gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2008 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Freni Patlayan Belediye Otobüsü Eve Girdi

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Prş, 2008 09:05

Edinilen bilgiye göre kaza, Hacı Ahmet Yesevi Mahallesi, Dilek Yolu üzerinde meydana geldi. Malatya Belediyesi'ne ait Yusuf Bulduk yönetimindeki 44 DF 591 plakalı toplu taşıma aracı, yolcuları durakta indirip, gün içi seferlerini tamamlayarak, garaja giderken, sağ şeride geçerek yolun kenarındaki tek katlı evin içerisine girdi.

Kazada evin depo olarak kullanılan bir bölümü yıkılırken, evin tavanı da otobüsün içine girdi. Feci kazada, araç içinde sıkışan şoför Yusuf Bulduk, Sivil Savunma ve itfaiye ekipleri tarafından yaklaşık 1 saat süren çalışma sonrasında kurtarıldı. Her iki bacağında da kırılmalar olan Bulduk, Turgut Özal Tıp Merkezi'ne kaldırıldı.
Ölüm olmaması sevindirici, yaralılara geçmiş olsun diyorum, benim merak ettiğim bir istatistik var ama ülkemizdeki karayolu kazaları ile ilgili geçtiğimiz yıl yaptığım bilgi edinme başvurum bile cevabını bulamadıktan sonra pek ümitli değilim, ben Türkiye ile Avrupa da meydana gelen şehir içi karayolu araçlarında fren patlaması sonucu meydana gelen kaza oranı karşılaştırması nedir? Bunu çok merak ediyorum, bir arabanın freni neden patlar ve sadece ülkemizdemi bu kadar çok freni patlak araba var?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Konya' da Belediye Otobüsü Devrildi

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cum, 2008 09:53

Bir belediye otobüsü kazasıda Konya' da meydana geldi kazada bir öğrencinin hayatını kaybettiği 5 te yaralı olduğu bildirilmiş, ölene rahmet yakınlarına sabır yaralılara geçmiş olsun diyoruz.
Konya'da belediye otobüsünün devrilmesi sonucu 1 kişi öldü, 5 kişi yaralandı. Edinilen bilgiye göre, Hamza Ateş (35) yönetimindeki 42 BZ 919 plakalı belediye otobüsü, merkez Selçuklu ilçesi Yazır Mahallesi'nde aynı yönde giden Hakan Işık (48) idaresindeki 06 AH 5828 plakalı otomobile çarparak devrildi. Kazada, otobüste yolcu olarak bulunan ve Selçuk Üniversitesinde öğrenci olduğu öğrenilen Kemal Erdik (20) olay yerinde hayatını kaybetti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı tren demiryolu işçilerini biç

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cum, 2008 11:48

Çin' de akıl almaz kaza, gerçi akıl almaması normal çünkü akıl sistem güvenliği ve iş ve işçi sağlığını düzenler, hızlı tren hattı yapmak akıllı olmak anlamına gelmiyor onu doğru işletebilmek akıllı olduğunuzu gösterir. Cihan haber ajansından gelen haberin özetinde ray değiştirme derken içeriğinde vagon değiştirme demiş bu muhtemelen ray değiştirme işlemi yapacak ekibin çalışması esnasında gerçekleşmiş ve bilançosu anlamında acı bir olay,
Demiryolu Bakanlığı'nın bugün yaptığı açıklamada, kazanın Çarşamba akşamı Pekin'den sahil şehri Qingdao'a giden hızlı trenin Anqiu şehrinde demiryolu işçilerinin vagonların yerlerini değiştirdiği sırada işçilere çarpmasıyla meydana geldiğini bildirdi.

Yerel medyanın haberinde, yaralananların sağlık durumlarının iyi olduğu, demiryolunun kısa süreli kapanmasının ardından yeniden ulaşıma açıldığı belirtildi.

Açıklamada vagonların yer değiştirme işleminin yerel saatle 22:00'dan 01:30'a kadar planlandığı ve bölgeden geçen trenlerin hızlarının saat 21:00'den itibaren saatte 45 kilometre olmasının istendiği ifade edildi.

