tkn-M.12 » 1 TBM Senede 2.500 Metre Tünel Kazar !

Cevapla
Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tkn-M.12 » 1 TBM Senede 2.500 Metre Tünel Kazar !

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Sal, 2008 16:12

Metro hatlarında çalışmalar arttıkça hayatımıza giren TBMlerin performansı hakkında spekülatif bilgiler vardı. Kimi günde 20 m, kimi 12 m diyordu. Hedeflenen ile gerçekleşen fiili durumlar arasında farklar olabiliyor. Bu konu ile ilgili merakımı gidermek için 1 senedir Başakşehir Metrosunun TBM'ini izliyorum. Her istasyona geldiğinde haberdar oluyorum mutlaka.

TBM; 1 EKİM 2007 Tarihinde; Başakşehir 1. Etapta idi. Geldik 1 EKİM 2008 Tarihine: Gözlemlerime göre G.Sanayi ile İSTOÇ arasında başlangıçta bir yerde olacak. 2 Nokta arasını google earth'te ölçtüğümüz zaman 4.000 m civarına denk geliyor. Tabi ki aç-kapa şeklinde manuel kazılan istasyon kazılarını TBM'in performansından çıkarmamız gerekiyor. Manuel yapılan istasyon kazısı burada, toplam 4 istasyon ile 1.500 m civarında. Bu rakamı çıkardığımızda geriye salt TBM performansı olan 2.500 m'lik tünel kazısı kalıyor.

Metrolarda TBM+MANUEL karışımı yılda 4.000-4.500 m tünel kazısı yapılabilir

ALIN SİZE FİİLİ BİR DURUM.

Bundan sonra tüm metro inşaatlarının gerçek bitiş tarihlerini bu veriye göre tahmin edebilirsiniz. Belediyeci amcalara kulak asmadan.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Sal, 2008 19:47

Bi görece bir kavram, neye göre? Sana göre :) cünkü cok iyi bilirsin ki istatistik cikartiyorsan bir örneklem grubun olmali burada sadece bir denek üzerindeki bilgiden yola cikarak bunu bilgi olarak sunmak yanlis anlasilabilir.

Ammmaaa diger taraftan Istanbul geneli kazilarin hizina bakarsak tabii ki dogru söylüyorsun, yazinin sonundaki IBB de ki amcalar atifindan bunu anliyorum ;) Cünkü bir diger örnek Otoga-Bagcilar da günde 16 metre yani bir TBM nin nerede ise teknik hizinin maksimumda kazi yapilmisti taa ki Cincin deresinde binalar yikilana kadar, bu yikim süreci kazilari durdurunca tabii ki ortalama ilerleme hizida düsmüs oldu simdi bu bizim TBM nin günde kac metre kazdigini düsünmeliyiz?

Bence Istanbul genelindeki toplam kazilari göz önüne alarak degerlendirmeli ve not olarak a) Müteahhit parasini alamadiginda b) dere yatagina yapilan binalar zarar gördügünde c) Belediye baskani degistiginde d) bla bla bla lardan dolayi kazi hizlari degiskenlik gösterebilmektedir diye ekleyelim :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 08:36

Evet evet. Tüm parameteleri ele aldığımıza tbm'in performansı etkileniyor. TBM'in bakım yapıldığı zamanları oluyor. Kazmadan beklediği zamanlar oluyor. Rötarlar oluyor. Fiili olarak 1 senede yaptığı kazı uzunluğu bu. Metrolar hakkında atılıp tutulurken bu bilgiden yararlanabiliriz. Dediğimiz gibi 2.500 olmazda kasar biraz 3.000 olur. Ama 5.000'i geçmez mesela.

Dolayısıyla çıkarım yapmaya ve metroların hedeflerine temkinli yaklaşmaya çalışıyoruz. Bu bilgiler ışığında Başakşehir'in metrosunun bu sene sonuna yetişeceğini ballandıra ballandıra anlatan emlakçılara değil mantığımıza inanırız. Ve deriz ki Sanayi-İstoç arası 5 ay alır mesela. Bu sene bitmez metro.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 09:42

Bu bilgiler ışığında Başakşehir'in metrosunun bu sene sonuna yetişeceğini ballandıra ballandıra anlatan emlakçılara değil mantığımıza inanırız.
Hahahahah yaw daha gecen sene yapiyorlardi bu reklamlari terbiyesiz herifler :P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 09:55

Hala Başakşehir'de metronun sene sonunda açılacağını düşünüyor herkes. Sene sonu bi gelsede görseler. Afyonlanmış gibiler. Tayyip'e bu kadar sempati olunca Kadir Beyin her dediğine inanıyorlar :D Anlamıyorlar ki Kadir Bey o bölgeye taşımaya çalışıyor cazibeyi. Yarınların temelini atıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 09:59

Acikcasi yerel secimlerde baskan degisikligi olursa neler olacak ben onu cok merak ediyorum, aslinda yapilmis calismalarin kaymagini yapanin yemesi dogrudur ama diger taraftan mevcut baskanin bazi icraatlari da icimize sinmiyor, halen IETT yönetimine nasil sabredebiliyor, bir mimar olarak nasil bazi katliamlara göz yumabiliyor, neden yaptigi islerin reklamini dogru düzgün yapmak yerine toplum tarafindan garip bir sekilde kabul gören Recep Ivedik tarzini benimsiyor, ben hala "Sen ne anlarsin laleden" sözünü unutmus degilim, lale dikecek yer kalmadi lalelerin heykelleri dikildi yani bir ara cok korktum mazallah bize de dikecekler diye kactim Istanbul dan :D

Her neyse, oy verecek olsam acikcasi secmeyi düsünmem ama bu kadar yapilmis isinde ortada kalip baskalari tarafindan yarim birakilmasi ya da sahiplenilmesini de yanlis buluyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 10:04

Kadir Bey'e nazikçe teşekkür edilip yol verilmeli. İyi hizmet etti. Ama kan değişimine ihtiyaç var. Bakış açısı değişmeli. Başlayan işler amenna. Ama bir şekilde biter. Kişilere bağlı kalmamalı.

Kadir Bey'in yerine gelecek adam;

1-Tramvayı Beşiktaş'a uzatmalı

2-Tramvay Bağcılar'dan kuzeye uzamalı

3-Beşiktaş Metrosu Otogar bağlantılı yapılmalı.

4-Bazı projelerde başlamamışken değişiklik olmalı.

Bu 4 konuda vizyon değişikliğine gidilmeli. O yüzden değişmesini istiyorum başkanın. Ama parti değişmesin. O daha büyük bir risk.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 10:06

Kesinlikle katiliyorum, tramvay ya da bir sekilde elektrikli yer üstü sistemlere de önem veren bir baskan gelmeli, özellikle Zeytinburnu ve Bayrampasa gibi ilcelerin kentsel dönüsümünde bu sistemler ele alinmali, tramvaysiz metro sistemleri icin bir benzetme yapacagim ama sansür gerektirir :) hadi ben kactim sonra cevaplarim mesajlari

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 10:48

Aziz Yeniay'ın İBB için adı geçiyor. O nasıl bakıyor acaba bu konulara. Vakıf mı? Ali İbiş'mi ne onunda adı geçiyor. İdris Güllüce de olabilir sanırım. Ama vekil oldu mu? Bu işlerden anlayan biri olursa çok iyi olur.

Yeni başkan mutlaka raycı olmalı. Her türlüsünden. İlla yeraltından yapaam dememeli? tramvaya özel önem vermeli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cmt, 2009 10:48

Resim

Devam eden bazı inşaatlarda uygulanan kazı yöntemleri hakkında bilgiler. Bu tabloa göre Darüşşafaka ve Yenikapı kesimlerinin yavaş ilerleme nedenlerinden birisi olarak bölgenin yapısı nedeni ile NATM nin tercih edilmiş olmasını da gösterebiliriz.

Marmaray ve M3 ün EPBM olduğunu zaten biliyorduk, yani çamurlu kazı :) açıkçası EPBM in açılımını bulamadım çokta aramak istemedim ama Marmaray başlığında yaptığımız gezide bu sistemin nasıl çalıştığını az çok anlatmıştım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Haz Cmt, 2009 11:31

Otogar-Bağcılar 3.7 km demiş. Halbu ki 4.5 km. Demek ki arada 8 m'lik kısım yer üstü kısmı. Kadir bey şu tarihte bitecek derken bu tabloya göre bilgi alıp kazı bitişini söylüyor demek ki. O yüzden adamın söylediği tarihler 6 ay sarkıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cmt, 2009 11:34

Otogar' dan tünel ağzına kadar olan kısım 800 metre rahat vardır sanırım o kesimi saymamışlar.

Cevapla

“Ulaşım Teknolojileri - Teknikler - Eğitimler” sayfasına dön