3. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Düzce ye Demiryolu

Gönderilme zamanı: 17 Haz Sal, 2008 16:14
gönderen Esat
Devlet Demir Yolları yetkilileri, Adapazarı Arifiye istasyonu ile Düzce arasında yapılacak demir yolu projesi hakkında Düzce Valiliği'nde toplantı düzenleyerek bilgi verdi. Düzce Valisi Bülent Kılınç, Vali Yardımcısı Kemal Kahraman, Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Metin Büyük’ün katıldığı toplantıda, Devlet Demiryolları APK Dairesi Başkan Yardımcısı Necmettin Baş yaptığı açıklamada, yük ve yolcu taşımacılığı konusunda bölgeye ulaşmak için bir çalışma başlattıklarını, Düzce’ye demir yolu gelmesinin taraftarı olduğunu açıklayarak, yöneticilerden kendilerine yardımcı olmalarını istedi. Vali Kılınç ise projeye yardımcı olacaklarını söyledi. Projenin etüd aşamasında olması nedeniyle toplantı basına kapalı olarak devam etti.

EgeRay da Yeni Trenler İçin İmzalar Atıl

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cum, 2008 22:00
gönderen Esat
33 BANLİYO SETİ 26 AYDA TESLİM…

EGERAY'ın banliyö tren setlerinin temin sözleşmesi 8 Temmuz 2008 günü İzmir Alsancak Gar'da düzenlenen törenle imzalandı.

Sözleşme; TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin %50'şer ortak olarak kurduğu İZBAN A.Ş. (İzmir Banliyo Taşımacılığı Sistemi Ticaret A.Ş.) ile İspanyol CAF firması arasında yapıldı.

Genel Müdürümüz Süleyman KARAMAN törende yaptığı konuşmada¸TCDD'nin yerel yönetimlerle işbirliği halinde kentiçi toplu taşımacılığı çağdaş bir düzeye getirme konusunda büyük bir çaba içerisinde olduğunu belirterek; “TCDD Egeray için 165 milyon Dolar harcama yaptı. İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile metro standartlarına getirilen banliyo sisteminde günde 500 bin yolcuya hizmet verilecektir. Böylece güzel İzmirimiz çağdaş ulaşım altyapısı ile ulaşım sorunlarını çözümleyen bir kent olacaktır. Sırada Marmaray var, Başkentray var, Ankara-Sivas, Ankara-Konya, Ankara- İstanbul hızlı tren projeleri var. “ dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz KOCAOĞLU da “ Egeray, bir belediye ve kamu kurumunun işbirliği ile gerçekleşen örnek bir projedir. Kentlerde insanları otobüslerle taşıyarak mutlu etmek mümkün değildir. ‘Çağı yakalamak, teknolojiyi getirmek zorundayız' hizmet anlayışı ile TCDD ile işbirliği yaptık. Bu projenin Türkiye ekonomisine çok büyük katkısı olacaktır. Özellikle İzmir'in Kuzey- Güney hattına ulaşım rahatlığı sağlayacaktır. Kirlilik, trafik yoğunluğu, imar düzenlemeleri gibi belediyecilik sorunları “Ulaştırma Sistemleri”nin sağlıklı olmasıyla çözülecektir” dedi.

İmza töreninde konuşan CAF Uluslararası İlişkiler Müdürü Cesus Esnaola “CAF demiryolu araçlarının yapımına odaklanmış, İspanya'da kendini ispatlamış ve tüm dünyadan pek çok şehre özel demiryolu araçları temin eden bir firma olmuştur. Bu ihale Türkiye'de yapacağımız üçüncü ihale olacak. Tren setlerini 26 ayda teslim edeceğiz. Demiryolu araçları üretiminde bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz” dedi.
Resim

İstanbul' da da Marmaray projesinde benzer bir yöntem izlenecek ve Marmaray A.Ş. kurularak işletmecilik bu şirket aracılığı ile yapılacak.

Kapıkule Pehlivanköy Arası Ray Değiş

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 12:09
gönderen Esat
67 kilometrelik hatta döşenecek rayların bir kısmı getirilirken, olumsuz hava şartları göz önünde bulundurularak çalışmalara Nisan ayında başlanması planlanıyor.
Türkiye'nin önemli yurt dışı demiryolu bağlantılarından Kapıkule-Pehlivanköy hattı yenileme çalışmalarında kullanılacak raylar, hattın kenarına getirildi. 46'lık olan raylar, 60'lık olanlarıyla değiştirilecek. Raylarla birlikte traversler de yenilenecek. Bu çalışmalarda, TCDD tarafından hattın yenilenmesi için yaklaşık 9 ay önce getirilen ve TMO yanında bekletilen 85 bin beton travers kullanılacak. Yetkililer, ray ve traversleri değiştirmede kullanılan makinenin olmadığını, bu nedenle çalışmaların elle
yapılacağını belirtti. Nisan ayında çalışmalara başlamayı planlayan yetkililer, ray ve traversleri tren sefer saatleri dışında değiştirecek.
Kapıkule-Pehlivanköy arasındaki demiryolu hattı, 1971 yılından beri kullanılıyor. Yapılacak yenileme çalışmaları sırasında Amerikan imalatı olan 46'lık raylar, daha dayanıklı olan 60'lık raylarla, tahta traversler de beton olanlarıyla değiştirilecek.