Ancak işçilerin saat 20:45'te bölgeye geldiği ve hızlı trenin saatte 120 kilometre hızla bölgeden geçtiği için trajedinin oluştuğu aktarıldı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kütahya'da Tren Kazası-Deray Eden Vagonlarda 9 

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2008 13:26

Büyük geçmiş olsun diyoruz, trenin 4 vagonu deray ettiği için meydana gelen kazada ölü ve yaralı sayısının artmasından endişe ediliyor.
Edinilen bilgiye göre Denizli-Haydarpaşa seferini yapmakta olan Pamukkale Ekspresi isimli yolcu treni, Kütahya'nın Altıntaş ilçesine bağlı Çöhürler Köyü yakınlarında kaza geçirdi. 8 vagonu bulunan trenin ilk 2 vagonu devrilirken, bu vagonlarda bulunan 8 kişinin hayatını kaybettiği belirlendi. Olayda 30'dan fazla kişinin de yaralandığı açıklandı. Emniyet ekipleri, olay yerinde yoğun güvenlik önlemleri alırken, polis ve itfaiye ekiplerinin yardımı ile kurtarılan yaralılar,
trenin sağlam kalan vagonlarına ve bölgeye intikal eden ambulanslara bindirilerek, Kütahya merkeze taşındı. Buradan hastanelere sevk edilen yaralılar, tedavi altına alındı. Yaralılar arasında durumu ağır olanların bulunmadığına işaret eden yetkililer, tedavilerin sürdüğünü kaydetti.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise olay yerine gelerek incelemelerde bulundu. Karaman, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı telefonla arayarak kazayla ilgili bilgi verdi. Kütahya Valisi Şükrü Kocatepe de, kazayla ilgili yaptığı açıklamada, "Kazada 29 yaralı var. Bunların 3 tanesinin kimlikleri belirlenemedi. Yaralıların 16 tanesi Afyon'daki, 13 tanesi de Kütahya'daki hastanelere kaldırıldı. Kazada sabotaj iddiası yok. Kazanın sebebi yapılan araştırmalardan sonra belli olacak" dedi.

Trenin altında kalıp yaşamını yitirenlerin kimliklerinin vagonlar kaldırıldıktan sonra belirleneceği bildirildi.

Öte yandan gecenin karanlığında büyük bir gürültüyle uyandıklarını belirten kazazedeler, neye uğradıklarını şaşırdıklarını belirtirken, "Güvenli diye trenle seyahat ediyorduk. Kütahya'ya girişimizden kısa süre sonra büyük bir gürültüyle uyandık. Bomba patladığını sandık. Büyük bir gürültü oldu. Herkes çok korktu. Küçük çocuklar ve kadınlar ağlamaya başladı. Çok korktuk. Büyük bir felaketten kurtulduk. Büyük geçmiş olsun" dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Pzr, 2008 15:09

Bu trene ben de bir zamanlar binmiştim. Seferimizde bir tekerlek mi kopmuştu, ne olmuştu, yolculuk biraz "zor" geçti, ama 70 senelik bir yataklı vagonla gezmek çok şahaneydi. 1993-95 arasıydı galiba. O hat zaten çok yavaş işleyenlerden bir tanesi. Sebebi yazmamışlar? Trenyolunun dökülmesinden miydi? Çok ciddî bir onerım gereği var tren şebekemizde.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kazanın Sebebi Ray Başı Contasınd Kı

