1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

tr-D.09 » Demiryolları Projelerinde Bir Kesişim No

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Cmt, 2009 18:37
gönderen Mehmet Kasım
Yozgata bağlı YERKÖY ilçesikıskanılacak derecede bir kç projenin keişim noktası. Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi buradan geçiyor.

Yerköy-Kayseri arasında YHT hattı döşenecek. Proje yapılıyor.

Son olaak Kırşehir'in mevcut demiryolu hattına bağlanması amacıla yapılan proje de yerköy-Kırşehir olarak düşünülüyor. Polatlı'dan sonra bir ilçenin bu kadar kesişim noktasında olması ilginç geliyor.

Şöyle bir manzara ortaya çıkıyor.
Resim

Gönderilme zamanı: 17 Ağu Pzt, 2009 18:40
gönderen ahmettekin
Normaldir, buranın batısında yaklaşık 50 km uzakta da Irmak diye bir bölge var, Türkiye'nin marşandiz başkentidir, en yoğun bölge diyebiliriz tek hatlarda, yol ayrılıp Zonguldak'a gidiyor. Burası da ona benzeyebilir ki aslında çok normal TCDD'nin çok var böyle ayrılan hattı. Kırşehir bağlantısının ise yolcu için değil de yük için olacağını sanıyorum, bu tip anayoldan uzak bağlantılarda işletmecilik karlı olmuyor yolcu için, Göller yöresinde olmadı çünkü.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2009 10:35
gönderen Mehmet Kasım
Kırşehir'de yük için potansiyel var mı? Sanayisi çok büyük değil. Gelişmişlik az seviyede. Belki de bölgesel yolcu taşımacılığı düşünülebilir. Kısa yolda raybüs işletmesi falan. Kırşehir-Yozgat-Sivas arasında yolcu talebi nasıldır? Yada Ankara-Kırşehir? Kırıkkale'de var tabi.

Yada İstanbul'dan ana hat YHT ile hızlı trenden inen yolcuları Yerköy'de aktarma ile Kırşehir'e taşıyabilirler.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2009 11:44
gönderen ahmettekin
Anadolu'da yolcu bulunur, köylerden şehirlere sabah tren gider, akşam gelir, köylüler taşınır böylece, trenin klimalı, geniş koltuklu, hızlı olması köylüler için bir anlam ifade etmez, ucuz olsun yeter, TCDD'de gerçekten çok ucuz olduğu için rahat bir şekilde yolcu bulur. Fakat, hızlı hatlara, hızlı trenden başka bir tren sokmayan kurum, raybüsleri yanından bile geçirmez. Halbuki yeni Rotem DMU'lar 120kmh azami hıza, harika bir ivmeye sahipler Ankara'ya 2 saatten kısa sürede gidebilirler, şu anda Yerköy'den ulaşım süresi 3 saatten aşağı değil. YHT olayını ciddi söylüyorum Ankara'dan doğuda küçük şehirler için düşünmeyin, kimse Kırşehir'e Ankara'dan gitmek için 30 lira gibi bir parayı vermez, kendin diyorsun gelişmemiş bir il diye.

Şöyle bir durum var, TCDD'nin İstanbul Ankara dışında çalışan pek çok treni sürekli zarar ediyor, çünkü çeken araçlar yolcu değil yük taşımaya göre tasarlanmışlar, dolayısıyla çok fazla yakıt kaybı oluyor. Ancak TCDD kamu kuruluşu olduğu için, trenler boş da gitse bir şekilde ucuz ulaşım sağlıyor, zararını yük taşıyarak kapatıyor. Hızlı tren insan taşımak için yapıldığından sürekli kar etmek durumunda, bilet fiyatları da bir Başkent Ekspresi seviyesinde olmuyor dolayısıyla. Bu yüzden ben diyorum ki İstanbul-Ankara-İzmir üçgeni dışında hızlı tren şu an için gereksizdir. Çok daha düşük masrafla 160-200 kmh azami hıza sahip demiryollarıyla döşenebilir her yere. Şu an yollarda 50kmh hıza zor ulaşılıyor kimi yerlerde, 160 kmh hız yapılacak demiryolu döşense masraflarımız artamayacak diyebilirim, mevcut lokoların bir kısmı 160 kmh yapabilir, ancak 250 kmh yapmanız için yeni setler almanız dışında, işletme maliyetiniz de inanılmaz oranda artacak, 100 liralık ürünü kamu yararı diye 50 liraya satarsanız pek koymaz, ancak 1000 liralık ürünü 100 liraya satarsanız hem yolcu hem de siz memnun olmazsınız.

