23. sayfa (Toplam 24 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 15:47
gönderen alabay
Şu haritada biraz işaretledim, gözünüzde daha iyi canladırabilirsiniz belki.

Resim

Yeşil bloklar olay yerleri. Üstteki kırmızı balon ilk aksama alanı. Sağdaki kırmızı balon ikinci aksama alanı. Büyük yeşil balon yedek otobüs işletmesi. Soldaki küçük yeşil balon depo, araçların varmaları gerektiği yer.

Üstte 5, 3, 1 geçen ana aks Hauptbahnhof tarafında yüksekten, köprü üstü gidiyor, Runzmattenweg denen yerde de viyadük. Soldaki nehir üstü geçişinden sonra da yine dik bir eğim var, o yüzden bu yollar eğim açısından zor. Çekliecekse, sadece alt yoldan, yani 5’in aksından olur bu. Ama nöraljik noktalar belli, bu olay da bugün hemen ikisini çarpıttı.

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 15:49
gönderen Esat
Tramvayların yük çekişi ne kadar kuvvetli bilemiyorum açıkçası ama bana hiç mantıklı gelmedi bunu denemek :) yokmu yav adam gibi bir Mercedes ya da MAN kamyon işletmede? Bayağı bir fakir bu sizin Freiburg ha.

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 18:20
gönderen alabay
Valla aslında işletmede tekerleklerine ek raya ray tekerleği de indirebilen kamyonlar var burada. Ama neden onları kullanmamışlar? Çekme gücü mü yetmezdi? Ben de bilmiyorum. Ama tramvayların çekiş güçleri burada aslında iyi olmak zorunda, çünkü sadece düz gitmiyorlar, viyadük, gar köprüsü, ray altından geçiş (gelecek), bunlar eğimli. Tabiîki bilmediğimiz şu var: Ray bileme canavarı kaç tonluk?! 8) Ben resmi görünce ilk önce bunu genel bir resim sandım, megerse hakikaten bu şey Freiburg’a gelmiş. ben daha hiç görmedim, bileme işlerini küçük portakalrengi tramvaycıklarla yaparlardı hep :shock: Ama Freiburg’ta ciddî tramvay şebekesi büyütme plânları var, belki ondandır.

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 18:57
gönderen Esat
alabay yazdı:Valla aslında işletmede tekerleklerine ek raya ray tekerleği de indirebilen kamyonlar var burada. Ama neden onları kullanmamışlar? Çekme gücü mü yetmezdi? Ben de bilmiyorum. Ama tramvayların çekiş güçleri burada aslında iyi olmak zorunda, çünkü sadece düz gitmiyorlar, viyadük, gar köprüsü, ray altından geçiş (gelecek), bunlar eğimli. Tabiîki bilmediğimiz şu var: Ray bileme canavarı kaç tonluk?! 8) Ben resmi görünce ilk önce bunu genel bir resim sandım, megerse hakikaten bu şey Freiburg’a gelmiş. ben daha hiç görmedim, bileme işlerini küçük portakalrengi tramvaycıklarla yaparlardı hep :shock: Ama Freiburg’ta ciddî tramvay şebekesi büyütme plânları var, belki ondandır.
O kamyon zweiwege dedigim iste, onlar rahat ceker bir vagonu ama dedigin gibi o taslama makinesi bayagi agir olabilir, bir tram/metro vagonu bos 30 ton civarinda geliyor yanilmiyorsam, neyse kotu bir tecrube yasamislar, bundan sonra deli gibi tedbir alir simdi bunlar, sutten agizlari yandi ya :)

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 19:00
gönderen alabay
Garanti. Artık traşlama için bütün kenti kapatırlar, evden çıkma yasağı falan olur!

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 21:15
gönderen alabay
Evet, traş sabununa devam …

Kara Gün diyorlar, bunu hakikaten ciddî şekilde yüzlerine, gözlerine bulaştırmışlar.

http://www.badische-zeitung.de/schienen ... useinander

Resimlerle Esat ilgilenir.

Bileme aracı yaklaşık beş ay evvel alınmış. Tanesinin fiyatı 2 milyon Euro (bir kaç tane mi aldılar yeho?). Sonra bu aracı bir DÜWAG GT8-Z ile çekmeye çalışmışlar (ouvvvv, EN sevdiklerim onlar yahu, aman aman :( ). O da çekerken yırtılmış. Sonra sökmek zorunda kalmışlar. İnsaallah yine tamir ederler, çünkü bu GT8-Z araçlar muazzam, becne buranın en rahat ve güzel araçları. İmâlatları acaip pahallı olduğundan ve yedek parça problemlerinden alımlarına zamanında devam edilmemişti, hatırlıyorum. Sonra Combino geldi ve mahfetti bizi (Esat beni C-sever sanıyor, nedense). Evet, akşama kadar herşey rezildi. Bileme makinesini yine işletebilmişler, kendi gücüyle depoya gitmiş (herhâlde, düşünüyorum şimdi, alttan değil, üst ringden gitmiştir o zaman, yoldaki tramvayları ne yaptıysalar). Şimdi parçalanmış tramvay ne oldu? Dizel lokomotifi getirip, onunla çekmişler :lol: Yahu, gidip görmeliydi aslında, ama hava çok pis, buz gibi, karlı, karanlık, insan üşüyor ve üşeniyor. Bu dizel lokomotifi depodan, demiryollarından değil. Baştan onunla çekseymişler yahu. Ama belki güçü yetmezdi (bileme aracı için). Zararlar şu an belli değil, ama çok yüksek diyorlar. Sebepler de meçhul henüz.