Gönderilme zamanı: 05 Oca Pzt, 2009 23:48
gönderen Esat
Ulaştırma Bakanlığı, TCDD Genel Müdürlüğünün, hızlı tren çalışmalarına ilişkin bir yıldır kum torbaları/ölçüm cihazlarıyla gerçekleştirdiği güvenlik testlerinin sona erdiğini, bu aşamadan sonra yolcuların bulunduğu bir ortamda güvenlik testinin yapılmasının söz konusu olmadığını bildirdi.

Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, bugün Bakan Yıldırım'ın katılımıyla 2008 faaliyetlerine yönelik değerlendirme toplantısı düzenlendiği anımsatıldı.

Açıklamada, şöyle denildi:

''Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın bugün bakanlığımız faaliyetlerinin 2008 yılı değerlendirme toplantısında, hızlı tren çalışmalarının takvimine ilişkin yapmış olduğu açıklamada sözü edilen, 'yolculu deneme seferi' ifadesiyle yolculara yönelik hizmetin (konfor, büfe, tuvalet, klima, koltuk, anons vb.) ve müşteri ilgi memnuniyetinin ölçümlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, yolcu talebi doğrultusunda tren saatleri ve hangi sıklıkla seferlerin düzenleneceğini de bu ölçümleme ve denemelerle ortaya çıkacaktır.

TCDD Genel Müdürlüğünün bir yıldır kum torbaları/ölçüm cihazlarıyla gerçekleştirdiği güvenlik testleri sona ermiştir. Bu aşamadan sonra yolcuların bulunduğu bir ortamda güvenlik testinin yapılması asla söz konusu değildir.

Sayın Binali Yıldırım'ın, 'yolculu deneme seferi' ifadesinde amaç, işletmenin daha verimli, başarılı olması için yolcu davranışlarının, beklentilerinin ölçülmesine yöneliktir.''
Aslında güzel ve yerinde bir düzeltme olmuş, bu ifadeyi bende çoğu zaman hatalı olarak kullanmaktayım, tabi bu birazda belediyelerin kontrolündeki işletmelerde hızlı açılışlara bulunan bir kılıf terimdir, "yolculu deneme seferi" tabii ki yolculu deneme seferi diye bir şey söz konusu olamaz, hatta bu konuda teleferik başlığında bizim yanlış kullanmamız nedeni ile bir tartışmada yaşamıştık, TCDD Genel Müdürüde bu ifadeyi herhalde böyle bir alışkanlık ile kullanmıştır, yapılan düzeltmeyi çok yerinde buldum kavram kargaşalarını ortadan kaldırmak adına yerinde olmuş, tebrikler.

Mavi Tren Yeniden Seferlere Başlıyor

Gönderilme zamanı: 07 Şub Cmt, 2009 14:52
gönderen Esat
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, Mavi Tren 13 Şubattan itibaren Haydarpa-Adana-Haydarpaşa arasında karşılıklı seferlere başlayacak.

Yolculara daha hızlı ve konforlu hizmet sunulması için Eskişehir-Kütahya, Akşehir-Konya ve Ulukışla-Adana arasında yapılacak yol çalışmaları nedeniyle tren seferlerine 13 Ağustos 2008'de ara verilmişti.

Çalışmalar sonucunda, 61 bin 766 metre komple yol, bakım çalışması yapılan bölgelerde ise 11 bin 358 metre ray yenilendi. Ayrıca, 52 bin 494 adet travers değişimi, 4 bin 315 ray kaynağı, 8 makas değişimi, 101 bin 350 metre balast elemesi yapıldı.
Ben Mavi Tren kaza yapmıştı diye hatırlıyorum?? Seferden çekilme nedeni acaba gerçekten hat bakımımıydı diye düşünmeden edemedim.

