Söz savunmanın demişler, bakalım savunma ne demiş:
Şimdi hemen şerhimizi düşelim, zaten ilgili yeri işaretledim, eğer benim karşımda makinist direkt bu ifadeyi yazılı olarak verirse zaten ipi çekilmiş olurOlayın ardından YHT’nin makinistleri E.Ç. ve Ö.P.’nin jandarma ekipleri tarafından ifadeleri alındı. Makinistlerden Ö.P. ifadesinde, Ankara’dan Eskişehir’e gelirken şehir merkezine yaklaştığında, YHT hattından normal hatta geçtiği sırada trenin hızını yavaşlatmak istediğini, ancak trenin fren sisteminden kaynaklanan arıza nedeniyle el frenini çektiği sırada frenin sert olmasından dolayı ani çekme sonucu vagonların raydan çıktığını iddia etti.

Bence ifadeyi iyi kurmamışsın, bir kere frenlerde bir sorun oldu ise araç bunu kaydetmiştir, ve makinist bunu biliyor, yani kayıt yapıldığını koskoca bakan bile söylemişti. Dolayısı ile bu durumda makinist yalan söylememeli yoksa bir kat daha suçlu olacak, doğru söylediğini kabul ediyorum, ama o zamanda yukarıda ki sorularımı tekrar soruyorum, neden makasa gelene kadar hızını daha düşürmedin ve düşüremedi isen neden daha önce acil fren yapmadın?
Artı bir soruda kuruma, Otomatik Sistemden makinistin çıkarttığı iddia edildi. Peki, bunca milyar lira ile yapılan hatta, araç takibi nasıl yapılıyor? Bir kumanda merkezi varmı? Bu merkezden araçlar sadece nerede diyemi izleniyor, yoksa gerçekten araç merkez ile haberleşiyormu? Yani diyelim araç ATC ile sürülüyor ve makinist bunu devre dışı bıraktı, normalde beykınlardan geçerken araç bunu sisteme iletir, o zaman (var ise) kumanda merkezindeki adam ne iş yapar? Makiniste sordumu? Neden? El-Cevap?
Ama biliyorum ki bu tezlerde haklı bile olsam bunlara cevap verilmez, ne diyelim kimsenin ölmediğine dua edelim.