Söz savunmanın demişler, bakalım savunma ne demiş:
Şimdi hemen şerhimizi düşelim, zaten ilgili yeri işaretledim, eğer benim karşımda makinist direkt bu ifadeyi yazılı olarak verirse zaten ipi çekilmiş olur "YHT hattından normal hatta geçtiğim sırada hızı düşürmek istedim" harika yani makasa, hadi direkt makas göbeğine demiyelim makas ağzına 105 le girdin, eğer düz gidecek olsan bu sorun değil, sonuçta hızlı tren hattı ve herhalde makaslar 30 la geçilmiyordur, ama söz konusu olan makas değiştirmek ise, o zaman hızlı tren yoluda olsa 105 le makas değiştirilmez, dimi makinist kardeşim? Yani sen makasa kadar 100-105 her ne ise geldin, ve orada sert bir şekilde hızı düşürmek istedin, ama başarılı olamadın, "fren sistemi arıza yaptı" demişsin, ok, diyelim ki yaptı ve acil freni çektin, ne olabilir? ya ivme kolunu tam geri çektin, ki bu yemedi, totmandan ayağını çektin ya da acil durdurma butonuna bastın ve raydan çıktın, mantıklı. Kabul ettim, peki neden makasa kadar o hızla geldin? Kullandığın aracın ne kadar mesafede duracağını bilmiyormusun? Makasa gelmeden hızı düşürmeye çalıştıysan, ve düşüremedi isen neden makası geçmeden önce, yani düz yolda iken acil durdurma işlemini yapmadın? Makasta o hızla da deray edeceğini biliyorsun? Kuvarsman ya da ne varsa orada onun göbeğinden o hızla geçemeyeceğini biliyorsun, deray riski yüksek, o zaman?Olayın ardından YHT’nin makinistleri E.Ç. ve Ö.P.’nin jandarma ekipleri tarafından ifadeleri alındı. Makinistlerden Ö.P. ifadesinde, Ankara’dan Eskişehir’e gelirken şehir merkezine yaklaştığında, YHT hattından normal hatta geçtiği sırada trenin hızını yavaşlatmak istediğini, ancak trenin fren sisteminden kaynaklanan arıza nedeniyle el frenini çektiği sırada frenin sert olmasından dolayı ani çekme sonucu vagonların raydan çıktığını iddia etti.
Bence ifadeyi iyi kurmamışsın, bir kere frenlerde bir sorun oldu ise araç bunu kaydetmiştir, ve makinist bunu biliyor, yani kayıt yapıldığını koskoca bakan bile söylemişti. Dolayısı ile bu durumda makinist yalan söylememeli yoksa bir kat daha suçlu olacak, doğru söylediğini kabul ediyorum, ama o zamanda yukarıda ki sorularımı tekrar soruyorum, neden makasa gelene kadar hızını daha düşürmedin ve düşüremedi isen neden daha önce acil fren yapmadın?
Artı bir soruda kuruma, Otomatik Sistemden makinistin çıkarttığı iddia edildi. Peki, bunca milyar lira ile yapılan hatta, araç takibi nasıl yapılıyor? Bir kumanda merkezi varmı? Bu merkezden araçlar sadece nerede diyemi izleniyor, yoksa gerçekten araç merkez ile haberleşiyormu? Yani diyelim araç ATC ile sürülüyor ve makinist bunu devre dışı bıraktı, normalde beykınlardan geçerken araç bunu sisteme iletir, o zaman (var ise) kumanda merkezindeki adam ne iş yapar? Makiniste sordumu? Neden? El-Cevap?
Ama biliyorum ki bu tezlerde haklı bile olsam bunlara cevap verilmez, ne diyelim kimsenin ölmediğine dua edelim.