Engin Y yazdı:...
Tamam, ama ortada yeni gar binası inşaatı yok. Sadece peronlar yapılıyor şu anda. Gar binası yapılsa, bence en az iki yıl sürer. Peronların bile en az altı ayı, hatta bir yılı var gibi geliyor bana. Gerçi İstanbul tren seferlerinin mütemadiyen ertelendiğini ve burasının şu anda bir son durak gibi çalıştığını (aşağıda bahsettiğiniz Bozüyük treni devreye alınmazsa) düşünürsek, iki taraflı tek peron da yetiyor şimdilik..
Evet şuan yeni gar binası inşaatı yok ama ;Eskişehir Gar Geçişi Projesi kapsamında ;Yeni Gar Binası da var.
Bu yüzden söylediydim...
Engin Y yazdı:...
Haklısınız. Bozüyük'te çalışıp Eskişehir'de yaşayan pek çok kişi var. Onlar için bir bölgesel tren ya da Bozüyük-Eskişehir arasındaki önemli fabrikaların yakınında kurulacak durakların dâhil edileceği bir banliyö treni çok işe yarar..
Aynen öyle.Bozüyük'teki fabrikalarda çalışanların neredeyse tamamı Eskişehir'de ikamet ediyor.
Bozüyük idari olarak Bilecik'e bağlıdır ama Bozüyük'te yaşayanlar Eskişehir'i benimsemişlerdir.
Haftasonlarını vs. hep Eskişehir'de geçirirler.
Uzaklık 45 km ;yolculuk araba ile yarım saat sürüyor.
Zaten; Eskişehir'in de ,Bursa Yolunun gelişmesi ve yol boyunca uzanan fabrikalardan dolayı ;yolda gidenlere adeta birbirine bağlaymış hissi verir.
Konuyla ilgili geçtiğimiz aylarda çıkan haberden bir alıntı yapmak istiyorum...
"
Büyükerşenden Öneri
Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen iktidar partisine çağrıda bulunarak, demiryolu projesi ile birlikte banliyö sistemininde kurulabileceğini söyledi. Hasanbey Lojistik Merkezi ile Bozüyük arasında oluşturulacak olan banliyö hattının şehir için büyük ulaşım kolaylığı sağlayacağını söyleyen Büyükerşen, uzun süreden bu yana düşüncesi olan bu projenin yeni garın yapımı ile hayata geçilebileceğinden söz etti.
PROTOKOLÜ İMZALADIK
Konu ile ilgili olarak sorularımıza yanıt veren Başkan Büyükerşen, demiryolu projesinin son durumu ile ilgili olarak önemli bir gelişmeyi bildirdi.
Daha önce açıklanan büyükşehir belediyesi ve DDY arasındaki anlaşmadan söz eden Başkan Büyükerşen "Protokol imzalandı mı?" sorusuna; "Uzun süredir DDY ile aramızda devam eden yazışmalarımız var. Yapılan anlaşmanın bizim ile ilgili kısmını biz imzalayıp Ankaraya gönderdik. Biz protokole imzamızı attık. Bundan sonrası onların işi" diye cevap verdi.
YENİ GARLA BİRLİKTE YENİ SİSTEM KURULABİLİR
Sözlerine devam eden Başkan Yılmaz Büyükerşen, demiryolu projesi ile birlikte yapımı sağlanacak olan yeni garın ardından eski garın yıkılmayacağını söyledi. Protokol içeriğinde yeni garın Başbakanın Eskişehirde söylediği gibi mevcut garın yanında bulunan TCDDye ait alana yapılacağını söyleyen Büyükerşen, daha sonra kullanım dışı kalacak olan mevcut garın yine istasyon olarak kullanılabileceğini söyledi.
Bunun banliyö sistemi ile hayata geçilebileceğini anlatan Büyükerşen, böylesi bir sistemin önemli kolaylıklar sağlayabileceğini de söyledi.
LOJİSTİK MERKEZ İLE BOZÜYÜK ARASINDA OLMALI
Uzun süredir bu yönde düşüncelerinin olduğunu anlatan Büyükerşen, projenin hayata geçmesi için iktidar partisine çağrıda bulundu.
Şehrin iki yönüne doğru büyük bir işgücü kaymasının bulunduğunu söyleyen Büyükerşen; "Organize Sanayiye binlerce kişi gidip geliyor. Ha keza Bozüyükte çalışanların büyük bölümü de Eskişehirden günü birlik gidip geliyor.
OSBye bağlanacak olan Hasanbeydeki Lojistik merkezden Bozüyüke bir banliyö hattı kurulursa hem güvenli ulaşım sağlanır, hem de karayolu trafiği rahatlar. Mevcut garda bu hatta önemli bir istasyon haline gelir" şeklinde konuştu.
"
Engin Y yazdı:...
Hmmmm.. Ben de demiryolu yer altına alınca üstte kalan geniş arsanın ortasından tramvay geçirilmesini düşünüyordum, ancak benim düşüncem daha farklıydı. Gar'dan çıkacak ve mevcut Opera durağına ulaşacak, oradan da doğruca Otogar'a gidecek bir tramvay hattı düşünmüştüm. Hatta trenler Otogar'da da durmadan şimdiki gibi Çarşı üzerinden Uluönder yönüne devam edebilirlerdi. Espark önünde kesişen iki tramvay hattı için de yeni bir durak yapılırdı, ihtiyaç duyanlar için bir hattan inip diğer hatta hemen geçip aktarma yapmak mümkün olabilirdi..
Sizin düşüncenizi anladım ama malesef böyle bir tramvay hattı en azından şuan için düşünülmüyor.
Demiryolunun üstünde kalacak o geniş alan tamamen Bulvar olacak.
Hatta bu alanın TCDD'ye ait olmasından dolayı ;adının Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı olacağı yönünde.
Paylaştığım resim ;Büyükşehir Belediye meclisinde onaylanan yeni gar binası ve EsTram'ın uzatılması projesinin ,yerel gazetelerde çıkan haberine ait.