Kırşehir'de bu bahsedilen bölgede yük taşımacılığı yoğun, hızlı yol yapılsa bırakın yük trenlerini, raybüsleri, süper ekspresler bile yola giremeyecek. Boşuna tartışıyoruz bence.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2009 17:44
gönderen Esat
ahmettekin yazdı:Anadolu'da yolcu bulunur, köylerden şehirlere sabah tren gider, akşam gelir, köylüler taşınır böylece, trenin klimalı, geniş koltuklu, hızlı olması köylüler için bir anlam ifade etmez, ucuz olsun yeter, TCDD'de gerçekten çok ucuz olduğu için rahat bir şekilde yolcu bulur.
Aynen öyle, gün boyu sefer olması gerekmiyor, büyük kasabalardan hareket eden sabah, akşam ve öğlen karşılıklı birer sefer olsa kafi gelir bencede ve yolcusu da olur, ama hizmetin düzeltilmesi lazım.
Bu yüzden ben diyorum ki İstanbul-Ankara-İzmir üçgeni dışında hızlı tren şu an için gereksizdir. Çok daha düşük masrafla 160-200 kmh azami hıza sahip demiryollarıyla döşenebilir her yere. Şu an yollarda 50kmh hıza zor ulaşılıyor kimi yerlerde, 160 kmh hız yapılacak demiryolu döşense masraflarımız artamayacak diyebilirim, mevcut lokoların bir kısmı 160 kmh yapabilir, ancak 250 kmh yapmanız için yeni setler almanız dışında, işletme maliyetiniz de inanılmaz oranda artacak, 100 liralık ürünü kamu yararı diye 50 liraya satarsanız pek koymaz, ancak 1000 liralık ürünü 100 liraya satarsanız hem yolcu hem de siz memnun olmazsınız.
Buna da fazlası ile katılıyorum, maalesef bugünlerde ülkemiz sadece şov yapmaya çalışıyor, hızlı tren her yere hızlı tren, her evin bodrumuna metro istasyonu yaptık şimdi her köye hızlı tren yapacağız, gidilen her yere hızlı tren vaat ediliyor, yapılsın tabii ki ama ne zaman? Gerçi ben ilk etapta bir şekilde Akdeniz' e de inen bir hattın bu işin içinde olmasına taraftarım yani ben o listeye Akdeniz' i de katardım hızlı trenin şimdilik bu 4 Coğrafi bölge arasında çalışması yeterlidir, yakındaki bölgelere hatların iyileştirilmesi ile rahatlıkla yüksek hızlarda yolculuk zaten yapılabilir, şimdi bir örnek vereceğim ama özenti örnek vermek istemiyorum.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2009 18:31
gönderen alabay
Akdeniz aslında sadece Burdur'dan sonra dağlarda takılmış bir konu. Oradan şu hattı Antalya'ya bir indirebilseler! Ama Burdur'da da tren artık o kadar önemli mi, bilmiyorum. Antalya'ya inen demiryolu, oradan doğuya, Adana'daki hatlarla buluşmaya uzayabilir, ve batıya, mümkün olduğu kadar, topgrafyası her yerde tam kolay değil, ama cidden gerekli. Antalya-Manavgat-Alanya - şu aksı bir düşünün! Hatta ve hatta Mersin-Silifke-Adana koluyla.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 11:04
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Akdeniz aslında sadece Burdur'dan sonra dağlarda takılmış bir konu. Oradan şu hattı Antalya'ya bir indirebilseler! Ama Burdur'da da tren artık o kadar önemli mi, bilmiyorum. Antalya'ya inen demiryolu, oradan doğuya, Adana'daki hatlarla buluşmaya uzayabilir, ve batıya, mümkün olduğu kadar, topgrafyası her yerde tam kolay değil, ama cidden gerekli. Antalya-Manavgat-Alanya - şu aksı bir düşünün! Hatta ve hatta Mersin-Silifke-Adana koluyla.

B. Alabay
Evet Antalya'da demiryolu olmaması bizim için büyük bir eksiklik. Burdur'dan gitmezse Isparta'dan gider. Bir yerler bulunabilir elbette. Bunun etüd edildiğini biliyoruz. Hatta Antalya-İstanbul Hızlı TREN PORJESİNİN İLK ETABI İNŞAA HALİNDE DİYEBİLİRİZ. YANİ ESKİŞEHİR-iSTANBUL ARASI AYNI HAT KULLANILACAK.

Kemer-Antalya-Alanya arasında banliyö hattı uygulaması olabilir mi? Yada bölgesel trenimsi bir şeymi lazım oraya.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 11:41
gönderen İSMAİLÇELİK
Isparta daha müsait Antalya buluşması için.1935 senesinde projesi bile yapılmış.

Antalya'da ilk etapta şehir mekezi ve Alanya'ya ulaşsa kafi.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 14:34
gönderen alabay
Ben Alanya ve Antalya taraflarına pek şans vermiyorum. Zor. Metrosu gereken bir Antalya'ya tramvay yapmışlar, ki nasıl tramvay. Tramvayı gereken bir Alanya'da ne var? Öhööh. Alanya ve Antalya arasında tren hattı iyi olsa da, öyle bir şey, TCDD ağına katılmadan yapılmaz. Zaten, banliyö tren medeniyeti hiç bir yerde yok. Olsa, evet. O zaman Antalya-Manavgat-Alanya ve tüm aradaki küçük yerlere hatlar mantıklı olurdu. Ama kabul edelim ki, bu konuda başka gezegendeyiz.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 13:10
gönderen Mehmet Kasım
Düşünülecek bir Akdeniz-Ege Demiryolu hattı İzmir'i Adana'ya bağlayacak bir aks oluşturabilir. Akdenizin turistik bölgelerinde modern taşımacılık yapılır. Muğla, Fethiye, Marmaris, Antalya, Kemer, Alanya, Manavgat, Silifke, Mersin gibi bölgeelr güzel bağlantı oluşturur. Kuzeyden de 2 bağlantı yapıldığı zaman iyi bir konsept oluşabilir.
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 14:10
gönderen ahmettekin
Aslında bakınca üstteki haritaya şunu gördüm, biz Torosları aşmak zorunda değiliz ki, yanlardan da dolaşabiliriz, sahil boyunca da adam gibi bir yollar 120-140 kmh süratlar yakalanabilir, İstanbul trenleri Adana'dan, İzmir trenleri de Muğla'dan gelebilirler. Bu sırada da Toros geçişlerinden biri inşa edilir, on yıl sonra uzatmaya da gerek kalmaz.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 14:55
gönderen Mehmet Kasım
ahmettekin yazdı:Aslında bakınca üstteki haritaya şunu gördüm, biz Torosları aşmak zorunda değiliz ki, yanlardan da dolaşabiliriz, sahil boyunca da adam gibi bir yollar 120-140 kmh süratlar yakalanabilir, İstanbul trenleri Adana'dan, İzmir trenleri de Muğla'dan gelebilirler. Bu sırada da Toros geçişlerinden biri inşa edilir, on yıl sonra uzatmaya da gerek kalmaz.
Denizli-Antalya arası konvansiyonel hatla direk bağlansa nasıl olur. Orada dağlar o kadar çok engel çıkartmaz sanırım.