tr-D.03 » Demiryollari Duble Oluyor
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Kurplar kimi bölgelerde hiçbir şekilde değiştirilemiyor, sit alanına giriyorlarmış, yenilenen Aydın-İzmir hattında hız düz yerlerde 140 kmh kurplarda ise 80kmh'lere düşüyor, kurplar geniş çaplı olsa tren 120 kmh'nin altına düşmez ama mümkün değil işte.
Anadolu'da pek çok yerde akarsu yanından geçiyor demiryolları, eskiden kolaylıkmış tabi ancak akarsunun güzergahı da ip gibi olmadığı için sürekli virajlı yollarımız var, zemin de yumuşak olduğu için burada ağır yük trenleri çalışamıyor bunu da eklemek lazım.
Bilecik'ten sonra tren Karaköy'e kadar kısımda dağların akışına bırakıyor kendini, bu kısımda ayrıca onlarca tünel var, yapılacak tek şey yeni yol yapmak, neredeyse tamamen tünelden oluşan.
Hızlandırılmış tren yapılmadan önce İstanbul-Ankara yolu bakımdan geçti, kurpların çoğu zaten sınırlarda olduğu için hız artırma ancak dever yükseltme yoluna gidildi, bu seçim hızı arttırmasına rağmen yük kapasitesini düşürdü ve bakım maliyetlerini yükseltti.
Anadolu'da pek çok yerde akarsu yanından geçiyor demiryolları, eskiden kolaylıkmış tabi ancak akarsunun güzergahı da ip gibi olmadığı için sürekli virajlı yollarımız var, zemin de yumuşak olduğu için burada ağır yük trenleri çalışamıyor bunu da eklemek lazım.
Bilecik'ten sonra tren Karaköy'e kadar kısımda dağların akışına bırakıyor kendini, bu kısımda ayrıca onlarca tünel var, yapılacak tek şey yeni yol yapmak, neredeyse tamamen tünelden oluşan.
Hızlandırılmış tren yapılmadan önce İstanbul-Ankara yolu bakımdan geçti, kurpların çoğu zaten sınırlarda olduğu için hız artırma ancak dever yükseltme yoluna gidildi, bu seçim hızı arttırmasına rağmen yük kapasitesini düşürdü ve bakım maliyetlerini yükseltti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok Mehmet senin söylediğinden şüphem yokta, Ahmet Bey in de bir iki yerde yazılarını takip etmiştim diye hatırlıyorum, kendisinin de kaynakları işletme içinden sanırım o yüzden açık konuşmak gerekirse benim için daha itibarlı neden dersen, sizlerin demiryolu konusunda ki bilgi beceri ve öngörülerine söz söylemek bana düşmez, ama bende devlet görevlisi memur, işçi ve bürokrasi mekanizmasını o kadar iyi bildiğime inanıyorum.
Dolayısı ile bu hat yenileme olayında da aynı mantalitenin işleyeceğine, aman ucuza gelsin, yapılsın bitsin, şu bu, falan filan. Yani Bakanlık şöyle dedi, böyle açıkladı benim için pek bir şey ifade etmiyor, çok demiryolu yapıyor olmak ya da hızlı tren yaptırıyor olmak gerçekten konuya vakıf olmak anlamındamıdır? Bilmem belki de bunlar başka konular.
Her ne ise, umuyorum ki, demiryollarımız Ahmet Bey' in de belirttiği gibi bu büyük şehirler arasından en azından 2 yollu hale getirilirde layıkı ile kullanılmaya başlanır. Bugün benim demiryolu konusunda referans aldığım Avrupa demiryollarında dahi pek çok noktada tek hat demiryolları mevcut, ama hatlar son derece bakımlı, bu bakımda çoğu zaman doğru yere inşa edilmiş olmaktan kaynaklanıyor, öyle noktalar var ki, adam mecburen tek hat yapmış ama baktığınızda 3 belki 4 tane tek hat olarak yapmış ve dağa merdiven gibi döşemiş, yani bu konularda yapılamazı ben pek kabul etmiyorum, daha olmadı tünel yaparsınız ama bizde tünel olayları korku sebebi malum tünle olayına girdiğimiz zaman bitiremiyoruz
Dolayısı ile bu hat yenileme olayında da aynı mantalitenin işleyeceğine, aman ucuza gelsin, yapılsın bitsin, şu bu, falan filan. Yani Bakanlık şöyle dedi, böyle açıkladı benim için pek bir şey ifade etmiyor, çok demiryolu yapıyor olmak ya da hızlı tren yaptırıyor olmak gerçekten konuya vakıf olmak anlamındamıdır? Bilmem belki de bunlar başka konular.
Her ne ise, umuyorum ki, demiryollarımız Ahmet Bey' in de belirttiği gibi bu büyük şehirler arasından en azından 2 yollu hale getirilirde layıkı ile kullanılmaya başlanır. Bugün benim demiryolu konusunda referans aldığım Avrupa demiryollarında dahi pek çok noktada tek hat demiryolları mevcut, ama hatlar son derece bakımlı, bu bakımda çoğu zaman doğru yere inşa edilmiş olmaktan kaynaklanıyor, öyle noktalar var ki, adam mecburen tek hat yapmış ama baktığınızda 3 belki 4 tane tek hat olarak yapmış ve dağa merdiven gibi döşemiş, yani bu konularda yapılamazı ben pek kabul etmiyorum, daha olmadı tünel yaparsınız ama bizde tünel olayları korku sebebi malum tünle olayına girdiğimiz zaman bitiremiyoruz
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38