tkn-TS:07 » Elektronik Ödeme Sistemleri - Haberler Düşünceler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Prş, 2010 20:36

alabay yazdı:Ben şimdi sadece "web sayfası" diyeyim de ...
Başar be, lütfen, rica etsem herkesin anlayacağı şeyler söylesen, ne bileyim yani salt Felsefe tartışacak bir bölüm açalım istersen :D orada böyle Nitçe falan takılırız :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Prş, 2010 21:47

Yahu! Web sayfası yapma tekniğini görüyorum da, başka "internet" teknikleri beni yutkunduruyor. Anlatamadım mı? Hani intanet ekispıloğra falan ...

Off, bazen çok da uzun bir hattın var vallahi (lange Leitung) :lol:

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 26 Tem Pzt, 2010 16:42

Benim yeni kart cüzdanın içindeyken çalışmıyor, illa çıkarmak gerekiyor.Acaba öğrenci kartları görülebilsin diye bi ayar mı çekildi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Pzt, 2010 17:36

Olurmu olur bak :) sonuçta paso dediğimiz öğrenci kartarında resmin görülmesi gerekiyor :) yapmışlardır diyorsun bir ayar. Akbillerde bildiğim kadarı ile farklı bir ses veriyordu öğrenci akbilleri, otobüslerde şoförler bu sesten tanıyarak eğer göstermez ise kartı göstermesini istiyorlardı, temassız kartlar ile akbil arasında bana göre fonksiyon olarak bir farklılık yok tek fark kartların daha kolay taşınabilir olması, ayrıca okuyucularının da pek çok farklı yere adapte edilebilmesi yani banka kartı fonksiyonu verilerek POS makinelerinden okunması dahi mümkün, akbil fiziki şekli nedeni ile bu sorunları aşamadı hiç. Ama kullanımda öğrencilerin ya da özel kart kullananların böyle bir handikapı var yani resimli kartlar da kart ne olursa olsun gösterilmek zorunda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:12

Ben bu hafta İstanbulKart ı test etme imkanı buldum, daha önce kullandığım Akbile göre taşıma ve kullanım açısından daha kolaymış gerçekten.

Ücret ile ilgili bir kıyas yapmadım yapamadım açıkçası ama şu ödeme geri alma hadisesi çok hoşuma gitti. Bu konuda bayağı bir tereddütlü idim, özellikle büyük duraklarda sıkıntı olabilir yoğunluk olabilir diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Olmadığı gibi acaba kimse geri ödeme almıyormu diye düşünmeden de edemedim :) sürekli olarak sistemi kullanan kişiler nerede para iadesi alacağını bildiği için belki oralarda dokunduruyorlardır detayını bilmiyorum ama iyi, dediğim gibi şüpheli idim ama kullanınca gördüm iyi numara.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Çrş, 2012 11:17

Ulaştırma Bakanlığı yeni bir proje üzerinde çalışıyormuş, bu projeye göre Türkiye'nin neresinde olursa olsun alacağınız bir kart ile her yer de ve her modda ulaşım imkanına sahip olacakmışsınız. Teoride harika bir fikir ama pratikte bu işten yine belediyeler zararlı çıkar gibi geliyor bana :) Sonuçta o paranın toplanacağı bir havuz sistemi olmak durumunda ve iller üzerinde bir yapı söz konusu olduğuna göre denetimide bakanlıkta olmak durumunda. Bu da gelirlerin toplanarak dağıtılması demek, satış nasıl olacak? Satış işinin ihale edilmesi ya da her il için tek tek belediyelere yetki verilmesi gerekecek bu aşılabilecek bir sorun ama ödeme almada ve dağıtımda sıkıntılar çıkabilir. Bu da aşılamayacak bir sorun değil ama genelde "kolluk bende kıllık bende" tavrında olan üst idareler her zaman böyle büyük bir canlı parayı ekstra kullanarak kâr elde etmeyi severler/tercih ederler.

Kullanım anlamında bir şey diyemeyeceğim, muhtemelen pratik ve iyi bir çözüm olacaktır. Şimdilik ayrı bir başlık açmaya gerek görmedim buradan devam etsin.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/toplu-ta ... efault.htm
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, toplu taşımada ses getirecek yeni bir uygulama için düğmeye bastı. Buna göre ülke genelinde tren, gemi, otobüs, metro ve hafif raylı sistemlerde geçerli olacak “ulusal toplu taşıma kartları” hazırlanacak. Vatandaş, hangi ile giderse gitsin cebindeki ulusal kartla, toplu taşıma araçlarından bedeli karşılığında yararlanabilecek. Habertürk'ün haberine göre; Ulaştırma Bakanlığı, projeyle ilgili olarak bir süredir çalışma yapıyor.

