2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 08 Şub Çrş, 2023 16:53
gönderen Engin Y
Ulaştırma Bakanı'nın arabası tekmelendi diye Twitter'a erişim yasağı getirdiği haberi doğru mu?

Doğruysa, yazıklar olsun; pek çok kişi kurtarma ve yardım iletişimini twitter'dan yürütüyor..

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 08 Şub Çrş, 2023 22:45
gönderen Esat
erişilemediği doğru sebebini bilmiyorum

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 09 Şub Prş, 2023 08:20
gönderen alabay
Buradaki havadislere göre Engin’in söylediği gibiymiş(miş). Bilmem yani. Bu gibi bir durumda siyasî hiçbir konunun köpürmemesi gerekirdi bence. Dün burada bir haritada »Almanya boyutunda bir deprem bölgesi« diye alan büyüklüğünü gösterdiler. İnsan küçük dilini yutuyor. İçimi buz gibi bir korku sardı. Cumhuriyet’imizin 100’üncü yılı. Şimdi İstanbul da sarsılırsa? Bu bir batış senaryosu, küresel boyutlarda hem de.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 13 Şub Pzt, 2023 12:27
gönderen asosyalmuhendis
Harita Genel Müdürlüğü'nün Atlas [https://atlas.harita.gov.tr] uygulamasına deprem katmanı eklenmiş. Bu katmanda depremde hasar gören bölgelerin güncel uydu görüntüleri var. Durum gerçekten çok kötü.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 13 Şub Pzt, 2023 18:35
gönderen Esat
asosyalmuhendis yazdı:
13 Şub Pzt, 2023 12:27
Harita Genel Müdürlüğü'nün Atlas [https://atlas.harita.gov.tr] uygulamasına deprem katmanı eklenmiş. Bu katmanda depremde hasar gören bölgelerin güncel uydu görüntüleri var. Durum gerçekten çok kötü.
teşekkürler, mta sitesinde istanbul için verilere baktım ama bir türlü yüklemedi ve sadece marmara içindeki fayı gösteriyor, geçenlerde 1939 da hazırlanmış bir fay haritasında pek çok fay gösteriyordu halbuki.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 13 Şub Pzt, 2023 20:25
gönderen asosyalmuhendis
Esat yazdı:
13 Şub Pzt, 2023 18:35

mta sitesinde istanbul için verilere baktım ama bir türlü yüklemedi ve sadece marmara içindeki fayı gösteriyor, geçenlerde 1939 da hazırlanmış bir fay haritasında pek çok fay gösteriyordu
İlk anda akla gelen fayların yer değiştirdiği olsa da esasında olan şey teknolojinin ilerlemesiyle gözlem ve tespit kabiliyetinin artması. Bu yüzden eskiden bu yana belirli zamanlarda haritalar güncellenmiş, güncellenmeye de devam ediyor. Halihazırda MTA'nın diri fay haritaları yanılmıyorsam 2011'de güncellenmişti. Gelişen teknoloji ile beraber daha neler göreceğiz bakalım.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 13 Şub Pzt, 2023 20:30
gönderen alabay
Teknolojiye, bilime, ilime inanmam diyenler çıkmazsa.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2023 08:20
gönderen Özgür Türkler
https://www.mta.gov.tr/v3.0/hizmetler/y ... haritalari

İstanbulda diri fay hattı yok diyor ama Kağıthane de 5 Şubat tarihinde deprem olmuş, biz hissetmedik gerçi...

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2023 08:58
gönderen Esat
Özgür Türkler yazdı:
14 Şub Sal, 2023 08:20
https://www.mta.gov.tr/v3.0/hizmetler/y ... haritalari

İstanbulda diri fay hattı yok diyor ama Kağıthane de 5 Şubat tarihinde deprem olmuş, biz hissetmedik gerçi...
işte bulamadığım bir gösterim var 1939 da üniversite çalışmış, boğaz ve haliç in içinde pek çok fay gösteriyor, o yüzden kafam karışıyor. Farkında isen MTA haritasında marmara denizi içindeki hariç hiç fay göstermiyor nerdeyse, bilmiyorum manipülatif geldi bana.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2023 09:50
gönderen Özgür Türkler
Haklısın Esat, bana da makyajlanmış gibi geldi son harita. İnsanların endişelerini engellemek istiyorlar herhalde, zaten hepimiz bu konuda panik içindeyiz. Hanım her gün başımın etini yiyor neden geldik İstanbul'a tekrar, ne güzel Ankara da unutmuştuk depremi diye...
Bildiğin kurbanlık koyun gibi kaderimizi bekliyor durumdayız. Şehirdeki ulaşım kanalları fecaat, depremde Çağlayan dan Kağıthane ye inen caddedeki eski binalardan biri yola devrilse yardım veya kurtarma gelecek yegane yol iptal olacak. Zaten bütün binalar caddelere sıfır vaziyette, parklanma vs yüzünden itfaiye arabaları bile çoğu yerde geçecek yol bulamıyor, böyle pek çok konuyu ele almak lazım. Eskiden 99 depreminden sonra afetde kullanılacak yollar belirliydi ve buraya parklanma vs izni verilmiyordu, tekrar bu düzene geçmemiz lazım acilen , bu işin ihmal kaldıracak bir tarafı yok malesef, Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Bu arada Orta Anadolu illerinde hemen kira ve konut fiyatlarına zam gelmiş deprem sonrası , Ankara'da 16 olan kira ilanları hemen 19.5 olmuş mesela!

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2023 10:14
gönderen Esat
Evet Özgür haklısın, hepimiz endişe taşıyoruz ve gelinen noktada bireysel ekonomik gücümüz bir değişme yetmiyor. Bahsettiğin düzenlemelerin ise açıkçası işlerliğini hiç görmedim, yine de yapıldığında göreceğimi düşünmüyorum. Bakalım neler olacak, moral bozmak istemem ama dediğin gibi kurbanlık koyun gibi bekliyoruz.

Re: mrş-GNL.43 » Maraş Depremi Genel Bilgiler & Konuşmalar

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2023 14:03
gönderen Özgür Türkler
Ekonomik güç demişken, İstanbul diğer illeri bir şekilde ekonomik gücü ile destekleyebilir afet zamanlarında ama tam dersi bir durum hasıl olduğunda ülke ekonomisi de bunu malesef karşılayamaz. Acilen uygulanabilir bir aksiyon planı oluşturup uygulamamız lazım. Gerekirse evdeki metrekarelerimizden feragat edip depreme dayanıklı evlerde oturmayı kabullenmemiz lazım. Dayanıksız 120 metrekare yerine dayanıklı 90 metrekarede oturmayı kabul edeceğiz başka oluru yok. Dikey değil yatay mimariye geçeceğiz , uygun olmayan yüksek katlı yapıları terk edeceğiz, depreme uygun yapı metodlarına yönelip beton bağımlılığımızı ortadan kaldıracağız. Yollarımızı afet zamanları işlevsel tutabilmek için ulaşım reformu yapacağız, bireysel değil toplu ulaşıma yöneleceğiz. Yapacak çok iş var ve ne kadar zamanımız kaldığını bilmiyoruz, bir geri sayım var bilmediğimiz ve saat işliyor.
Artık bilimi akılı önceleyip japonlar ne yapmış, dünyada bu işin doğru örnekleri neler, bize nasıl uydurabiliriz doğru uygulamaları bunları hızlıca bulup bir an önce uygulamaya geçmemiz lazım ve şehri de küçültmemiz lazım. Neyse, uzun oldu affınıza sığınıyorum :)