Gönderilme zamanı: 14 Ağu Cum, 2009 10:20
Onların hepsi metro değil, ama bu gerçeği de göz ardı etme.
o her zaman aklımda. vadilerden trqamvay geçirmiştik önerilerde. Tokyo'da tramvay var mı peki? BANLİYÖ VE METRO VAR BİRDE TRENLER YA TRAMVAY???Esat yazdı:Onların hepsi metro değil, ama bu gerçeği de göz ardı etme.
http://thumbnail-of-life.blogspot.com/2 ... -tram.htmlMiraç yazdı:Tokyo'da tramvay var mı peki? BANLİYÖ VE METRO VAR BİRDE TRENLER YA TRAMVAY???
http://www.xs4all.nl/~rajvdb/lra/e_htm/e_2m06.htmAn example of such an urban railway is the 'Tokyo Kyuko Dentetsu', which means the 'Tokyo Electric Express Railway'. Kyuko Dentetsu is one of the biggest private urban railway companies in Japan. The network of Tokyo contains seven train lines and one tram line (Setagaya-sen). Total lenght: over 100 kilometer. Daily amount of passengers: 2.6 million.
The region of Tokyo has been urbanized heavily. The railway lines of Kyuko Dentetsu have helped to structure urban growth.
bu çok iyi. gelecekte İstanbul'da da bunlar olacaktır. Mevcut hatların altından hat. Tramvay hattının altından metro geçirip Topkapı-Beşiktaş metrosu düşünmüştük. doğru yoldayız demektir.bilalunal yazdı:Japonyanin buyuk sehirleri hep boyle duzluk yerlerde (Tokyo, Nagoya, Osaka) Ama elbette tokyo metro bolgesinde orada burada yokuslar var, bazi metro istasyonlari cok derinlerde ( yeni hatlari eskilerin altina yapmalarin dan da kaynaklaniyor.)
Aman Esat duymasın. Çok kızar Bana hep her yere metro düşünüyorsun diye kızyordu, bende Japon kafası varmışda anlamamış Tramvay orada 20 km var mı mesela? toplam raylı sistem kaç km bu arada? 500 var mı? Varsa tramvay hiç mesabesindedir.bilalunal yazdı: Tokyo'da tramvay cok az. Onceleri daha yayginmis diye duymustum. Unlu Waseda universitesine giden bir tramvay var diye duymustum Esat beyin paylastigi linktteki tramvay da Waseda yaziyor. Bahsedilen sirketin tum hatlarinin toplami 100 km'dir. Bunun icinde Tramvayin payi cok azdir sanirim.
İşte bu. En çok sevindiğim olay bunu duymam oldu. Gayet güzel.bilalunal yazdı:mirac beyin kirmiziyla isaretledigi hatlara gelince. capraz ve en yukaridaki isaretli alanda mor olan Tobu Tojo hatti. Ozel bir hat. tamamen yuzeyden gidiyor. Sari Yurakucho hatti. metro. Tobu Tojo ile ayni yerde basliyor sonra mesafe daralip hemen hemen yanyana gitmeye basliyor ama tabi ayri yollardan ve alttan. ve Wakoshi istasyonuna gelmeden once yuzeye cikiyor. Wakoshi de yanastigi peron ayri. Wakoshiden sonra artik tamamen banliyo olan Tobu Tojo'nun yolunu ortak kullanmaya basliyor. Chokutsuu denen olay yani. Tokyoda yogun yolcu trafigi olan yerlerde bunun gibi ayni guzergahta birden fazla hat olabiliyor.
2008'de açılan hattın uzunluğu kç km idi? Kaç senede bitti. Testleri kaç ay sürdü.bilalunal yazdı:Onceden Wakoshiden bir durak sonraki yerde yasadigimdan 2008de acilan bu hatti cok beklemistim lakin cok kullanamadan tasindim.
LRT tramvayımsı ama metroya benzeyen yönleri de var. Teknik tabir olarak bence doğru. Ama çok fazla takılmamak lazım. Japonlar bile kullanmışsa Esatın dediği gibi biz mi yıkacağız. Lobi gücümüz ne?alabay yazdı:Ama o tramvay, metro diye kimse satmıyor, LRT genelde tramvayımsı, işte Almancası Stadtbahn. B.
bu baglantida Japonyadaki tramvay hatlarinin listesi ve tarihcesi ver.Tramvay orada 20 km var mı mesela? toplam raylı sistem kaç km bu arada? 500 var mı? Varsa tramvay hiç mesabesindedir.
Bilmemek değil öğrenmemek ayıp demiş atalarımız, güzel bir bilgi daha öğrendik. Gerçi ben zaten yaptıklarını biliyordum da o kadar derin olduğunu bilmiyorum.bilalunal yazdı:tunel gecitten kastiniz marmaraydaki gibi batirma usulu mu? Japonyada onceki yazimda adini verdigim Seikan Tuneli var. Batirma usulu degil. Honshu adasiyla Hokkaido'yu birlestiriyor. Toplam uzunluk itibariyle dunyada en uzun denizalti tuneli. su alti en derin yeri 140m'ye ulasiyor. buna benzer baska ornekler var mi bilemiyorum, bir arastirayim...