tkn-RS.13 » Makinistlik Kriterleri
Gönderilme zamanı: 04 Oca Pzr, 2009 23:17
Bu soru ile çokça karşılaşıyorum, sektörün içinde iken çevremde en çok duyduğum sorulardan bir tanesi idi dahi diyebilirim sitemizde de zaman zaman gerek site içi aramada gerekse arama motorları aracılığı bu soruyu merak edenlerin geldiğini görüyorum, o zaman hazır bu işin eğitim kısmında bulunmuş ve eğitimlere ciddi emek sarf etmiş arkadaşlarda aramızda iken soruyu soralım.
Makinist olmak için hangi kriterler uygulanmaktadır, özel kriterler varmıdır?
Aslında ben bu sorunun cevabının biraz değişken olduğunu düşünüyorum, sonuçta standartları işletmeciler kendi kuralları ve yapısına göre düzenler, bazı işletmeciler illa ki üniversite mezunu olsun (bi laf vardır arabayı ehliyet değil şoför kullanır diye hatırlatayım dedim) ya da elektrik elektronik mezunu olsun, bazıları bana lise mezunu yeter diyebilir, bazılarıda demiryolu okulundan gelsin diyebilir, bunun İş-Kur un ya da devletin belirlediği bir standart iş tanımı olduğunu pek sanmıyorum açıkçası.
Dolayısı ile makinistlik yapacak kişilerin minimum lise ve meslek listelerinin tercihen elektrik - elektronik bölümlerinden mezun olmaları şartı çoğu yerde uygulanmaktadır, yine tercihen meslek yüksek okulu ya da fakülte mezunları tercih sebebidir, elektrik - elektronik bilgisinin istenmesi işin temelinin elektrik ile alakalı olmasından kaynaklanmaktadır, temel eğitimlerde elektrik bilgisi olması ve bu kavramları anlayabilmesi gerekmektedir.
İkinci olarak kişi aday olarak seçilmiş olsa dahi muhakkak detaylı ve ciddi bir psikoteknik testten geçebilmelidir. Makinistlik mesleğinde kent içi olsa dahi özellikle metro ve banliyö gibi durağan ortamlarda uzun soluklu sürüşler esnasında dikkat durumunda süreklilik sağlanması, ülkemizde tramvay gibi kent içi sistemlerinde ise sürekli bir stres ortamı bulunması bu testlerin önemini arttırmaktadır.
Bunun dışında yine benim bildiğim kriterler arasında, ciddi görme ve duyma bozukluklarının bulunmaması, epilepsi ya da benzeri sinir sistemi hastalıklarının bulunmaması aranan şartlar arasında yer alıyor.
Yazılı şartlar arasında varmıdır bilmiyorum ama sürüşe ve araca hakimiyete engel olacak, ya da görevi gereği araç üzerinde yerine getirmesi gereken görevleri yapmasına engel olacak fiziki engelleri bulunmaması gerekir.
Bunlar benim bildiklerim ile birlikte yaptığım bazı tespitlerden de ibarettir, bize tam doğru cevapları Mehmet hoca verecektir diye düşünüyorum.
Makinist olmak için hangi kriterler uygulanmaktadır, özel kriterler varmıdır?
Aslında ben bu sorunun cevabının biraz değişken olduğunu düşünüyorum, sonuçta standartları işletmeciler kendi kuralları ve yapısına göre düzenler, bazı işletmeciler illa ki üniversite mezunu olsun (bi laf vardır arabayı ehliyet değil şoför kullanır diye hatırlatayım dedim) ya da elektrik elektronik mezunu olsun, bazıları bana lise mezunu yeter diyebilir, bazılarıda demiryolu okulundan gelsin diyebilir, bunun İş-Kur un ya da devletin belirlediği bir standart iş tanımı olduğunu pek sanmıyorum açıkçası.
Dolayısı ile makinistlik yapacak kişilerin minimum lise ve meslek listelerinin tercihen elektrik - elektronik bölümlerinden mezun olmaları şartı çoğu yerde uygulanmaktadır, yine tercihen meslek yüksek okulu ya da fakülte mezunları tercih sebebidir, elektrik - elektronik bilgisinin istenmesi işin temelinin elektrik ile alakalı olmasından kaynaklanmaktadır, temel eğitimlerde elektrik bilgisi olması ve bu kavramları anlayabilmesi gerekmektedir.
İkinci olarak kişi aday olarak seçilmiş olsa dahi muhakkak detaylı ve ciddi bir psikoteknik testten geçebilmelidir. Makinistlik mesleğinde kent içi olsa dahi özellikle metro ve banliyö gibi durağan ortamlarda uzun soluklu sürüşler esnasında dikkat durumunda süreklilik sağlanması, ülkemizde tramvay gibi kent içi sistemlerinde ise sürekli bir stres ortamı bulunması bu testlerin önemini arttırmaktadır.
Bunun dışında yine benim bildiğim kriterler arasında, ciddi görme ve duyma bozukluklarının bulunmaması, epilepsi ya da benzeri sinir sistemi hastalıklarının bulunmaması aranan şartlar arasında yer alıyor.
Yazılı şartlar arasında varmıdır bilmiyorum ama sürüşe ve araca hakimiyete engel olacak, ya da görevi gereği araç üzerinde yerine getirmesi gereken görevleri yapmasına engel olacak fiziki engelleri bulunmaması gerekir.
Bunlar benim bildiklerim ile birlikte yaptığım bazı tespitlerden de ibarettir, bize tam doğru cevapları Mehmet hoca verecektir diye düşünüyorum.