gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2013 [Arşiv]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bizde de Intimsphäre diye bir şey yok, çok sinir oluyorum. Bari bir de hüviyet cüzdan numarasını, telefonunu ve yazlık adreslerini de yazsalar. Ne bu be? Herkesin herks hakkında herşeyi mi bilmesi lâzım. Biz Feyzbuktan bile ileri ve en ileriyiz Bir yandan başörtü kavgası, bir yandan herşey açık seçik, gıcık oluyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/3sayfa/haber/1064 ... u-2-yaraliAydın'ın Germencik ilçesinde demiryolu köprüsünden iki çocuğuyla geçmeye çalışan anne ve çocuklarına tren çarptı. Annenin kucağındaki 4 aylık bebek hayatını kaybetti, anne ve diğer kızı yaralandı.
http://www.haber7.com/yangin/haber/1064 ... mden-donduBursa'dan, İstanbul'a gitmekte olan Mercedes marka yolcu otobüsü alev aldı. Yolcular, araçtan son anda inerek canlarını kurtardı. Dumandan etkilenen iki yolcuya ambulansta müdahale edildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/trafik-kazalari/h ... -48-yaraliKırşehir'de, otobüsün şarampole devrilmesi sonucu aralarında 6 çocuğunda olduğu 48 kişi yaralandı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/avrupa/haber/1066 ... sikisti-veBinmek üzere olduğu metronun kapısının aniden kapanmasıyla bacağı sıkışan yaşlı adam, makinistin olayı farketmemesiyle birlikte bir facia yaşadı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/trafik-kazalari/h ... -46-yarali
Bursa'dan Bodrum'a giden Ali P. yönetimindeki 16 EV 252 plakalı yolcu otobüsü, İshakçelebi beldesi yakınlarında şarampole devrildi.
Kaza sonrası olay yerine ambulans ve kurtarma ekipleri sevk edildi.
Kazada yaralanan 46 kişi, ambulanslarla Manisa, Saruhanlı ve Merkezefendi devlet hastanelerine kaldırıldı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Almanya'da 1935'ten beri otobüs yasağı varmış, bu sene kalkmış...Bizde de olsa iyi olur, Türkiye gibi fazlasıyla dağlık ve büyük bölümü karlı geçen ülkelerde karayolu fazla mantıklı bir seçim değil bana göre; tüneller, viyadükler vs fazla para, bu sefer yolu dolambaçlı yapsan yakıtta dışarı bağımlı bir ülkeyiz yine kayıptayız.
Zaten sanayi, turizm ve nüfusumuzun büyük kısmı kıyılarımızda bu deniz yolları için güzel bir potansiyel, yaz aylarında kim Muğla'ya, İzmir'e Antalya'ya deniz üzerinden uygun fiyatla gitmek istemez ki, olmadı havayolu var, Doğu'dan 20 saatle gelinen yolu üstüne 20TL daha ekleyerek neden 2 saate düşürmeyesin ki?
Zaten sanayi, turizm ve nüfusumuzun büyük kısmı kıyılarımızda bu deniz yolları için güzel bir potansiyel, yaz aylarında kim Muğla'ya, İzmir'e Antalya'ya deniz üzerinden uygun fiyatla gitmek istemez ki, olmadı havayolu var, Doğu'dan 20 saatle gelinen yolu üstüne 20TL daha ekleyerek neden 2 saate düşürmeyesin ki?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Karayolu taşımacılığı her halükarda var olacaktır, o bahsettiğin alman mevzusunu tartışmıştık bir başlıkta, neden Almanya bunca sene sonra otobüs yasağını kaldırdı? Aslında yasağı tam olarak kaldırmadı da bildiğim kadarı ile, sadece esnetti, kural olarak hala bir güzergahta otobüs taşımacılığı yapabilmek için DB nin onayının alınması gerekiyor, ama eskiden çok nadiren verilen izinler vardı, şimdi kapsamı genişletildi çünkü Almanya içerisinde demiryollarının yolcu taşımacılığında rakibi yok! Peki bu rakipsizlik avantaj sağlıyor mu? Fiyatlar gerçekten ucuz falan mı? Başar daha iyi biliyor bu konuları tabii ki ama fiyatları da öyle hiçte fakir dostu değil otobüs taşımacılığında ise daha cazip fiyatlar var ve insanlar ciddi anlamda tercih ediyorlar, yani acelesi olan biner trene gider, ki onda bile ülkeler arasında gece treni ile falan giderseniz yandı gülüm keten helva oluyor
Otobüs taşımacılığının yaygınlığını azaltmalıyız bunda hemfikirim ama tamamen kaldırılması da doğru değil, diğer taraftan alternatifiniz ne? Havayolu, 40 liraya bilet ama arayınca o bilet yok. Hızlı tren şimdilik hala çok ucuz aslında bizde ama yaygın değil ki buna da karşıyım, her ile hızlı tren! Tamam büyük ülkeyiz ve yaygın bir hızlı tren ağımız olmalı ama normal demiryolunu hiç yapmayarak otobüse alternatif olabileceğini düşünmüyorum.
