2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 16:29
gönderen fcinar
Esat yazdı:Şimdi ben bölgeyi bilmeden yazıyorum ama, merak ettim. Neden o tramvay işletmesi kötü olur? Mesela bu şekilde kentin güney ya da güney doğusundan gelen ya da kuzey doğusundaki yeni uzatmadan gelen tramvaylar oraya girip çıksalar, ekstradan bir kaç tramvay işletmesi daha ortaya çıkar bu iyi olmaz mı? Tamam eldeki araçlar yetmeyebilir falan, bunlar başka, ben işletme olarak işe yaramaz mı onu merak ediyorum.

Kusura bakmayın ama
"Neden o tramvay işletmesi kötü olur?" derken neden bahsettiğinizi anlayamadım ... :D

Benim söylediğim ;Yeni Gar Binası için uzatılacak koldan bahsediyorsanız ;o kadar içeri girip ;tekrardan geriye gelmesi saçma geldi.

Hazır Yeni Gar Binasına kadar götürmüşken ,oradan geri döndürmek yerine ;devam ettirip TÜLOMSAŞ' çalışanlarının büyük bölümünün yaşadığı nüfusu günden güne artan Osmangazi ,Ertuğrulgazi gibi mahallelere götürülüp oradan da Osmangazi Üniversitesi hattına bağlansa çok daha iyi olur ,anlamında söylediydim... :wink:

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 16:39
gönderen Engin Y
Hazır Yeni Gar Binasına kadar götürmüşken ,oradan geri döndürmek yerine ;devam ettirip TÜLOMSAŞ' çalışanlarının büyük bölümünün yaşadığı nüfusu günden güne artan Osmangazi ,Ertuğrulgazi gibi mahallelere götürülüp oradan da Osmangazi Üniversitesi hattına bağlansa çok daha iyi olur ,anlamında söylediydim...
Hah! Benim yukarıda bahsettiğim Gar-Opera-Otogar hattını sizin bahsettiğiniz şekilde. Osmangazi'ye de götürebilirler ve yepyeni bir hattımız olur..

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 17:36
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
Hazır Yeni Gar Binasına kadar götürmüşken ,oradan geri döndürmek yerine ;devam ettirip TÜLOMSAŞ' çalışanlarının büyük bölümünün yaşadığı nüfusu günden güne artan Osmangazi ,Ertuğrulgazi gibi mahallelere götürülüp oradan da Osmangazi Üniversitesi hattına bağlansa çok daha iyi olur ,anlamında söylediydim...
Hah! Benim yukarıda bahsettiğim Gar-Opera-Otogar hattını sizin bahsettiğiniz şekilde. Osmangazi'ye de götürebilirler ve yepyeni bir hattımız olur..
Ama belediyenin planı sanırım bu şekilde değil, ben mesajlardan bunu anladım. Aslında tramvay şebekesi kurma yolunda belki de ülkemizde ki tek doğru örnek olan Eskişehir' in biraz daha atak olmasını bekliyorum. Tabii araç alımı el kol bağlıyor ama kullandıkları araç Bombardier' in eski bir modeli, bunun günümüz şartları için küçük revizyonlar yapılmış hali büyük maliyetli olmaz diye düşünüyorum. Bence Bombardier ile iyi bir pazarlık yaparak aynı araç tipinden sipariş vermeliler.

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 18:48
gönderen fcinar
Engin Y yazdı:
Hazır Yeni Gar Binasına kadar götürmüşken ,oradan geri döndürmek yerine ;devam ettirip TÜLOMSAŞ' çalışanlarının büyük bölümünün yaşadığı nüfusu günden güne artan Osmangazi ,Ertuğrulgazi gibi mahallelere götürülüp oradan da Osmangazi Üniversitesi hattına bağlansa çok daha iyi olur ,anlamında söylediydim...
Hah! Benim yukarıda bahsettiğim Gar-Opera-Otogar hattını sizin bahsettiğiniz şekilde. Osmangazi'ye de götürebilirler ve yepyeni bir hattımız olur..