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2008 19:09

Evet kazadan hemen sonra yapılan ilk tespitlerde kazanın soğuğa bağlı olarak conta başındaki ray kırılmasından olabileceği belirtilmiş, kısa bir teknik açıklama yapmak gerekir ise ülkemizde bildiğim kadarı ile şehirlerarası hatlarda halen raydan izleme sistemi (Train Tracktion) yok, dolayısı ile ray aralarında izole cebre dediğimiz hattı sekşınlara ayıran bir uygulama yok, raylar ya kaynaklı ya da normal cebre ile tutturuluyor bu durumda, tabi sözlerimden şu anlaşılmasın izole cebre sistemi kırılmayı önlemek için değildir ama normal cebre ile kaynaksız birleşimde kırılma daha kolaydır, ısı etkisi ile genleşen ya da daralan raylar en zayıf bulduğu bölgeden kırılmaktadır ki bu da raya göre daha ince olan cebre bağlantısıdır, tahmin edebileceğiniz üzere rayın kırılması ile birlikte ikiye ayrılan rayın her iki tarafındaki gerilim farklı olacağından raylar arasında dever, kot ya da yatay düzlem farklılıları oluşmakta bu da çok düşük hızla gidiyor olsa dahi trenler için bir tehlike oluşturmaktadır. Örn. bir zamanlar M1 Aksaray-Havalimanı hattında Merter' den Zeytinburnu' na yaklaşımda havaların soğuması ve yazın çok ısınması ile birlikte ray kırılması meydana gelirdi (daha sonra önlemi alındı ve bu problem giderildi) bu kırılma eğer geç saatlerde meydana gelirse ve düzgün bir kırık olmuşsa seferlerin aksamaması için normal cebre ile tutturulur fakat buradan araçlar 5km hız ile geçerlerdi, bu herhangi bir şekilde kazaya sebebiyet vermeyecek bir durumdur, çünkü ray geometrisi bozulmadan sabitlenmiştir ve rutin kontrolde tespiti mümkündür, ama şehirlerarası hatlarda bu kadar uzun bir yolun hem rutin kontrolü zor hemde ray izleme sistemleri ray kırığı olduğunda bir yarı veriyormu bilemiyorum?

Sonuç olarak kaza ile ilgili yapılan ilk açıklama bu durumu gösteriyor, kazada ölenlerin ailelerine sabır diliyor, yaralılara acil şifalar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Zonguldak' ta Yük Treni Devrildi

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Pzt, 2008 12:57

Karabük’ten Zonguldak’a giden yük treni bugün saat 05.08’de, Kayadibi-Gökçebey istasyonları arasında düşen kaya parçalarına çarpması sonucu raydan çıkarak devrildi. 2 lokomotif ve 7 vagondan oluşan yük treninin devrilmesi üzerine kurtarma çalışmaları başlatıldı.

Zonguldak Valiliği Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklamada, tren kazasında ölen ve yaralanan kimsenin olmadığı belirtilerek, şöyle denildi:

“Yolun açılması çalışmalarına başlanılmıştır. Karabük’ten 07.50’de hareket eden imdat treni saat 09.20’de olay yerine gelmiş ve çalışmalarına başlamışlardır. Ayrıca Ankara’dan demiryolu vincinin de bulunduğu imdat treninin saat 18.00 civarında olay yerine gelmesi beklenmektedir. Yolun tahminen saat 22.00’de trafiğe açılması beklenilmektedir. Yolcu trenleri Zonguldak-Gökçebey arası çalıştırılacaktır.”
Kaza sabah 5 te meydana geliyor ama imdat treni 7.50 de hareket ediyor, imdat ekibi normalde hazır beklemiyormu? Tren deray etti makinistler öldü ve kimse cep telefonu kullanamıyor diyelim peki demiryollarında bu trenleri takip eden bir sistem yokmu (olmadığını ben biliyorum da gıcııklık işte sorayım) Demiryolları en güvenli ulaşım sistemidir prensibine sıkı sıkıya bağlı bir kurum ne güzel nasıl olsa güvenli ya vinç Ankara' dan geliyor :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kaza Olmayan Hemzemin Geçit İstiyoruz!

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Pzt, 2008 13:01

Kahramanmaraş'ta hemzemin geçitte trenin otomobile çarpması sonucu 1 kişi öldü, 7 kişi yaralandı. Edinilen bilgiye göre, Pazarcık ilçesi Narlı beldesinde, Adana-Diyarbakır seferini yapan yolcu treni, saat 03.00'te, hemzemin geçitte R. Kaya'nın kullandığı 23 K 0086 plakalı otomobile çarptı.

Kazada Kaya öldü, otomobilde bulunan 7 kişi yaralandı. Yaralılar, Kahramanmaraş ve Yenişehir devlet hastanelerinde tedavi altına alındı
Demiryollarının rehabilitasyonundan önce süratle hemzemin geçitleri ve karayolu araç kullanıcılarını rehabilite edecek bir proje oluşturulamazmı? Bu gidişle sitemizin en çok mesaj alan başlığı hemzeminler sayesinde kazalar başlığı olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Deray' a giden 15 işçiden haber alınamıy

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2008 17:40

Erzincan'da dün akşam ulaşıma kapanan Erzincan- Erzurum Demiryolu'nu açmaya giden 15 işçiden haber alınamıyor. Erzincan'a bağlı Tanyeri ile Demirkapı tren istasyonlarında yolda dray (trenin yoldan çıkması) olması sebebiyle bölgeye yardıma giden Rotatif (küçük tren) raydan çıktı. Raylardan çıkan treni kurtarmak için Erzincan'dan olay yerine giden 15 işçiden haber alınamıyor. İşçilerin dray yapan trene ulaşamadıkları öğrenildi.

Erzincan Gar Müdürlüğü konuyla ilgili açıklama yapmazken, kayıp olan işçilere ulaşılmaya çalışılıyor. Bölgeye yeni bir ekip gönderilirken arama çalışmaları devam ediyor.
Umarım işçilerden ölen ya da yaralanan yoktur, çetin kış şartlarında sağlıklı şekilde barınabilecekleri bir yere sığınmışlardır

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 31 Oca Prş, 2008 12:12

2-3 gün önce atayköy de metronun teli koptu diye konuşuıyorlardı tramvayda? ben bir yerde görmedim haberlerde falan ama trenin üstüne düştü diyordu yolcular, kendimiz çıktık içinde kaldık diye anlatıyrodu adamın biri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Pzr, 2008 19:50

2-3 gün önce atayköy de metronun teli koptu diye konuşuıyorlardı tramvayda? ben bir yerde görmedim haberlerde falan ama trenin üstüne düştü diyordu yolcular, kendimiz çıktık içinde kaldık diye anlatıyrodu adamın biri.
İstanbul' da kar yağışından bir önceki gün şiddetli poyraz fırtınası nedeni ile çatı kaplaması koparak enerji hattına kontakt etmiş, bu kontakt ile kablo koparak düşmüştür, peronda bulunan araç makinisti aracı hareket ettirmemiş zaten açan trafo nedeni ile de enerji kesilerek herhangi bir şekilde can kaybına mahal verecek durum oluşmamıştır, katener bakım ekipleri olaya hızlı bir şekilde müdahale ederek aracı çekmiş hattın enerji bağlantısını yaparak sistem işler hale getirilmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Facia son anda önlendi

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Pzr, 2008 19:55

TCDD İzmir 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, gazetecilere yaptığı açıklamada, ilk edinilen bilgilere göre, Denizli-İzmir seferini yapan 34604 sefer sayılı yük treninin Aydın Tren Garı'na varmadan önceki son tünel içerisindeki makasa, 10 kilometre hız sınırının üzerinde girilmesi sonucu kazanın meydana geldiğini söyledi.

Eriş, kazada ölen ya da yaralının olmadığını, ancak kazanın tünel içerisinde olmasından ötürü vinç kullanılamaması nedeniyle,demiryolunun açılmasının akşama kadar süreceğini belirtti.

Demiryollarında meydana gelen kazaların bir çok eksene bağlı olduğunu vurgulayan Eriş, Aydın-Denizli arasındaki hattın 150 yıllık olduğunu ve bu altyapıyı kısa bir zaman içerisinde değiştirme şanslarının olmadığını söyledi.

Eriş, trenin taşıdığı 20 bin litrelik motorinin herhangi bir şekilde alev almamasına sevindiklerini kaydetti.
Öncelikle arkadaş bir çok eksene bağlı derken ne demek istemiş bilmiyorum ama pek çok faktör falan demek istiyordu herhalde, ayrıca bir demiryolunun 150 yıllık olması onun kullanılamaz olduğu anlamına gelmez, bir demiryolunun bozuk olması makas bölgelerinden geçişin 10 km ye düşürülmüş olması o hattın bakımsız olduğunu gösterir, bakımsızlığın pek çok faktörü var ve ben memur olarak bunları dile getiremem diyorsa o zaten bambaşka bir şey :) Son olarak bildiğim kadarı ile mazot kolayca parlayan bir şey değil, yani üzerine ateş tutsanızda alev almaz (katkısız mazot) ancak basınç altında ya da başka patlamalar nedeni ile oluşacak yüksek ısı ile falan yanabilir neyse herkes herşeyi bilmek zorunda değil, geçmiş olsun.

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön