tkn-RS.11 » Ray Tipleri ve Bağlantı Elemanları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Prş, 2012 01:11

alabay yazdı:Burada yeni ahşap travers yok artık, hepsi beton (veya betona benzeyen bir şey). Ahşapları da bunlarla değiştiriyorlar.
Geçende yazmıştım bunun hakkında, ben en azından makas bölgelerinde pek değiştirildiğini sanmıyorum, viyadük üzerlerinde köprülerde falan eğer sistem betona fiks ize zaten mecburen beton, ama balastlı sistemlerde makas bölgeleri hala ahşap, ben dediğim malzeme ile değiştiriliyor diye anlamıştım ama onu da geçen mesajımda düzelttim betona fiks işletmelerde başka malzeme kullanma çabaları var ama halen gördüğüm kadarı ile ahşap devam ediyor, teknik kısmını bilemem Mehmet bunun geçerli bazı sebepleri olduğunu yazmış, ha üstün alaman mühendisliği bir şey uydurmuştur bilemem :) bir zamanlar sanırım RHEA 2000 diye bir sistem çıkartmışlardı, beton traversler ile yapılan bir hat tasarımı idi ama detayını hatırlamıyorum. Açıkçası çok bilgi sahibi olmadan iddia da etmek istemem, yanlız Mehmet'in teknik bilgiside benim için çok değerli ve güvenilirdir.

Ha bir gün illa ki yerine bir şey bulunacaktır, yani ağaç kesmeyelim başka bir şeyden yapalım gibi düşünceler ya da maliyet, ya da uygulama kolaylığı gerekçe bulunur, zor olan aynı işlevi görecek malzemeyi bulmak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Prş, 2012 09:31

Yok, hepsi değiştirildi. Evet, sen bir zamanlar birşey yazmıştın, ben de ondan sonra gidip baktım. Ahşap kalmadı, bırakılmıyor. Baktım şimdi, resmini bulamadım.

2010’da Freiburg’ta yaptıkları ray değiştirmelerinden resimler var elimde. Basel’den kuzeye, bilmem nereye kadar, Karlsruhe? Bütün raylar onarılıyor ve traversler değiştiriliyor, değiştirildi. Freiburg’tan kuzeye doğru çalıştılar ve çalışıyorlar, Freiburg’tan güneye de başlamışlar galiba. Genelde geceleri çalışılıyor.

Ne yazık ki şimdi makas bölge resmim yok, ama buralarda makaslar var, gidip bakmıştım.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Prş, 2012 11:20

Tamam Başar bu resimleri hatırlıyorum, bunda bir sorun yok eski hattın yenilenmesi tabii ki beton travers olacak, biz biraz daha farklı bir şeyden bahsediyoruz sana güveniyorum da :) ortada birde gerçek var makas gruplarında benimde bildiğim kadarı ile ahşap, ha ağacının özelliğini bilmiyorum ve neden hala ahşap dediğim gibi teknik bilgim yok ama yanal atılımla alakalı bir şey olsa gerek diye düşünüyorum betonda esneme payı yok ahşapta vardır diye düşündüm, bu yüzden makas bölgesi burajı ve hat geometrisi önemlidir mesela, tamamı beton zeminli hatlarda bu nasıl oluyor bilgim yok, sadece tahminlerim var yanıltıcı olmamak için çok deşmiyorum mevzuyu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Prş, 2012 11:39

Betonda esnemeyi şimdi tam bilmiyorum, ama gevşekliği bayağı yüksek, yani öyle sanıldığı kadar hareketsiz ve sert değil, hiç de değil. Eskiden, teknik kariyer zamanımda :-) beton teknolojisi yapmıştım yarım sene, bir sene. Orada öğrenilenler, sokakta sanılandan çok farklı. O yüzden belki beton bu konuda ahşaba benzer de. Araştırmalı.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 10 May Prş, 2012 23:26

Beton traverlerin içine konan demirler ön germelidir. Yani önce demirler gerilir sonra beton dökülür. Bu sayede az betonla çok kuvvetli bir kütle oluşturulur. Bu teknoloji özellikle viyadük köprü gibi konstruksiyonlarda da kullanılır. Bu teknolojiler 50 kiloluk traversleri bayağı hafifletip yarı yarıya kadar düşürmüştür. Bu sayede beton traverslerin hem nakliyesinde hemde aplikasyonun da tasarruf sağlanmıştır, kullanılan betonun azalması da maliyeti düşürmüştür.. Fakat ahşapların yinede fonksiyonu farklıdır. Kullanılması sadece ağaç katliamını engellemek için sonlandırılabilir. Betonda esneklik tabiiki olmaz hemen çatlama yapar. Farkındaysanız son yıllarda üretilen traverslerin ebatı oldukça küçültülmüştür. Fleksibilitesi sadece hafiflemesidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Cum, 2012 10:41

Ben esnekliği vardır diye biliyor(d)um.

Esat, Mehmet’in bahsettiği betona burada Spannbeton derler, ilgine.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 11 May Cum, 2012 18:54

Buda meşhur Nabla...

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 11 May Cum, 2012 18:55

Resim

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 11 May Cum, 2012 18:58

Mehmet keleş yazdı: 50 kiloluk traversleri bayağı hafifletip yarı yarıya kadar düşürmüştür. .
Düzeltme 50 kiloluk değil 250 olacaktı...

Cevapla

“Ulaşım Teknolojileri - Teknikler - Eğitimler” sayfasına dön