Bakın bu on numara olur... ;)
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:
...
...
Ama belediyenin planı sanırım bu şekilde değil, ben mesajlardan bunu anladım. Aslında tramvay şebekesi kurma yolunda belki de ülkemizde ki tek doğru örnek olan Eskişehir' in biraz daha atak olmasını bekliyorum. Tabii araç alımı el kol bağlıyor ama kullandıkları araç Bombardier' in eski bir modeli, bunun günümüz şartları için küçük revizyonlar yapılmış hali büyük maliyetli olmaz diye düşünüyorum. Bence Bombardier ile iyi bir pazarlık yaparak aynı araç tipinden sipariş vermeliler.
Bende bir Eskişehirli olarak ve raylı sistem konusunda başkanımızın senelerdir hedeflerini duyduğumdan dolayı ;EsBB'nin çok daha atak olmasını bekliyorum .:)

Ama sizinde söylediğiniz gibi araçların ithal gelmesi çok pahalıya mal oluyor.
EsBB araçların tanesini 2.5 milyon eurodan alıyor.

Uzatma hatlarından dolayı araç sayısı 23'den ,33'e çıkarıldı .
Ama mevcut 16 kmde yetmeyen araç sayısı ,48 km'de yine yetmeyecek !:(

Revizyon yapılmış halinden kastınız nedir acaba ???

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzt, 2013 14:26
gönderen Engin Y
Eskişehir'de demiryolunu yer altına alma çalışmaları kapsamında oluşan göçük nedeniyle, YHT yolcuları kent girişine kadar otobüslerle taşınıp trene bindiriliyor. Trenden inenler de aynı şekilde otobüslerle gara götürülüyor. Şimdi bu göçük yüzünden de Büyükerşen Hoca'yı suçlarlar. Ne de olsa yavuz hırsız, ev sahibini bastırırmış..

Gönderilme zamanı: 31 Ara Sal, 2013 00:18
gönderen Engin Y
Çöküntü olan kesim onarılmış ve trenler yeniden Eskişehir Garı'na girmeye başlamış..

Gönderilme zamanı: 24 Oca Cum, 2014 13:54
gönderen Engin Y
Eskişehir'deki demiryolunu yer altına alma çalışmaları, Gar'ın doğu (Ankara) tarafında yürütülüyordu. Şimdi sanırım Gar'ın batı (İstanbul, İzmir) yönünde de çalışmalar yapılacak ki TCDD'den aşağıdaki duyuru yapılmış.

Ekleme: Gerçi, sanırım saçmaladım ya.. Bu çalışmaların yer altına almayla ilgisi yok da YHT'nin bağlantı makaslarını falan ayarlıyorlar sanırım..

Resim

Gönderilme zamanı: 24 Oca Cum, 2014 14:35
gönderen fcinar
Eskişehir Gar Geçişi Projesi kapsamındaki çalışmaların 15 Şubat'a kadar en geç Şubat sonuna kadar biteceği açıklandı.
Bölgede geri sayım yapıyorlar...:wink:

Ayrıca makas çalışmaları ve yeni peronların inşaası da iyice hızlandığından dolayı trenler Enveriye Garı üzerinden çalışıyor.

Gönderilme zamanı: 24 Oca Cum, 2014 20:08
gönderen Engin Y
Abicim, bugün 24 Ocak. 15 Şubat'a kadar 22 gün, Şubat sonuna kadar ise 35 gün var. Bu şantiyede 22 günlük iş mi, 35 günlük iş mi kaldı? Yok mu bu şantiyenin bir planlayıcısı? Hani 322 veya 335 gün deseler anlarım da 22 veya 35 gün dendiği zaman sinirleniyorum..

Gönderilme zamanı: 30 Oca Prş, 2014 16:50
gönderen fcinar
Engin Bey sanırım bu sefer "fazla sarkıtmadan bitirmek" konusunda ciddiler... :wink:

Şehrin her yerinde panolar, dijital ekranlar aynı haberlerle donatıldı...

Yarından itibaren ulaşım eziyetimiz daha da katlanacak. Allah Eskişehir'de yaşayanların yardımcısı olsun. :(

----
31 Ocak 2014 - 11 Mart 2014 tarihleri arasında Yüksek Hızlı Tren’ in yer altına alınması, Tramvay hat inşaatı ve meydan düzenleme çalışmaları nedeniyle Çarşıdan SSK yönüne tramvay seferleri yapılamayacaktır.

Yıldız, Subay Ordu Evi, SSK arasında ücretsiz otobüs seferleri yapılacaktır.

Belirtilen tarihler arasında tramvaylar Otogar-OGU ve Otogar-Opera hatlarında hizmet verecektir.

Bu duruma göre; Otogar-Belediye arasındaki duraklardan SSK yönüne gidecek yolcuların, Otogar-Opera tramvayı ile Yıldız durağına gelip Acil Durum Otobüslerine aktarma yapmaları, SSK-İ. İnönü arasındaki duraklardan Otogar yönüne gidecek yolcuların, Acil Durum Otobüsleri ile Yıldız Durağı’ na gelerek Otogar Tramvayına aktarma yapmaları, SSK-İ. İnönü arasındaki duraklardan Osmangazi yönüne gidecek yolcuların, Acil Durum Otobüsleri ile Yıldız Durağına gelerek Otogar tramvayına binip Belediye durağında Osmangazi tramvayına aktarma yapmaları, Osmangazi-Stadyum arasındaki duraklardan Opera yönüne gidecek yolcuların, tramvay ile Belediye durağına gelip buradan Opera tramvaylarına aktarma yapmaları, Osmangazi-Stadyum arasındaki duraklardan SSK yönüne gidecek yolcuların, tramvay ile Belediye durağına gelip buradan Opera tramvaylarına binerek Yıldız Platformundaki Acil Durum Otobüslerine aktarma yapmaları gerekmektedir.

EsTram

Gönderilme zamanı: 09 Nis Çrş, 2014 20:11
gönderen Engin Y
Furkan Bey,

Gerçekten de bitirmişler :)

Trende, Eskişehir'den Ankara'ya seyahat hâlindeyim. Konya'dan 18:55'te kalkan tren 20:50'de perona yanaştı ve bizi bindirdiler. Tren 21:00'de kalktı ve Ankara'ya doğru gidiyor.

Eskişehir'de üç ay öncesine kadar birinci perondan yer altı geçişiyle ikinci perona geçip orada trene biniyorduk. Şimdi ise birinci peronun 100 metre kadar batısında inşa edilmiş (aslında inşaat henüz bitmediğinden edilmekte olan da diyebiliriz) yeni perondan biniyoruz.

Eskişehir'den tam vaktinde kalktık. Daha Gar'dan tamamen çıkmadan alt geçide indik ve dört dakika boyunca tünelde, oldukça yavaş seyrettik. Bu arada kenti dolaşırken gördüm ki yer üstünde de güzel çalışmalar yapılmış, eskiden demiryolu olan yerler yeniden düzenlenmeye başlanmış.

Bozkırın İzmir'i Eskişehir zaten çok güzel bir kentti, daha da güzelleşiyor. Severek izliyorum..

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 01:12
gönderen fcinar
Engin Bey, aynen öyle; iki hafta önce cumartesi günü trenler yerin altına girdiler... :wink:
Daha Gar'dan tamamen çıkmadan alt geçide indik ve dört dakika boyunca tünelde, oldukça yavaş seyrettik.
Eskişehirli bu inşaattan bıkmıştı, hatta usanmıştı, yaka silkmişti ANCAK 6 senedir yapımına devam eden Eskişehir Gar Geçişini yer altına alma projesi büyük oranda tamamlanmış durumda.
Tünelde 3 hat olacak ancak şuan da tek hat açık.
Bu arada kenti dolaşırken gördüm ki yer üstünde de güzel çalışmalar yapılmış, eskiden demiryolu olan yerler yeniden düzenlenmeye başlanmış.
Tünelin üstünde çalışmalar sizinde söylediğiniz gibi devam. ediyor. Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklaşa oldukça hızlı bir şekilde hareket ediyorlar. Eskişehir'e doğu-batı aksında oldukça rahatlatıcı bir ulaşım alternatifi sunulacak...
Bozkırın İzmir'i Eskişehir zaten çok güzel bir kentti, daha da güzelleşiyor. Severek izliyorum..
Bu sözleri 5-6 senedir hep duyuyorum, özellikle şehir dışındayken AMA yine de bir Eskişehirli olarak bunları tekrar tekrar okumaktan, dinlemekten büyük bir zevk alıyorum... :wink:

Pazartesi günü, ayrıntılı fotoğraflar ve videolar(hızlı trenin tünele girişi, çıkışı vs. çekeceğim;)) ile konu hakkında burada bilgilendirme yapacağım...