ist-RS.25 » İstanbul Raylı Sistemler Haritası Anketi

Kilitli

Hangi İstanbul Ağ Haritası Tasarımı Daha Anlaşılır?

1 Numara
0
Oy yok
2 Numara
15
100%
Hiçbiri
0
Oy yok
 
Toplam oy: 15

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-RS.25 » İstanbul Raylı Sistemler Haritası

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Sal, 2014 12:23

Arkadaşlar aşağıda vereceğim haritaları yorumlamanızı bekliyorum. Bir yolcu gözü ile sizin için hangisi daha anlaşılır görülmektedir. Anketi oyladıktan sonra küçükte bir yorum bırakırsanız memnun olurum. Yüksek çözünürlük yüklemiyorum, ilk anda gözünüze çarptığı hali ile yorum yapmanızı bekliyorum.

İlgi gösterenlere teşekkürler.

1 no:
Resim

2 no:
Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Tem Sal, 2014 12:46

Abi, ben 2'yi daha çok beğendim. Coğrafi açıdan da 1'e göre daha doğru gibi geldi bana. Özellikle Aksaray-Zeytinburnu arasında T1'in ve M1'in haritaları gerçeğine çok daha yakın ve benim kafama böylesi daha iyi oturuyor. Öbür türlü, basitleştirirken bazı bilgiler kayboluyor gibi geliyor bana ve kafama yatmıyor sanki..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Tem Sal, 2014 18:09

Engin Y'nib dediği gibi 2. harita İstanbul Coğrafyası ile daha örtüşüyor. Ayrıca göze daha hoş geliyor

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Tem Çrş, 2014 08:09

Kesinlikle 2...

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Kroki

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 07 Tem Pzt, 2014 22:26

Bu tür haritalar aslında şematik bir gösterimdir ve genelde plan, Türkçede "kroki" olarak adlandırılırlar. Onu için önce şuna harita demekten vazgeçmeliyiz. Bilindiği gibi krokilerde ölçek olmaz. Gerçekten de bu çizimi ölçeklendirmeye kalkarsak Kabataş finükileri mikroskobik bir nokta olur ancak.

Bana 2. "kroki" daha çok anlaşılır geldi.

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 08 Tem Sal, 2014 10:07

2. harita daha anlaşılır duruyor, lejant alanı daha küçük olması bence daha iyi çünkü en son bakılacak yer lejant yani bizde oraya en son bakılır :) böylece hat alanlarına daha çok yer kalmış. Hatların fiziki olarak şekline de daha yakın olduğundan anlaşılmasıda daha kolay görünüyor bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Sal, 2014 10:16

Arkadaşlar her birinize görüş ve önerileri için teşekkür ederim. Açıkçası 2. haritanın yolcu gözü ile bu kadar açık ara yapmasına hem şaşırdım hem sevindim :D

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 08 Tem Sal, 2014 16:07

Arkadaşlar her birinize görüş ve önerileri için teşekkür ederim. Açıkçası 2. haritanın yolcu gözü ile bu kadar açık ara yapmasına hem şaşırdım hem sevindim Very Happy
Esat, anketlerde güvenilirlik eşiği diye bir olgu vardır bilir misin, 12 cevapla bu karara varmak çok zor, çünkü örnekleme sayısı çok düşük. :D

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Sal, 2014 18:15

:) hocam gunluk olarak siteye giris yapan 20 kisi olunca 12 bu anketin esigini karsiliyor :) tabii gonul isterki yuzler ile ifade edilsin ama niteliksiz cogunluktansa nitelikli azinligi tercih ederim. Face uzerinde daha vahim mesaji 500 kisi gordu 10 tane yorum yok :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Tem Çrş, 2014 10:03

Zaten Almanya 7 bitirdi Sambacıları..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzr, 2014 15:30

Ankete ilgi gösteren arkadaşlara değerli görüşlerini benimle paylaştıkları için tekrar teşekkür ediyor ve başlığı kilitliyorum.

Kilitli

“Üyelere Özel Başlıklar” sayfasına dön