Otobüs taşımacılığının yaygınlığını azaltmalıyız bunda hemfikirim ama tamamen kaldırılması da doğru değil, diğer taraftan alternatifiniz ne? Havayolu, 40 liraya bilet ama arayınca o bilet yok. Hızlı tren şimdilik hala çok ucuz aslında bizde ama yaygın değil ki buna da karşıyım, her ile hızlı tren! Tamam büyük ülkeyiz ve yaygın bir hızlı tren ağımız olmalı ama normal demiryolunu hiç yapmayarak otobüse alternatif olabileceğini düşünmüyorum.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Tabii tamamen kaldırılmamalı arabası tutanı var, uçaktan korkanı var, dalgada sallanınca kusanı var ama otobanlara bakıyoruz resmen otobüs kaynıyor, hayat çok hızlandı artık devletinde artık hızlı ulaşım araçlarına daha ağırlık vermesi gerekmiyor mu? Neredeyse yakında her köye 3 şeritli duble yol götürecekler, ama deniz ve hava ulaşımında nüfusumuza bakıldığında dünya standartlarını yakalayamadığımızı düşünüyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kesinlikle, daha dün bununla ilgili bir yazı okudum, kabaca değinmişti ama Avrupa' nın elindeki kaynakları (sömürge ya da şu bu, bunun bir önemi yok) nasıl kendi ülkeleri içerisinde daha hızlı erişim için kullandığı ile alakalı idi, yani yapılan otoyol ve ağırlıklı olarak demiryolu erişiminin gerçekten kalkınmalarında büyük payı var, bugün Amerika bile demiryoluna yeniden dönmeye çalışıyor (parası yok kıvranıyor o başka) ama sadece gep geniş otoyollar yaparak çözülemeyeceğini geçte olsa kavradılar, biz treni kaçırdık mı? Hayır, zararın neresinden dönülürse kârdır ve zaten burada höykürmemizin en büyük sebeplerinden birisi bu, yani yapıyoruz madem tam yapalım, avuntular ile ya da aman şimdilik bu yapılsın buna da şükür ile geçirecek zamanımız yok, bunun karşıtı olarak sadece şov amaçlı işler ile günü geçirecek zamanımız da yok, bana göre bu iki hatadan da kurtulabilmiş değiliz.Anatolian yazdı:hayat çok hızlandı artık devletinde artık hızlı ulaşım araçlarına daha ağırlık vermesi gerekmiyor mu? Neredeyse yakında her köye 3 şeritli duble yol götürecekler, ama deniz ve hava ulaşımında nüfusumuza bakıldığında dünya standartlarını yakalayamadığımızı düşünüyorum
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Almanyadaki demiryolları ağı Türkiye ile hiçbir zaman ve şekilde kıyaslanamaz. Ona göre, Türkiyede otobüs yasağı biraz garip olur. Almanyada demiryollarında kapatılan yollarda otobüs işletilirdi, ek olarak kapatılan güzergâhlarda da otobüsler önemli. FreiburgMünih relasyonu yaklaşık on senedir yok artık, ne yazık ki. Şimdi artık otobüs hattı var. Demiryollarında şu şekilde (de) rekâbet var: Raylardan sadece DB trenleri geçmiyor, özel şirketler de var. Ayrıca, ve bu çok ilginç, eski Posta otobüsleri de geri geliyor
ve, DB de kendisine ait otobüsler işletiyor En komiği (ve ama da mantıklısı!) işte bu. Türkiyede TCDD hem tren, hem karayolları taşımacılığını yapsaaydı, daha iyi olurdu. Demiryolu işletmeciliği olmasa da, aklıma Yunanistan ve İsrail geliyorlar ikisinde de otobüs işletmeciliği daha merkezî ve organize bir şey. İşte bu bizde eksikti ve eksik. Hem TCDD hem PTT bu iş için çok makul olurlardı. Ve hâlâ da öyle olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/trafik-kazalari/h ... bus-carptiCevizlibağ metrobüs durağında bekleyen ve güvenlik çizgisini geçtiği ileri sürülen kadına metrobüs çarptı. Kazada yaralanan Tülay Taşçı (32), ambulansla hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Yozgat'ta tren raydan çıkmış http://gundem.milliyet.com.tr/yolcu-tre ... efault.htm