Demiryollarında, karayollarında olduğu gibi bölünmüş (duble) yol dönemi başlıyor. Buna göre, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren hatlarında olduğu gibi, bundan sonra yapılacakların tümü çift hat (duble) olarak inşa edilecek. Proje, sadece yeni hatların değil, mevcut tren hatlarının da duble yol yapılmasını öngörüyor. Bu kapsamda ilk olarak, tren yolu yük taşımacılığının çekirdek ağını oluşturan, 'Ankara-Kayseri, Kayseri-Divriği, Kayseri-Ulukışla-Yenice ve Konya-Karaman-Ulukışla'dan oluşan toplam bin 193 kilometrelik ikinci bir hat yapılacak. Böylece, mevcut çekirdek hat duble olacak. 5 ila 10 yıl içinde tamamlanması beklenen çift hat, aynı zamanda elektrikli-sinyalli olarak projelendirildi.

Planlaması yapılan çekirdek hat için öngörülen proje, üç aşamadan oluşuyor. Önce, mevcut hatlarda bakım ve yenileme yapılacak. Daha sonra bu hatlar elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Son olarak da hat geliş-gidiş olarak çift hatta çıkartılacak. Bu çalışmalar, hattın yük taşıma kapasitesini yüzde 100'ün üzerinde artıracak. Proje kapsamında, Ankara-Kayseri arası için verilen örnek, yeniden yapılanmanın önemini ve hat kapasitesinin nasıl yükseltildiğini ortaya koymak bakımından dikkat çekici ipucu veriyor. Verilen örneğe göre, mevcut durumda Ankara-Kayseri arasında 36 tren çalışıyor. Bu rakam, hattın sinyalizasyonlu hale getirilmesi durumunda 54'e, çift hat sinyalli ve elektrikli olması halinde ise günde 252 sefere çıkıyor. Bu sonuç, yük taşımacılığına önemli katkı yapıyor. Örneğin, mevcut çekirdek ağda yılda 80 milyon dolar gelir elde edilirken, bu rakam yeniden yapılanma sonunda 289 milyon dolara çıkıyor. Yük gelirlerinin artmasında, demiryolu hatlarının çift hatta çıkmasının yanında elektrikli hale getirilmesinin de önemi büyük. Çünkü, elektrikli çekiciler (lokomotifler) dizelle çalışan lokomotiflere göre daha fazla yük taşıyabiliyor. 22 binlik dizel bir lokomotif 750 ton yük çekerken, aynı güce sahip elektrikli bir lokomotif, bin 200 ton yük çekebiliyor.