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2012 23:16
gönderen Esat
Ho hoho hohoo rezillik diz boyunu gecmis be orada

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2012 00:09
gönderen alabay
Evet, daha çok Karadeniz veya Bursa fıkrası gibi, inanılmaz bir şey :mrgreen:

İşin (bizim için) müsbet tarafı – beklenmedik bir bakış açısı … tramvay çapına.

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2012 08:49
gönderen Mehmet keles
Başar bu senin freiburgunda neler olmuş öyle. Kara değil kapkara zifiri karanlık bir gece yaşanmış... bu olaylar alman tekniğine hiç yakışmıyor. Ölçülü hesaplı kitaplı iş yapan almanlara acıdım demek ki dejeneration orayıda kaplamış. Araç aracı çekerken iki hesap yapılır kütle ile çekiş gücü ve bağlantı gücü almanların hayatı bu hesapları yapmakla geçiyor. Tanıdığım almanlar bir işe başlarken elli defa hesaplar öyle başlarlar kolay kolay bir işe hemen girişmezler. Vay vay çok güldüm bu adamlara, demek yeni nesil bozulmuş....artık hata nedir hesapsızlık nedir tanışmışlar... deme sakın yahu çok insafsızsın... bu fırsat her zaman ele geçmez... yahu halen gülüyorum. Taşlama aracını çekmeye kalktıkları tren körük koparmış.... çok da hoşuma gitti... Başar istanbulda olsan tüm yemekler benden bugün diyebilirim..... başar lütfen biraz daha fazla fotoğraf bul bu konuda rica ediyorum...

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2012 09:40
gönderen Esat
:) valla ben bir sey diyemedim Mehmet sen iyi yazmissin, bende hakikatten sasirdim, acik konusayim bu isin sorumlusu kimse kellesinin alinmasini bekliyorum, cünkü hakikatten o is disiplini ve hesap kitap adamiyiz ayaklarina yakismamis. Yük ile ilgili cekme isi gercekten karisik aslinda yani, aracin motor gücü üzerinden hesaplandiginda ceker gibi görünebilir ama ceki yapacak aparat buna dayanirmi, baglanti noktasi dayanirmi, misal gecmisten bir örnegim var, kamyon ile yük tasirken rampa bir yolda iseniz yük arkada dingil üzerinde ise zorlaniyor ama ön dingile yakin yüklenirse itiyor, fakat ayni arac camura girdiginde bu sefer yükün cekici dingil üzerinde olmasi gerekiyor, alakasiz bir örnek ama :)

Bakalim biraz daha foto bulursak iyi olur hakikatten.

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2012 10:32
gönderen Mehmet keles
Ecet esat çok muteber bir söz vardır, bunu almanlarda çok kullanır. Bir zincirin gücü en zayıf halkası kadardır.....

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2012 12:16
gönderen alabay
Mehmet, aynen! :lol:

Bu nasıl olmuş, ne olmuş, kim ne yapmış, aklım almıyor. Bu koca araç bu kadar kısa süredir burada da, o yüzden mi bocaladılar, bilmiyorum. ben Freiburglu’ları zaten sevmiyorum, neredeyse oh olsun diyeceğim, ama ayıptır :-) Bu şirketin üst düzey adamlarının bir tanesi burada komşum, ama aramız artık buz gibi, hehe :-)

Gazetede yeni birşey bulamadım ama palavracı komentatörlerin bir tanesi komik bir şey yazmış, demiş ki, iyi ki Freiburg’un metrosu yok, bunlar tüneli üstten acıp, vagonları teker teker vinçle çıkarırlardı, LOL, çok iyi. Ula, Freiburg burası.

Ama şaka bir yana, çok ilginç bir şey var, Almanya derken, biz daha çok öz Almanya’yı kastederiz ya. Sen kuzeyi tanırsın, batısı Alman, ortası Alman, doğusu Rus (hehe), güneydoğusu de Bayuvar, Alman değil. Ama buraları, biliyorsundur, sonradan Almanya’ya bağlandı, bizim burası Önavusturya idi (Vorderösterreich). Freiburg’un arması hâlâ Avusturya renklerinde, bizim burada çok yerde kırmızı beyaz görebilirsin. Ayrılmak istememişlerdi de, koparıldılar. Ve buranın kültürü çok güney kültürü. Havası Antalya gibi, insanları da Fransız, İtalyan gibi … zaten burnumuzun dibinde güney. Dört beş saatte Milano’dasın. Belki budur :lol: