tkn-RS.13 » Raylı Sistemlerde Eğimler
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
tkn-RS.13 » Raylı Sistemlerde Eğimler
Merak ettimde Lizbondaki dik dediğiniz eğimler nedir? Bu konu özel ilgi alanıma giriyor. Mevcut en dik rampaları aşağı yukarı biliyorum, belki gözümden kaçmıştır? Siz lizbondaki cable carları karıştırıyor olamaz mısınız?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, yok, fünikülerler de vardı, ama benim bindiğim 28 numaralı tramvay hattıydı..Mehmet keleş yazdı:Merak ettimde Lizbondaki dik dediğiniz eğimler nedir? Bu konu özel ilgi alanıma giriyor. Mevcut en dik rampaları aşağı yukarı biliyorum, belki gözümden kaçmıştır? Siz lizbondaki cable carları karıştırıyor olamazmısınız?
Şu sayfada da bu hattan bahsetmiş: http://www.portugaldailyview.com/04-tou ... med-lisbon
Aşağıdaki resimdeki virajın eğimi de hiç fena değil. Vatman da zaten kafayı çevirmiş, yolu kolluyor..
Şu anda acil çıkmam gerek, ama bu hatla ilgili daha ayrıntılı bilgi bulmaya çalışacağım sonra..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, çok güzel bir kent, tadı damağımda kaldı, çok tavsiye ederim..Esat yazdı:Lizbon 28 numara meşhurdur, sırf bu tramvay yüzünden Lizbon' a gitmek istiyorum ve promosyon bileti kolluyorum
Lizbon'a sadece THY uçuyor ve biletler genelde aşırı pahalı.. (Yıllardır birikmiş millerle ve biraz mil borçlanarak alınca para ödemedim, ama ödeseydim 2.600 TL verecektim gidiş dönüş için.)
Tavsiyem, THY ile İstanbul'dan Santiago de Compostela'ya, oradan trenle Porto'ya ve oradan da trenle Lizbon'a geçmen yönünde..
Dört yıl önce Pegasus'la St. Etienne yakınlarındaki bir kasaba (kodu: EBU) havaalanına uçmuştum, adı Lyon olan Pegasus seferleri buraya yapılıyor. Buraya çok az tarifeli uçuş var ve birisi de Porto'dan Ryanair. Pegasus'la EBU, oradan Ryanair'la Porto ve oradan trenle Lizbon, doğrudan İstanbul'dan THY ile Lizbon'un yarı fiyatına bile gelebilir.
Not: Daha önce yanlışlıkla Easyjet demiştim, Ryanair'mış doğrusu, düzelttim, ama aşağıdaki alıntılarda eskisi kaldı tabii ki..
En son Engin Y tarafından 04 Ağu Pzt, 2014 17:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
yolculuklar dahil bir 4-5 güne patlar yani?Engin Y yazdı:Dört yıl önce Pegasus'la St. Etienne yakınlarındaki bir kasaba (kodu: EBU) havaalanına uçmuştum, adı Lyon olan Pegasus seferleri buraya yapılıyor. Buraya çok az tarifeli uçuş var ve birisi de Porto'dan Easyjet. Pegasus'la EBU, oradan Easyjet'le Porto ve iki gün Porto gezisi üstüne trenle Lizbon, doğrudan THY ile Lizbon'un yarı fiyatına gelebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://de.wikipedia.org/wiki/Linie_28E_ ... n_LissabonMehmet keleş yazdı:Merak ettimde Lizbondaki dik dediğiniz eğimler nedir? Bu konu özel ilgi alanıma giriyor. Mevcut en dik rampaları aşağı yukarı biliyorum, belki gözümden kaçmıştır? Siz lizbondaki cable carları karıştırıyor olamaz mısınız?
Eğim 13,5 miş, güzelll
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,Esat yazdı:yolculuklar dahil bir 4-5 güne patlar yani?Engin Y yazdı:Dört yıl önce Pegasus'la St. Etienne yakınlarındaki bir kasaba (kodu: EBU) havaalanına uçmuştum, adı Lyon olan Pegasus seferleri buraya yapılıyor. Buraya çok az tarifeli uçuş var ve birisi de Porto'dan Ryanair. Pegasus'la EBU, oradan Ryanair'la Porto ve oradan trenle Lizbon, doğrudan İstanbul'dan THY ile Lizbon'un yarı fiyatına gelebilir.
Oraya gitmişken bir gün araba kiralayıp (biz son dakikada 70 euro'ya bulduk, biraz erken davranıp 50'ye de bulunabilir) Nazare, Obidos ve Sintra'ya gitmeni, Sintra yakınlarındaki kıta Avrupasının en batı ucu olan Cabo do Roca'yı görmeni tavsiye ederim. İnsan çok duygulanıyor, koskoca okyanusu karşısında görünce..
Biz toplam üç gece kaldık Lizbon'da, ara günlerden birini yukarıdaki gezi ile geçirdik. Gittiğimiz gün (yarım), bir gün tam ve döndüğümüz gün (yarım) olmak üzere toplam iki gün de Lizbon ve yakınlarındaki Belem, Estoril ve Cascais (Belem'e tramvayla, diğer ikisine banliyö ile gidiliyor) için yeterli. Setubal tarafına gitmeye vaktimiz olmadı, ama çok methini duyduk, Lizbon'dakilere nazaran ucuz ve tazeymiş buradaki deniz mahsülleri..
Lizbon dağlık tepelik bir kent olduğu için kentin içinde bir sürü asansör, füniküler ve tepeden aşağıya çılgın gibi inen 28 numaralı tramvay var. Ayrıca, banliyö treni, metro ve kentin hafif dışına (Belem) çıkan bizim Bağcılar tramvayı gibi tramvayı da var..
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Doğru, bilgilerimi kontrol ettim, eğimde dünya birincisi hat. En dik yeri 13.5 en dar kurp yarıçapı 9 metre nerdeyse bu bilgi sözkonusu ekartmanda en dar yarıçap...
bunada bakmanızı isterim, 11,2 mükemmel....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... To-9dCOXug#!
bunada bakmanızı isterim, 11,2 mükemmel....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... To-9dCOXug#!
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,
Şu vidyodakilerden de çok var Lizbon'da. Bunlara kendimce, "cadde füniküleri" diyordum..
http://www.youtube.com/watch?v=b-a4F_x8WwY
Şimdi Wikipedia'ya baktım da senin "cable car" dediğin buymuş abi, öğrenmiş oldum ben de.. Sanırım Portekizliler bunlara "elevador" diyordu.. Bir de bizim İzmir'deki "asansör" gibi asansörleri vardı, ona da "elevador" diyorlar..
Şu vidyodakilerden de çok var Lizbon'da. Bunlara kendimce, "cadde füniküleri" diyordum..
http://www.youtube.com/watch?v=b-a4F_x8WwY
Şimdi Wikipedia'ya baktım da senin "cable car" dediğin buymuş abi, öğrenmiş oldum ben de.. Sanırım Portekizliler bunlara "elevador" diyordu.. Bir de bizim İzmir'deki "asansör" gibi asansörleri vardı, ona da "elevador" diyorlar..
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
tkn-RS.13 » Raylı Sistemlerde Eğimler
Binde 25'in üzerindeki ana hatlar (Almanya) (25 ‰)
Freiburg im Breisgau–Hirschsprung–Hinterzarten–Titisee-Neustadt (Höllentalbahn), maßgebende Neigung 57,14 ‰
City-S-Bahn Hamburg, 40 ‰
Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main mit der Flughafenschleife Köln, 40,0 ‰
2. Stammstrecke der S-Bahn München, 40 ‰ (geplant)
Nordrampe des City-Tunnels Leipzig, 40 ‰
Neuer Berghautunnel der Gäubahn, 39 ‰ – geplant
City-Tunnel Frankfurt, ca. 39 ‰
Verbindungsbahn der S-Bahn Stuttgart, bis zu ca. 38 ‰
Flughafenschleife Frankfurt, ca. 36 ‰
Neubaustrecke Wendlingen–Ulm, 35 ‰ im Bahnhofsbereich und 31 ‰ im Schnellfahrabschnitt – geplant
Bahnstrecke Raunheim Mönchwald–Raunheim Mönchhof, 35 ‰
Wuppertal-Vohwinkel–Essen-Überruhr, 35 ‰ im Bereich der Haltestelle Essen-Kupferdreh
Erkrath–Hochdahl, 33,3 ‰
Streckengleis Untertürkheim–Stuttgart Hauptbahnhof im Tunnel Obertürkheim, 33 ‰ – geplant
Stammstrecke der S-Bahn München, 32 ‰
Tunnel der Nord-Süd-Fernbahn Berlin, 30 ‰
Württembergische Schwarzwaldbahn, 30 ‰ im Bahnhof Stuttgart-Zuffenhausen
Lichtenfels–Pressig-Rothenkirchen–Probstzella–Saalfeld (Frankenwaldbahn), 29 ‰
Bahnstrecke Stuttgart-Rohr–Filderstadt, 29 ‰ im Bahnhof Stuttgart Flughafen/Messe
Rohrer Kurve, 26,9 ‰ – geplant
Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen, ca. 26,55 ‰ – geplant
Aachen–Ronheide–Herbesthal (Ronheider Rampe), 26,5 ‰
Tharandt–Edle Krone–Klingenberg-Colmnitz, 25,6 ‰
Neuenmarkt-Wirsberg – Marktschorgast (Schiefe Ebene), 25 ‰
Binde 40'ın üzerindeki tali hatlar (Almanya) ( 40 ‰)
Suhl–Schleusingen (Friedbergbahn), 66,6 ‰ – außer Betrieb
Blankenburg–Elbingerode–Tanne (Rübelandbahn), 61,4 ‰
Ilmenau–Schleusingen (Rennsteigbahn), 61,2 ‰
Boppard–Buchholz–Emmelshausen (Hunsrückbahn), 60,9 ‰
Herrnberg–Hirzenhain (Scheldetalbahn), 60 ‰ – bis 1993 abgebaut
Linz–Kalenborn (Kasbachtalbahn), 55,9 ‰
Freudenstadt–Baiersbronn–Rastatt (Murgtalbahn), 50,0 ‰
Eibenstock unt Bf–Eibenstock ob Bf, 50,0 ‰ – wegen des Baues der Talsperre Eibenstock 1975 aufgelassen
Schönheide Süd–Carlsfeld, 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 750 mm; 1967 aufgelassen
Oberzissen–Brenk–Engeln (Brohltalbahn), 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 1000 mm
Freilassing–Bad Reichenhall–Berchtesgaden, 40,8 ‰
Endüstriyel hatlar
Steinbacher Bergwerksbahn (Schmalspur 600 mm), 83,3 ‰ – stillgelegt
Austurya
Linz – Pöstlingberg (Pöstlingbergbahn), maximale Neigung 116 ‰ – steilste Adhäsionsbahn (En yüksek eğimdeki Dünya birincisi hat)
Leoben – Hieflau (Erzbergbahn, Österreich), 71 ‰
Innsbruck – Mittenwald – Garmisch-Partenkirchen (Mittenwaldbahn), 38 ‰
Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Kempten (Allgäu) (Außerfernbahn), 37,5 ‰
Innsbruck – Bludenz (Arlbergbahn), 31 ‰
Schwarzach-St. Veit – Spittal-Millstätter See (Tauernbahn), 28 ‰
Gloggnitz – Mürzzuschlag (Semmeringbahn), 25 ‰
Innsbruck – Verona (Brennerbahn), 25 ‰
İsviçre
Zürich HB–Uto Kulm (Uetlibergbahn), maximale Neigung 79 ‰ – steilste Normalspur-Adhäsionsbahn Europas
St. Gallen–Trogen (Trogenerbahn, Schmalspurbahn), 76 ‰
Montreux–Zweisimmen (MOB, Schmalspurbahn), 73 ‰
St. Moritz–Tirano (Berninabahn, RhB, Schmalspurbahn nach Italien), 70 ‰
Chur–Arosa (RhB, Schmalspurbahn), 60 ‰
Pfäffikon SZ–Arth-Goldau (SOB), 52 ‰
Landquart–Davos (RhB, Schmalspurbahn), 45 ‰
Diğer
Saint-Gervais–Vallorcine (Frankreich; Schmalspurbahn), maximale Neigung 90 ‰
Hakone–Gora (Hakone-Tozan-Linie, Japan), 80 ‰
Cosenza–San Giovanni in Fiore (Italien; Schmalspurbahn), 60 ‰
Myrdal–Flåm (Flåmsbahn, Norwegen), 55 ‰
Schlackenwerth–Joachimsthal (Tschechien), 50 ‰ – stillgelegt
Freiburg im Breisgau–Hirschsprung–Hinterzarten–Titisee-Neustadt (Höllentalbahn), maßgebende Neigung 57,14 ‰
City-S-Bahn Hamburg, 40 ‰
Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main mit der Flughafenschleife Köln, 40,0 ‰
2. Stammstrecke der S-Bahn München, 40 ‰ (geplant)
Nordrampe des City-Tunnels Leipzig, 40 ‰
Neuer Berghautunnel der Gäubahn, 39 ‰ – geplant
City-Tunnel Frankfurt, ca. 39 ‰
Verbindungsbahn der S-Bahn Stuttgart, bis zu ca. 38 ‰
Flughafenschleife Frankfurt, ca. 36 ‰
Neubaustrecke Wendlingen–Ulm, 35 ‰ im Bahnhofsbereich und 31 ‰ im Schnellfahrabschnitt – geplant
Bahnstrecke Raunheim Mönchwald–Raunheim Mönchhof, 35 ‰
Wuppertal-Vohwinkel–Essen-Überruhr, 35 ‰ im Bereich der Haltestelle Essen-Kupferdreh
Erkrath–Hochdahl, 33,3 ‰
Streckengleis Untertürkheim–Stuttgart Hauptbahnhof im Tunnel Obertürkheim, 33 ‰ – geplant
Stammstrecke der S-Bahn München, 32 ‰
Tunnel der Nord-Süd-Fernbahn Berlin, 30 ‰
Württembergische Schwarzwaldbahn, 30 ‰ im Bahnhof Stuttgart-Zuffenhausen
Lichtenfels–Pressig-Rothenkirchen–Probstzella–Saalfeld (Frankenwaldbahn), 29 ‰
Bahnstrecke Stuttgart-Rohr–Filderstadt, 29 ‰ im Bahnhof Stuttgart Flughafen/Messe
Rohrer Kurve, 26,9 ‰ – geplant
Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen, ca. 26,55 ‰ – geplant
Aachen–Ronheide–Herbesthal (Ronheider Rampe), 26,5 ‰
Tharandt–Edle Krone–Klingenberg-Colmnitz, 25,6 ‰
Neuenmarkt-Wirsberg – Marktschorgast (Schiefe Ebene), 25 ‰
Binde 40'ın üzerindeki tali hatlar (Almanya) ( 40 ‰)
Suhl–Schleusingen (Friedbergbahn), 66,6 ‰ – außer Betrieb
Blankenburg–Elbingerode–Tanne (Rübelandbahn), 61,4 ‰
Ilmenau–Schleusingen (Rennsteigbahn), 61,2 ‰
Boppard–Buchholz–Emmelshausen (Hunsrückbahn), 60,9 ‰
Herrnberg–Hirzenhain (Scheldetalbahn), 60 ‰ – bis 1993 abgebaut
Linz–Kalenborn (Kasbachtalbahn), 55,9 ‰
Freudenstadt–Baiersbronn–Rastatt (Murgtalbahn), 50,0 ‰
Eibenstock unt Bf–Eibenstock ob Bf, 50,0 ‰ – wegen des Baues der Talsperre Eibenstock 1975 aufgelassen
Schönheide Süd–Carlsfeld, 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 750 mm; 1967 aufgelassen
Oberzissen–Brenk–Engeln (Brohltalbahn), 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 1000 mm
Freilassing–Bad Reichenhall–Berchtesgaden, 40,8 ‰
Endüstriyel hatlar
Steinbacher Bergwerksbahn (Schmalspur 600 mm), 83,3 ‰ – stillgelegt
Austurya
Linz – Pöstlingberg (Pöstlingbergbahn), maximale Neigung 116 ‰ – steilste Adhäsionsbahn (En yüksek eğimdeki Dünya birincisi hat)
Leoben – Hieflau (Erzbergbahn, Österreich), 71 ‰
Innsbruck – Mittenwald – Garmisch-Partenkirchen (Mittenwaldbahn), 38 ‰
Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Kempten (Allgäu) (Außerfernbahn), 37,5 ‰
Innsbruck – Bludenz (Arlbergbahn), 31 ‰
Schwarzach-St. Veit – Spittal-Millstätter See (Tauernbahn), 28 ‰
Gloggnitz – Mürzzuschlag (Semmeringbahn), 25 ‰
Innsbruck – Verona (Brennerbahn), 25 ‰
İsviçre
Zürich HB–Uto Kulm (Uetlibergbahn), maximale Neigung 79 ‰ – steilste Normalspur-Adhäsionsbahn Europas
St. Gallen–Trogen (Trogenerbahn, Schmalspurbahn), 76 ‰
Montreux–Zweisimmen (MOB, Schmalspurbahn), 73 ‰
St. Moritz–Tirano (Berninabahn, RhB, Schmalspurbahn nach Italien), 70 ‰
Chur–Arosa (RhB, Schmalspurbahn), 60 ‰
Pfäffikon SZ–Arth-Goldau (SOB), 52 ‰
Landquart–Davos (RhB, Schmalspurbahn), 45 ‰
Diğer
Saint-Gervais–Vallorcine (Frankreich; Schmalspurbahn), maximale Neigung 90 ‰
Hakone–Gora (Hakone-Tozan-Linie, Japan), 80 ‰
Cosenza–San Giovanni in Fiore (Italien; Schmalspurbahn), 60 ‰
Myrdal–Flåm (Flåmsbahn, Norwegen), 55 ‰
Schlackenwerth–Joachimsthal (Tschechien), 50 ‰ – stillgelegt