Kaynaklar, “ulusal kart”ın özellikle sık sık seyahat eden vatandaşlar için büyük kolaylık sağlayacağına dikkat çekti. Projenin önünde bazı engeller bulunduğunu belirten kaynaklar, bunların aşılması gerektiğini vurguladı.

Uygulama, öncelikle pilot iller Ankara, İzmir ve İstanbul’da devreye alınacak. Daha sonra diğer illeri de kapsayacak biçimde genişletilecek. Ankara’da oturan bir yurttaş, İstanbul’a ya da İzmir’e gittiğinde Ankara’da kullandığı “ulusal toplu taşıma kartı” İstanbul’da trene, metroya, deniz otobüsüne ya da belediye-halk otobüsüne binebilecek. Karttan, kullandığı kadar kontör düşecek. İlgili, belediyenin hesabına kontör işlenecek.

Bakanlık kaynakları, “Her bir belediyenin ayrı ayrı işleyen toplu taşıma sistemleri ve buna ilişkin yazılımları var. Bu sistemlerin, yeni uygulamaya uygun hale getirilmesi gerekiyor” dedi. Kartlar, PTT’nin yurt genelindeki binlerce bayii ve merkezinde satılacak. Kartlarda, erişim sorunu yaşanmayacak
Kartların PTT lerde satılması düşüncesi çok saçma, kıçı kırık bir zarf için bile sıra beklediğimiz postanelerde bir de kart sırası, işin bu yönü korkunç anlamsız ama işte yukarıda bahsettiğm detay satış aşamasında kontrolü elde tutmak istiyorlar, projenin önündeki engeller daha çok bürokratik olsa gerek ama hallederler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Çrş, 2012 13:19

Hm, ilginç. Bakalım olur mu.

Aklıma bu vesileyle Almanya’da çoktandır konuşulan, bir ara bazı yerlerde pilot projesi olarak denenen, ama eninde sonunda hiçbir şekilde hayata geçirilemeyen bir şey geliyor: ulusal serbest taşım. Yani herkes her yerde her şeye öyle elini, kolunu sallaya binebilecek.

Nasıl olur? Bir toplu taşım ve ulaşım vergi havuzu oluşacak, şu ve şu yaş arası herkesten ona göre bir miktar vergi alınacak. Bugün hiç ödemeyen de ödeyecek, çok ödeyen de ödeyecek. Teoride çok yayıldığından, miktar iyice düşecek. Sonra herkes hak kazanmış olacak. Bilmem, bunun iyice bir hesabını kitabını yapan olsa, burada proje ismi sıfır tarifesi – neden Türkiye böyle bir şeye önder olmasın? Yani, bu senin gönderdiğini okumasaydım teklif etmezdim, ama birbirine yakın iki adım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 01:13

Şimdi ben bu senin söylediğini saçma buluyorum biliyorsun bir kaç seferde yazdım. Çok komünistik bir düşünce ve bugün herhalde yeşillerin daha çok sarıldığı bir argümanda olabilir, siyasi kısmı beni bağlamıyor.

Ammmaaa şunu diyeyim, tekrar düşündüm sen yazdıktan sonra. Evet bu fikir Almanya ya da başka bir Avrupa kentinde yemez, çünkü buna koyacağın vergi adama koyar ve tepki gösterir, her halta meydana inen milletlerde olmaz bu iş. Bu iş nerede olur? Deprem vergisi, özel iletişim vergisi adı altında topladığın paralar ile başka şeyler yapıpta ses çıkmayan bir ülkede olur. Evet bu önerin Türkiye'de kesinlikle yürür. Bunun hesabı kitabı iyi yapılarak, gelir farkı gözetmeksizin her vatandaştan eşit oranda Toplu Taşım Vergisi adında bir para kesilebilirse, -ki Türkiye'de çatır çatır kesilir- bu iş harika bir şekilde yürür.

Ülkeye dışarıdan gelenler ne yapacak? Bunun iki yolu var, ya adamın ülkeye girişinde ayak bastı parası gibi para alırsın, ya da vizesine ücret olarak eklersin, herkese vize uygulamadığına göre bu biraz zor gibi. Ya da vize uygulamıyorum zaten gelene kapıda vize veriyorum diyorsan, misal AB vatandaşları sınır kapısında 3 aylık vize alabiliyor. Orada ücrete dahil edersin bu sorunda çözülür. Ha şimdi dağda koyun otlatan çoban niye bu vergiyi ödesin, ya da hergün mercodesi ile şirketine giden patron niye ödesin? :) O zaman ne oluyorrr, bu fikir önerme aşamasında kalmış oluyor. :)

Cevapla

“Ulaşım Teknolojileri - Teknikler - Eğitimler” sayfasına dön