Gönderilme zamanı: 13 Şub Cum, 2009 22:47
gönderen Esat
TCDD nin arıza duyuruları :
- BALIKESİR-KÜTAHYA HATTI HEYELAN NEDENİYLE TREN TRAFİĞİNE KAPANDI…
- YOLCULAR AKTARMALI ULAŞTIRILIYOR…
Balıkesir-Kütahya hattı Mezitler-Dada istasyonları arasında yaklaşık 300 metre'lik demiryolu, aşırı yağış nedeniyle meydana gelen heyelan sonucu tren trafiğine kapandı.
Yolun tren trafiğine açma çalışmaları yoğun bir şekilde devam etmektedir. Yolun ( 14 Şubat 2009) Cumartesi günü akşam saatlerinde tren trafiğine açılması beklenmektedir.
Öte yandan, yolun trafiğe kapalı olması nedeniyle tren seferleri için bazı tedbirler alındı.
Ankara ve Basmane'den 13.02.2009 tarihinde hareket edecek olan İzmir Mavi Treni ve 9 Eylül Ekspresleri Kütahya-Balıkesir-Manisa arasında iptal edilirken, yolcularının devamı için Kütahya-Afyon-Uşak-Manisa güzergahında işletilecektir.
Ankara'dan ve Basmane'den 13.02.2009 tarihinde yola çıkacak olan Karesi Ekspresi yolcuları ise Dursunbey-Balıkesir-Dursunbey arasında otobüs aktarması yapılarak, devamında yine tren ile yolcularının seyahatlerinin devamı sağlanacaktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

-------------------------------------------------------------------------------------------
ARIZA NEDENİYLE KAYAŞ – SİNCAN BANLİYÖ SEFERLERİ GEÇİCİ BİR SÜRE YENİDEN DÜZENLENDİ…

Ankara'da 12 Şubat 2009 Perşembe günü, saat 11.30'da esen şiddetli rüzgar nedeniyle Kumanda Merkezimizi besleyen ana trafoda arıza meydana gelmiştir. Bu nedenle, banliyö tren seferleri yapılamamıştır.
Arızanın giderilmesi çalışmaları bitirilinceye kadar 13 Şubat 2009 saat 12.10'dan itibaren Kayaş-Sincan hattında sefer yapan banliyö tren seferleri yeniden düzenlenmiştir.
Bu düzenlemeye göre yapılan banliyö trenlerinin kalkış/varış saatleri, istasyon ve garlarımızda yolcularımıza duyurulmaktadır.

Gönderilme zamanı: 04 Mar Çrş, 2009 00:48
gönderen Esat
Isparta Valisi durdurulan seferler ile ilgili yaptığı görüşmeleri aktarmış ve içerisinde ciddi ithamlar içeriyor, doğru ya da yanlış bir Valinin bunları dile getiriyor olması ne kadar kötü.
Vali Ali Haydar Öner, yaptığı açıklamada, 1936 yılında inşa edilen Isparta Tren İstasyonu'nda son seferin 24 Temmuz 2008'de yapıldığını hatırlatarak, bu tarihten itibaren bakım ve onarım çalışmaları gerekçe gösterilerek seferlerin durdurulduğunu kaydetti. Göreve gelmesinin ardından tren seferlerinin yeniden başlatılması için yetkililerle görüşmeler yaptığını vurgulayan Öner, TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileriyle yaptığı görüşmeler sırasında bir yetkilinin ''Her bir yolcuyu taksiyle taşısak daha ucuz olur'' şeklindeki sözlerinin kendisini çok şaşırttığını belirtti.
Yetkiliye bak, o zaman taksi ile taşı. Sen kapattığın seferin yerine bir önlem aldın mı? Geçen Başar' ın bahsettiği BusBahn ya da PostBus vazifesini bile akıl edebildin mi? Yoksa vizyonun sadece koltuğundan gördüğün kadar mesafemi?
Isparta-İstanbul Pamukkale Ekspresi'nin son seferini 24 Temmuz 2008'de gerçekleştirdiğini vurgulayan Uçar, ''Seferlerin bakım ve onarım çalışmaları nedeniyle durdurulduğunu biliyoruz. Seferlerin yeniden ne zaman başlayacağı konusunda bilgimiz yok. Ancak yol bakım çalışmalarının bir an önce bitmesini biz de istiyoruz'' dedi.
Bu sözlerde Isparta Gar Müdürüne ait, şimdi bir Gar Müdürü ne kadar bilgilendiriliyor bu konuda bir yorum yapamam sonuçta kurumun kendi iç işidir ama, hep amadan sonra ağır konuşurum bilirsiniz. Ama ya bir planlama yokmu, yolcu bilgilendirme diye bir şey var, "Biz seferleri durdurduk bakım yapıcaz ama bilinmeyen bir tarihe kadar, işte işçilerimiz biraz keyfi çalışıyor, çünkü alayının amcası milletvekili, bense bir memurum sürülme ihtimalim var yüklenemiyorum, bitecek inşallah maşallah biiznillah" gibi bir şeylerde söylenemiyormu? Ha bu jargon tutmaz diyorsanız, o zaman hani hep Mehmet diyor ya Proje Yönetimi, ha işte ona çalışalım biraz, bu iş ne kadar sürer iyi bir hesap yapalım, üstüne hadi birazda avans verelim, bir tarih koyalım. Bakın o zaman kimse size kızmaz uzunda sürse o iş kızmaz, çünkü bilir ki bitecek, diyorum ya biz köylü milletiz gözümüzle görmeden olmuyor.

