avrupa'ya buradan gideceğini, İzmir, Manisa, Aydın ve Balıkesir'den 600 kilometrelik uzun, yorucu hattı dolaşmaktan kurtulacaklarını belirtti.
Yıldırım, Bandırma'dan feribotla Tekirdağ'a, buradan da Avrupa'ya gidileceğini, daha sonra ise Edirne üzerinden Tekirdağ Akport Limanı'na, buradan Derince'ye gidilerek ana demiryolu ağına bağlanılacağını ve yine Bandırma üzerinden Ege'den ithalat ihracatın taşınacağını kaydetti.
Bunun sadece yük taşıyan hat olmadığını, aynı zamanda burada yolcu taşımacılığı hizmeti de verileceğini bildiren Yıldırım, şöyle konuştu:
“Şu anda Muratlı'ya 5 gidiş, 5 geliş seferler bugünden itibaren başlıyor. Ayrıca Muratlı'dan Tekirdağ'a İstanbul istikametinde veya Edirne istikametinde ana trenle de bağlantı kuruluyor. Artık Tekirdağ'dan Muratlı'ya, Edirne'ye ve İstanbul'a gün içinde gidip gelmek gayet rahat olacak.”
Tekirdağ-Muratlı demiryolunun devreye girmesiyle Anadolu ve Avrupa arasındaki yük taşımacılığında önemli fırsatlar yaratacak olan Akport Tekirdağ Limanı’nda, yeni rampa yatırımının tamamlanmasının ardından ilk vagon yükleme hizmeti geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi.
Akport’un yaklaşık 7 milyon dolara mal olan demiryolu ve rampa yatırımı, Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ne hizmet verecek. Liman’ın yılda en az 55 bin vagon hareketine ev sahipliği yapması hedefleniyor.
Derince limanında toplanan vagonlar Anadolu’ya, Bandırma limanında toplanan vagonlar Güney Marmara ve Ege’ye dağıtılırken, Avrupa’ya gidecek vagonlar ise Akport Tekirdağ Limanı’nı kullanarak çıkış yapacak. Akport Limanı’nda uğrak yapan konteyner hatları ise limandaki mevcut demiryolu hattını kullanarak Balkanlar ve Avrupa’ya mal sevkiyatı yapabilecek.
Kaynak: TCDD'den Tekirdağ'da yüksek enerji uyarısı - Güncel - Star Gazete http://haber.stargazete.com/guncel/tcdd ... z2eme8BQQgTCDD'den yapılan yazılı açıklamada, Tekirdağ-Muratlı Hat Kesimine Elektrifikasyon Tesisleri Kurulması Yapım İşi" çerçevesinde katener hattının geçici kabulü için hatta, 19 Eylül tarihinden itibaren 27 kilovat enerji verileceği belirtildi.
Can emniyeti açısından çevre halkının dikkatli olması gerektiği vurgulanan açıklamada, "Bu nedenle inşaatı tamamlanan Tekirdağ-Muratlı arası demiryolu hattına, 19 Eylül'de saat 09.00'dan itibaren 27 kilovatlık gerilim verileceğinden, elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere dokunmak, tırmanmak, iletkenlere yaklaşmak ve yere düşen tellere dokunmak can ve mal emniyeti bakımından tehlikelidir. Sayın halkımızın dikkatli olmasını rica ederiz" ifadesine yer verildi.