Gönderilme zamanı: 04 Mar Çrş, 2009 17:47
gönderen Esat
TCDD Edirne İşletme Müdürlüğü'nden edinilen bilgiye göre, çalışma kapsamında demir yolundaki ray ve raylara bağlı rover ve balansların tamamı değişti.

Kapıkule Sınır Kapısı ile Abalar Köyü arasında bulunan 25 kilometrelik demir yolundaki çalışmaların Ekim ayında başladığını bildiren yetkililer, çalışmaların kısa sürede bitirilmesiyle ulaşımın artık daha sağlıklı yapıldığını belirtti.

Yetkililer, bozulan diğer demir yollarındaki çalışmalara Nisan ayından başlayacaklarını kaydetti.
Dört bir yanda çalışmalar devam ediyor.

Gönderilme zamanı: 19 Mar Prş, 2009 03:22
gönderen Esat
Adana ve Mersin arasında çalışacak yeni Raybüs ler sefere alınmıştır
Mersin Tren garında düzenlenen törende konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Mersin-Adana arasında ray otobüslerinin çalışmaya başladığını belirtti. Bunun için yolun ve ray otobüslerinin yenilendiğini ifade eden Yıldırım, "Bu hizmet Mersin için gerekli ve önemli idi. Çünkü Türkiye'de demiryolu yolculuğu ortalama yüzde 5'in altında iken Mersinliler demiryollarını yüzde 20 olarak kullanıyor.
Kaynak : Lojiport.com

Gönderilme zamanı: 15 Nis Çrş, 2009 11:06
gönderen Esat
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) 6. Bölge Müdürlüğü, bazı güzergahlarda yapılacak kimyasal ot mücadelesi nedeniyle vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Kullanılacak ilaçların zehirli olması nedeniyle uygulamanın ardından 10 gün süre ile demir yolu çevresi ile hatta, hayati önem taşıdığı için vatandaşların yaklaşmaması ve hayvanlarını otlatmaması istenilen açıklamada, ilaçlama tarihinde, meteorolojik koşullarından dolayı değişiklik yapılabileceği de ifade edildi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12869

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 09:23
gönderen Esat
Karaman, Trabzon Sanayici ve İş Adamları Derneği'nin Zorlu Grand Otel'de düzenlenen 8. Olağan Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, Osmanlı döneminden Türkiye'ye kalan demir yolu ağının 4 bin 136 kilometre olduğunu, Cumhuriyet tarihinin ilk yıllarında ise kazma kürekle yılda ortalama 134 kilometre demir yolu inşa edildiğini, 1950 yılından sonra ise 18 kilometrelik bir demir yolu inşa edilebildiğini belirtti.

Türkiye'de 2003 yılından sonra yılda 88 kilometrelik yol inşa edilmeye başlandığını ifade eden Karaman, “Demir yolları dünyada gelişmiş ülkelerde gelişmiş. Gelişmekte olan ülkelerde de gelişiyor. Gelişmeli mi, gelişmemeli mi? Olmalı mı, olmamalı mı tartışmalarını hükümetimiz bitirdi. Demir yolları gelişmeli kararı verilerek, bu devlet politikası haline getirildi” dedi.
Oldukça uzun bir yazı, demiryolları ile yapılması gereken bazı çalışmalar anlatılmış, alttaki linkten merak edenler tamamını okuyabilir, ben okunmasını tavsiye ederim, özel şirketlerin demiryolu taşımacılığından, Karadeniz' e demiryolu erişimi, elektrifikasyona kadar çeşitli noktalara temas edilmiş.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12945

Aşağıdaki linkte Dünya Gazetesi için Sn. Süleyman Karaman ile yapılmış bir ropörtaj, o da oldukça uzun olduğu için alıntılamadım ama okunmasın fayda olduğunu düşünüyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12978

Gönderilme zamanı: 21 May Prş, 2009 11:36
gönderen Esat
TCDD 6. Bölge Müdürlüğü yetkililerinden edinilen bilgiye göre, yoğun yolcu trafiği nedeniyle Adana- Mersin arasındaki tren seferlerinin artırılması kararlaştırıldı. 27 Mayıs Çarşamba gününden itibaren 48 olan sefer sayısı 54'e çıkartılacak.

Bu arada, seferlerden 22'sinin, geçen yıl Güney Kore'den ithal edilen DMU setleri ile yapılacağı ifade edildi.

Seferlerin artırılmasıyla hareket saatlerinde de yeniden düzenlemeye gidildiği, yolcu trafiğinin arttığı sabah ve akşam saatlerindeki sefer sayısının çoğaltıldığı kaydedildi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13700

Resim